moeilijk ,moeilijk !!!

Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-07-2005 16:04

Erik,

Je kan nog iets proberen, een manier welke ook gebruikt owrt in frankrijk om de lijn over de boomstrionken te houden.

Een grote bal aan je lijn bevestigen, zoals een soort snoekdobber... Deze zorgt ervoor dat de lijn naar boven gaat en dus niet over de bodem loopt.
Hierdoor zal je lijn tegen de stenen aan komen en er niet achter gaan liggen.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

21-07-2005 16:24

Als ik zo vrij mag zijn om je aan te vullen marijn

deze zijn te verkrijgen bij naaimachine winkeltjes zijn gemaakt van piepschuim en kosten geen drol.

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

21-07-2005 16:33

Zo een bal heb ik jah,ben vandaag maar weer eens gaan kijken voor de zoveelste keer,maar dat is het halve werk.
Heb nu een plaats bepaald waar ik ga beginnen,
dit is metertje of 5 van de kant stenen zijn daar nihil,vlakbij een grote overhangende struik/boom,vandaag een beetje gevoerd op c.a 2 mtr vanaf de kant.E
rg diep is het niet vanaf 0,5 mtr vanaf de kant tot 3,5 tot 5 mtr,in het midden zal het niet veel dieper zijn denk ik.
alvast bedankt voor al jullie tips,kan er genoeg gebruiken en laat jullie wel weten wat het beste werkt.
veel runs toegewenst....
Alex Kroezen

21-07-2005 18:59

@ Erik

Er staan hier goede tips bij echter ik zou de makkelijkste manier nemen. Je beschrijft niet al te grote stenen, basalt formaat, dan zou ik me niet te veel zorgen over maken als ze niet op jouw (aas)stek liggen. Kijk het moet niet zo zijn dat het zo rijkelijk bezaait ligt als een kanaal kade, maar her een der een steentje ach daar zul geen last mee hebben. Echter, wanneer je ver uit de kant gaat vissen meer dan +/-80m dan wordt het anders: je laatste stuk lijn loopt over de bodem heen en er is dus grote kans langs een steen, dit probleem heb je helemaal net achter een talud. Dan wordt het dus noodzaak om met een voorslag te gaan vissen of met de toppen helemaal omhoog, (even iets anders: met de toppen omhoog, ooit toegepast in Frankrijk overgewaaid naar NL, ziet men steeds vaker, dure rodpods op een kleine water met de toppen omhoog zoals een hoerenloper door de Oude Zijds Achterburgwal loopt tjsa wat daar het nut van is mag joost weten.)

Maar zoals je zei ging je onder de kant: heb je weinig lijn uitstaan en een relatief steenvrij plekje, conventioneel vissen is dus geen enkel probleem.

Nog even over dat piepschuim balletje: als je het gaat toepassen zet hem dan op de hoofdlijn vast als een stopper. Je krijgt namelijk het probleem bij het drillen van een vis dat die op je startoog knalt, als je het als stopper gebruikt ken je hem gewoon over de hoofdlijn schuiven wanneer die tegen startoog aan knalt. Ik heb het weleens zo gevist maar ik vind het persoonlijk drie keer niks.

Dat van Henk Jan is ook een goed idee een steen op een breeklijn voordeel hiervan is dat de vis ook gelijk omhoog komt, maar dit ben je in principe alleen nodig met extreem veel stenen. Ik heb het zelf een tijdje gebruikt op een water waar ik nogal wat losschieters had: die steen komt er vanaf zodat de lijn niet met een "knik" zit door het lood.

Succes en de groeten.
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

22-07-2005 00:05

Alex bedankt voor je info,ik ga wat experimenteren ,en kijk wel hoe ik me bij sommige situaties voel.Ik ga het eerst proberen wat ik hierboven zei ,zonder teveel poespas en mocht dat niet werken probeer ik verdere opties,heb even een fotootje gemaakt van waar ik ga liggen misschien leuk.Afbeelding
veel runs toegewenst....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

22-07-2005 00:05

Hans van Vrouwerf schreef:Hmm als we visvriendelijk doen laten we dan ook gelijk aan zijn habitat denken en niet steeds na elke run een bal lood laten liggen maar maak gebruik van de stenen die overal verkrijgbaar zijn!

Slechts een tip!

grtz
HnZ


JUIST!!!! :)