de paar die het verpesten...

Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

13-09-2002 17:34

Het volgende citaat heb ik uit het Zoetermeer magazine (is een blad die de gemeente huis aan huis verspreid):

"Tenslotte richten wij ons tot de vissers die met auto of brommer voetpaden oprijden om hun materiaal uit te laden. Het spreekt voor zich dat dit niet is toegestaan en dat een proces-verbaal volgt als de politie dit ziet. Verder worden klachten over geluidsoverlast veroorzaakt door nachtvissers onderzocht, hetgeen eventueel tot een nachtvisverbod kan leiden."

Ik denk (hoop) niet dat iemand zichzelf hierin ziet...
Maar mocht ik ook maar 1 persoon zich bewust kan maken dat ie fout bezig is... een paar tips voor die persoon:
een kruiwagen of van die speciaal gemaakte trolleys doen wonderen...
doe het volume van die beetmelders nou eens een stuk zachter....
dat ding hoeft echt niet op 100db te staan om zo interessant te doen tegenover andere vissers...
en doe 's-nachts lekker die beetmelders op het laagst mogelijke volume en gebruik gewoon een sounderbox...
en probeer die stukken water te mijden die vlakbij woonhuizen liggen...

of ga eens wat vaker penvissen (penvissen is vissen met 1 hengel, ja u leest het goed, een dobber (wat is dat??) een net, een onthaakmat, wat los materiaal e.d. en dat doe je struinend... )

Een zorgelijke groet,
Sjoerd
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-09-2002 23:07

Blijven het verpesten beste Sjoerd, totdat jij allang geen karpervisser meer bent!!!!

Ik waardeer je initiatief en je zal er ook best wel (behalve dat ze jouw stekken vergallen) meerdere goede redenen voor hebben. Maar ik denk dat het helaas een "shot in the dark" is. De personen die je probeert te bereiken zijn waarschijnlijk op dit moment op zoek naar een beetverklikker die je op een penhengel kunt monteren.

Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik waarschijnlijk een van hun was geweest als ik op dit moment in dezelfde leeftijds-catagorie had verkeerd.
Sterkte,

John
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-09-2002 23:45

Zoals wel meer mensen hier doen, generaliseren ze soms over de jeugd. Ik ben mij bewust van de wanjele positie die het karpervissen in sommige opzichte heeft, en ik probeer dus ook zo veel mogelijk te voorkomen dat de karpervisserij door mij ik een (nog) kwader daglicht komt te staan.

'T is verder helemaal geen 'big deal'John, maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren...

Met jeugdige groet,

Sjoerd
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-09-2002 00:12

Beste Sjoerd,

Als je m'n posting GOED leest valt er verder weinig te discusieren. ik generaliseer helemaal niet , ik ben alleen maar eerlijk en kan mezelf helemaal in deze situatie vinden, positief dan wel negatief.
Groet,
John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-09-14 00:13 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-09-2002 00:22

Ja ok, maar wat heeft dat gedrag met die leeftijdscategorie te maken?

Sjoerd
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-09-2002 00:38

Beste Sjoerd,

HEEL VEEL, de meeste jongeren hebben waarden en normen nl. niet echt hoog in het vaandel staan, en geloof me ik spreek uit ervaring.

Ik was nl. jong in de tijd dat er ook al niet veel meer over was van dit soort begrippen en deed er net zo hard aan mee al was ik me daar niet echt van bewust.

Ik heb nog steeds hoop en generaliseer ABSOLUUT niet
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-09-2002 09:34

John, ga geen dingen zeggen waar je niks van weet. Ik mag toch best met een redelijke trots vermelden dat de jeugdige karpervissers hier in maastricht toch een goede mentaliteit hebben !! Natuurlijk is het zo, dat je die 20 jongens die serieus vissen niet opmerkt, maar die 2 jongens die er een zooitje voor maken, die verpesten het nou net.

Vooral door dingen als het internet, en nu ook de jeugdcommissie hopen we toch dat die jongens die het nog niet allemaal op een rijtje hebben, toch zover krijgen dat ze zonder tumult en rotzooi langs de waterkant kunnen vertoeven.

ik veroordeel niemand, maar ga geen dingen zeggen over JEUGD want dat is erg vaag, en dan krijg je inderdaad zo'n reactie van Sjoerd.

mvg
stefan
Martijn Schild

14-09-2002 10:24

Beste Sjoerd Koster,

Als ik in het Wpark ga vissen, schuine kant weet je vast wel waar ik het over heb, rijd ik ook altijd met mijn auto ff naar die plek om uit te laden. Is dit ook erg? Aangezien er ook auto's af en aan rijden om naar de achterste parkeerplaats van DWO rijden.

