Karpervijver & Paul de Leeuw & goed doel zieke kinde

ben jij bereid om hieraan mee te doen

natuurlijk doe ik er aan mee
16
22%
als ik weet waar het is
8
11%
Nee ik denk dat dit ten koste gaat van de karper
48
67%
 
Totaal aantal stemmen: 72
Pascal Krebbers

21-10-2005 00:17

In de uitzending van 20 oktober van Paul de Leeuw kwam een PSV speler aan bod die als hobby karpervissen heeft.
Hij schijnt een stichting te hebben opgezet waarmee hij een karpervijver onderhoudt met 20.000 !!!! karpers erin. Als je daar gaat vissen dan komt het geld wat je hiervoor moet betalen ten goede van zieke en gehandicapte kinderen, ik kan me geen beter excuus voorstellen om in die betreffende vijver te gaan vissen. Het aangename met het goede doel op deze manier te verenigen lijkt mij heel mooi.

Weet iemand het adres, website of wat dan ook zodat ik en ik hoop heeeeeeeeeellll veeeeeeeeeeeeeelllllllllll andere karrpervissers ons steentje hieraan kunnen bijdragen ????????
Laatst gewijzigd door Pascal Krebbers op 21-10-2005 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Pascal Krebbers

21-10-2005 00:29

hij schijnt zelf uit heeswijk dinter te komen net als Irene vd Laar dus mensuhhhhhh als dit je iets zegt kom maar met de info !!!!!!!!!!
jan van kranenburg

21-10-2005 02:02

Theo Lucius toch?
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-10-2005 02:05

Heb die uitzending helaas niet gezien,maar ik denk dat het om Theo Lucius gaat.
Ik meen dat er een tijdje terug ook een stuk over hem,het water en zijn doel ermee in magazine BEET stond,zal het opzoeken.
Ben zelf ook wel benieuwd naar de plaats van dat water :wink:

Mvg...
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-10-2005 06:20

HA.... :D Heb wat kunnen vinden voor je :wink:

("BEET" nr.6 Juni 2005)

PSV-er Theo Lucius helpt zieke kids met eigen droomvijver.

De nummer 16 van PSV,Theo Lucius,opende eind April zijn eigen droomvijver.
Verscholen in het Brabantse St. Oedenrode ligt de Vossenkuil te wachten op alle vissers die graag de handen uit de mouwen steken.
Voor het geld hoeft de profvoetballer het niet te doen.Of toch,want de opbrengst gaat naar organisaties die zich inzetten voor kinderen met een handicap of een ziekte.
Ook steunt hij verschillende fondsen waaronder CliniClowns,Villa Pardoes en Stichting Doe Een Wens

(Lokvoer verboden en weerhaakloos vissen is verplicht !)

Het water is in beheer van Stichting De Vossenkuil waarvan Bert van Bilsen de voorzitter is.
Lucius zelf houdt zich als bestuurslid met het algemeen beleid bezig.

Voor meer informatie en routebeschrijving: http://www.devossekuil.nl

Voor degene die er naartoe gaan: Bedankt,succes en veel plezier toegewenst.


Mvg. Robbie Faber
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-10-2005 10:27

Tja....mooi initiatief..da's zeker!

Maar de hoeveelheid karper en de groote v.d plas baart mij zorgen, las net even heel vluchtig op de site dat er net nog eens 600 koi's erbij zijn uitgezet :-? .
Heb alles nog niet goed kunnen doornemen (Doe ik vanavond), maar heb niet het idee dat er sprake is van een evenwichtig uitzettingsbeleid.
Een gemiste kans?
Wordt vervolged..nu eerst werken
HB
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-10-2005 10:56

Alweer gekloot met gewichten....
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

21-10-2005 11:24

de Vossekuil

De Stichting de Vossekuil is in het bezit van een visvijver. Hier kan men, tegen betaling, vissen. De visvijver zit vol met karpers (alleen karpers). Van klein tot zeer groot, tot wel 38 pond!!! Ook worden er regelmatig viswedstrijden georganiseerd. We zullen hier op tijd melding van maken. Ook zullen er activiteiten voor de kinderen plaatsvinden.

