lage vaart almere

Plaats reactie
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

18-08-2006 11:22

marc heerema1 schreef:



Frans, ik weet waar je huis woont jonge.......



de koffie staat altijd klaar voor je :wink:
je bent welkom !! ,, of ik kom een bakkie bij jouw halen kan ook natuurlijk :lol:
Patrick Eckhart
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
Locatie: Almere

18-08-2006 15:26

frans eijsbouts schreef:hoi allemaal hoe vergaat het nu met sommige vissers op de lagevaart !!
ik heb zo,n idee dat het op dit moment niet zo lekker loopt .
ik zelf heb er weer eens een dagsessie(was dinsdag) er op zitten,was nadda nopes??
veel last van de stroming gehad vooral onderstroming en veeeeeeeeel waterpest wat los kwam.


dus ik was gewoon benieuwt hoe het met andere lagevaart vissers ,is gegaan.


Met zoveel stroming is de aasaanbieding vaak niet goed: beweegt onnatuurlijk.
Mijn ervaring op de vaart is dat wanneer het te hard stroomt, de vangsten slecht zijn.
Daar komt bij dat het natuurlijke voedselaanbod erg groot is in augustus, dus is het zowieso al moeilijker vangen.
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

18-08-2006 22:40

Patrick Eckhart schreef:Mijn ervaring op de vaart is dat wanneer het te hard stroomt, de vangsten slecht zijn.
Daar komt bij dat het natuurlijke voedselaanbod erg groot is in augustus, dus is het zowieso al moeilijker vangen.


ja en nee ,,waarom denk je nu? , meestal heb ik wel goede ervaringen er mee .(ook blancs hoor :oops: )
maar inderdaad dan moet het iets? minder stroming zijn wat ik meestal doe is op de eigenkant vissen en dan met de stroming mee??.
tuurlijk staat er dan spanning op de lijn maar dat los ik ook wel eens op door een tentharing als wakker te gebruiken die zet ik wel zo vast dat als ik een aanbeet krijg dat ie de grond uit komt , lijkt een gek idee wat ik nu zeg maar heb ze echt toch nog zo gevangen!! , zo los ik dus het waker probleem op dat ze steeds niet strak trekken(oke je kan hem ook natuurlijk op een springveer zetten maar dit effe tenzijde moet je maar net hebben zo,n waker) hoe gek het ook klinkt..... ze zitten soms?? toch tegen de kant aan de karpers en nog wel eens?? op het snelstromende stuk ook??, en inderdaad augustus wil niet zo maar als je wat vangt is het wel eens aan de mooie kant hier in de knollentuin :lol:
Patrick Eckhart
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
Locatie: Almere

19-08-2006 10:41

frans eijsbouts schreef:
Patrick Eckhart schreef:Mijn ervaring op de vaart is dat wanneer het te hard stroomt, de vangsten slecht zijn.
Daar komt bij dat het natuurlijke voedselaanbod erg groot is in augustus, dus is het zowieso al moeilijker vangen.


ja en nee ,,waarom denk je nu? , meestal heb ik wel goede ervaringen er mee .(ook blancs hoor :oops: )
maar inderdaad dan moet het iets? minder stroming zijn wat ik meestal doe is op de eigenkant vissen en dan met de stroming mee??.
tuurlijk staat er dan spanning op de lijn maar dat los ik ook wel eens op door een tentharing als wakker te gebruiken die zet ik wel zo vast dat als ik een aanbeet krijg dat ie de grond uit komt , lijkt een gek idee wat ik nu zeg maar heb ze echt toch nog zo gevangen!! , zo los ik dus het waker probleem op dat ze steeds niet strak trekken(oke je kan hem ook natuurlijk op een springveer zetten maar dit effe tenzijde moet je maar net hebben zo,n waker) hoe gek het ook klinkt..... ze zitten soms?? toch tegen de kant aan de karpers en nog wel eens?? op het snelstromende stuk ook??, en inderdaad augustus wil niet zo maar als je wat vangt is het wel eens aan de mooie kant hier in de knollentuin :lol:


