lage vaart almere

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2006 12:42

Om te komen tot het nachtvissen het hele jaar door op (in eerste instantie) 3 nachtviszones in Flevoland is woensdagavond in de VBC vergadering Zuiderzeeland weer een 'hobbel' genomen. Tot dan was n.l. het Waterschap Zuiderzeeland (als waterbeheerder) tegen het nachtvissen het hele jaar door, maar uiteindelijk zijn zij nu ook voor.
Heeft bijna een jaar geduurd om hen zover te krijgen...
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-11-2006 12:44

Aart Lokhorst schreef:Om te komen tot het nachtvissen het hele jaar door op (in eerste instantie) 3 nachtviszones in Flevoland is woensdagavond in de VBC vergadering Zuiderzeeland weer een 'hobbel' genomen. Tot dan was n.l. het Waterschap Zuiderzeeland (als waterbeheerder) tegen het nachtvissen het hele jaar door, maar uiteindelijk zijn zij nu ook voor.
Heeft bijna een jaar geduurd om hen zover te krijgen...


Dat is wel een bedankje waard dacht ik zo!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2006 18:36

Peter, maar dat is nog niet het einde. Nu moet eerst de schriftelijke instemming van het Waterschap nog bij de Federatie Randmeren binnenkomen. Daarna pas kan de Federatie Randmeren bij LNV ontheffing aanvragen om vanaf 1-9 t/m 31-5 ook op die zones 's nachts te mogen vissen. De behandeling en beantwoording van zo'n verzoek duurt ca. 1 jaar bij LNV (ambtenarij dus). En pas daarna kan dit ingaan. Reken dus maar op 1 januari 2008.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

04-11-2006 19:19

Aart, goed nieuws maar......zucht, die ambtelijke molen :-?
We wachten vol smart maar af......
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

04-11-2006 22:21

hoi aart ik heb je eerste tekst!!.(nachtzones)
geciteert op poldervissen , vooral omdat daar veel jongens zitten van almere en lelystad en omstreken!!.

je zit daar niet echt veel(de site) dus vandaar!!.

ik vindt het een goed bericht namelijk nu kijken hoe het afloopt!.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-11-2006 12:53

Goed nieuws? Heb ik iets gemist of zo???

Wist je dat tegenover één van die zones inmiddels en mooie aanlegsteiger voor plezierjachten is gebouwd. Kunnen we nog obstakelvissen ook.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

05-11-2006 16:52

Jos Holla schreef:Goed nieuws? Heb ik iets gemist of zo???

Wist je dat tegenover één van die zones inmiddels en mooie aanlegsteiger voor plezierjachten is gebouwd. Kunnen we nog obstakelvissen ook.


Jos, ouwe mooi weer visser :D , dat is toch niets voor jou dat obstakelvissen!!
En zeker niet in die koude maanden..... :D :D
Mochten we er dan in mei een keer zitten dan vis ik wel naar de palen toe :wink:
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2006 18:02

Jos, op zich is het belachelijk dat er maar 3 (kleine) nachtviszones komen, immers waarvoor dienen al die aangelegde vispaatsen dan? Waar in vrjwel alle gevallen ook niemand in de nabijheid woont. Maar op zich is dit vooreerst het hoogst haalbare, het is helaas niet anders.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

05-11-2006 18:10

Aart Lokhorst schreef:Jos, op zich is het belachelijk dat er maar 3 (kleine) nachtviszones komen, immers waarvoor dienen al die aangelegde vispaatsen dan? Waar in vrjwel alle gevallen ook niemand in de nabijheid woont. Maar op zich is dit vooreerst het hoogst haalbare, het is helaas niet anders.


