Beekse Bergen

nieki olivier
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-03-2006 19:57
Locatie: asten
Contacteer:

07-03-2006 18:15

Hoi karperliefhebbers.

ik wil een week gaan vissen in de maand april mei.

ik heb zelf wat rond gekeken en zag dat de beekse bergen er goed uit zag

heeft iemand hier ervarig of weet iemand hoe de vangst daar is

en of je er met je tent langs het water mag staan zodat je er ook mag nacht vissen

gegroet
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

07-03-2006 19:27

Hallo volgens mij mag je er niet nacht vissen. Maar vanuit je bungalow met een sounderbox is een optie. Moeilijk water met veel diepte verschillen en erg koud dus april??? Als je met de kabelbaan gaat dan zie je in de zomer op bepaalde plekken de karpers leggen. Zal best grote vis opzitten maar niet makkelijk. De willemsvaart ( volgens mij heet dat kanaal zo ) is wel een mooi vaart met een mooi bestand.

Succes
nieki olivier
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-03-2006 19:57
Locatie: asten
Contacteer:

07-03-2006 20:08

ja ik weet ook wel zat wateren waar ik kan vissen. maar dit zijn kanalen.

zelf wil ik graag op een vijver.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

07-03-2006 21:53

de kabelbaan is niet meer, al lang niet meer.

Ik heb voor twee jaar terug gevist in de zomervakantie.
Het was op de plas redelijk rustig met vissers maar op het kanaal flink druk.

Op het kanaal viel de vangst ook erg tegen toen, maar er zitten wel mooie.

Ik heb alleen op grote water gevist 4 nachten en nog wat met de korst want het was alleen maar 35 graden, mooi .....vakantie voor het vissen.
Heb er wel een paar mooi vissen mogen vangen waaronder een dertiger en 5 twintigers.

Zoek een leuk plateautje,(aan de overkant achter de croosbaan bijv of bij de zandzuiger mocht die er nog liggen) en leg hem daar maar neer als het een beetje weer is.
zit vis zat.

succes
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
nieki olivier
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-03-2006 19:57
Locatie: asten
Contacteer:

07-03-2006 22:43

maar je mag er dus gewoon nacht vissen?

en je tent lang het water zetten
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

08-03-2006 11:25

Je moet er een camipngplaats reserveren of ter plaatsen reserveren en dan kun je inplaats van je tent op de plaats zetten aan de waterkant zetten anders mag je er niet nachtvissen.. zoek je plekje achterin op de grote plas, ga niet bij de huisjes in de buurt zitten, de vissen bij de huisjes komen namelijk niet van hun plek af en zijn afhankleijk van het voer wat daar in gegooid wordt je zult daar dan ook de vissen vangen die al tig keer gevangen zijn en er niet goed uit zien.. bij de zandzuiger is een optie, raad je wel aan een boot mee te nemen.. vissen tot achterin de 30 pond categorie, er is in mei wel een karperwedstrijd geloof ik zal het nader kijken voor je zou beetje lullig zijn.. mvg Paulus
Tino Leffering
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2002 02:00
Locatie: gelderland

08-03-2006 14:41

viswedstrijd is,in het weekend van 8 april.
Een karper vangen op de rivier is .............
nieki olivier
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-03-2006 19:57
Locatie: asten
Contacteer:

09-03-2006 18:52

Weet iemand nog iets meer over het karper bestand daar?

of nog meer goeie stekken>?
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

09-03-2006 19:11

Ben er al een tijd niet meer geweest vandaar die kabelbaan. Wel jammer want je kon goed observeren. Nieki je hebt volgens mij mooie tips gehad en ook over het bestand. We gaan de hengels ook niet voor je ingooien dus gebruik je fantasie en zoek een mooie stek. D.m.v. zelf te ontdekken leer je een water lezen en dat levert je vaak succes maar ook wel eens een domper.