Misschien is dat lood voor op de rivier een idee?
Zelf ook nog nooit geprobeerd, maar lijkt me het proberen waard
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

19-08-2006 13:18

Patrick Eckhart schreef:
frans eijsbouts schreef:
Patrick Eckhart schreef:Mijn ervaring op de vaart is dat wanneer het te hard stroomt, de vangsten slecht zijn.
Daar komt bij dat het natuurlijke voedselaanbod erg groot is in augustus, dus is het zowieso al moeilijker vangen.


ja en nee ,,waarom denk je nu? , meestal heb ik wel goede ervaringen er mee .(ook blancs hoor :oops: )
maar inderdaad dan moet het iets? minder stroming zijn wat ik meestal doe is op de eigenkant vissen en dan met de stroming mee??.
tuurlijk staat er dan spanning op de lijn maar dat los ik ook wel eens op door een tentharing als wakker te gebruiken die zet ik wel zo vast dat als ik een aanbeet krijg dat ie de grond uit komt , lijkt een gek idee wat ik nu zeg maar heb ze echt toch nog zo gevangen!! , zo los ik dus het waker probleem op dat ze steeds niet strak trekken(oke je kan hem ook natuurlijk op een springveer zetten maar dit effe tenzijde moet je maar net hebben zo,n waker) hoe gek het ook klinkt..... ze zitten soms?? toch tegen de kant aan de karpers en nog wel eens?? op het snelstromende stuk ook??, en inderdaad augustus wil niet zo maar als je wat vangt is het wel eens aan de mooie kant hier in de knollentuin :lol:


Misschien is dat lood voor op de rivier een idee?
Zelf ook nog nooit geprobeerd, maar lijkt me het proberen waard



Zit 1 nadeel aan patrick, je zult het moeten uitvaren dan want gooien met lood van een ons of twee valt niet mee.
Of je gaat vissen met hele zware hengels natuurlijk maar dat is een beetje overkill hier....lol

Groeten Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

20-08-2006 12:25

ik heb 1,5 week geleden nog prima gevangen. ik viste met frollic, in de lage vaart bij lelystad. ik heb 9 vissen gevangen, waaronder een schitterende spiegel van 17 pond, wat natuurlijk erg zeldzaam is in de lage vaart. ik was van alles aan het uitproberen met mn rigs, waardoor ik vrijveel vissen verspeeld heb. ik denk dat ik in totaal zo'n 15 runs gehad heb. ik had maar 1 nacht voorgevoerd, ook met frollic.
dit jaar loopt het in lelystad als een speer in de lage vaart, terwijl vorig jaar beduidend moeilijker was. toen kwam ik maar heel erg moeilijk aan mn visjes. het jaar daarvoor echter, liep het net als dit jaar, als een speer. uit de hoek van almere hoor ik precies dezelfde verhalen... maar dan precies omgekeerd!? jaren dat het daar goed loopt lijkt het hier klote te gaan. ik begin een beetje het idee te krijgen dat er grote scholen karper gewoon rondtrekken, en de vis zich nu gewoon opgehoopt heeft rond lelystad.
ik kan er natuurlijk grandioos naast zitten, maar zo langzamerhand begin ik dit te vermoeden.
iemand met een sterk weerwoord??

groeten tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

20-08-2006 12:49

Als het hard stroomt een plek net uit de stroom waar het wat rustiger is. Een echte killer prima ervaring mee in flevoland. En by the Way spiegels in de omgeving van lelystad is niet zo heel bijzonder meer hoor.