Prijzen:
- Visvijver verhuur:
• 1/2 dag (van 06.00 tot 21.00 uur) € 75.00
• 1 dag (van 06.00 tot 21.00 uur) € 150.00

- Vissen, per persoon: € 3.50 (van 06.00 tot 21.00 uur)
- Nachtvissen, per persoon: € 7.50 (van 19.00 tot 07.00 uur)
- Dag en nacht vissen, per persoon: € 11.00

- Barbeque vanaf € 10.00 pp (exclusief drankjes)
- Groepsvissen (minimaal 10 personen) € 10.00 pp (inclusief hengel, lijn en aas)

Wederom zijn er weer 600 grote koikarpers bij gezet,
geheel gesponsort door v Gerwen in Son en Breugel.


De opbrengst van deze visvijver komt geheel ten goede aan de Stichting de Vossekuil.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 11:48

Zijn we nu niet wat hypocriet bezig?
Uiteraard ondersteun ik het doel er kan niet genoeg geld aan besteed worden daar gaat het niet om.
Maar nu de bezetting klein water veel te veel vis en betaling.
Punt overbezetting liet al een golf van kritiek los in een andere nu maar niet weer te noemen water.

Maar eventjes een quote aanhalen van Ruud Rustenburg in een eerder topic over dit water.

[Quote]

jammer en dan te bedenken dat het een put is van 100x50meter en 2 meter diep.....

en dan 600 koi's en nog normale karper die er al op zat + heel veel brasem en andere witvis!!!
_________________
[end Quopte]

Ik zeg wederom doel is heel goed maar of het voor de vis ook heel goed is waag ik te betwijfelen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

21-10-2005 12:06

Douwe,

Goed punt, de vraag is of het goede doel hier ten koste mag gaan van de vissen. Ook mag er geen lokvoer gebruikt worden, betekent dat dat bijvoeren helemaal verboden is? Dan zou er best eens voedseltekort kunnen zijn.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 12:46

Mark ik wil het nog wel iets aanscherpen.
Een goed doel mag nooit ten koste gaan wat een levend wezen.

Voor de niet lezers, ik doel niet op onderzoeken.
Dat is een andere discussie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Pascal Krebbers

21-10-2005 12:50

Je zou de betreffende vragen ook gewoon eens kunnen voorleggen aan die stichting wellicht dat zij er wel aan hebben gedacht en er beleid op hebben, je weet maar nooit
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 12:56

Nee met die grote en die bezetting is er niet over nagedacht.
Het heeft totaal niks met visstandbeheer te maken.
Doel is goed, water leeghalen tot een beheerbaar niveau beter.

Ipv er gaan vissen is een storting op een rekening van de doelen beter en veel diervriendelijker.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-10-2005 13:24

Douwe, Hans, e.a.

Aangezien het water bij ons in de omgeving is en ik regelmatig bij de stek in eindhoven kom (goede vriend van Theo) wil ik hierover even het volgende melden. De vijver is opgezet als een karper vijver voor de Vaste Hengel, zo goed als alle karpers die erop zijn gezet zijn van het formaat K1/K2, dus kleine karpertjes. De paar grote vissen die er zwemmen zijn van het orginele oude bestand van het water. Dat deze vissen wat terug zullen gaan vallen in gewicht lijkt me logisch. Maar de opzet van het water is dus niet om de vissen zo groot mogelijk te laten worden, maar dat er gevangen wordt tijdens wedstrijden/vrij vissen.

Zie het dus als een witvisput, dat er toevallig karpers zwemmen is meer omdat het een goede sportvis is. In belgie zijn er veel meer van dit soort wateren en nu is de vossekuil er dus ook in Nederland. Het lijkt mij ook niet verwonderlijk als er in de komende jaren meer van dit soort wateren bij zullen komen, zeker hier in Brabant, omdat de vangsten met de vaste stok van de "normale" witvissoorten drastisch aan het teruglopen zijn. Mede door toedoen van die zwarte gevederde vogel genaamd de aalscholver (het wordt tijd dat deze vogel eens uit de bescherming werd genomen).

