Noordzeekanaal informatie

Plaats reactie
Arie Visser
Berichten: 69
Lid geworden op: 16-03-2003 01:00
Locatie: Haarlem

08-07-2005 14:14

Goeiendag collega's.

Wie kan me wat info toespelen over deze giga slok water. Wil dat wel eens proberen, maar heb echt geen idee. Heb een aantal jaar op een moeilijk meertje gezeten, dus ik verwacht niet dat ik bakken vis ga vangen.
Wie kan me helpen

Arie
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-07-2005 14:20

Arie,

Veel vis is weggetrokken richting Amsterdam vanwege het verhoogde zoutgehalte.
Problemen krijg je er als je een voerstek wilt aanleggen, krabben nemen je voerstek over.
Die gaan erop liggen en geen schub die zich nog op je voerstek zal melden.
Is een lastig water, maar wel met mogelijkheden.

Zelfde als je op een meer gaat vissen: Dieptes peilen en probeen op de randen van de taluds te vissen. Stekken onder de eigen kant leveren in de regel wel vis op.
Is het wel een lastig water... Als je in Haarlem woont heb je toch genoeg mooi water??
Arie Visser
Berichten: 69
Lid geworden op: 16-03-2003 01:00
Locatie: Haarlem

11-07-2005 08:21

Ok, dank marijn.

Maar ik heb nog geen interessante stek gezien in het haarlemse water

Maar wie kan me nog meer vertellen, ik moet dus in de buurt van Amsterdam zijn. En verder, heb gedacht aan haven bij Ruigoord, alleen weet ik niet hoe het daar qua veiligheid/ mafkezen zit.
Heb daar ook Harders? langs de kanten zien zwemmen.

Groet Arie.

P.S. info kan ook via Pb gestuurd worden.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

22-07-2005 00:09

als je verstandig bent pak je een van de zijkanalen. zwemt ook goede vis en is iets makkelijker te bevissen. noordzee kanaal zelf is erg lastig. heb er zelf twee jaar geleden de hele winter gevist in de buurt van de corus. had me tijd wel beter kunnen besteden, je vangt wel vis maar het kost veel tijd, geld en vooral geduld. de boten die s'nachts door varen en krabben!!! wat een irri beesten!

grtz
Plaats reactie