Tjuus
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

20-08-2006 12:59

Ik denk dat ik hier inmiddels zo rond de 250 karpers gevangen heb, en maar 2 spiegels. Dan vind ik het vrij bijzonder als ik er eentje vang hoor.
Maar ik zal wel iets verkeerd doen waardoor ik meer schubs dan spiegels vang :-?

groetjes tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

20-08-2006 13:26

Tim Schless schreef: Dan vind ik het vrij bijzonder als ik er eentje vang hoor.
Maar ik zal wel iets verkeerd doen waardoor ik meer schubs dan spiegels vang :-?


en dat blijft het ook??.
ik volg het nu al een tijdtje het spiegelprobleem hier(noem het maar effe zo).

en inderdaad er zijn sommige plaatsen hier aan de lage waar ze , makkelijker er uit komen!! .
ik spreek hier dus wel van richting almerebuiten naar richting lelystad hier zijn ze voor mij gevoel ?? , niet veel aanwezig (praat nu over het kanaal en niet!! over de zijtakken er van.).
ik weet van sommige jongens die ze echt wel vangen , en voor ons doen er zeker wel veel vangen!! , wat mij wel opvalt is dat het wel de zelfde stekken steeds zijn , en waarom tsja daar ben ik nog niet uit , al heb ik wel mijn vermoeden , maar daar ben ik nog!! steeds mee bezig , of ik het bij het rechte eind heb , kan ik het helaas nog niet vertellen , maar aan de andere kant maakt dat het vissen erop ook wel weer interesant , niet dan :wink:
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

20-08-2006 13:45

ik had nog niet eerder gehoord dat er rond lelystad meer spiegels gevangen worden dan elders in de polder, en dat dat er steeds meer worden. kennenlijk zat ik er dus naast. wel gek dat dat dus zo is, ik ben benieuwd hoe het komt.
ik vind het verder alleen maar beter als er meer spiegels komen. het vergroot de diversiteit van de gevangen vissen, waar het mijns inziens alleen maar leuker op wordt.

groetjes tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

21-08-2006 09:26

He Tim,

Vis al jaren op de vaart bij lelystad en vange me iedere keer helemaal scheel. Denk dat de stekkeuze gewoon belangrijk is voor veel vis. Zelfs als ik niet voer pak ik wel een vis of 5-10.

Verbaas me alleen over het gefilosofeer over één van de simpelste wateren van Nederland. Je moet wel heel erg bijzonder vissen wil je daar niks kunnen vangen.

grtn
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

21-08-2006 10:55

jurrien stam schreef:

Verbaas me alleen over het gefilosofeer over één van de simpelste wateren van Nederland. Je moet wel heel erg bijzonder vissen wil je daar niks kunnen vangen.

grtn


Jurrien

Alles wat er maar over karpervissen is te vertellen of schrijven is voor 95% al meerdere malen besproken.
Dat geld ook voor de lage vaart.

Net als de rest hier op dit Forum zijn we gewoon bezig met onze hobby en filosoferen we er wat over net zoals in de andere 95% van de al vele malen besproken dingen hier op dit forum.
Makkelijk of moeilijk water staat daar los van.
Wat maakt volgens jou dit water zo makkelijk eigenlijk?
Een knol vangen kan iedereen hier maar probeer maar eens bij Almere een 20 plusser te vangen, dat valt nog niet mee.
In Lelystad is dat makkelijker omdat het een heel ander water is.
Leg jij dan eens uit waarom dat is, jij vind het een makkelijk water dus zal je het antwoord ook wel hebben toch?
Zo vang je in Lelystad ook makkelijker een spiegel....leg dat dan eens uit...
Of zou de lagevaart ook zijn geheimen hebben???

Met vriendelijke groet Marc
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

21-08-2006 11:27

hmmz, ik zat er al een poosje aan te denken om ook eens wat verder richting almere aan het kanaal te gaan vissen. maar nu ik dit lees.... ;)
elk water heeft zn eigenaardigheden, en er is vast een logische verklaring voor. maar vind 'm maar eens...

groeten tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Patrick Eckhart
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
Locatie: Almere

21-08-2006 15:57

frans eijsbouts schreef:
Tim Schless schreef: Dan vind ik het vrij bijzonder als ik er eentje vang hoor.
Maar ik zal wel iets verkeerd doen waardoor ik meer schubs dan spiegels vang :-?