Ik kan wel begrijpen dat je gek wordt van scooters, brommers etc, die 'snachts rondrijden bij een water. Het zorgt voor enorm veel geluidsoverlast. Ik snap nooit wat die gasten zo laat nog bij een water moeten doen. Zal wel zuipen en teringzooi maken zijn. Schijnt ook enorm stoer te zijn.

Oh ja ff tegen de rest. Ik ben 21 en ik zie genoeg mensen ouder dan ik een enorme klerezooi maken aan de waterkant. Maar er zijn inderdaad meer jongeren die dit doen. Volgens mij hebben maar weinig mensen besef wat ze met al die zooi aanrichten. Neem een vuilniszak mee ofzo en dump die bij de eerste de beste container? Ja toch???
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

14-09-2002 10:28

Een tijdje geleden alweer, beviste ik een afgesloten water met een behoorlijk bestand aan grote karper. Veel meer vissers dan de plaatstelijke en mijn maat en ik waren er niet. Om bij de plas te komen moest de auto op een parkeerplaats worden achtergelaten, zo'n vijfhonderd meter bij de stekken vandaan. Dat was dus nog even een stevige wandeling. Op een dag meldden zich een groep van ongeveer zeven personen in de leeftijdscategorie van ruim dertig tot net geen vijftig schat ik. Het bleek een ploegje visers die landelijk? rondtrekken om viswater in een korte periode te "slachten". En jawel hoor. Slagboom werd doorgezaagd, auto's gingen mee tot aan de stek. Nachtvissen dat verboden was, werd volkomen genegeerd. Als klap op de vuurpijl werden de plaatselijke controleurs met zeer ernstige dingen bedreigd omdat zij durfden zeggen welke overtredingen er allemaal werden gemaakt. Het hele gebeuren heeft zeker een kleine drie maanden geduurd, waarbij de bewuste vissers zich werkelijk geen reet aantrokken van de plaatselijk geldende regels. Ten lange leste is de politie er bij gehaald. Daarna werd het weer rustig. Vrij kort daarop werd in een speciale vergadering van de (kleine) vereniging verboden tentjes langs de kant te hebben, voeren werd verboden en op nachtvissen wordt steviger gecontroleerd. Hoewel ik nog steeds zo af en toe op het water vis vanwege de rust, is het en stuk minder interessant geworden. Tja, wat pubers van boven de dertig niet allemaal kunnen veroorzaken.

Sjors
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

14-09-2002 10:30

Sjoerd, Stefan, ik loop als controleur bij ons in de omgeving. Ik durf hardop te beweren dat 99% van problemen door de jeugdige vissers veroorzaakt wordt. Hier zijn een aantal wateren met aparte regels. Alles is duidelijk omschreven in de vergunning, en bij een water van wel 1,4 hectare is dit bij iedere toegang op 7 plaatsen gepubliceerd.
Wanneer de regels met voeten getreden werden zijn dit altijd nog jongens geweest die hun twintigste verjaardag nog moeten vieren. Dit is niet alleen mijn ervaring, maar ook bij andere controleurs.
Het is net of de huidige jeugd er plezier in heeft om bestaande regels aan hun laars te lappen.
Wat bleek, nadat er hulp kwam van de sterke arm wisten ze wel dat ze vergunningen moeten hebben, en dat vissen aan bepaalde regels is gebonden.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar naar mijn ervaringen zijn dit er erg weinig.
Ik ben het met John eens dat vooral de jeugdige vissers overlast veroorzaken, echter vaak zonder dat zij dit zelf in de gaten hebben.
Worden zij er dan op gewezen, dan voelen zij zich aangevallen en wordt er alleen maar verweer gegeven, en die ouwe zak moet zich maar met zijn eigen zaken bemoeien.

Jos.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-09-2002 13:01

Ja ok, maar nu worden er begrippen als 'vooral', en 'de meesten van hen' ( wat ik trouwens ook nog betwijfel ) en meer van die strekking. dat betekent dus: NIET ALLE JEUGD, en daar was het mij om te doen.

Dat er veel jeugd is die hele wateren verneuken weet en zie ik ook wel. Maar er zijn ook jongens die respect voor de natuur hebben, en die zich aan de regels houden, en dat moet je niet vergeten.

Als iemand tegen jou zou zeggen dat alle karpervissers asociale vandalen waren, dan zou je toch zeker ook antwoorden dat dat een bepaalde groep is die dat doet, maar dat er toch ook een heel aantal zijn die WEl normen en waarden hebben en repect voor de natuur hebben!?

Met keurige groet, Sjoerd
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

14-09-2002 14:07

Ik wil benadrukken dat overlast vaak onbedoeld plaats vind.
Wat te denken van vrienden die nog even op scooters langskomen, gesprekken waarbij 'savonds laat toch vaak luid gelachen en gesproken wordt, versnaperingen die genuttigd worden waarbij de verpakkingen op de stek rondslingeren en al dan niet aan het eind van de sessie opgeruimd worden, beetmelders die luid worden afgesteld omdat de hengels te ver weg staan. Dit zijn vooral zaken die bij omwonenden overlast geven.
Overtreden van regels en wetten in ons tolerante landje is vooral populair onder die groep.
En Sjoerd het is inderdaad niet bij alle jeugdige vissers, maar het gebeurd wel erg vaak. Misschien wel omdat dit de groep is die het meest aan het nachtvissen is. Volgens mij heeft het ook met een stuk levenservaring te maken om te weten wat wel en niet kan. De een begrijpt dit eerder dan de ander. Ik ben zelf ook ooit een jaar of 20-25 jonger geweest, en dacht niet echt na over gevolgen van dit soort handelingen. Begrijp mij goed, ik overtreed ook wel eens regels en wetten, dit is niet goed te praten, maar ik probeer er wel altijd voor te zorgen dat een ander zich niet aan mij ergert.
Uit het verhaal van Sjors blijkt wel degelijk dat er overal rotte appels tussen zitten. Dit is nu eenmaal zo, en zal altijd wel zo blijven. Jammer dat die paar rotte appels de hele mand verpesten.

Jos
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-09-2002 14:32

Ik zat gisteren nog aan een water, waar de rollen volledig omgedraaid waren.

Op de stek langs de weg zaten wat vissers, volgens mij vaders, want de hele familie zat er met klapstoelen en picknicktafels naast.
Ze maakten een geweldig lawaai, met al dat gepraat en geschreeuw. 'S avonds werd er om de minuut even aan de beetmelder getrokken om te kijken of ie het nog wel deed, zagen wij een kampvuur van 1,5 m hoog, en werd er constant met zaklampen overal naartoe geschenen, terwijl ze dat kampvuur hadden, dus dat zal hoogstwaarschijnlijk wel geen noodzaak zijn geweest.

Ik en mijn maat zaten aan de overkant.
Ik zal onze situatie ook even schetsen:

Links stond keurig netjes het tentje van m'n vismaat met vlak daarbij zijn hengels. rechts stond mij plu, op +/- 1 meter afstand van mijn hengels. Piepers niet te hard, we zaten er immers toch vlakbij.

Wij hadden 1 waxinelichtje in een glaasje staan voor een klein beetje licht. De lamp ging alleen aan wanneer dat noodzakelijk was, en praten met gedempte toon. Kortom, niemand had dus last van ons. 'S ochtends alle troep in een plastictasje gedaan, en thuis in de container gegooid.

Aan de overkant troffen we een grote zwarte plek op de grond aan, allemaal afval en een kapotte barbecue.

Die gasten zijn 's ochtends dwars door een run heengeslapen. Zullen wel te diep in het glaasje gekeken hebben ofzo.

Voorbeeld 2

'T is de avond van de Uefa-CUp finale Feyenoord - Dortmund. De radio staat aan de overkant hard aan. De man, van toch minstens 40 jaar, en z'n vrouw schreeuwen vrolijk in het rond. We kunnen aan de overkant de wedstrijd goed volgen, terwijl we daar helemaal geen zin in hebben. We horen dus wanneer er gescoord wordt, en tot overmaat van ramp gaat die knakker dan ook nog eens naar ons roepen dat er gescoord is. Duh! dat hebben we toch al lang gehoord.

Als wij terugroepen ( dat moet maar, helaas )dat we geen behoefte aan het live-verslag hebben, gaat de radio iets zachter, maar telkens staat hij na 5 minuten weer op het oude volumepeil. We ergeren ons helemaal kapot.

Als Feyenoord eenmaal gewonnen heeft, beginnen ze luidkeels te juichen en begint de vrouw naar ons te roepen. Ee jonks! Wie hebt um, Wie hebt um!!! ( in goed Nederlands:
'Hee jongens, we hebben hem gewonnen! )

Maar 'wie hebt niks', want ik heb niks met feyenoord te maken, en zij waarschijnlijk normaal gesproken ook niet. Zo was de mooie rustige avond dus alweer zwaar verneukt! Terwijl wij, net als in de vorige anekdote rustig te wachten zaten op wat komen ging.

Dus...

