afslag Baarn

Plaats reactie
nigel de graaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: Midden van Gelderland
Contacteer:

23-01-2006 20:41

Beste medeboarders

Ik zat laatst op de snelweg op weg naar Hilversum en net voor de afslag Baarn heb je een aantal kleine plasjes weet iemand waar ik info daar over kan vinden hier kan ik niks vinden?
vergunningen
dieptes
aantal/ gewicht van de vissen
enz.

of als jullie iets anders weten mij ff kan vertellen via pb of gewoon hier

Bij voorbaat dank, :wink:

Nigel
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

23-01-2006 21:49

Nigel,

Ik vis af en toe op de wateren, maar ik raad je ze niet aan. Veel drukte, veel gezeik (kampvuren, lawaai, rotzooi) je kent het wel. En echt grote vis zwemt er niet.

Als je daar alleen zit dan zit het in korte tijd helemaal vol, daar heb ik al veel gezeik gehad. Zo zaten er gasten bij die over mijn lijn gooiden, of het hele water in beslag namen.

Geen ideale wateren dus, maarjah je moet het zelf weten.

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

23-01-2006 23:00

Precies wat Dick zegt, het is een drukbezet water. En er lijkt inderdaad een soort magneet werking te zijn, ga jij er als eerste zitten dan volgen er al snel meer en groot deel van de vissers die daar vissen wil je niet kennen. Ze zijn meestal niet echt van het slag 'serieuze vissers'. Dat kan je al zien als je aankomt want overal liggen daar vaak hele bergen afval! :cry: :evil: Voordat je kan zitten kan je eerst wel 2 zakken vullen met troep.

Er zit wel karper in die wateren alleen kwa grootte niet echt bijzonder. Het enigste voordeel dat je op zulke wateren als deze hebt is dat je weet dat er karper aanwezig moet zijn omdat ze niet weg kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze ook makkelijk te vangen zijn, je moet op die wateren (vooral op één ervan) goed weten waar je moet vissen.

Mvg, Koen

PS. Om op deze wateren te mogen vissen met 2 hengels moet je in bezit zijn van een sportvisakte en een POS vergunning (http://www.pos-sportvisserij.nl). Ik ben al eens gecontroleerd op deze wateren dus het eens zonder vergunning proberen is niet verstandig.
nigel de graaf
Berichten: 17
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: Midden van Gelderland
Contacteer:

25-01-2006 18:39

heren bedankt :wink:

Nigel
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

25-01-2006 18:53

het eene putje bij baarn wordt de herenliefde bedreefen erg ransig daar
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

25-01-2006 19:09

remon van dusschoten schreef:het eene putje bij baarn wordt de herenliefde bedreefen erg ransig daar


Remon ik heb veel gehoord over dat watertje (voor de crossbaan bedoelen jullie toch? ) maar dat heb ik nog nooit gehoord, ervaring mee ofzo ? :lol: :P

Dat water voor die crosbaan is inderdaad een mooi watertje, maar is een oude vuilnisbult.
En zoals de rest al schreef . . . . logisch hé, je it nogal in het zicht !
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

25-01-2006 22:57

Bart-Jaap Koorn schreef:
remon van dusschoten schreef:het eene putje bij baarn wordt de herenliefde bedreefen erg ransig daar


Remon ik heb veel gehoord over dat watertje (voor de crossbaan bedoelen jullie toch? ) maar dat heb ik nog nooit gehoord, ervaring mee ofzo ? :lol: :P

Dat water voor die crosbaan is inderdaad een mooi watertje, maar is een oude vuilnisbult.
En zoals de rest al schreef . . . . logisch hé, je it nogal in het zicht !


Logisch?! Als ik een karpervisser zie vissen ga ik er toch niet gelijk naast vissen? Voor sommige karpervissers zal het inderdaad wel logisch zijn, maarja dat zijn weer degenen die je niet moet hebben. Een tuurlijk als er een karpervisser zit dan is het water niet gelijk van hem en als je er al wilde gaan vissen moet je dat ook niet laten, maar je hoeft natuurlijk niet pal naast die ander te gaan zitten (wat daar dus wel gebeurd). Als je 200 meter verderop gaat zitten dan scheelt dat al weer een stuk (wat gelukkig ook gebeurd).

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

26-01-2006 00:13

Koen voor een groot deel van dit soort peppie en kokkie vissers is dat logisch, want waar iemand zit, daar word gevangen, daar moeten wij ook zitten.
Dit zijn veelal mooi weer vissers die er niet veel van snappen, en jah je zit langs een snelweg dus wordt snel gezien en trekt dit soort mensen sneller aan :wink:

Dat probeerde ik ermee te zeggen !!!
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

26-01-2006 00:22

Bart-Jaap,

Dat is inderdaad het nadeel aan die wateren. En ja het lijkt er inderdaad vaak op dat als er gevist wordt er steeds meer bijkomen, waarom? Ze zullen inderdaad wel denken dat er gevangen wordt, maar ze maken het er alleen maar moeilijker op. Ik kwam er eens aan en was voor éven de enige visser op het water, maar in korte tijd zat het water stampvol met 'vissers'(?) En dan nog kwamen er sommige mensen zich er tussen proppen, te ziek voor woorden gewoon!
Dat hield dus in dat er enkele meters tussen jou haakaas en dat van een ander zat, hoe bedoel je drukte? :-?

Maarja wat doe je eraan he, ik zie het er van komen dat er over enkele jaren niet meer gevist mag worden. Dus zo verknallen ze het mooi voor een ander.

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

26-01-2006 16:52

Bart-Jaap Koorn schreef:Koen voor een groot deel van dit soort peppie en kokkie vissers is dat logisch, want waar iemand zit, daar word gevangen, daar moeten wij ook zitten.
Dit zijn veelal mooi weer vissers die er niet veel van snappen, en jah je zit langs een snelweg dus wordt snel gezien en trekt dit soort mensen sneller aan :wink:

Dat probeerde ik ermee te zeggen !!!


Nee ik begrijp wat je er mee wilt zeggen alleen ik wilde nog even benadrukken dat het hier om de verkeerde vissers gaat. Wat zij 'logisch' vinden, vinden de meeste mensen op het board hier niet logisch athans dat hoop ik dan.

Mvg, Koen
Richard de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-12-2005 02:14
Locatie: Assen

02-02-2006 01:02

Hey,

Heb een tijdje op het ene water gevist, dit is het water bij de parkeerplaats die ook voor andere doeleinden wordt gebruikt, haha. Maar als je de achterste stek neemt heb je er geen last van, op dit water kun je nog redelijk rustig vissen (in vergelijking met de andere twee), zit redelijk veel karper, waarvan veel ver boven de twintig pond. Maar echt een mooi water is het niet, gezien de kleine afstand tot de snelweg en vooral in de zomer maanden is het soms meer een camping en het water is niet echt groot dus kun je niet echt je eigen ding doen op het moment dat er nog een aantal vissers zijn. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.

Groeten.
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

07-02-2006 21:16

Ik vind het wel een leuk watertje om te vissen alleen laten de meeste vissers bergen met afval 8er! Dat is egt te erg voor woorden daar en je hebt snachts mensen die daar langs komen waarvan je denkt wat moet je op dit tijdstip op een doodlopende weg :o

groetjes tijs
Plaats reactie