en dat blijft het ook??.
ik volg het nu al een tijdtje het spiegelprobleem hier(noem het maar effe zo).

en inderdaad er zijn sommige plaatsen hier aan de lage waar ze , makkelijker er uit komen!! .
ik spreek hier dus wel van richting almerebuiten naar richting lelystad hier zijn ze voor mij gevoel ?? , niet veel aanwezig (praat nu over het kanaal en niet!! over de zijtakken er van.).
ik weet van sommige jongens die ze echt wel vangen , en voor ons doen er zeker wel veel vangen!! , wat mij wel opvalt is dat het wel de zelfde stekken steeds zijn , en waarom tsja daar ben ik nog niet uit , al heb ik wel mijn vermoeden , maar daar ben ik nog!! steeds mee bezig , of ik het bij het rechte eind heb , kan ik het helaas nog niet vertellen , maar aan de andere kant maakt dat het vissen erop ook wel weer interesant , niet dan :wink:


Ik heb nog nooit een spiegel gevangen in de Lage Vaart
Wel een jaar of 6 terug :twee keer een hele flinke graskarper, waarvan eentje van 32 pond!!!
Hoe die daar nu weer terecht komen?
:-?
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

21-08-2006 17:06

jurrien stam schreef:
Vis al jaren op de vaart bij lelystad en vange me iedere keer helemaal scheel. Denk dat de stekkeuze gewoon belangrijk is voor veel vis. Zelfs als ik niet voer pak ik wel een vis of 5-10.

Verbaas me alleen over het gefilosofeer over één van de simpelste wateren van Nederland.


ben het wel eens met marc , en trouwens er zijn altijd vissers(of nieuwelingen) die er wel vragen over hebben over de lage!!(mag toch!!)

tuurlijk kan je er goed vangen maar vertel ook eens hoe lang zat je er voor die 5-10 visjes , en ik kom er ook niet echt uit of je nu spiegels!! bedoelt??
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

21-08-2006 21:18

Volgens mij is dit forum vrij om lekker over dfe lage vaart te schrijven, leuk toch. En inderdaad makkelijk water voor knollen, maar vang de grotere jongens er maar eens tussen uit. Dat is ook een uitdaging hoor, heel anders dan een twintiger van de sloterplas.
Ben het eens dat de spiegels vaak van dezelfde stekken komen ( honkvast?? ). Het is zeker niet makkelijk om ze te vangen maar ze zitten er wel net als de grotere vissen. En dat is nou juist de uitdaging toch.
Overigens vis ik zelf niet veel meer op de vaart maar heb er eruuug veel gevist.

Tjuus
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

22-08-2006 07:55

Hoi,

Omdat ik al jaren vis op de vaarten in flevoland ken ik het water wel aardig. Ook kan ik hierdor wat gerichter op de grotere vissen jagen.

Vang regelmatig wel een 20 pondertje. Zwaarste die ik er gevangen heb is 28 pond. Dus er zitten wel vissen van formaat.

En als ik er 5-10 vang zit ik denk ik 15 uur te vissen.

Heb een goede stek op de vaart dus dat kan ook verklaren waarom ik het een makkelijk water vind.

Heb er een keer 58 runs gehad in 72 uur :o
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

22-08-2006 10:32

jurrien stam schreef:Hoi,

Omdat ik al jaren vis op de vaarten in flevoland ken ik het water wel aardig. Ook kan ik hierdor wat gerichter op de grotere vissen jagen.

Vang regelmatig wel een 20 pondertje. Zwaarste die ik er gevangen heb is 28 pond. Dus er zitten wel vissen van formaat.

En als ik er 5-10 vang zit ik denk ik 15 uur te vissen.

Heb een goede stek op de vaart dus dat kan ook verklaren waarom ik het een makkelijk water vind.

