Bernisse

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

18-08-2005 17:12

hallo,
ik heb samen met een vismaat van me voor het eerst op de bernisse gevist. Een 2 daagse sessie gehad op de bernisse. De eerste nacht hebben er niets gevangen en was er geen teken van leven op een zakker van me vriend na. Overdag gebeurde er ook niets, maar dat was te verwachten. De 2de nacht kreeg ik een langzame run en ving ik toch nog de langverwachte vis.
Mijn vismaat lag op een mosselbankje een paar meter uit de kant op een diepte van +/- 2 meter en op een plateau van klei +/- 2 meter een paar meter uit de kant. Ik lag onder een soort van trap van klei onder water ook op 2 meter diepte. Mijn 2de hengel had ik onder mijn eigen kant gelegd ook op een diepte van 2 meter op een harde bodem, hier had ik die ene vis op. Wij hebben eigenlijk geen idee op wat voor soort diepte, bodemsoort, obstakel enz de vissen in de bernisse azen. Op de bernisse vind je bagger, klei, stenen en soms een mosselbank. Er is geen vaargeul en op de plaats waar we vissen is het denkt ik tot 4 meter diep in het midden. Graag zou ik willen weten waar we naar moeten zoeken om toch vis tegen te komen.
gr, Sander
'instinct'
Plaats reactie