Aart, wie het kleine niet eert zal het grote nooit verdienen.
Maar dit is wel erg klein he :-?
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-11-2006 18:12

Dat bedoel ik, Aart. Vanaf 2008 3 kleine stukjes, in 2009 evalueren, in 2010 uitbreiden, in 2011 goedgekeurd. Wordt echt een dertienjarenplan hier. Net als het meeneemverbod. Ook dit wordt steeds vooruitgeschoven, in maart hebben we de brief naar de Federatie verstuurd, en kort geleden ging het mee in het overleg met het waterschap. En dan waarschijnlijk ook nog door de druk van de POS. En ongeacht de uitkomst is het voor 2007 al niet meer in de vergunning te brengen. Dus ook op zijn vroegst 2008. Jammer hoor!

En dan nog die tentjes ………………… geen idee wat men er verder mee doet. Ook hier hebben we onze best voor gedaan, maar je hoort er gewoon niks meer terug. Volgens mij zitten ‘die mensen’ er toch echt voor de vissers. Of niet?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2006 18:17

Marc, zolang er in het bestuur van de Federatie Gooi- en Eemland geen karpervisser (s) zit (ten) blijven dergelijke zaken moeizaam en tijdrovend...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2006 18:26

Jos, ik heb er genoeg tegenaan 'geschopt' maar in het bestuur zitten uitsluitend witvissers en wedstrijdvissers, die zo hun eigen ideeën hebben over de karpervisserij en zij beslissen. Is hen wellicht ook nog niet zo kwalijk te nemen, zolang er maar zo weinig karpervissers actief willen zijn in HSV-en en Federaties hebben zij dit soort zaken ook aan zichzelf te danken / te wijten.
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

06-11-2006 11:10

Mijn PC is naar z'n moer, dus even onder de naam van Marc:

Aart, wat jij zegt klopt helemaal, maarrrrrrrr......

anderzijds doen wij wel ons best, wij hebben al menig brief verstuurd (e-mail doet hij niet aan!!!), maar van enige terugkoppeling van bv de Federatie is ook geen sprake. Ook nu weer moeten wij hier vernemen dat er iets is gebeurt, terwijl ons adres gewoon bekend is bij ze.

Blijkbaar zien ze ons niet als gesprekspartner. Op ieder brief is het antwoord dat we rustig moeten afwachten. Het lijkt wel of er een ontmoedigingsbeleid wordt gevolgt (het begint al te werken).

Wie zien ze eigenlijk wél als gesprekspartner onder de karpervissers?
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-11-2006 11:45

Jos, de Federatie zit ook met de ambtenarij (Waterschap, SSB, KLPD) en daar duurt alles nu eenmaal vreselijk lang, waaraan de Federatie ook niets kan doen, waardoor vaak ook hun enig mogelijke antwoord is om maar 'rustig' af te wachten.
Voor Federaties zijn hun leden (dus de HSV-en) gesprekspartner, ook op karpergebied. Gelukkig ligt dat bij sommige Federaties wat anders (Federatie Oost-Nederland, Federatie Groningen-Drenthe, Federatie Friesland en Federatie ZWN) omdat daarvan de diverse KSN regio's buitengewoon lid zijn en dus direct met 'hun' Federatiebestuur kunnen communiceren en ook de ALV van die Federaties bijwonen en daar ook spreekrecht hebben.
Daar een gedeelte van Flevoland en de oude landzijde binnen het gebied van de KSN regio Zwolle valt zou regio Zwolle, naast het buitengewoon lidmaatschap bij de Federatie Oost-Nederland ook buitengewoon lid van de Federaties Randmeren en Gooi- en Eemvallei kunnen worden indien leden uit die gebieden dat wenselijk zouden vinden (tot nu toe is dat echter nog nooit door iemand naar voren gebracht). Maar indien de wensen hiertoe er wel zijn zal de KSN regio Zwolle deze buitengewone lidmaatschappen direct aanvragen.
Landelijk is de KSN de gesprekspartner qua karpervisserij binnen Sportvisserij Nederland, als buitengewoon lid van Sportvisserij Nederland.
Sportvisserij Nederland wordt gevormd door alle Federaties en de SNB, VNV en KSN. De KSN is dan ook aanwezig op alle z.g. voorzittersvergaderingen en ALV's van Sportvisserij Nederland en maakt daar dan ook geregeld overduidelijk haar (en van de karpervisserij in z'n algemeenheid) wensen kenbaar. Als voorbeeld is een effect daarvan de brochure Nachtvissen ('Vissen bij Nacht en Ontij') en binnen afzienbare tijd een brochure (of uitgebreide brief) aan alle Federaties en HSV-en betreffende hoe te handelen inzake de intrekking van de WOR (en zo kan ik nog wel even doorgaan...).
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

