Meerval sloterplas

ronald vos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: kuddelstaart

17-08-2005 12:58

Beste medevissers.
Hierbij een vraag over meerval op de sloterplas. Kan iemand mij daar wat over vertellen. Ik zelf heb ze nog nooit gevangen, Maar ik denk wel dat er een redelijk bestand aan meerval zit maar je hoord er nooit over
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 13:10

er is er vroeger wel is een gevangen. maar hoor het nu nooit meer. Vis er zelf ook al heel wat jaartjes nooit gevangen of gezien!
groetjes henk
peter andrae

17-08-2005 17:10

Dat komt omdat je niet met meerval bollie,s zit henk :wink:.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

17-08-2005 17:32

Shit is dat het. :lol:
groetjes henk
erwin morren
Berichten: 81
Lid geworden op: 08-06-2005 14:34
Locatie: nijkerk

22-08-2005 22:25

dan knoop je een onderlijn van 40 cm ongeveer.
groote haak eraan.
kippe levertje eraaan.

stuk of 4 kippelevertjes bijvoeren en dan gooi je 1 hengel op de meerval 8)
in appeltern meerval wedstrijd ging het super met lever

mvg....
><((((°>Veeeeele run's toegewenst!<°))))><
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

23-08-2005 12:34

Weet dat ze wel op het nieuwe meer worden gevangen en ook op de ringvaart, aangezien deze wateren allemaal met elkaar in verbinding staan lijkt het me wel logisch dat ze ook op de plas zitten.....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-09-2005 09:41

Chris Michilsen schreef:Weet dat ze wel op het nieuwe meer worden gevangen en ook op de ringvaart, aangezien deze wateren allemaal met elkaar in verbinding staan lijkt het me wel logisch dat ze ook op de plas zitten.....


Ehm, de Sloterplas en aanverwante waters zijn een (door sluizen afgesloten) gebied met een lager waterpeil dan de Nieuwe Meer en de Ringvaart. Directe en constante doortocht van eventuele vissen is daarom uitgesloten, die enkele keer dat zo´n sluis opengaat zorgt er echt niet voor dat er gelijke en verandering van een visbestand plaatsvindt. Het kan wel, maar het is niet aannemelijk...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-09-2005 20:34

heb nog nooit iets gehoord over meerval op de sloterplas. weet wel dat er in de haarlemse ringvaart meervallen gevangen zijn. wat ook goed werkt op meerval is het volgende: je vist met een standaard karperrig. gewoon een no knot knoop. met een haak 6/0 of 8/0 en daar onder bevestig je met een hair ongeveer 8 pellets van ongeveer 20 mm. werkt erg goed op de ringvaart. je moet ff geduld hebben maar dat hebben wij karpervissers over het algemeen wel.
hoop dat je er wat aan hebt.
peter andrae

12-09-2005 04:15

8) en toch zit er meerval hoe die er gekomen zijn weet ik ook niet misschien iemand die ze uit heeft gezet je weet het niet tegenwoordig en er mag en word ook niet gericht op gevist ,maar er heeft een paar jaar terug een foto in het HVA blad gestaan van iemand die een meerval had gevangen op de plas geen grote hoor dacht iets van 85 cm maar wel een meerval wie weet zitten ze er wel groter schijnt dat die beesten een voorkeur hebben voor een lekker sappig karpertje :wink:.

mvg peter.
peter andrae

12-09-2005 04:18

Denk dat als ik er weer ga vissen dat ik maar een kwakhout meeneem wie weet 8) hoop niet dat ik overboord word getrokken door zo een monster.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-09-2005 00:10

er gaan verhalen rond van vissen die door duikers gezien zijn en die zo groot waren dat ze geen eens meer konden zwemmen. dus pas maar op met je kwakhout trek in iedergeval een reddingsvest aan. :lol:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2005 00:26

j van der beek schreef:er gaan verhalen rond van vissen die door duikers gezien zijn en die zo groot waren dat ze geen eens meer konden zwemmen



Dat waren waarschijnlijk gewoon karpers met een wirwar van onderlijnen,voorslagen,leadcore's en markers achter zich aan......
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

13-09-2005 20:04

Dennis van den Bogaert schreef:
j van der beek schreef:er gaan verhalen rond van vissen die door duikers gezien zijn en die zo groot waren dat ze geen eens meer konden zwemmen



Dat waren waarschijnlijk gewoon karpers met een wirwar van onderlijnen,voorslagen,leadcore's en markers achter zich aan......[/quote



Dat zou best eens kunnen, ik reed afgelopen weekend een "tour du lac" het was gewoon een gekkehuis, ik telde zo met het blote oog meer dan 26 Plu's en tentjes, zelfs bootjes op het water. De jongens van PB timmeren ook flink aan de weg! :wink: CN
Unicorn Carp Fisching
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-09-2005 20:13

Cor
Kun je dat even nader verklaren?
Die jongens van PB timmeren flink aan de weg!!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-09-2005 20:19

dat het er vrij druk is met vissers is algemeen bekend. maar ik snap ook niet precies wat je bedoelt met de jongens van pb? pb products brengt goede spullen op de markt voor een betaalbare prijs. ik denk dat je het een beetje verkeerd neer gezet hebt met wat je precies bedoelt.

grtz
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

13-09-2005 20:45

Nou ik bedoel dat dit water op div manieren behoorlijk in de publisietijd is gebracht, ik heb zelfs een filmpje in Belgie gezien, met medewerken van Piet,Henk,Bertus, Koen dat er op een afwijkenden manieren toch zeer mooie vissen te vangen zijn, En dan lijkt mij kun je uit alle windstreken een flinke toeloop verwachten, maar nu eerst voetballen! CN
Unicorn Carp Fisching
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-09-2005 23:44

Cor
Waneer ben jij met karperen begonnen? volgens mij loop je toch al lang mee en moet je toch wel weten dat er al in het midden van de jaren 80 meer dan 20 vissers per weekend visten op die plas. En ik weet niet wat jij voor filmpje hebt gezien in Belgie maar ik kan me niet herinneren dan wij een film met zijn vieren hebben gemaakt. Wel heb ik samen met Henk een film gemaakt over hoe te vissen op een grote plas. Dit hebben we heel bewust daar gedaan omdat het water bekend is in heel Nederland we hadden het ook op het een onbekend water in Amsterdam kunnen doen. Verder vind jij het ineens druk op een water waar volgens jou 26 tenten stonden en dat je je eigen daar aan stoorde terwijl je zelf vaak afreist naar Cassien of Du Der waar het meestal drukker is dan in de Kalverstraat.
maar goed jij mag vinden wat je wilt het feit blijft dat als ik een artikel schrijf over b.v een bepaalde rig er altijd wel een foto van de plas instaat om de dood eenvoudigste reden "ik woon er en vis er dus"
Wat ik zelf wel jammer vind is dat vissers mijn artikelen niet goed lezen en dan naar de plas komen en maar een beetje aanklooien. Meestal doen ze dan precies het tegen overgestelde van wat ik schrijf! En als ze dan niets vangen (want ze dachten dat het o zo makkelijk was) ben ik degene die een water bekend maakt. Ik moet altijd een beetje laggen om mensen die op zo een manier afgeven op iemand die zijn nek uitsteekt door artikelen te schrijven en lezingen geeft. Het zijn vaak ook degene die dan via een pbtje proberen informatie te krijgen (ik zeg dus niet dat jij dat hebt gedaan) over een water in Frankrijk en mij dus eerst veroordelen dat ik teveel prijs geef!!. Dat soort Pbjes krijg ik iedere dag wel!! Hypocriet vind ik dat net zoals vele klakkeloos afgeven op een betaalwater en dan naar Metz rijden om op een putje van 1 hectare twee veertigers proberen te vangen die daar natuurlijk ilegaal zijn ingegooid maar zo zit het karperwereldje nu eenmaal in elkaar!
Piet Vogel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2005 07:44

1 ding snap ik niet, piet je verteld dat cor al vaker in frankrijk vist en 20 jaar geleden al wist dat daar 20 tenten stonden. maar als ik naar de leeftijd van cor kijk zie ik 17 staan? of klopt dat gewoon niet?
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-09-2005 07:57

Joery
Ik weet niet waarom Cor zijn leeftijd op 17 heeft staan. Ik ken hem al van mijn tijd op een ander groot meer aan de overkant van het IJ en dat was in 1988.
Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-09-2005 08:35

Cor
ik zou het verder op prijs stellen dat als je kritiek op mij hebt je dat dan ook persoonlijk naar mij richt en niet refereerd naar onze bedrijfsnaam! De andere twee Bertus en Henk hebben nog nooit een letter op papier gezet en Koen (die jij ook noemt) is geen lid van ons bedrijf maar vist voor Nash.
Zoals ik al aangaf vind ik het op de plas zelf niet drukker geworden dan andere jaren ik weet niet beter dat alle begaanbare stekken in sommige periode's vol zitten. Het zijn juist de stekken waar ik beschrijf dat deze niet bevist kunnen worden in de warmere maanden die dit seizoen compleet stuk zijn gevist door de zogenaamde fotoboek vullers. Deze klatsers zijn toch zelf verantwoordelijk voor hun wandaden.
Toch heb ik er wel moeite mee en voel ik mij helaas een beetje verantwoordelijk en daarom heb ik een break ingelast met schrijven. Jammer want ik had een superleuk artikel op papier staan over mijn beste seizoen ooit (ondanks die drukte) hier. Dat had dan weer een hoop gelukzoekers hier naar toe kunnen brengen volgens jou, vissers die nog nooit van het water gehoord hadden! Kortzichtig, want dan kan je eigenlijk nergens meer over schrijven, als b.v. J van Eck een paar prachtige artikelen schrijft over Cassien een net zo bekend water in Frankrijk is hij er dan verantwoordelijk voor dat half Nederland daar naar toe gaat?
Of als L de Beats een een paar artikelen neerzet over het Kempisch is hij dan daar de Judas? Al deze bekende vissers schrijven over hun ervaringen (waar andere weer van kunnen leren, mits het goed gelezen wordt) op een al eeuwen bekend water net als ik. Iedereen heeft toch baat van geschreven informatie, jij toch ook of heb je Cassien zelf gevonden?
Piet
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-09-2005 09:24

Piet,

Ga lekker door met schrijven!
Als jij een arikel schrijft kan je er tenminste wat nuttigs uithalen en wat van leren...

De meesten die ik aan de plas spreek hebben het over jou en de tips die je hen hebt gegeven zodat ze nu ook hun visjes vangen op de plas, mijzelf incluis.

Het is zonde als je de verhalen niet publiceerd.
Dat het druk is aan de pals is toch al bekend?
Ze komen uit Duitsland, Belgie en Engeland om er te vissen...
Oh ja, en uit Polen, maar die wil je niet hebben..:(

Als je het slimmer aanpakt dan de ander, vang je er wel je vis en er zijn genoeg mensen die er nog steeds goed vis vangen, al moet je wel een goede waterkennis hebben, want het is niet zo dat je eventjes gaat slachten...

En dat vergeten de meesten.
Als iemand e verhalen van jou leest lijkt het wel alsof het ingooien is en vangen maar, maar dat is dus niet zo.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-09-2005 09:40

Marijn
Dank je wel, maar zijn we nu op twee fronten met elkaar aan de gang?
Gr Piet
peter andrae

14-09-2005 13:52

Joery :lol: tuurlijk doe ik een zwemvest om je weet het nooit wat mijn aasje pakt maar niks aan de hand hoor ik gesp mij wel vast in de vechtstoel zal mij toch niet gebeuren dat ik de eerste karpervisser aan de plas ben die word verzwolgen door een meerval van over de 3 mtr :wink:.

:o Piet dan zou je dus nooit meer een artiekel kunnen schrijven en plaatsen joh je doet toch wat je hart je ingeeft en niet wat een ander je zegt wat je moet doen je kan er wel een break ingooien maar vroeg of laat plaats je het artiekel toch denk je dat de kritiek dan minder zal zijn,ik denk van niet gewoon doen waar je mee bezig bent gaat toch goed.

mvg peter.
peter andrae

14-09-2005 13:57

Ik heb al 2 meerval stokken gekocht en een kwakhout nou nog wat kleine karpertje,s als aas dan kan ik er tegenaan,dus als jullie een paar bergschoenen zien drijven op de plas dan is er iets niet goed gegaan :wink:.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-09-2005 14:55

Piet ga gewoon door, mijn eerste kenninsmaking met jou ( Visma ) was een concentratie kwestie, er stonden heren van CTH/Ashima/Carpweb achter mij zich af te vragen hoe ik mij eruit zou werken als onderlijntjes knoper 8)

Je verhalen moet je met dezelfde instelling lezen: hoe kom ik hier zelf het beste uit :D :D

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!