Succes in BB
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

10-03-2006 22:41

nog een tip: neem een boot mee want zonder boot en dieptemeter vind je niet veel, je hebt wel een dieptekaart maar neem daar maar niet teveel van aan :lol:


Nick
Sharief Palmberg
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-03-2006 01:25
Locatie: Breda

11-03-2006 14:38

Moet je er perse een plek op de camping reserveren?
Op de site van http://www.sportvisserijnederland.nl staat dat je er mag nachtvissen volgens mij.
En is dit water omringd met een hek van de BB of niet?
Kevin van Aalst
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-03-2006 19:04
Locatie: zwijndrecht

12-03-2006 19:34

je gaat gewoon de camping op met je spul loop naar het water duik de bossen in je bouwd je spul en gaat daar vissen zo doen wij dat gewoon daar en nog nooit gecontroleerd daar en toch al mooie vissen vanaf getrokken in de zomer moet je ern iet gaan barst van de teken maar nu kan je gerust gaan hoor in april zit je daar goed je vangt veel op de riet koppen daar succes daar
the hunt for the big .....
Matthijs v Vught
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-05-2006 11:45

19-05-2006 11:48

@Kevin van Aalst

Waar zit je dan precies? bovenin die punt vlak bij het kanaal?
Matthijs v Vught
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-05-2006 11:45

24-05-2006 22:36

Terug van de BeekseBergen: Ik weet niet of het aan het weer heeft gelegen of aan wat anders maar ik ga er nooit meer heen!
Ik heb 3 dagen + nachten achter elkaar gevist met van alles en nog wat samen met drie andere vrienden (8 hengens) en maar 1 Karper van 20 pond gevangen.

Het is een mooi viswater maar erg moeilijk in te schatten waar de karper precies zit (dieptes).

We waren van plan er 5 nachten te vissen maar dit is echt een tegenvaller!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-05-2006 00:52

[quote="Matthijs v Vught"](8 hengens) en maar 1 Karper van 20 pond gevangen.
quote]
mischien zijn die 8 hengels nu juist het probleem...daarom vis ik vaak ook het liefst alleen, heb je slechts twee hengels met lijnen uit staan in het water, en vaak genoeg vis ik zelfs nog maar met 1 hengel :wink:
HB
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

25-05-2006 09:53

ik heb voor een poosje terug er ook gezeten, net de drie dagen dat het zeer warm was.
en heb met mijn vismaat (totaal 6 hengels) 2 vissen gevangen van 12 en 23 pond. Dit viel dus ook erg tegen.

En het kwam niet door de lijnen in het water want we hadden ze over het hele achterste gedeelte verspreid. Alle systemen lagen minimaal 100 meter uit elkaar.
De diepte meter gaf echter veel vis aan op half water, met een diepte daaronder van 20 meter, dat wordt lastig vissen.
Of we kunnen niet vissen, laat dat maar in het midden :lol: :lol:
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

25-05-2006 10:25

Mike van Zwam schreef:en heb met mijn vismaat (totaal 6 hengels)

En het kwam niet door de lijnen in het water want we hadden ze over het hele achterste gedeelte verspreid. Alle systemen lagen minimaal 100 meter uit elkaar.


Lekker collegiaal naar de andere vissers.
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

25-05-2006 13:27

Jan de Heer schreef:
Mike van Zwam schreef:en heb met mijn vismaat (totaal 6 hengels)

En het kwam niet door de lijnen in het water want we hadden ze over het hele achterste gedeelte verspreid. Alle systemen lagen minimaal 100 meter uit elkaar.


Lekker collegiaal naar de andere vissers.


Jij moet politieagent worden joh met dat gezeik over drie hengels.
Laat iedereen toch zelf uitmaken met hoeveel hengels hij of zij vist.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

25-05-2006 13:45

pascal morit schreef:Jij moet politieagent worden joh met dat gezeik over drie hengels.
Laat iedereen toch zelf uitmaken met hoeveel hengels hij of zij vist.


Ik weet eigenlijk niet of je dat iedereen zelf uit moeten laten maken, aangezien de goeden in veel gevallen leiden onder de kwaden. Kan me voorstellen dat eventuele andere vissers een probleem hadden gehad (lees: dat ze hun heil elders konden gaan zoeken) als ze op jullie helft van het water wilden vissen, jullie hadden ze immers goed ver uit elkaar gelegd en over het algemeen vind de karpervisser dat hij gelijk heeft. Dat is gewoon niet netjes en levert de karpervisserij een slechte naam op.
Maar goed, wat dat betreft gooien jullie je eigen glazen in, ik zorg wel dat ik uit de buurt blijf van de meute en hun putjes.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

26-05-2006 22:40

Op de stek die wij beviste konden anderen zowiezo niet zitten omdat dit afgesloten is door middel van hekken.
als iemand er was gaan vissen hadden we wel moeten verplaatsen.
Zeg dan niks als je niet weet van de situattie aldaar.

BTW, het was MIJN vakantie.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

27-05-2006 17:35

Ik ben er pas geleden ook nog geweest en heb me dood geirriteerd aan de mensen die het zo nodig vonden hun hengels zo tussen de 150 en 300!!!!!! uit te varen, ongeloofelijk...
En aan de heer Mike hierboven... ik ken de situatie dus wel daar en ook op het gedeelte waar jullie hebben gezeten word gevist, er is wel degelijk een doorgang daarheen(zei het al dan niet legaal), en er word ook vanaf die grote punt zeg maar die kant op gevist...
Dus is al je hengels minimaal 100 meter uit elkaar sowieso erg asociaal....maar dat moet je zelf maar weten, mij zie je er sowieso niet meer.
Het is er laatste jaren namelijk sowieso erg achteruit gegaan, ligt tegenwoordig op veel stekken troep en de vangst is ook niet meer wat het geweest is.


gegroet, Fp
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-06-2006 20:19

Nog een tip voor als het mooi weer is: Lekker penvissen op het stuk waar 's ochtends de zon op staat. Ligt achter de rietkragen een mooi zandplateau, begrensd door een stapel autobanden, daarachter is het veel dieper.

Tijdens mijn midweekje daar was het helaas maar 1 ochtend acceptabel weer, dat is ook de enige keer dat ik gevist heb, 1 vis van 18 pond. Maar het was voor die vangst een drukte van belang op die zandplaten.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ferrie den Uyl
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-01-2008 21:08
Locatie: Montfoort

29-01-2008 21:22

Ik heb al een tijd meegelezen op het forum, en lopen zoeken naar het volgende maar niet gevonden: Er zit een vakantie met het hele gezin naar beeksebergen in de pen dit jaar, maar kun je vanaf de kampeer plaatsen aan de wilhelminakanaal kant direct bij het kanaal of zit daar een hoog hek tussen.
Zo ja is er voor mij ook geen meerwaarde aan een comfort plaats. wie kan me met deze breinbreker helpen.
(thumbs up voor alle vissers met respect voor de vis)
Vis moet zwemmen.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

18-02-2008 08:54

mijn vakantie is al geboekt voor het gezin op de beekse bergen, heerlijk luxe een huisje aan het water.....
In september ga ik het water onveilig maken en genieten vanalles wat daar te doen is met mijn gezin en tussendoor lekker vissen.....
wat wil je nog meer..............?
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

18-02-2008 19:59

Tom Engel schreef:Hallo volgens mij mag je er niet nacht vissen. Maar vanuit je bungalow met een sounderbox is een optie. Moeilijk water met veel diepte verschillen en erg koud dus april??? Als je met de kabelbaan gaat dan zie je in de zomer op bepaalde plekken de karpers leggen. Zal best grote vis opzitten maar niet makkelijk. De willemsvaart ( volgens mij heet dat kanaal zo ) is wel een mooi vaart met een mooi bestand.

Succes


Tja je mag er nacht vissen vanuit je huisje. Wat ook een optie is en veel visser daar doen is een campingplaats huren en dan niet op je plek gaan staan maar ergens langs het meer. Verder is het kanaal langs het vakantiepark intressanter. Daar mag je met een vergunning gekocht op het park voor weinig geld (minder als 7euro per week) dacht ik de hele Wilemsvaart afvissen en nachtvissen vanaf de vakantiepark zijde. Ik zelf heb daar vorig jaar Juni een mooie net afgepaaide 32pond schub gevangen. Het meer is leuk als je een voerboot met fishfinder + Gps om je stek vast te zetten. De diepte verschillen zijn daar enorm. Er zitten daar letterlijk gaten in de grond stukken van 1 naar 6 meter terug naar een 50cm is daar niks er zijn nog veel mindere stukken waar het plots 3meter naar 18meter of meer gaat met mijn eigen ogen gezien op de fishfinder van de buren. In het voorjaar ook veel plantengroei. Verder zien ze het nachtvissen volgens mij door de vingers. Wij hadden ook een huisje daar sliepen de vrouwen en wij zelf zaten daar gewoon s'nachts met bivy aan de Willemsvaart. Zandzuiger,crossbaan,haven (pen) zijn leuke stekken.

MvG. Raymon
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!