Stadsvijvers in Enschede

Plaats reactie
James Wiersma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-06-2005 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-06-2005 17:03

Beste Mede karpervissers.

Ik vis nu een aantal jaar op karper alleen nu ivm de geboorte van een tweeling zoek ik een water in Enschede in de buurt van de wesselerbrink.
Om zo nu en dan een avond of dag en af en toe een nachtje te pakken.

Aan de vlierstraat is mij bekend, ook aan de buurserstraat en belgielaan.
Alleen vroeg ik mij af hoe het staat met de karperstand aan de vijver aan de vlierstraat die grenst aan de rotonde, dus niet die bij het Vioshoes.

Kan iemand mij hier meer over vertellen. Of heeft iemand anders goede tips over de vijver aan de belgie laan. Ervaringen bij het vioshoes en de buurserstaat waren niet zo geweldig. Mocht je de antwoorden niet over het forum kwijt willen kan je me ook PB-en of mailen. Alvast bedankt.

Groeten James
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

29-06-2005 18:52

Ik heb vroeger wel gevist aan de Vlierstraat en aan de Bettonvijver. Beide redelijk gevangen, tot een pondje of 23..

Erg veel info heb je niet nodig, het is echt te makkelijk om daar te vissen.
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

29-06-2005 19:09

Bijna allemaal knolletjes water!
Ze bijten of ze bijten niet.
James Wiersma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-06-2005 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-06-2005 19:28

En de andere vijvers ja knolletjes.
Maar ik wil korte sessie's en vangen :) ivm tijdgebrek en kleine kinderen.

Ja de vlierstraat ken ik ik bedoel eigenlijk de vijver aan het verlengde van de vlierstraat. Grensend aan de rotonde en een fietspad.

Betonvijver waar zit die? Die kende ik nog niet.

Thx. voor de info.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

30-06-2005 10:19

Hoi James,

In die vijver die jij op het oog hebt ( verlengde Vlierstraat) is het moeilijk vissen i.v.m. de begroeiing aldaar. De betonvijver zit aan de Knalhutteweg tegenover het Winkelcentrum Stroinkslanden. Waarom niet naar de Rutbeek ( lukt alleen niet voor nachtvissen).
Groetjes
Rinus
James Wiersma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-06-2005 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-06-2005 19:43

Hoi Rinus,

Ja dat had ik gezien ziet er moeilijk uit des te meer de uitdaging. :o

En Ach is dat de beton vijver. Ja daar heb ik ook wel eens gekeken.

Ja het water aan de vlierstraat bij de rotonde ziet er zo heerlijk rustig uit.
En volgens de vios zit er nog genoeg vis in. En op zich zitten er wel bepaalde open niet begroeide stukken in.

En het Rutbeek zou ik bij god niet weten waar. Lijkt me ook erg mooi.
Heb er een keer geblankd met mais. Maar goed als iemand tips heeft graag. Wil er nog zeker een keer gaan vissen dit jaar.

Thx voor de tips
Gebruikersavatar
Maarten Niemeijer
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-03-2004 14:40
Locatie: Enschede

30-06-2005 19:50

Hoi James,

Op de betreffende vijver aan de rotonde is vorig jaar door toedoen van maaiwerkzaamheden van o.a. riet veel karper gestorven. Het bestand is dus erg klein geworden. Als je het mij vraagt niet zo'n bijster interessante vijver...

Ook een tip voor het Rutbeek: loop eens langs de strandjes met warm weer!

Groet,

Maarten.
James Wiersma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-06-2005 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-06-2005 21:47

Ja dat gerucht heb ik ook gehoord maar bij aanvraag via de vios( voorzitter) zou het heel erg opgeblazen zijn en zijn er maar enkele vissen gestorven. En moest er nog genoeg in zitten. En ja langs de strandjes lopen met mooi weer, zeker ja bikini's checken :roll: ! lijkt mij niet zo handig lijnen in het water en dan mensen die door de lijnen lopen, of valt dit mee? En welk aas zou ik aan moeten denken op het rutbeek. Vind ikzelf heel moeilijk te bepalen. Dit jaar maak ik weinig uurtjes mee aan de waterkant ivm jonge kinderen. Dus wil ik in zo weinig mogelijk uurtjes ook wat vangen en niet moeten experimenteren. Dus graag alle tips zijn welkom.

Geweldig al de reacties zijn er ook mensen die nog een vismaat zoeken?
Ik zoek nog een serieuze vismaat om af en toe mee te vissen.

Thx
Gebruikersavatar
Ivo Engberink
Berichten: 66
Lid geworden op: 08-02-2005 13:30
Locatie: Hengelo

30-06-2005 22:20

Lo dude :-)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-07-2005 07:35

James Wiersma schreef:Ja dat gerucht heb ik ook gehoord maar bij aanvraag via de vios( voorzitter) zou het heel erg opgeblazen zijn en zijn er maar enkele vissen gestorven. En moest er nog genoeg in zitten. En ja langs de strandjes lopen met mooi weer, zeker ja bikini's checken :roll: ! lijkt mij niet zo handig lijnen in het water en dan mensen die door de lijnen lopen, of valt dit mee? En welk aas zou ik aan moeten denken op het rutbeek. Vind ikzelf heel moeilijk te bepalen. Dit jaar maak ik weinig uurtjes mee aan de waterkant ivm jonge kinderen. Dus wil ik in zo weinig mogelijk uurtjes ook wat vangen en niet moeten experimenteren. Dus graag alle tips zijn welkom.

Geweldig al de reacties zijn er ook mensen die nog een vismaat zoeken?
Ik zoek nog een serieuze vismaat om af en toe mee te vissen.

Thx


James.,

ik heb 3 weken geleden samen met een vismaatje het hele rutbeek over gepaddeld met een fishfinder. en het staat goed op kaart gebracht..

ik weet nog niet wat de beste stekken zijn maar heb wel zeer goede plekken kunnen ontdekken waar evt vis zou kunnen zitten. heb er die dag ook af en toe vis zien springen op die plek..

ik weet niet of jij een fishfinder hebt? of anders een peilhengel? want ik heb 2 stekken kunnen ontdekken die ongeveer 50-60 meter uit de kant liggen. zonder peil hengel of fishfinder is deze wel moeilijk te vinden.. (of je moet gaan zwemmen en kijken of je de bodem voelt :D

ik wil je hier wel 1 stek verklappen waar mijn vismaatje redelijk wat heeft gevangen. en dat is op het smalle stuk naar de waterski baan. aan de overkant tegen het riet aan..

beste kun je dit uitvaren en op ongeveer een halve meter van het riet leggen.. de zandbanken die er liggen moet je zelf even zoeken..

en betreft aas: Voeren mag officieel niet.. dus hou je aas een beetje uitzicht. mijn vismaatje viste er altijd met particles.

en qua gewicht moet je er niet veel van voorstellen. naar verhalen gehoord is het gemiddelde gewicht een pondje of 12-14. met natuurlijk een aantal uitschieters in de 20+ maarja zie die maar eens te vangen.

en betreft vismaat??
ik heb sindskort goed contact met jou kameraad Ivo. en ga er dit weekend voor het eerst mee vissen (als hij vervoer kan regelen). kijk anders ff op http://www.carpteamhengelo.nl ivo komt er waarschijnlijk ook bij.. en zo proberen wij een aantal serieuze vissers bij elkaar te brengen om samen te vissen en ideeen uit te wisselen.. misschien ook iets voor jou?
James Wiersma
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-06-2005 17:13
Locatie: Enschede
Contacteer:

01-07-2005 09:12

He Remko.

Nee een fish finder heb ik niet en het peilen krijg ik maar niet onder de knie. Maar goed die plek op het rutbeek ken ik en ga ik zeker proberen.

Ja zeker misschien een idee. Komt goed.

Vangse dan maar dit weekend Ivo en Remko.

Groeten

James
Plaats reactie