zin of onzin van camou kleding

Gebruikersavatar
rinus vrolijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00
Locatie: scheveningen

30-07-2005 11:18

Vroeger deed ik dat zelf ook(voorop gesteld)maar achter af vraag ik me toch nog wel eens af van,wat had dat nou voor zin voor alles in camou of groen te hebben(kleding,foudraal ,tas en mijn viskameraad zelfs hengels en molens)als we gingen karperen op wel 75-100meter afstand.
Schrok de vis anders dan als we andere kleren aanhadden?Of de andere vissers?
Ik weet het nietmeer.
Je kan nu alles kompleet in camou kleren weer krijgen(van shimano geloof ik)
Heeft dat nu echt wel zin,moet dat,of ben je dan geen echte karpervisser
Laatst gewijzigd door rinus vrolijk op 01-08-2005 11:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-07-2005 15:03

Als je langer wilt nachtvissen heb je geluk, de nachten worden al weer langer.
Of er ooit een landelijke vergunning komt is koffiedik kijken, het streven is aanwezig maar of het ooit lukt???
Vissen is een hobby, geen religie!
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

05-08-2005 00:32

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 10-12-2005 04:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-08-2005 19:25

ik had laatst die nieuwe camou mat van ultimate gekocht. had ik hem in het gras neergelegd en s"ochtends kon ik hem niet meer vinden!!!! hetzelfde gebeurde twee weken later met mijn nieuwe camou stoel!!

met andere woorden: grote onzin al dat camou gebeuren! snap best dat je niet met rode en gele kleren aan de waterkant gaat zitten maar alles camou...echt zwaar overdreven!!

en dan heb je nog van die bobo's die op beursen en meetings ook hun hele camou aan hebben!! alsof ze zo uit het vissen komen!
doe ff normaal!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

06-08-2005 19:28

Over camou gesproken.................

Hoorde dat het Belgische leger tegenwoordig roze kleding draagt.

Dit i.v.m. het feit dat velen de groene camouflage kleding zelf niet meer konden vinden........ :lol:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-08-2005 19:34

:D :D :D :D
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

06-08-2005 20:16

Het dragen van camou of groene kleding is geen must, en vis je op afstand dan vang je echt niks meer.
Echter gaat het om het natuurlijk gevoel, met een vel oranje jas tussen de rieten zitten ( zo een waar ze mee aan de weg werken ) lijkt mij niets.
Het andere uiterste met zwarte strepen onder je ogen is ook overdreven.
O ja op sommige plekken scoor je beter met de kleur roze diegene die dan gaat piepen is niet je pieper joehoe haha.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2005 21:41

is bemerk hier een bepaalde afgunst t.o.v de stalkers, penvissers en oppervalktevissers.

Is ben zelf een allergaar!, en als je tussen de bomen bent gewurmd en je hengel daar in de buurt van die grote spiegel hebt gelegd kom de karper langzaam dichterbij. Plots ziet de karper daar iets op de kant, is het pino dacht de karper?? Nee het was een fel geel T-shirt van een visser.

Dit voorbeeld is geen wet van meden en perzen!!, dit is wel een realistisch voorbeeld, een karper herkent zijn omgeving. Een felle kleur daar waar de karper deze niet gewend is te zien kan voldoende zijn om als een duikboot af te zinken naar de bodem. Camouflagekleding kan uitkomst bieden!! En niemand die mij het tegendeel ooit zal kunnen bewijzen!!

Bij de oppervlaktevisserij is het eveneens heel belangrijk, de karper heeft een goed zicht rondom. Een felgekleurd bovenshirt kan funnest zijn voor een aanbeet!!! Groene of soms afhankelijk van de "veelal'' blauwe lucht kan een blauw T-shirt zijn voordelen hebben.

Als laatste denk ik dat wanneer ik met de boilie vis, het niet van belang is of je in je pinopak of in je camouflage pak zit te vissen. Maar de karpertentjes zijn ook nogsteeds niet geel en paars toch. Dus door de beugel genomen willen wij karpervissers toch zo'n kleur. Ik prefereer ook een groene tent, slaapzak, rugtas e.d. Op het gebied van kleding draag ik gewoon een standaard afritsbroek met een zwarte of groene fleecetrui. In de hoop dat deze kleding minder snel vies wordt dan andere besmettelijke kleurtjes. Toch werd ik verleid door de kwaliteit en het schitterende patroon van de prologic Max 4 patroon jas. Deze draag ik wel vaak met het vissen :lol: :roll:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

06-08-2005 21:58

Kamo kleding kan ik inkomen/begrijpen, zoals hierboven gemotiveerd.

Maar wat er bij mij niet ingaat is het nut van een "real-tree" patroon op spullen die je niet direkt in het zicht/aan de waterkant nodig hebt b.v:
strecher, rugzak, foedraal, onthaakmat etc.

En dan bedenkend dat we ook nog 4 seizoenen hebben...., mss iets voor de r&d afdelingen, met het seizoen meeveranderende patronen..

Let wel!: ik heb het over het nut...., als je het mooi vindt moet je gewoon je gang gaan( al kost het ook nog extra...)

P.s. is dit niets meer iets voor de rubriek dicussiehoek of materiaal....
Kom ook weleens kamokleding in het buitenland tegen :roll:
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-08-2005 18:32

patrick...

is dit jasje op die foto niet dat 'contente' jasje van jou :lol:

Er gaat niets boven ........kleding :P
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-08-2005 01:53

Ik vind Camo kleding er gewoon een beetje bij horen,in sommige gevallen zal je er heus niet meer door vangen maar het hoord gewoon bij vissers
vind ik dan he.(net als hengels :) )

mvg....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-08-2005 15:48

camou kleding vind ik persoonlijk ook nog wel kunnen, maar die camou overwraps en alles vind ik zwaar overdreven. er zitten soms overwraps tussen die lijken net op een bos bloemen! en dan heb ik het nog geen eens over die tassen en onthaakmatten! bij sommige zit er zelfs een muis opgetekent.
vind de kleur groen goed genoeg.

grtz
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

08-08-2005 21:58

ik vind dat je best een beetje gedenkt moet zijn... heb een groene tent, de meeste spullen zijn groen.... (wat ik vaak niet handig vind) met kwijt raken... maar me kleding... vaak gewoon een polo in blauw ofzo van rl ofzoiets..... of een rugbytrui.... het maakt de karper nix uit op de meeste plekken waar ik vis. Ik vind camou trouwens totaal niet mooi:)
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

08-08-2005 22:30

He arnie eh elmer we gaan toch niet in een rugbytrui zitten haha.
Nee even zonder dollen gewoon niet teveel opvallen in de natuur. Dus daar is groen en bruin een mooie kleur voor.
Inderdaad de camou tentjes, onthaakmatten etc. zijn wat overdreven struikel snachts al over mijn groene onthaakmat, laat staan als je hem helemaal niet meer kunt vinden. Heb zelf aan mijn tent gel lijnen dan breek ik wat minder mijn nek.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

08-08-2005 22:31

Ik bedoel natuurlijk natuurlijk gele lijnen. Met gel lijnen werkt het niet haha. Dikke vingers.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

08-08-2005 22:36

Das een goede Tom! Ik heb wel camou kleren aan, ik geloof niet dat je er minder zichtbaar door word, maar het staat ook beter bij je groene en camou spullen. En je valt wat minder op voor je medevissers of ander ongewenst bezoek, meer rust, meer camouflage, het geeft ook wel een bepaald sfeertje. Maar die gele lijnen van jou ga ik zeker toepassen Tom!

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

08-08-2005 23:44

als het maar geen roze en pimpelpaarse tentjes worden
Nu zijn het al die mongolen in die groene tentjes langs de waterkant
Dan wordt het in 1 x nieuwe dekmantel homo ontmoetingsplaatsen langs de waterkant staat ook zo gek hebben we weer een nieuw imago voor de niet vissende mensen :D
Doe mij dan maar gewoon die mongole in dat groene tentje
Gelukkig heb ik haast nooit een tent of plu op staan open lucht vind ik net zo goed slapen en valt niet zo op bij medevissers... maar als het regent tjaaa... ik denk dat ik toch nog eens overweeg om die hoes te kopen van fox voor over je strecher te trekken met 2 van die stormsticks heeft misschien iemand ervaring ermee?
Wisten jullie al dat fox tegenwoordig ook auto's heeft VW fox alleen of die in legergroen te krijgen is dat weet ik niet
Maikel Postma
Berichten: 20
Lid geworden op: 05-08-2005 12:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

09-08-2005 18:11

Camo kleding???? mmmm ik vindt het wel vergezocht.

Zit er iemand aan de overkant geheel gecamoot jij alles neergezet. je gooit in en krijg je ineens gevloek van da andere oever omdat er daar 1 zit te pennen tussen de dicht begroeide bosjes :D :D .

Ja dus doe gewoon een spijkerbroek aan en een donkere trui of jas dan ben je goedkoper uit dan als je al die camo onzin koopt.

Mvg Maikel
Lelijk kan mooi zijn!!!!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-08-2005 19:07

Maikel,

Niet zoveel ervaring met pennen..... :wink:

Vis je op een behoorlijk open plek, met vissen onder je top kom jij aan met je opvallende kleding. Niet dat je niet veel zal vangen.....maar de camou boys pakken toch meer vis, omdat deze simpelweg minder opvallen. Zeker hier in de regio zakken ze als duikboten naar beneden als ze iets zien wat er niet hoort.

ja, en als je op stadvijvers vist waar ze dagelijks brood krijgen van een ieder is het niet nodig....op de watertjes welke ik zo stalkend/of met de pen benader is het toch wel handig.

Maar, de mening lopen dus fors uiteen. En als ik achter de stokken zit heb ik ook weleens een opvallend truitje aan hoor...

suc6 :lol:

jordy
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

11-08-2005 00:14

hoi Maikel.

Ik heb het al een keer eerder in een topic over camou kleding gezegt.
Ik heb altijd met me kleren gevist die eigelijk een beetje op raakten...dan waren ze nog goed genoeg om mee te vissen.

Op een gegeven moment was ik door me viskleding heen en me normale kleding was eigelijk nog te goed om te promoveren tot vis kleding.

Toen ben ik naar de dumpstore gereden en heb een comdat broek en een body warmer gekocht in camou.

Voor de prijs hoef je het niet te laten..want je koopt 3 combat broeken voor de prijs van 1 spijkerbroek.

En die kleding zit me eigelijk zo lekker dat ik nu niets anders meer aan wil tijdens het vissen.
Ideaal veel zakken er in.
En erg lekker winddicht die body warmer.

Ik heb de witgrijze camou genomen...omdat ie die het leukst vaond staan bij mezelf.

Maar in die groene omgeving waar ik vis zal het wel niet veel camoufleren...lol

Hooguit tegen de normalen nerderlands bewolkte lucht.

Groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Maikel Postma
Berichten: 20
Lid geworden op: 05-08-2005 12:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

11-08-2005 18:58

Kijk ik kan ook wel begrijpen dat sommige mensen in camo kleding zit en iedereen moet het zelf weten.

Heb zelf twee jaar in dat spul gelopen.

Maar bij ons aan het kanaal waren ze laatst aan het vissen, het leek net of heel het nederlandse leger uitgerukt was.
Camonetten ,camotenten, camokleding enz enz. Het was wel lache om te zien.
En dat vindt ik dus overdreven.

Mvg Maikel
Lelijk kan mooi zijn!!!!!
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

12-08-2005 01:20

Het dragen van camou of groene kleding is geen must, het ligt eraan op welek afstan je aan het vissen bent
Ik vind wel als je aan het pennen bent en je vist op nog geen 2m van de kant dat je wel camou of groene kleding aan moet om niet op te vallen...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2005 01:30

j van der beek schreef:camou kleding vind ik persoonlijk ook nog wel kunnen, maar die camou overwraps en alles vind ik zwaar overdreven. er zitten soms overwraps tussen die lijken net op een bos bloemen! en dan heb ik het nog geen eens over die tassen en onthaakmatten! bij sommige zit er zelfs een muis opgetekent.
vind de kleur groen goed genoeg.

grtz


Juist bij overwraps en dingen die buiten liggen kan ik het nut er nog van inzien, het kan in sommige gevallen helpen bij het verstoppertje spelen.
Wat mij betreft moet iedereen lekker zelf weten of hij het wel of niet draagt, doe het zelf iig niet.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

12-08-2005 09:05

Als roofvisser ben ik niet altijd even blij met die camouflagekleuren. Ga je een stukje trollen met kunstaas en wat doen veel karpervissers? Die verschuilen hun groene bivvy in het even groene riet en gaan in hun even groene camou pakkie op hun even groene ligstoel in het even groene hoge gras liggen terwijl hun lijnen 300 meter zijn uitgevaren.

En dan staan schelden en vloeken als je hun rigs per ongeluk meeneemt. Sorry jongens, ik heb er zelf ook een (ontzettende) hekel aan om door jullie lijnen te varen, maar als jullie per sé ontzichtbaar willen zijn kan ik daar niks aan doen.

Ik ben voor karpervissers met kanariegele bivvy's met paarse stippen. Felgele fluorlijnen. Lichte kleren met felle kleuren, kortom mijn ideale karpervisser :

Afbeelding
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

12-08-2005 10:36

ik vindt het maar een drama , de weekend rambo's , dat je spullen groen of bruin zijn ok, maar om met zo'n jungle patroon langs de waterkant te zitten... leuk voor de kids als ze naar de carnaval gaan als militair. (mijn neefje afgelopen jaar als fidel castro inc. opplakbaard,leuke reacties.. 8) )
nee, mensen boven de 18 die niet(meer) in dienst zitten en toch camo kleding aantrekken kan ik niet echt serieus nemen.. gewoon donkere kleding is in mijn ervaring altijd voldoende geweest .