06-11-2006 14:05

Aart, jij schrijft:

“ook buitengewoon lid van de Federaties Randmeren en Gooi- en Eemvallei kunnen worden indien leden uit die gebieden dat wenselijk zouden vinden (tot nu toe is dat echter nog nooit door iemand naar voren gebracht).”

Ik zou het een uitstekend idee vinden als de KSN ‘buitengewoon lid van G&E’ zou worden om de belangen van karpervissers uit Flevoland te vertegenwoordigen. Valt Flevoland overigens ook niet onder regio NoordWest Nederland?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-11-2006 20:42

Jos, KSN leden uit Flevoland mogen in principe zelf kiezen of ze bij de regio NWN of Zwolle willen horen. Dit gezien de verschillende reisafstanden naar de regiomeetings. We zullen dit binnen de regio Zwolle bespreken, ik kom erop terug.
henry hummel
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-12-2004 10:29
Locatie: ter apel
Contacteer:

06-11-2006 20:52

zit wel zeker mooi vis in had er vleden jaar nog een 34 ponder was zeker de moeite waard daar te vertoeven net als wat de rest zei strak tegen de overkant



volgens de jongens die bij jou waren was ie maar 28 pond .
Dus zeg maar waar die 6 pond wegkomt fotoshop

maar ieder zijn eigen manier om te wegen

draaien draaien en nog eens draaien
Sam Bos

03-01-2007 01:17

Laatst gewijzigd door Sam Bos op 12-11-2010 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Rody Calis
Berichten: 63
Lid geworden op: 15-05-2005 18:59
Locatie: Almere

03-01-2007 17:14

??? :-?
Wie het Kleine niet eert is het grote niet weerd.
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

03-01-2007 20:47

Fijn, deze topic boost! 8)
Wordt er nog wat gevangen in de lage vaart mannen?? Ik ben er vanmiddag weer achter gekomen, het kan nogsteeds in de lage vaart hoor ;)

Mvg Tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Sam Bos

04-01-2007 12:54

ik zou het niet weten was er alleen geweest met visvakantie naja somige mensen houden er van effe wat te zemmelen humz :wink:
Gebruikersavatar
martijn rademaker
Berichten: 58
Lid geworden op: 29-01-2004 17:41
Locatie: almere-buiten

04-01-2007 18:13

Er is al weer aardig wat 2007 kleine karper gevangen in de Lage Vaart.

voor foto's en verhalen verwijs ik jullie graag door naar http://www.poldervissen.nl

Gr. Martijn
henry hummel
Berichten: 82
Lid geworden op: 01-12-2004 10:29
Locatie: ter apel
Contacteer:

05-01-2007 15:11

he snader maakt mij niet uit waarvoor je me uit maakt de jongens die waren er zelf bij dus niet zo op je teentjes getrapt je houd alleen jezelf er mee voor de gek .

Niet ons :o :o :o :o :o :o :o
draaien draaien en nog eens draaien
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

05-01-2007 20:38

martijn rademaker schreef:Er is al weer aardig wat 2007 kleine karper gevangen in de Lage Vaart.



HAHAHAHAHA , was leuk ja , met nieuwjaarsdag!!.

stelletje mafkezen :wink: .
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-01-2007 15:56

henry hummel schreef:he snader maakt mij niet uit waarvoor je me uit maakt de jongens die waren er zelf bij dus niet zo op je teentjes getrapt je houd alleen jezelf er mee voor de gek .

Niet ons :o :o :o :o :o :o :o
Waar maak je je druk om...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm