controleurs / vergunning

Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

15-08-2005 01:35

Ik ben benieuwd of je bij jullie in de regio aan het water
dag / weekvergunningen kan kopen bij de controleur.

Ik zal gelijk uitleggen hoe het komt dat ik dat graag wil weten.
Ben laatst met 3 vismaatjes van me wezen kijken bij een plas waar we het een en ander over hadden gehoord en we wilden er ff een kijkje nemen of er ruimte was om er 2 aan 2 te kunnen vissen.
We vonden het alle 4 een mooie plas en we besloten ook om er de volgende dag gelijk te gaan vissen.
Voordat we weer op huis aan gingen maakte we eerst nog een praatje met een van de lokale vissers die er op dat moment aanwezig was.
Zodoende wisten we gelijk het een en ander over het bestand en waar we de benodigde vergunning konden aanschaffen,maar hij zei ook dat je een dag of weekvergunning bij de controleur kan kopen want die maakt elke dag zijn rondje om de plas.
De volgende dag kwam ik wegens omstandigheden wat later op de lokatie aan,en m'n maatjes zaten er al te vissen en hadden alvorens een vergunning kunnen bemachtigen bij de hengelsportzaak in het dorp.
Maar ik had er nog geen en de winkel was al dicht,ik besloot toen ook om m'n boeltje vast op te zetten(zonder m'n hengels vast in te gooien) en te wachten op de controleur.
Niet veel later komt ie aangefietst en vraagd vervolgens om de papieren waarop ik antwoordt dat ik nog geen vergunning had en graag een dagvergunning wilde kopen.
Toen begon het gezeik en hoop dit in de toekomst niet meer mee te maken.
Wat ik toen te horen kreeg was: INPAKKEN EN OPROTTEN !!!! en vroeg om de papieren van m'n maatjes die ze ook meteen afgaven aan hem.
Op het moment dat ie de papieren van hun alle 3 in zijn handen had zei ie:BOOT UIT HET WATER,INPAKKEN EN OPROTTEN !!!! waarop een van m'n maatjes antwoord:mag je hier niet met een boot op dan ????
EUUH JULLIE ZIJN TOCH NIET DOOF OF WEL ???kregen we als antwoord, WIE HIER VIST MOET DE REGELEMENTEN DIE HIER GELDEN MAAR KENNEN,EN NOU OPSCHIETEN INPAKKEN EN OPROTTEN,ANDERS BEL IK DE POLITIE !!!
Een van m'n maatjes zegd:Dat is het enige wat we gekregen hebben een papiertje met onze naam en naam van de plas en een bewijs van betaling AAAAAGH laat ook maar.... we zijn geen honden en vervolgens trekt hij de vergunningen uit zijn handen en zegd: bel de politie maar.
De controleur fietst weg en komt 10 minuten later met 2 agenten terug.
Een heeeeel gesprek later mochten m'n maatjes er dan toch blijven vissen en ik alleen overnachten want hun hadden niks over dag/weekvergunningen te zeggen,vertelde ze me.
we moesten wel onze namen en zo opgeven maar er kwam geen verbaal of iets dergelijks aan te pas(gelukkig).
We besloten om er toch een nacht te blijven want het was al behoorlijk laat geworden door heel die toestand..
De volgende ochtend pakten we vroeg in en gingen we terug naar die hengelsportzaak want m'n maatjes wilden toch proberen om hun geld terug te krijgen want we hadden het helemaal gehad daaro.
De eigenaar van die zaak vond het geen probleem en vertelden ons ook dat ie al meer klachten en verhalen had gehoord over die controleur.
Hij werd zelfs gedwongen door hem om foto's van vissen die op die plas waren gevangen weg te halen uit zijn zaak :o :o :o

