Vesting water

Plaats reactie
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

09-12-2005 18:42

Ik ben nu samen met mijn vismaat ruim 3 maanden op een vesting water aan het vissen. In het begin vingen we nog wel eens een vis, maar sinds de laatste 2 maanden is het echt een drama. Dit is niet alleen bij ons zo,maar ook door andere vissers word er weinig gevangen. In ons aas hebben we 100% vertrouwen.
De vis zoeken zou je zeggen, maar er is geen enig teken van leven te bekennen. Het kan toch niet zo zijn dat er geen enkele vis zich meer laat zien?
We weten dat blanken erbij hoort en zijn ook zeker geen opgevers, maar we moeten oppassen dat het plezier in het vissen er niet af gaat.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die op een vestingwater vissen en wat zijn jullie ervaringen?

Gr Alexander
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

09-12-2005 19:22

Alexander,

Je geeft aan dat je er niet als enige vist..
Kan het zijn dat er dit seizoen al veel van de populatie op de mat heeft gelegen bij jou en je (con)cullega's?

De vis zou dan nu al dusdanig "negatief geconditioneerd" kunnen zijn dat zij geen of bijna geen "onnatuurlijk" aas meer willen nemen.

Je zou dan na de winter weer meer kans van slagen kunnen hebben als de vissies weer "opstarten" en hun schroom van het vorige seizoen enigszins zijn "vergeten"...

Als er sprake is van negatieve conditionering en je wil dit seizoen nog aan de schubben komen dan zou je je aaspresentatie eens kunnen aanpassen..
b.v washed out baits of juist overflavoured enz. enz.

M.a.w. net ff anders vissen dan de rest....

Hoop dat je er wat aan hebt!

grtz
pat
live the life you love and
love the life you live ..
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

10-12-2005 14:18

Hoi Patrick,

bedankt voor je reactie.
Wat jij zegt zou normaal heel goed kunnen, ware het niet dat er niet zoveel gevist is dit jaar/najaar. Er is dus ook niet veel gevoerd.
Ik ga zeker jou tip mbt het aas eens proberen.

Gr Alexander
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

14-12-2005 20:33

He Alexander uit het gooi en vlak bij de ...vesting. Het vesting water is oud water met veel rotzooi en natuurlijuk voedsel aan de vesting muren. Na een lange warme herfst en een zacht begin hebben de vissen lang door kunnen vreten. Tevens zijn de vesting vissen oude bekende haha en die kunnen de klappen van de zweep. De bodem is modder en daar kunnen ze zich heerlijk in vermaken en waar vissen wij ......
Het wordt een moeilijk verhaal maar de vesting en de winter blijft moeilijk en zoeken. Succes.

Tjuus Tom
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

16-12-2005 11:47

Hoi Tom,

idd, dat is het water wat ik bedoel.
Vis er nu ruim 2 jaar, maar de winter blijft moeilijk. Waar niet, zou je zeggen.
Heb je ervaring alhier in de winter?

Gr Alexander
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

16-12-2005 20:20

He Alexander heb niet veel ervaring op dit water in de winter. Tegen de muur in het zonnetje in de middag heb ik wel eens een karper gestrikt maar daar waren heel wat uurtjes voor nodig haha. Het hield dus niet over. Het water is normaal al niet makkelijk maar in de winter naar mijn mening niet ideaal. Zoeken naar activiteit en dan zeker op een zonnige dag geloof ik wel in. Maar ja als de beloning daar is en je hebt een oude krijger op dit water dan zijn het mooie vissen. Wel tegenvallend is de kracht van de karpers daar. Maar ja ben een polderboy en daar knallen ze gewoon meer.

Als je info wilt delen dan stuur je me maar een pb anders wordt het weer druk haha.

Tjuus

Tom
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

17-12-2005 13:52

Tom,

je hebt een pb

gr Alexander
Plaats reactie