Heb er een keer 58 runs gehad in 72 uur :o



kijk dat zijn teminste antwoorden daar heb ik wat aan :wink: .
oke jurrien , ik vis ook toevallig al zeer lang op de lage, maar dan meer in almere!! , de beroemde knollentuin :lol: .

en 15 uur vissen voor 10-15 vissen is vrij normaal hoor!!(gaat wel eens harder ook).

en ik mag ook inderdaad niet mopperen over het aantal 20ers , ze zitten er(mijn p.b is een 30er 8) ) maar dat zijn meer toeval treffers dan er gericht op vissen , dat blijft moeilijk hier! je zit meer richting 12 tot 17 pond. (barst het er van)
en als het effe tegen zit nog lager.

tuurlijk probeer ik het te omzeilen die knollen , B.V de boilie aan te passen ,ach je moet eens weten wat ik(wij) al niet gedaan hebben :wink:

en in 72uur 58runs(moeten ze er wel zitten) , blijft leuk echt wel , maar ik heb een maat die daar bij lacht , dus daar schrik ik ook al niet meer van!!

maar in iedergeval bedankt voor je antwoordt :wink:
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-08-2006 10:57

58 runs in 72 uur?? Lijkt wel werken, niks voor mij!
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

22-08-2006 16:37

Jos Holla schreef:58 runs in 72 uur?? Lijkt wel werken, niks voor mij!



hahahahaha, jaja en dat meen je jos??.
kom op man lekker een nacht of twee niet je bed zien (oke soms dan).
volgende keer ga je maar eens mee met ons ergens in oktober!!.
ja oke , het moet dan wel mooi weer zijn voor je ik weet het.

gewoon een dagje , als wij het helemaal effe voorvoeren dan nou???
een runnetje of ..... zit er dan wel in voor je :lol:
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

22-08-2006 17:47

frans eijsbouts schreef:
Jos Holla schreef:58 runs in 72 uur?? Lijkt wel werken, niks voor mij!



hahahahaha, jaja en dat meen je jos??.
kom op man lekker een nacht of twee niet je bed zien (oke soms dan).
volgende keer ga je maar eens mee met ons ergens in oktober!!.
ja oke , het moet dan wel mooi weer zijn voor je ik weet het.

gewoon een dagje , als wij het helemaal effe voorvoeren dan nou???
een runnetje of ..... zit er dan wel in voor je :lol:


Frans, maak nou geen slapende honden wakker!!!
Straks gaat Jos helemaal los....lol
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

22-08-2006 20:48

Als Jos maar niet Los gaat op 1 October 8)
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

22-08-2006 22:06

Hendrik Mienstra (henk) schreef:Als Jos maar niet Los gaat op 1 October 8)


henk ga er maar van uit dat ie dat doet!!
ik zeg het met pijn in mijn hart , maar ikzelf ben nooit zo gelukkig met die wedstrijden :oops: .

maar wie weet is die vloek eindelijk eens over :P
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

03-09-2006 09:56

Oké mannen, er is een nieuw koppel wat mee gaat doen....
En ik kan zeggen "berg je maar!!!".
Martijn en Dennis gaan met ons de strijd aan.
Deze mannen hebben een naam wat wedstrijd vissen betreft.
Martijn heeft de bijnaam goudpikkie!!
Hij vangt altijd tijdens de wedstrijd en vaak op het laatste moment de winnende vis...
Zit nog te bedenken hoe we hun kansen wat kunnen laten slinken.....lol
Ff met de loting rommelen misschien??
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
frans eijsbouts
Berichten: 66
Lid geworden op: 24-02-2006 19:30
Locatie: almere

03-09-2006 10:58

wel een beetje offtopic maar oke!!
stel nou?? marc dat je tussen hun en mij in zit laat je hengels dan maar thuis :lol: , maaaaaaarrrr je bent toch niet bang?? voor die knapen.
ik weet hoe ze vissen hier , jij toch ook man dus??.
en niet stiekum een boilie lenen van ze he!! :lol: .

gewoon je ding doen :wink: .