Hierdoor ben ik benieuwd geworden of je dus bij jullie in de regio wel dag / weekvergunningen ter plekke aan het water bij een controleur kan kopen
Ik hoop dit niet meer mee te maken in de toekomst en ik houd het er maar op dat dit een geval apart was(die controleur dan he :) )


mvg......
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

15-08-2005 08:52

Hallo Robbie,

Das een lekker lullig verhaal ..... jezus wat een eikel

Ik vind het sowieso een beetje raar in nederland ... ik vis zelf ook nog regelmatig kriskras door nederland en dan is het heel vervelend als je niet even (zoals in frankrijk) bij de plaatselijke viswinkel of tabakszaak een vergunning kan halen. Vaak word je bij de plaatselijke viswinkel ergens een woonwijk ingestuurd en daar kan je daar weer een vergunning halen enz enz

En jammergenoeg kan je meestal niet bij een controleur vergunningen halen echter ik heb het nog nooit meegemaakt iig

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
laurens holtrigter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10-04-2005 16:21
Locatie: klarenbeek

15-08-2005 12:40

hallo wij hebben ook zon eikel bij ons in de buurt het ene jaar zegt ie ga er maar vissen want we hebben het looprecht al alleen het visrecht nog niet en het andere jaar springt ie uit zen vel ,,ik vind dat dat soort gasten beter moeten worden gecontroleerd op hen werk,, want dit is niet normaal hoe vaak wij dat meemaken hier nou hoop het beste er maar van ,, greetzzzz
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-08-2005 12:57

Beste Robbie,

Wil je mij per p.b. de naam van de HSV en van het betreffende water geven kan dan kijken wat er mogelijk is om dit soort problemen op te lossen. Zit in verschillende commissies en besturen overleg kan dan mogelijk duidelijkheid geven, lijkt me beter dan ruzie en onbegrip aan de waterkant.

MVG,
Peter
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

15-08-2005 19:04

Peter,
ik heb je een pb gestuurd en hoop dat je er iets aan hebt.

Verder hoop ik nog enkele reactie's te krijgen van jullie of het bij jullie in de regio wel mogelijk is om dag /weekvergunningen bij een controleur te kopen.


mvg......
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-08-2005 19:40

Hoi Robbie,

Weet dat er in het verleden problemen zijn geweest, stond me bij dat er toen ook niet s'nachts gevist mocht worden. Ben er wel wezen kijken maar nooit toe gekomen er te gaan vissen. Bij jullie in de buurt zijn gelukkig nog genoeg waters waar mooie grote vissen zwemmen. Op de jaar vergadering komend najaar van de Federatie kom ik mensen van het bestuur zeker tegen. Zo niet stuur ik ze een brief over de situatie en vraag om uitleg hoe het nu eigenlijk zit wat betreft zaken die niet en wel mogen laat het je weten.

Groet,
Peter
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

16-08-2005 19:44

THNX :wink:

mvg...
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

16-08-2005 19:47

Wij hebben ook een zo een verschrikkelijke peppie controleur in onze buurt die ook vist...
Hij bekeurt op drie hengels/motor boot/ grondzeil in je tent, maar meneer zit wel zelf met drie hengels en grondzeil enz.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

16-08-2005 22:11

Marco,

Als je dit ziet pak hem dan terug en bel de politie met de mededeling dat er iemand langs het water hele vreemde dingen aan doen is.

En wijs meneer agent even de weg naar de beste man, zelf meegaan zou ik niet doen, dan blijf je voor altijd de LUL!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

16-08-2005 23:16

echt zoon controleur die thuis geen donder te vertelen heb en dan aan het water lekker stoer doen wat een eikel zeg .Bij ons aan de plas mag je gewoon komen vissen en als er een controleur komt kun je zonder gezeik een dag of week vergunning kopen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

17-08-2005 08:37

dag vrienden

ik zou een beetje opletten met het zomaar ergens gaan zitten en wachten op de controleur om je vergunningen, dag/week/maand bij hem te pakken.

komt de politie en heeft de goede man slechte zin kan het een duur grapje worden.

heb ook een keer met drie vrienden datgene willen doen en toen een boa kwam konden we met vier man opruimen en hadden p.p. een boete van 65 euro op zak.

volgens de goede man moest je de vergunning hebben vooraleer je ging vissen.

zoals sommige weten ben ik zondag 3 juli bekeurd geworden aangezien ik geen sportvis akte bij me had toen ik een jeugdlid aan het helpen was (zelf niet aan het vissen, alleen even op de vijver gaan kijken)

dus voortzichtig zeker hier in het zuiden

vr gr marcel
een vogelaar is geen knaagdier
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

17-08-2005 14:26

Ik heb gister helemaal wat meegemaakt.
een controleur had mijn vergunningen gecontroleerd, was goed maar ik mog er niet met 2 hengels vissen volgens hem. Sloeg helemaal nergens op, want het was met sportvisakte en plaatselijke vergunning toegestaan met 2 hengels te vissen. De controleur las intussen de achterkant van de vergunning van mijn maat. Hier staat het, zei die, en hij liet het zien. ''het is verboden om met 2 hengels of meer te snoeken''

Ik kon hem niet wijsmaken dat ik NIET aan het snoeken was. We hadden dus bijna een pv gehad, maar dat werd nog net voorkomen toen de andere controleur ruzie had met een snoekvisser. ''onze'' controleur schoot de ander te hulp, en lieten ons voor wat het was. De snoekvisser ging met de 2 controleurs op de vuist, en de visser. het ging er zo hard aan toe dat er politie met zwaailicht aan te pas moest komen om de jongen aan te houden. De controleurs moesten ook mee, dus wij waren gematst (eigelijk niet want we visten keurig met 2 hengels)
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

17-08-2005 16:47

remon van dusschoten schreef:Bij ons aan de plas mag je gewoon komen vissen en als er een controleur komt kun je zonder gezeik een dag of week vergunning kopen


Ja Remon,
Hier is dat ook mogelijk maar helaas is dat niet overal zo blijkbaar,maar je hoort natuurlijk eigenlijk al een vergunning te hebben bij aankomst van een water vind ik.

Maar dat het op andere plaatsen niet mogelijk is kan ik ook goed begrijpen,want er zijn altijd wel mensen bij die er van profiteren.

Dus wat zou nu eigenlijk beter zijn???
Wel of geen verkoop van vergunningen aan het water.
Ik zou zeggen wel,maar dan dat ze iets duurder zijn als normaal(dag/weekvegunningen dan he) want hier kosten ze geen drol !!!!!

Peter,
Ik vind het ook jammer dat het soms zo moet gaan,maar het is blijkbaar niet anders.


mvg......
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

17-08-2005 17:10

Hallo


Bij ons moet je voor elk water ( want elk water is van een andere vereniging) een aparte vergunning kopen en als je gaat vissen zonder vergunning krijg je een pv want een dagvergunning moet je op dezelfde dag kopen alvorens te gaan vissen of de dag van te voren gaan halen je mag niet aan het water komen zonder een vergunning.
Dus als je op drie wateren een vergunning wilt hebben heb je ook drie grote vergunningen want je kunt niet zeggen ik heb er al een je moet bij elke vereniging een grote vergunning kopen bij een jaarvergunning.
Maar een goede raad koop eerst een vergunning alvorens te gaan vissen.
Dit voorkomt een hele hoop elende en onodige bekeuringen.
Waarom kun je niet met de sportvisakte ook gelijk de grote vergunning kopen ?

Met vriendelijke groeten

HUub Engelen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-08-2005 22:43

Peter, wil je mij even de naam van die controleur (liever nog van beide controleurs) mailen.
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

18-08-2005 00:46

Peter Ponsteen schreef:Ik heb gister helemaal wat meegemaakt.
een controleur had mijn vergunningen gecontroleerd, was goed maar ik mog er niet met 2 hengels vissen volgens hem. Sloeg helemaal nergens op, want het was met sportvisakte en plaatselijke vergunning toegestaan met 2 hengels te vissen. De controleur las intussen de achterkant van de vergunning van mijn maat. Hier staat het, zei die, en hij liet het zien. ''het is verboden om met 2 hengels of meer te snoeken''

Ik kon hem niet wijsmaken dat ik NIET aan het snoeken was. We hadden dus bijna een pv gehad, maar dat werd nog net voorkomen toen de andere controleur ruzie had met een snoekvisser. ''onze'' controleur schoot de ander te hulp, en lieten ons voor wat het was. De snoekvisser ging met de 2 controleurs op de vuist, en de visser. het ging er zo hard aan toe dat er politie met zwaailicht aan te pas moest komen om de jongen aan te houden. De controleurs moesten ook mee, dus wij waren gematst (eigelijk niet want we visten keurig met 2 hengels)


wat een knuppel
als ik 't zou lees kan ik zeker om lachen, beetje met controleurs gaan matten, maar toch is 't triest dat 't moet gebeuren :C
Hatsikidee!
frans roode

18-08-2005 09:43

sommige mensen denken dat ze alles kunnen maken.
ik weet een kanaal in de buurt, waar bestuursleden van een
vis verening karperen ,en als er iemand anders in de buurt zit
word er meteen gebeld ,of er ff een boa kan komen
en kan altyd wel een reden vinden voor een bon
en terwijl de heren zelf met 4 hengels vissen
en daar zijn ze ook nog trots op :ik heb weer ff,
eentje op de bon laten slingeren. word er dan gezegt
nou ze moeten eens bij mij komen!!!!!!!!!!


frans
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2005 11:06

Frans en als ze komen om te controleren wat zal jij dan doen?
Je papieren tonen of direct maar in het water gooien bv?
Vissen is een hobby, geen religie!
frans roode

18-08-2005 14:41

dat ligt eraan wie er komt,de politie controleerd hier niet ,
die van staatsbos kennen mij wel. maar als eentje van die
van die vereniging komt met een grote bek kan die zwemmen
uitleg genoeg???????????
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2005 15:09

Een controleur komt niet met een grote bek, hij vraagt naar de papieren meer niet.
Ik zou jou als verenigingscontroleur best willen controleren.
En een BOA in het water trappen lijkt mij geen verstandige oplossing je sessie kon dan wel eens erg kort worden.

Jij en de velen die het met je eens zijn zijn sierraden voor de karpervisserij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

18-08-2005 15:29

Geen daden maar woorden is hier wel heel toepasselijk frans!

Hoop gescheer en weinig wol frans!

Jammer genoeg maak jejezelf niet populair als karpervisser op deze manier! Wel eens gedacht aan een andere aanpak. Vast niet!

:wink:

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

18-08-2005 15:52

Mooi gezegd Hans,en Frans zulke controleurs zijn er nu eenmaal maar zullen voor hun gedrag ook wel een reden hebben,wie weet wat sommige controleurs al hebben meegemaakt langs de waterkant wat betreft lastige jeugd en dergelijke,meestal maken de vissers het er zelf naar maar je hebt natuurlijk uitzonderingen.
Net als wat ik hierboven heb beschreven het was niet normaal hoe die controleur ons te woord stond,maar een vechtpartij of hem een nat pak bezorgen zou het laatste zijn wat ik zou doen en de gevolgen zijn voor jezelf,mocht het gebeuren dan ben je daar waarschijnlijk uitgevist en wie heeft er dan zijn zin ten koste van een nat pak :wink: !!!
Die man woond daar aan het water en maakt dagelijks z'n rondje om de plas en de vissers zijn niet achterlijk en weten hem te wonen dus mochten ze ooit mot krijgen of gehad hebben,wie weet wat ze al met z'n huis,auto enz.... hebben uitgevreten!!!
Het was de eerste keer dat ik daar wilde vissen,maar had dit toch in m'n achterhoofd.


mvg...
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

18-08-2005 16:04

Stel je kickt deze beste man het water in ........ en dan ga je al je vriendjes en vriendinnetjes vertellen wat je hebt gedaan..

Volgend jaar mag je er niet meer vissen en dan (om in het spreekwoordelijke te blijven) is het Leiden in last!

Rustig blijven is het beste wat je kunt doen!

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-08-2005 16:35

Intussen is hij een veroordeling rijker is ook iets waard kun je nog meer opscheppen bij je vriendjes.
Vissen is een hobby, geen religie!
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

18-08-2005 17:49

STOER !!!! :P

Maar ff terug,Is het bij jullie wel mogelijk om aan het water dag/weekvergunningen te kopen bij een controleur ???


mvg....