blauwe hoef

Gesloten
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

03-07-2005 16:55

hallo

wie heeft hier informate over de blauwe hoef ? (vangsten,gewichten,welk soort karper)
en is hier nog wat te doen in de omgeving voor de rest van het gezin :P
het liefst informatie van mensen die er geweest zijn.
alvast bedankt

mvg Erik
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

03-07-2005 17:46

Huisregels!?

1e. Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren of waar reclame gemaakt wordt voor betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

Kwestie van even lezen... :roll:

Slotje?

Mvg. Daniel
mike broeders
Berichten: 77
Lid geworden op: 22-06-2004 20:16
Contacteer:

03-07-2005 19:07

daar kan ik me aleen maar bij aansluiten.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

03-07-2005 19:16

vraag : wanneer word een betaal water voor betaalwater gezien. Als ik voor een water per keer moet betalen of wanneer ik er alleen maar mag vissen door middel van een dagkaart of lid worden van de club die het water in beheer heeft.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-07-2005 19:40

Een betaalwater is een commercieel water, een water dus waar het kort gezegd om het geldelijk gewin gaat. De mensen in kwestie moeten dus van de opbrengsten leven. Het komt er dus op neer de kost ermee verdienen. In deze context word vaak over een betaalwater gesproken. Dus des te meer grote vissen des te meer klanten. En dat is vaak ook waar het om gaat. De sleperij met vissen om maar zoveel mogelijk geld te verdienen.

De andere wateren die je bedoeld, dagkaart of lid zijn. Dit geld komt ten goede van de vereniging. Het betreft hier dus vaak verenigingen met vrijwilligers, dus vaak gewoon hengelsportverenigingen. Het heeft dus geen commercieel belang. Het geld komt vaak ten goede aan terrein onderhoud en dergelijke, en andere voorzieningen rond het water en bijvoorbeeld groenbeheer.


Iets duidelijker volgens mij. Het verhaal kan natuurlijk veel diepgaander, maar in het kort gezegd komt het hier dus op neer.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-07-2005 19:43

Eddy en Bert, even voor de volledigheid :

" Bij de inventarisatie van de te enquêteren wateren definieert de KSN betaalwateren als volgt:

Een betaalwater is een afgesloten viswater, in bezit of beheer van een bedrijf, dat als belangrijkste oogmerk het maken van winst heeft (commerciële uitbating).

Er moet tevoren worden geboekt, vaak tegen gedeeltelijke vooruitbetaling en er mag meestal alleen op vastgestelde stekken worden gevist.

Men moet zich aan de door de eigenaar/beheerder vastgestelde gedragsregels houden.

Meestal zijn er ook enige voorzieningen aanwezig in de vorm van een toilet, douche of wasgelegenheid, soms ook zijn er enkele huisjes te huur en is er (beperkte) horecagelegenheid aanwezig.

Of

Een bij een bungalowpark aanwezig of aanpalende afgesloten viswater waar het mogen vissen bij de huur van de huisjes is inbegrepen. "
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

03-07-2005 22:06

wow hele andere discussie breng ik te weg :P maar ik dacht dat die regel alleen voor betaalwateren in frankrijk gold, want ik had hier ook een keer informatie gevraagd over een bungalowpark met visvijver erbij.(dus ook een betaalwater volgens michel)maar kunnen mensen ook niet via een pb dan wat informatie geven ? of mag dat ook niet ?

mvg Erik
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-07-2005 22:14

Erik,

Niet volgens Michel alleen, maar volgens de KSN-definitie van een betaalwater.

Hoezo alleen betaalwateren in Frankrijk? Zoals je ziet zijn er overal BTW-en.

Ennuuh de P in PB staat voor Prive, dus wat denk jezelf?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-07-2005 22:36

Heren,


Bedankt voor de uitleg wat een BTW is..... :)

Ik sluit de topic....Over dit onderwerp is eindeloos gediscussierd. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gesloten