twente kanaal bij de sluizen eefde.

Plaats reactie
jos wolterss
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2005 22:59
Locatie: deventer

10-08-2005 18:47

ik heb een vraag over het twente kanaal bij eefde.
heeft iemand hier op karper gevist?
ik zou ook graag willen weten hoe er gevist word op het twente kanaal.
verschilt dit veel van meren en kleinere vijvers?

ik hoor ook veel over criminaliteit aan het twente kanaal.
wat is hier van waar en is dit ook het geval bij eefde?

groeten jos wolters
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

10-08-2005 18:56

Jos,

Ik heb daar in het verleden vaak gevist, de laatste keer is al weer 10 jaar geleden. Aan de ene kant heb je een wal waar de schepen kunnen afmeren voor d nacht en aan de andere kant heb je een mooie kom. Deze kom leid het water naar een gemaaltjte. Wij visten vanaf die zijde en dan aan het eind van die lange rietkraag, dus op het open gedeelte. We hadden een marker op ongeveer 50mtr liggen en voerden daar met mais en/of postduivenvoer en wat boilies en dat heeft ons toen toch wel de nodige vissen opgeleverd.

Ik ben mij er terdege van bewust dat bovenstaand al 10 jaar oud is en mogelijk niet meer relevant is, hopenlijk kun je er wat mee en goede vangst daar.

Groenten,
grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-08-2005 18:58

twente kanaal is overal hetzelfde.. ene stuk vang je meer dan het andere..

qua systemen.. gewoon een standaard onderlijn (30cm) en 100gr plat (Grippa ofzo) lood heb je zeker nodig in de buurt van sluizen.

en betreft voer?? karpers in het kanaal eten alles. dus ik zou zelf gewoon met boilie vissen..

en pas op voor boten.. gebruik evt toplood (eigen risico) het kan er behoorlijk druk zijn met boten..
jos wolterss
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2005 22:59
Locatie: deventer

10-08-2005 19:21

dat gaat snel hier met reacties!
bedankt.

ik heb alleen nog een vraag aan rob.
hoe kom je daar aan de overkant?
ik heb het al eens geprobeerd maar er staan zoveel bordjes verboden toegang dat ik het heb opgegeven.

vis je in zulke kanalen dicht bij de kant of zou je meer in het midden kunnen verwachten?
sorry voor deze vage vragen maar ik ben helemaal niet bekend met kanalen.

bedankt nogmaals.

groeten jos wolters
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

10-08-2005 19:29

Jos

Zoals reeds aangegeven zit er 10 jaar tussen, toen zat er net over de sluis naast het gemaal een hek waardoor we dat pad op konden. Maar begrijp dat dit inmiddels allemaal veranderd is. Dan is de enige oplossing dat je daar dan vanuit de boot gaat vissen, weet niet of die aanlegsteiger er nog staat in die lange rietkraag richting het gemaal.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
jos wolterss
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2005 22:59
Locatie: deventer

10-08-2005 19:45

ja dat pad is nu afgezet met een hek die tot aan de sluis loopt.
dit is nu inmiddels verboden te toegang.

die aanlegsteiger is er daarintegen nog wel dus zouden we dus ook wel naar de overkant kunnen varen.
iedergeval bedankt voor de tips!

groeten jos wolters
laurens holtrigter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10-04-2005 16:21
Locatie: klarenbeek

12-08-2005 15:56

jo je hebt een pb kan je wel veel vertellen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2005 18:04

Hoi Jos,
Op de meeste van die paden geldt verboden toegang voor onbevoegden, je hebt hier looprecht met de vergunning van de beheerseenheid twentekanalen.
Voor de rest heb ik bij eefde geen ervaring, heb alleen op de stukken delden - enschede en op de zijtak gezeten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie