Ome lau in leven?(aan lelystedelingen)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

03-08-2002 17:12

Hoi karpervissers uit Lelystad of flevoland .
Kent iemand ome lau(oude man op fiets) dei vaak met de pen op karper vist.
Voorheen zag ik hem altijd vissen nu zie ik hem nooit meer wat is er gebeurd?
mike de kraaij
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2002 02:00
Locatie: lelystad

03-08-2002 18:02

He, thijs,

Ja ik ken ome LAU ook goed. Het is de oom van een vismaat van me. Ik heb vaak met hem gevist.
Voor zover ik weet is er niets me de beste man aan de hand.
Hij vist tegenwoordig wel veel op roofvis, mischien is dat het.
Als je hem ziet, doe hem ff de groeten!
Vang ze.
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

04-08-2002 12:32

bedankt ik werd al een beetje ongerust :smile:

ok

suc6

Thijs
mike de kraaij
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2002 02:00
Locatie: lelystad

04-08-2002 21:01

HAHA niet ongerust worden!
Die ouwe gaat nog lang niet dood!
Hoe oud is hij nou eigelijk? 87 ofzo?

Vang ze!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

04-08-2002 21:10

heeeeej mike,

alles goed?
is het al een beetje gelukt met vangen op je nieuwe stek? en is et een goeie stek?
EN! niet te vergeten; wat is de zwaarste die je daar gevangen hebt? =P
je sprak ook over een "hele lelijke spiegel"
zou je me een foto kunnen sturen?

Robbert
Pieter van der Rijt

05-08-2002 13:25

Lau die overleeft ons allemaal!
Gelukkig is die niet stuk te krijgen!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

07-08-2002 11:16

zo zo, weer terug van 2nachtjes vissen...
verslag;
om 17.30 vertrekken we richting visstek.
eenmaal aangekomen zetten we de tent op, ruimen hem in, en beginnen te vissen.
om ongeveer 20.00 komt Michael aanrijden in z'n Honda (jaja, we letten op :razz: )
Nou, beetje praatje maken, michael wordt nog gebeld en belooft over een half uurtje bij zn maat te zijn...
afijn, 3 kwartier later zit michael er nog, en plotsling begint de rechter pieper te schreeuwen! snel sla ik aan en een 12 ponder van 69 cm glijd het landingsnet in.. niet slecht, als je bekijkt dat we normaal nooit zo vroeg een run krijgen.
Michael besluit zn boeltje(lees; visstoel) te pakken en gaat zelf ook vissen.
rond 11 uur begint de linker optonic te loeiûh ! Thijs slaat aan, en het is wederom een schubkarper van 12 pond en 70 cm.
Rond 2 uur is het weer raak, wederom op Thijs' hengel; deze keer is het alleen een beetje groter; 16 pond bij 73 cm; het LIJKT erop dat nu de grotere zich melden.
Verder in de nacht is het stil.
De volgende ochtend komt er een johnny op een brommer kijken en vervolgens kraakt hij onze spullen af.
Niet veel later wordt hem de mond gesnoerd door een run. Helaas was het een kleintje ( 7 pond)... De 4de van de sessie.
Die middag komt Michael weer even kijken, en terwijl hij staat te bellen( alweer :razz: ) begint de spoel in een vlot tempo leeg te raken *AHUM!* Thijs slaat aan, maar door de verkeerde stand van de slip ontdoet de vis zich van de haak. Helaas!
Tot 4 uur snachts gebeurt er nix, tot dat we bruut uit onze slaap werden gegild door de pieper. snel ritsen we de tent open en we zien een blauw lampje; DE MIJNE !! kalm tik ik aan en een nachtdril begon; 4 minuten later gleed ook deze karper het net in.
Helaas viel het gwicht wat tegen( ik had meer verwacht van deze aanbeet); 11 pond bij 70 cm.
Net opnieuw ingegooid, en een kwartiertje later krijgt Thijs een herkansing; even later ligt er een happende karper op het droge; 14 pond bij 71 cm.
Om 6 uur sochtends begin een wanhopig karpertje lijn van de spoel te nemen, en even later blijkt het om en karper van 6.5 pond en een centimeter of 65 te gaan.
Tijdens het opruimen van de spullen(tijd om te gaan) vertoont mn beetverklikker nog een stuiptrekking...Eerst denk ik dat mn vismaat tegen mn hengel maaide, maar de "run" zette voort. weer een paar piepjes... ik was ondertussen naar de hengel gelopen en bij de tweede "run" besluit ik de slaan; De "karper" hangt maar laat zich verdacht snel meeslepen. 20 seconde later kom ik tot ontdekking dat het een smerig glibberige brasem is! Toch grappig; een brasem aan de dubbele mini boilie!

O ! tijdens de avond uren gisternacht kwam michael nog ff aanrijden; wild bellend liet ie ons een foto zien; een prachtige langgerekte schubkarper. als hij klaar is met bellen vragen we hoe zwaar deze is; 26 pond, antwoordt michael. We slikken even en vrolijk, alsof het niets was, verteld hij verder dat hij al 6(!) van zulke vissen gevangen heeft! Helaas ging michael te snel weg, en nadat we uit de "trance" ontwaakt waren, was michael al verdwenen(vissen).

Hierbij willen we je dan ook vragen of je een keer zin hebt, om samen met ons, weer zon zoetwaterzeug te vangen.

Nou, wij horen het nog wel,

Met biggen-toewensende groet,
Robbert en Thijs
mike de kraaij
Berichten: 17
Lid geworden op: 27-06-2002 02:00
Locatie: lelystad

08-08-2002 01:06

Hee, mafkezen!
Goed gevangen, of niet?
Alleen jammer dat er geen "big" tussen zat!
FF vissen? geen probleem, we spreken wel wat af.

P.S. Lau gisteren nog gesproken....Niks aan de hand!
sebastiaan swalef
Berichten: 34
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: lelystad

08-08-2002 10:29

he mike, wat doe je dit weekend dan? want volgens mij moeten we nog een keer.

mzzl,
bas
Plaats reactie