Ik denk dat deze voorbeeldjes voor zich spreken, dat het niet altijd zo is dat de jeugd de boosdoener is.

Met sociale groet, Sjoerd


_________________
I know it's not much, but it's okay, keep on CARPHUNTIN' anyway!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjoerd Groot op 2003-02-05 17:13 ]</font>
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

14-09-2002 18:41

Beste Martijn,

Tuurlijk begrijp ik het en ik geef je ook geen ongelijk maar het is (denk ik) af en toe nodig dat mensen/vissers even erbij stil staan waar ze mee bezig zijn.
Er is een ongelooflijk achterklap, iedereen heeft vandaag de dag mobieltjes.

Onderschat bijvoorbeeld niet de hoeveelheid hondenuitlaters die de politie bellen als ze dingen zien die ze niet accepteren!

Groeten,
Sjoerd Koster
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-09-2002 23:51

Ik moet toegeven dat het inderdaad de jongeren zijn die de rotzooi maken. Maar of dit karpervissers zijn betwijfel ik.

Het is bij ons precies het zelfde liedje, alleen hebben we er ook nog een partij, duitsers, tjechen, russen en polen bij. Toevallig is er afgelopen weekend een controle geweest. Er zaten drie jongeren te karperen. Twee hadden de auto achter de tent staan, hiervoor werd door twee weilanden gereden. De controleur, een BOA, heeft die jongens daarvoor bekeurd. Ook trof de BOA een lading bier, wiet en een proffesionele kruisboog aan. Uiteraard is die jongen gearresteerd en heeft een proces verbaal aan de broek gekregen. Ze visten allen op karper die dag. Zijn het dan karpervissers???? Voor mij zijn ze dat dus niet. Deze jongens zijn gelukkig op heterdaad betrapt maar op hoeveel plaatsen en keren gaat zoiets goed. Naar mijn idee nog veel te vaak. Er zal veel en veel meer controle plaats moeten vinden. Door dit soort gasten krijgen wij, de karpervissers, een slechte naam.

Dus ja het zijn wel vaak de jongeren die het verpesten. Dit wil niet zeggen dat twee karpervissers van 16 jaar, die serieus met de hobby bezig zijn onder dit motto jongeren valt. Absoluut niet. De politie stuurd overal in de steden en dorpen de jongeren weg omdat ze overlast veroorzaken. Wat gebeurd er. Ze zoeken de plekken op waar ze wel herrie en rotzooi kunnen schoppen zonder dat er gelijk politie gebeld wordt. En dan zitten wij er mee opgescheept. Dan duurt het niet lang meer of wij krijgen de schuld van alle rotzooi die daar achtergelaten wordt, wij mogen daar dan niet meer vissen en de karpervisser heeft er weer een stempel bij in die plaats.

Bart
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

15-09-2002 20:31

mensen!

waar gaat dit toch eigenlijk over? even samengevat: de ouderen zeggen dat de jeugd niet deugd, de jongeren verweren zich en zeggen dat dat niet hen allemaal betreft...
je kunt er lang en breed over lullen maar het is nou eenmaal zo, de jeugd veroorzaakt veruit de meeste overlast. ik ben zelf ook onderdeel van de groep "jeugd", maar niet van de groep die de boel verziekt voor anderen. ik zorg gewoon dat mijn stek netjes achterblijft, en mijn vrienden heb ik duidelijk gemaakt dat ze echt niet langs hoeven komen, je zit toch voor de rust en natuur aan het water?!niet om de hele avond (nacht) te ouwehoeren en te zuipen en wat ietsmeer zei. geen herrie van brommers, nee, gewoon een goede en grote rugzak, alles op de fiets binden en fietsen maar...in mijn geval moet ik dan ok nog eens 5oo meter door het gras lopen van een halve meter hoog...je bent zweterig en even moe als je je stek bereikt maar dat heb ik er graag voorover. op die manier krijgt men (de buitenstaander of collega-visser) een veel positiever beeld. niet zo van de eerste de beste plek daar dumpe we de hele uitrusting!nee...een goede stek zoeken en er iets voorover hebben om leker te kunen vissen...rust is het motto, genieten van de natuur en natuurlijk je visje meepakken. maar als jij in de middle of nowhere zit, hoeft die optonic echt niet zo hard dat je haren overeind gaan staan...

zorg gewoon dat men op jou als individu geen kritiek kan hebben...ik denk dan maar zo:
"een beter beeld begint bij jezelf!!!"

positieve groeten Aart-Jan

_________________
CARPHUNTING IMPROVES INTELLIGENCE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Aart-Jan de Jong op 2002-09-15 20:33 ]</font>
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