Dat al die kleine karpertjes nooit groot zullen worden is een feit, daar is gewoon niet voldoende voedsel voor aanwezig, maar dat is volgens mij dus ook niet de opzet van het water. Praat je over voldoende voeding om de populatie in stand te houden, dan praat je ook over heel andere gewichten wat petreft KG per hectare. Er zal misschien een overbezetting op het water zijn. Dus wil je wat sport aan de vaste stok, of tussen al die kleintjes die ene relatief grote vis er tussen uit proberen te pikken, ga er dan vissen. Heb je hier geen behoefte aan, blijf er dan toch gewoon weg...

Oh Mark, je mag er wel aas bijvoeren, lokvoer zal gedaan zijn lijkt me voor de waterkwaliteit. Dus dit is ook wat extra eten voor de karpertjes.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 14:43

Nu is er een poll aan toegevoegd die mij werkelijk scheitziek maakt.
Dit slaat alle normen van fatsoen.
Als je tegen dierenmishandeling bent wat op dit kutplasje aan de orde is ben je een klootzak.

Hier help je de goede doelen mee zeg.
Ik stop nu maar anders moet ik straks weer teveel boze PB tjes beantwoorden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-10-2005 14:53

"nee want ik ben een klootzak"

Is me wel vaker verteld maar nu weet ik het dus zeker..... :-?
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

21-10-2005 15:02

Dát is pas ziek. Einde discussie voor mij.

Groeten,

Mark
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

21-10-2005 15:34

IDEM :evil:
Pascal Krebbers

21-10-2005 15:41

Heb de poll wat aangepast past denk ik beter bij het onderwerp
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 15:43

Pacal je maakt het alleen maar erger :evil: :evil: :evil: :evil:
Jij weet echt niet waar je over spreekt.

Moderaters werk aan de winkel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Pascal Krebbers

21-10-2005 15:44

Douwe Bijlsma schreef:Pacal je maakt het alleen maar erger :evil: :evil: :evil: :evil:
Jij weet echt niet waar je over spreekt.

Moderaters werk aan de winkel.


hoezo dan kijk es bij regel 3 dan ?!?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 15:45

Tsjonge Tsonge jij durft voor je mening uit te komen hoor :evil: :evil:
Eerst nee want ik ben een klootzak
Dan nee want ik ben principieel tegen goede doelen.
En nu weer een draai.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 15:46

Ik heb het gezien jammer he.
Je weet wat ze van Sinterklaas zeggen met een zaklantaarn he.
Vissen is een hobby, geen religie!
Pascal Krebbers

21-10-2005 15:51

Douwe Bijlsma schreef:Tsjonge Tsonge jij durft voor je mening uit te komen hoor :evil: :evil:
Eerst nee want ik ben een klootzak
Dan nee want ik ben principieel tegen goede doelen.
En nu weer een draai.


klootzak was wat kortzichtig (en ligt er ook aan hoe serieus je dat neemt hoor) omdat ik in eerste instantie enkel aan het goede doel dacht, toen wilde ik 4 regels erin zetten en zag ik dat ik er maar 3 in kon zetten vandaar.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Maar goed als je graag als van de negatieve kant wil bekijken moet je dat vooral lekker doen
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

21-10-2005 15:55

Douwe Bijlsma schreef:
nee want ik ben een klootzak



Heb alles gelezen en heb ook maar gestemd dat ik een klootzak ben. Sorry hoor, de opzet is misschien goed om zieke kinderen e.d. te helpen maar om dan klakkeloos zoveel vis op zo'n kutputje te dumpen... nee!

En hoe je het ook wend of keerd, het is en blijft een BTW, beetje verkapt onder het mom van: Het is voor een goed doel.

Nou als dat is toegestaan graaf ik ook zo'n schijtput en mogen jullie er tegen betaling komen vissen. Dit is uiteraard ook voor een goed doel
( Help Bart de winter door ).

Zoals B vd H al aangaf betreft het hier kleine karper die doordat er te weinig voedel is klein zullen blijven.... Is toch niet gezond? Misschien leuk om aan een vaste stok te vangen mar voor het welzijn van die beesten is het niks. Dit alleen maar om er zeker van te zijn dat die rukkers die daar gaan zitten vissen zeker wat vangen....

Maargoed ik kap ermee, kan door blijven gaan en loop me alleen maar op te naaien.

Met bijna weekende hebbende groet,

Barthelomeus