Haagse bos

Plaats reactie
Leon Zuidgeest
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-11-2005 11:29
Locatie: Schiedam zh

21-02-2006 19:15

Goede avond mannen,

Ik zit nu sinds een half jaartje in Den Haag op school en volg hier de opleiding V&V (Orientatie jaar Landmacht/Marine)
In dit jaar doe ik veel aan sporten, ook aan hardlopen.
Dit doe dit in het Haagse bos.
Altijd als ik daar aan het lopen ben valt mijn oog op de plassen in het bos met de gedachten zal er karper zwemmen?
Mijn vermoeden zegt van ja en werd vandaag(21-02-06) ook enig sinds bevestigd.
Tijdens het harlopen over een bruggetje dat loopt over een ondiep slootje schoot er een kolk weg.(Jammer dat ik door moest lopenanders anders had ik cker even gekeken wat het precies was maarja)

Ik heb over 2 weken vakantie en zit met de gedachten om het hier toch eens te gaan proberen.
Maar wie kan mij iets nuttigs vertellen over bijv. vergunningen,nachtvissen,controlle?
Ik hoef heus niks te weten over het bestand,aas en dergelijken.
Mag wel maar licht er natuurlijk aan of je er wat over kwijt wil.

Als je de info die je me wilt geven niet wilt delen met het gehele board pb is ook goed.

Mannen alvast bedankt.

Mvgr. Leon
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-02-2006 19:22

Hoi,

Nachtvissen is er niet toegstaan.
Was tot een paar jaar geleden een plas voor 65-plussers,maar sinds een jaar of 3 is het voor anderen ook mogelijk om een vergunning te kopen(bij staatsbosbeheer).
Er mag slechts met een hengel gevist worden.
De controle is er aanzienlijk.
Er zit idd karper maar verwacht er niet teveel van.
alles wat er zit komt uit een vijvertje wat bij het vroegere Aegon kantoor in Den Haag lag en dat stond niet echt bekend om zijn GROTE vissen 8)
Dit laatset is een verhaaltje om er je vandaan te houden.
Ik woon er zelf hemelsbreed 500 meter vandaan en vis er eigenlijk nooit,tenzij ik me echt HEEL erg verveel.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

21-02-2006 19:23

1 Ding kan ik je wel vertellen over dat bos, het is daar 's avonds echt totaal niet veilig. Wellicht niet relevant aan jouw vraag, vond wel dat je dit even moest meekrijgen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

21-02-2006 19:46

Jeroen,

Uit de tijd dat ik er op een steenworp op kamers woonde (Bezuidenhout), is me één ding bijgebleven: heb niets tegen liefhebbers van hetzelfde geslacht, maar s.v.p. niet te opdringerig. Daar dus wel.

Verder zat er veel snoek en baars, en inderdaad, karper. Maar ook behoorlijk wat obstakels e.d. Is nu wel al weer 15 jaar geleden, dus weet niet hoe de situatie nu is.

Vond het overigens wel jammer, dat ik er indertijd niet kon vissen (althans niet legaal).

Mocht je meer willen weten, laat maar iets horen.

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

21-02-2006 20:05

Hoki Leon,
Hier wat info over het Haagsche bos.
Ik heb er enige jaren(plm 15) jaar een vergunning voor gehad. Er zit heel weinig karper. Wel heel veel brasem enz. Ook zitten er een paar leuke spiegeltjes. De zwaarste die ik er ving was 16pond spiegel dus! Er is in het verleden regelmatig illegaal op gevist. met van alles en nog wat. Vooral brokken deden het goed. Ik heb al een paar jaar (3) geen vergunning meer en wel om de volgende reden.
Als je er vist(1hengel) is er vaak iemand die je koffie aan biedt! Met de vraag; Douwe Egbert(S) is er veel belangstelling van mannen die mannen erg leuk vinden.Ook de belangstelling van anders denkende mannen is niet weinig. Ook veel loslopende honden.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Mvgr.Aaron
Ps. Vergunning is te verkrijgen in het "andere" Haagsche bos bij de boswachter".Veel kontrole voor het vissen met 1 hengel!!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-02-2006 20:32

Ik was nog even wat dingetjes vergeten....
Je moet wel een ECHTE hondenvriend zijn om het er vol te houden.
Zoals je wellicht is opgevallen lopen er nogal wat hondjes rond.
En die doen helaas de dingen waar ze zo goed in zijn,SCHIJTEN en nog eens SCHIJTEN en met hun nieuwsgierige (natte) neuzen in je tas zitten.....
Zoals eerder aangegeven is het ook geen slecht idee om een KURK mee te nemen :lol:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

21-02-2006 20:37

Hoi Dennis,
Volgens mij heb je aan een kurk niet genoeg,beter is een krat mel lege flessen .Voor de grotere maten!
Mvgr.Aaron :wink:
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-02-2006 20:39

Dennis van den Bogaert schreef:Was tot een paar jaar geleden een plas voor 65-plussers,.

Mvrgr Dennis

Ponden ?? 8)
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

21-02-2006 21:12

Hoi Marco,
Misschien komt daar wel de eerste 80ponder vandaan!
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-02-2006 21:25

:lol:


PS Aaron, PB !
CarpeR Diem
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

22-02-2006 15:44

die vergunning is dus nie te halen in het andere haagse bos, maar bij het hertekamp bij staatsbosbeheer, dat is dus naast het malieveld. en van die ruigridders heb je echt geen last, das int andere deel vant haagse bos.
ze hebben nu de twee bossen (water) met elkaar verbonden en hebben het geheel uitgebaggert. ze zijn momenteel heel druk bezig met baggeren in den haag eo. grt
Leon Zuidgeest
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-11-2005 11:29
Locatie: Schiedam zh

22-02-2006 18:21

Eej mannen,

Bedankt voor de reacties.
Over de ''Douwe Egberts'' mannetjes daar wist ik van.
Beetje jammer dat er maar met 1 hengel mag worden gevist en dat er niet bijzonder veel karper zit.

Had het idee om hier is een dagje te vissen samen met een vriend van school maar wijk denk ik maar af van dat plannetje.
Pak wel een bekend watertje in buurt waar een groter bestand aan karper zit.
Ook wel wat slimmer in de winter/vroege voorjaar.
Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Mvgr Leon.
Plaats reactie