15-09-2002 21:17

aro wijsuh vent k ben t met je eens..!!
maar visite..(vrouwlijke visite)..vind jij oook wel fijn.
k ken jou langer as vdaag!!

mzzzzlssss..en we moetuh no weer s wa afsprekuh.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

16-09-2002 21:42

komt helemaal goed thijs...

mzzlz
ARO
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

17-09-2002 17:12

aroooo k heb goed nieuws..k bel je wel!!
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

17-09-2002 18:11

Op mijn thuiswater is het, helaas, vaak ook de jeugd, die de meeste overlast bezorgd.
Ikzelf was bestuurslid van de HSV en had regelmatig contact met de gemeentbestuurders.
Nadat wij regelmatig aanklopten bij deze bestuurders, vanwege de overlast van zgn "randjongeren", dus geen karpervissers, uitspraak van de gemeente, vertelde diezelfde gemeente ons, dat wij moeten accepteren, dat de jeugd onze recreatieplas als "hangplek" hadden uitgekozen. Dit met medeweten van de gemeente. Uitspraken als:"nu zijn wij de jeugd tenminste kwijt in het centrum van het dorp" geeft al aan, dat de gemeentebesturen ook de overlast aanwakkeren. Alleen worden wij, de karpervissers, door de omwonenden, hiervoor in ons nek aangekeken.

groetjes Wiek
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

19-09-2002 00:13

tsja ze verpesten alles:(
hebben ze hier ook al gedaan!
sinds een jaar of 2/ 3 hebben ze hier ook een nachtvisverbod!!
gelukkig word je niet snel weggestuurd wanneer je rustig aan de waterkant van je hobby geniet ! tenzij je natuurlijk onrust veroorzaakt!
misschien moeten wij echte karpervissers, althans ik beschouw mijzelf als een echte karpervissen, die gasten gewoon wat harder aanpakken :smile:..........!!

met zorgmakende groet
Martin
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

19-09-2002 15:54

Ja martin wat wil je dan gaan doen?

Bont en blauw meppen? Zwemles geven? :lol:

Landelijke vergunning dan denk ik dat ze pas iets kunnen doen.
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

19-09-2002 17:07

Op 2002-09-14 00:38, schreef John Pannekoek:
Beste Sjoerd,

HEEL VEEL, de meeste jongeren hebben waarden en normen nl. niet echt hoog in het vaandel staan, en geloof me ik spreek uit ervaring.

Ik was nl. jong in de tijd dat er ook al niet veel meer over was van dit soort begrippen en deed er net zo hard aan mee al was ik me daar niet echt van bewust.

Ik heb nog steeds hoop en generaliseer ABSOLUUT niet


Nou John ik ben ook jong en ik ben niet zo iemand en m'n vismaten ook niet.we ruimen onze stekken op , zetten piepers overdag laag en hebben respect voor andere visser's
dus wat Sjoerd al zei : Scheer mensen niet over een kam.
Hans-Peter van Ee

19-09-2002 18:42

Heren

Dat een aantal mensen vindt dat veel jeugdigen onder ons zich misdragen aan de waterkant daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn.

Onlangs ben ik begonnen op een voor mij nieuwe water.
De eerste stek heb ik reeds verlaten omdat ik bemerkte dat iemand anders deze plek als zijn vis-stekkie zag.
Dat mij opviel dat er ook iemand anders viste kwam doordat deze volwassen visser in kwestie zijn afval gewoon liet liggen.

Ik woon aan een kanaal waar elke zaterdag een witvis-wedstrijd is.
De afval na afloop doet mijn Kliko overlopen...
Allemaal volwassen kerels tijdens die witviswedstrijd hoor.

Deze mensen en niemand anders, zijn net als ik verantwoordelijk voor het 'goede' voorbeeld geven aan beginnende vissers.
Wijzen naar de jeugd is makkelijk maar vaak niet terecht.

met verantwoordelijke groet

HPE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-09-2002 21:25

Beste Thijs en/of Stefan,

Al je nou de moeite neemt om m'n posting eens GOED te lezen zul je zien dat ik het niet over alle jongeren heb. Ik weet heus wel dat er bij zijn die respect voor anderen en/of de natuur hebben. Dat deze echter geen meerderheid vormen zullen velen met me eens zijn, waar ik overigens niet op zit te wachten.
Ik had het in eerste instantie trouwens over een bepaalde "leeftijds-catagorie" waaronder wat mij betreft niet alleen mensen tot 18 jaar vallen. Ook "oudere jongeren" mogen zich aangesproken voelen.
Met bevende groet,

John.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-09-19 21:50 ]</font>