sloterplas

killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

03-02-2006 14:47

dat over dat richeltje heb ik idd gezien, eerst 6 m, toen meter verder 8 m en toen 11 :o

alleen er word gezegd dat t op werp afstand is nou knappe werper
peter andrae

03-02-2006 18:37

Killian ff opnieuw afspelen en goed luisteren wat Piet zegt over diepte,s,niet alleen kijken neeeeee ook goed luisteren :wink:.


Over dat werpen dat klopt is te doen,beter is gewoon met de dieptemtr uitvaren zie je meteen waarom die stek goed is.


Mvg peter.
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

03-02-2006 22:50

peter andrae schreef:Killian ff opnieuw afspelen en goed luisteren wat Piet zegt over diepte,s,niet alleen kijken neeeeee ook goed luisteren :wink:.


Over dat werpen dat klopt is te doen,beter is gewoon met de dieptemtr uitvaren zie je meteen waarom die stek goed is.


Mvg peter.


ja dieptes weet ik niet meer precies wat hij opnoemde, iig was het zeeeeeeeer stijl! maarja. om daar precies op te werpen: LASTIG als je t al haalt. ENNEEEUUUUHHH uitvaren mag niet meer he!

maaargoed, het zal ook wel een zeeeeeer druk beviste stek zijn?

hoe zit t trouwens met de drukte aan de plas. is het mogenlijk om voor te voeren. want i kzou wel eeen weekendje met me vader willen zitten daar. maar dan wil i kgraag wel wat voor voeren en kunnen relaxen?

groete
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-02-2006 11:38

Killian,

Je kan gerust voorvoeren, maar de kans bestaat altijd dat er iemand anders op je stek zit te vissen.
Het si er vaak druk en de meeste kantstekken zijn vooral in de weekenden bezet.

Beter is het om doordeweeks te vissen, dan heb je veel meer stekkeuze.
En wat peter al zei, goed luisteren wat Piet verteld.
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

04-02-2006 14:55

Hmm,

Nja mocht iemand nog een leuk stekje weten om een keer te vissen aan de sloterplas, voor een weekendje. met een leuke kans op een mooie karper, dan mag diegene mij wel pm én.

bvd

killian
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

04-02-2006 15:23

killian bruijne schreef:Hmm,

Nja mocht iemand nog een leuk stekje weten om een keer te vissen aan de sloterplas, voor een weekendje. met een leuke kans op een mooie karper, dan mag diegene mij wel pm én.

bvd

killian


Net of je die zelf niet kunt vinden...
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

04-02-2006 15:55

beetje tips/hulp is altijd meegenomen he
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

04-02-2006 18:23

killian bruijne schreef:beetje tips/hulp is altijd meegenomen he


Dat wel, maar een kant en klare stek vragen vind ik geen tip/hulp. Een stek vinden is ook karpervissen!
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

04-02-2006 19:01

ik bedoelde meer eeen beetje algemene info....
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

05-02-2006 12:40

Killian las in een andere topic dat je geen vismaat vertrouwde vanwege je stekken!!! Een goede vismaat is altijd te vertrouwen. Nou lees ik jouw vragen over de sloterplas en daar zakt mijn broek een beetje vanaf. De pot verwijt de ketel maar je bent ook pas 15 jaar dus ik kan het je niet kwalijk nemen. Ga opzoek naar een goede vismaat en durf je stekken en kennis met hem te delen en ga zelf opzoek naar de mooie stekken. Volg je instinct, de wind en neem een pijlhengel mee. Maar verlaag je niet met dit soort vragen.

Tjuus Tom
peter andrae

05-02-2006 16:36

Piet zat vlak voor de overgang van 8 mtr naar 11 mtr,die marker staat er natuurlijk niet voor niks zonder boot ben je aan de genade overgelevert van de karper duik hij het talud af en je hebt geen boot dan kun je het wel vergeten de mosseltje,s doen de rest,kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.


Zoals Tom al aangaf ga eens een dagje samen met je vader peilen en kijken naar wat stekje,s,,geef je nog 1 tip aangaande voeren hou er rekening mee dat je er niet alleen vist dus ook niet teleurgesteld zijn als je in het weekend aankomt en je plekje is bezet,en voeren doe je als het donker is er zijn ook andere beestje die gek op bollie,s zijn zodra je iets ronds pakt word je al in de gaten gehouden ga je het er nog inschieten dan heb je kans dat je thuiskomt onder de meeuwenstront hiaaaa hiaaaa.



Mvg peet.
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

05-02-2006 18:41

Tom Engel schreef:Killian las in een andere topic dat je geen vismaat vertrouwde vanwege je stekken!!! Een goede vismaat is altijd te vertrouwen. Nou lees ik jouw vragen over de sloterplas en daar zakt mijn broek een beetje vanaf. De pot verwijt de ketel maar je bent ook pas 15 jaar dus ik kan het je niet kwalijk nemen. Ga opzoek naar een goede vismaat en durf je stekken en kennis met hem te delen en ga zelf opzoek naar de mooie stekken. Volg je instinct, de wind en neem een pijlhengel mee. Maar verlaag je niet met dit soort vragen.

