Bungalowpark Patersven in Wernhout

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

10-10-2005 17:22

Heren vissers,


Sinds een tijdje kan ik regelmatig achter m'n karperstokken gaan zitten op een bungalowpark in Wernhout.....Patersven genoemd.
Ik ben al een aantal keer met de spinstok wezen kijken of er wat roofvis zat, zo krijg ik een wat beter beeld van de diepte en visstand.
Veel wijzer ben ik niet geworden betreft diepte en karperbestand.
Graag vraag ik jullie of er inderdaad karper zit en of er ook veel op karper wordt gevist(volgens mij niet!).

Reactie mag natuurlijk ook via PB! :wink:
Alsvast bedankt! 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

10-10-2005 17:26

Veel kleine vis, heb ook weleens gehoord of gelezen dat het daar vooral op kaas was te doen.

Verder weet ik het niet meer. :oops:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

11-10-2005 08:59

ben der deze zomer geweest.

zittten een paar kleine snoekjes.

verder vooral veel karper rond de 12 en 16 pond en kleiner met een enkele uitschieter tot 18 pond.

vooral schub, maar ook spiegel en 1 goudkarpertje, waarvan ik de gelukkige vanger mocht zijn.

als je meer wil weten pm me dan ff of stuur mailtje naar:

handbal_damaster@hotmail.com
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

11-10-2005 22:15

Bedankt voor jullie reactie heren! :wink:

Meer reactie's zijn nog steeds welkom. :D
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Jaco Mol
Berichten: 172
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

17-10-2005 14:30

Ik ben hier een jaar of 6 geleden geweest. Het slag vis was toen nog iets kleiner, rond de 10 pond. Er stond toen nog geen meter water. Wij hadden een bungalow aan het water, 10 runs en een paar uur was geen uitzondering. Het watertje is wel erg klein.

Groeten

Jaco
Gebruikersavatar
Richard van den Broek
Berichten: 73
Lid geworden op: 15-10-2003 02:00
Locatie: st Willebrord

18-10-2005 14:47

Heb hier een jaar of 15 geleden veel gevist. weet niet hoe het er nu uitziet maar er waren toen nog 4 van elkaar afgescheiden watertjes. 2 grotere plasjes en 2 kleinere. in het kleine plasje vooraan als je aankomt bij het water zaten toen 4 goudkarpers (zelf gezien , en 2 gevangen) op de grotere plas met het eiland zat heel veel karper. Op warme dagen viste ik altijd aan de voorkant van het eiland op 40 a 50 cm water. Hier trok dan echt veel karper overheen. bij minder warme dag viste ik aan de achterkant van het eiland tegen het riet aan. Ook hier kon je goed je visjes vangen. Ook op deze plas zit goudkarper en een aantal spiegels. Ik heb hier ook al een rijenkarpertje gevangen. Op de andere grotere plas kun je veel vis verwachten bij het bruggetje achterin onder de struiken. Hier is het ca 1 mtr diep en het bulkt er echt van de karpertjes. ook tegen de lange rietkragen valt er wel vis te vangen. De grootste karper die wij daar toen vingen was een spiegel van 22 pond ( gejat uit de nabij gelegen leemskuilen ) voor de rest veel vissen tussen de 8 en 14 pond.

Op het kleine putje tussen de 2 grote putten ( weet niet of dit nu nog allemaal zo is , maar zo was het toen ) met dat donkere water heb ik 1 keer gevist. Raar maar waar ving ik hier 2 vissen beide van 16 pond wat voor Patersven begrippen dus grote vissen waren.
Veel vissen waren toen de tijd ook afgetakeld door het vele vangen en vooral het slecht behandelen van die camping gasten die er toen ook visten. ( diezelfde gasten vonden het ook nodig om vis van de Leemskuilen naar patersven over te zetten. ) Hierdoor veel kapotte bekken en beschadigde flanken.

Ik denk dat er idd. niet veel meer gevist word omdat het vroeger een camping was waar je zo op kon , en tegenwoordig is het soort van bungalowpark waar je een pas moet hebben om binnen te komen.
dus het zal nu wel beter vissen zijn als toen.

veel succes
gr Richard
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

18-10-2005 19:36

Richard,


Het zijn 3 putten.....1 kleine die in verbinding staat met het grote gedeelte(incl. eiland) en een afgezonderd bungalowmeer.

Volgend seizoen ga ik eens paar daagjes vissen.....Ik loop er toch rond. :D

Bedankt voor de reactie's voor zover! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

24-10-2005 23:38

Ik heb er ééns 27 karpers in 1 nacht gevangen en mijn maat had er ook ongeveer zoveel, wij hebben toen met een mixje gevoerd en gevist van verschillende soorten particles waaronder pindas en bruine bonen uit blik, wij lipen de lijnen uit (je onderbroek werdt net niet nat zo diep was het er) dit is ergens rond 1990 geweest denk ik de grootste vis was 21 pond en stak met kop en schouders boven de rest uit.
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
Plaats reactie