Trailerhelling omgeving Lelystad / Dronten / Swifterbant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-11-2005 20:12

Nou,
de titel geeft al aardig aan waar ik naar op zoek ben !

Ik heb al een "trailerhelling" in Swifterbant gezien, maar wil als back up een goede uitwijkmogelijk hebben indien nodig/mogelijk. Eventueel een kraan bij een jachthaven, een mooi schuin aflopend stuk hier of daar, noem maar op.
Bij de NVVS visplanner kwam ik als enige deze tegen ;
Zuidelijk Flevoland, Vaartplas (Almere),
maar dat is volgens mij nog wel een aardig stukje bij Swifterbant uit de buurt vandaan.

Iemand met tips ?
Of een vrachtwagen met kraan te leen 8) ?
CarpeR Diem
jacco noordermeer

11-11-2005 20:30

er is een boekje waar alle trailer hellingen in staan van nederland marco

volgens mij verkrijgbaar bij anwb winkel :wink:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-11-2005 20:33

En laat ik nu ook nog eens ANWB lid zijn.... :lol:

Ik zal eens kijken daar, :wink:
CarpeR Diem
jacco noordermeer

11-11-2005 20:37

u heeft nog 3 dagen om op te zeggen :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-11-2005 21:49

Marco, het gaat mij natuurlijk niets aan. Maar een trailerhelling in Swifterbant kan ik niet zo goed plaatsen. Als je aan kunt geven op welk water je die boot wilt hebben kan ik je wellicht helpen (woon 10 minuten van Swifterbant).
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-11-2005 22:50

in lelystad haven is een trailer helling die je op het markermeer brengt met je boot.
sluis door en je kan alle kanalen door heel de polder heen.

enne de weg die van harderwijk naar biddinghuizen loopt(kan even niet op de naam van de weg komen) zit halverwege een helling die je op het meer aldaar brengt(veluwemeer toch??????)

er zijn er wel meer toch

bel even met rijkswaterstaat ofzo die kunnen je vast alle plekken zo vertellen
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-11-2005 07:53

Kijk eens wat een tips ! :D

Aart,
het is juist andersom, ik heb een bootje gekocht dat nu in 't haventje van Swifterbant ligt. Volgende week zaterdag ben ik van plan om 'm op te halen. Als je het haventje een klein stukje voorbij ben ( Beverweg ?) kan je rechts een stukje het bos door, en daar is een zeer steil stuk dat ook betegeld is als een soort van trailerhelling. Ik vraag me echter af of het daar een beetje te doen is, vandaar mijn vraag naar een uitwijkmogelijkheid.

Ik heb een kanteltrailer op de kop getikt zodat ik daar al kan beginnen met kantelen op dat schuine stuk. Ik verwacht echter dat de trailer hier en daar aangepast moet worden zodat de boot er vaak er in- en uit zal moeten. Een minder steile helling zou dan natuurlijk wat handiger zijn. Met deze kanteltrailer mag het dus ook een vlak stuk kant zijn met een niet zo hoge kant, zou misschien nog mooier zijn !

De website van Jos staat iig gelijk in m'n favorieten, kan altijd van pas komen. :wink:

PS, Dronten ;
Dronten, openbare helling aan de Riettocht bij de Lage Vaart in het Wisentbos achter de camping, De West 1.
Is dat wat ?
CarpeR Diem
jacco noordermeer

13-11-2005 13:24

marco ook een kanteltrailer heeft z'n beperkingen
als je moet kantelen heb je wel een zwaardere lier nodig :wink:
de krachten die er dan nodig zijn om de boot omhooh te draaien zijn niet mis
zelf had ik er een met een boot van ong 500 kg erop
een lier van 2700!!lbs 2 speed en nog draaide ik het zaakje naar de kl..ten :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-11-2005 18:01

Marco, de trailerhelling tegenover de camping in Dronten aan de Lage Vaart heeft geen steile helling.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-11-2005 18:40

@Jacco,
ik weet dat er enorme krachten op de lier en band ( of kabel ) komen te staan als je "een dood" gewicht probeerd je trailer op te sleuren. Vandaar ook mijn vraag om iets anders daar in de buurt te hebben. Die helling in Swifterbant lijkt me te steil.

@Aart,
is het een gewone openbare helling waar ik gemakkelijk met m'n trailer een stukje het water in kan rijden ? :D
In dat geval vaar ik liever direct een half uurtje om en ga daar eea proberen !
CarpeR Diem
Plaats reactie