Tjuus Tom


t gaat mij toch om algemene info... eeen beetje zelf zoeken daarbij hoort er natuurlijk gewoon bij :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-02-2006 19:15

killian bruijne schreef:
Tom Engel schreef:Killian las in een andere topic dat je geen vismaat vertrouwde vanwege je stekken!!! Een goede vismaat is altijd te vertrouwen. Nou lees ik jouw vragen over de sloterplas en daar zakt mijn broek een beetje vanaf. De pot verwijt de ketel maar je bent ook pas 15 jaar dus ik kan het je niet kwalijk nemen. Ga opzoek naar een goede vismaat en durf je stekken en kennis met hem te delen en ga zelf opzoek naar de mooie stekken. Volg je instinct, de wind en neem een pijlhengel mee. Maar verlaag je niet met dit soort vragen.

Tjuus Tom


t gaat mij toch om algemene info... eeen beetje zelf zoeken daarbij hoort er natuurlijk gewoon bij :wink: :wink:


Algemene info is gewoon: Waar rekening mee te houden, bestand.....

Zag jou toch echt vragen om "een leuke stek", maar dat kan heel verschillen, zelfs van dag tot dag...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

05-02-2006 20:53

ja leuk geprobeerd haha. Algemene info. Je bent zelf heel argwanend ingesteld gezien je ander topic antwoorden. Geeft niets hoor maar zoek en zeit zult vinden. Wees creatief en geniet dan van het succes ( of niet ). Veel leuker als je iets zelf ondekt toch!! Oke ga je naar het buitenland dan kom je natuurlijk verder met informatie en heb je niet de mogelijkheid om iedere dag even te kijken en te peilen. Maar dat is heel wat anders he.

Succes,

Tom
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

05-02-2006 23:42

ik heb ook niet de ganse dag de tijd om te peilen, heb examens, dus al druk genoeg, maar ik ga t gewoon proberen :wink:

nogmaals, pbtjes zijn altijd welkom :D
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

06-02-2006 20:31

Nou succes, hoor wel op welke stek je wat gevangen hebt. Haha

Tjuus
Tom
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

06-02-2006 21:18

komt goed, maar dan wel via pb
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

01-03-2006 10:30

swinters is het best lastig je karper te vangen,ik heb daar met extreme kou vanaf me kajuitboot wel wat gevangen.In december nog wel goed gevangen op zwarte pad,maar wel diep gevangen.Deze tijd denk ik toch dat je ze op een zonnige dag(of een serie) op het ondiepe kan aantreffen langs de eilanden
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-04-2006 23:53

En..? Kom maar op met informatie over de vangsten op de Sloterplas..
peter andrae

20-04-2006 05:06

:o nog steeds op zoek naar informatie over de sloterplas Mourad zag dat je een dieptemtr had gekocht nou varen dan maar over de plas.


De vangsten tot nu toe :roll: kweet niet :lol: .



mvg peter.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-04-2006 08:05

peter andrae schreef::o nog steeds op zoek naar informatie over de sloterplas Mourad zag dat je een dieptemtr had gekocht nou varen dan maar over de plas.


De vangsten tot nu toe :roll: kweet niet :lol: .



mvg peter.


informatie? welnee

ben gewoon benieuwd naar de vangsten peter :lol:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

20-04-2006 10:42

Vangsten zijn er nog niet echt denderend,maar er word regelmatig vis gevangen.Eind deze week zit ik er ook weer 8) .Water lijkt moeilijker dan dat het is. :wink:
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-04-2006 20:57

vandaag opnieuw de vergunning aangeschaft en zal de komende weken enkele sessies gaan vissen op de plas gedurende de daguren. We zullen het zien :)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-04-2006 21:11

ferenc van de vorstenbosc schreef:Vangsten zijn er nog niet echt denderend,maar er word regelmatig vis gevangen.Eind deze week zit ik er ook weer 8) .Water lijkt moeilijker dan dat het is. :wink:


Soms dan he.. Soms heb je ook van die momenten dat het water veel moeilijker is dan het lijkt..

Heb vorig jaar in het najaar veel gevist daar. Dus misschien verschilt het daar ook per jaargetijde. Dat ze in sommige jaargetijdes makkelijker te vangen zijn. Lijkt me stug, maar het kan.. Behalve de winter dan..

Voorjaar moet ik nog achterkomen, heb maar 3 sessie's gehad daar dit jaar. Dus kan daar nog niks over zeggen.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-04-2006 18:50

Ik kom net terug van een rondje Sloterplas met mijn vriendin.

Heerlijk weer, heerlijk watertje, en wat heerlijks meegenomen om te zuipen :lol:

Was vrij rustig, 6 tenten maar. Waarvan 3 op het stukje grasveld naast het strandje (waarbij je eerst een trappetje op moet). Hadden nog niks, vannacht aangekomen en blijven daar een weekje. Ik vroeg mij al af wat ze zouden doen als ze een karper moesten scheppen, aangezien het daar ongeveer 3/4 meter hoog is. Maar die heren hadden een leuk netje gemaakt. Een soort verstevigde totembel (ofzo) die ze lieten zakken door middel van een lang stuk touw.

De andere vissers hadden allemaal wel 1 a 2 gevangen gisteravond met als grootste (wat zij beweren) eentje van 39 pond. Ze lieten me foto's zien maar ik betwijfel of dat gisteravond was, ze hadden allemaal hele andere kleren aan. Maarja, ik geef ze het voordeel van de twijfel.