Vissen op het Wilhelminakanaal bij Biest Houthakker

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

28-06-2005 15:53

:D Hallo medekarkervissers

Even een vraag onver het Wilhelminakanaal nabij Biest-Houtakker
Hier in de buurt van Biest zit een grote sluis, kan iemand mij vertellen of je hier mag vissen, misschien weet er iemand van jullie ook de waterdieptes ik bedoel aan de aanmeer palen in de nabijheid van de sluis.
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-06-2005 16:01

Rene,

Bij sluizen, bruggen ed mag je op pas op een afstand varierend van 25 tot 75 mtr hengelen, dit staat ook vermeld in de vergunning cq folder die je jaarlijks bij de sportvisakte krijgt.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

28-06-2005 16:05

Beste Rob

De stek die ik op het Wilhelminakanaal bedoel ligt om en nabij de 50meter
van de sluis verwijderd, verleden jaar heb ik een stuk verderop gevist namelijk bij haghorst. Heb jij hier weleens gevist? Groeten Rene
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-06-2005 16:10

Rene,

Nee daar mag je niet vissen, voor een sluis geld een afstand van 75 mtr.
Nee heb er niet gevist, zal er ook niet vissen, is nogal een eindje uit de buurt.
Ik zal je topic dan wel niet begrijpen cq begrepen hebben. :-? :-? :-?

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

28-06-2005 16:31

:D :D Hee Rob

Het is om en nabij 50m, Je mag daar vissen heb er Tenten zien staan toen ik met de auto er voorbij reed. In de gauwigheid heb ik toen even de afstand geschat. Ik hoop dat er iemand is die mij over deze stek iets kan vertellen ik hoef geen gewichten aantallen te weten ik wil alleen weten wat de diepte is.

:roll: Groeten Rene
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-06-2005 16:41

Rene,

Dus omdat er tenten stonden mag je daar vissen¿¿¿¿¿ Dat zou heel mooi zijn, maar denk dat de politie en boa's daar anders over zullen denken.

Een kanaal is een monotone bak water, waar de dieptes in het algemeen overal gelijk zijn, dus ff een keer met de peilhengel erdoor en je weet de diepte.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

28-06-2005 17:01

Dan ken je het Wilhelmina kanaal niet, denk verleden jaar heb ik bij Haghorst gevist dit is een zeer ondiep stuk, ik dacht ja een kanaal een monotome bak niet waar ik peilde met mij boot en fishfinder een diepte van schrik niet 2.7 meter water, terwijl er een stuk verder op een diepte van 4 meter is. Ben toen aangehpuden door Boa en politie heb toen gelijk de vraag gesteld over de sluis waar ik de topic over starte, Menner van de Boa zei het zelfde als jouw ( ik had beter kunnen vermelden 75meter van de sluis sorry) :o
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-06-2005 17:27

Rene,

Blij dat we elkaar toch eindelijk begrijpen. :lol: :lol: :lol:

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

28-06-2005 21:14

hey,
in Biest-Houtakker is geen sluis, dat is in haghorst.
en ik kan het weten :wink:


Rob, over de monotone bak daar klopt niks van.. ik heb het zelfde als Rene gedaan; niet gepeild en gewoon gevist.. het was er 0.5 m. diep...
het is heeel verschillend daar

Rene, heb je in de zwaaikom in de haghorst gevist??
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

28-06-2005 21:16

daar heb ik ook vorig jaar gezeten....
2 brasems... het is wel best druk daar... wordt ook veel gevoerd....
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

28-06-2005 21:55

:D :D :D Hey Nick

Ik denk dat ik me vergis, ik heb verleden jaar bij een ophaal bruggetje gezeten in de buurt van Biest houtakker. Die sluis die jij bedoeld is dat de sluis na de Beekse Bergen ? Vanuit Tilburg gezien? Deze bedoel ik namelijk. Hier wordt het kanaal ook gelijk een stuk breder. En je hebt er van die inhammen, het is de bedoeling dat ik daar wil gaan zitten aan de kant van de beekse bergen, en dan wil ik vissen tegen die palen. De andere kant van de sluis is ook heel mooi je schept hier wat makkelijker. :P :roll: 8)
Groeten Rene
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Roeland Verhoeven
Berichten: 48
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: Loon op Zand

28-06-2005 23:25

Mannen,

Heb nu een 5 vrijdag-avonden gezeten bij Haghorst (de sluis). Helaas maar 1 viste slecht om verder te gaan en proberen hier mijn succes te behalen, mogelijk later dit jaar nog eens.

Wat me op viel is dat er ook witvissers zaten en die bar weinig vingen. Daarbij ook de beweging op het water ontzettend weinig. Heb zelf gedurende 2 avonden met een picker zitten vissen (mais) en geen stootje gehad (zichtbaar). Zegt op zich niets over karper maar wel over aanwezige vis. Veel witvis duidt op aanwezig voedsel en dus ook interessant voor karper. Het gevoel is mijn inziens op dat stuk niet goed. Met enige dagen voorvoeren en gedurende 5 avonden (18:00-24:00)maar 1 vis is te weinig.

Vanuit Tilburg gezien mag je met de vergunning van de Ruisvoorn (Tilburg) tot de sluis bij Haghorst vissen. Na de sluis geldt andere visvereniging!

Kanaal Haghorst-Dongen (Tilburg) is op zich goed viswater, overal wel karper te vangen; 1-2-3 visjes/nacht (althans enige tijd geleden).

Gr Roeland
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

29-06-2005 07:28

:D :D Hey Roeland

Aan wat voor kant heb je gezeten vanuit Tilburg gezien, de linker of de rechterkant? Dat kanaal waar loopt dat precies? Vanaf Haghorst, staat dit in verbinding met het Wilhelminakanaal?
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

01-07-2005 13:34

Rene, het enigste bruggetje dat ik ken dat opgehaald wordt door een mannetje die daar de hele dag zit om die brug op te halen is de Kattenbergse brug. dat ligt na de haghorst naar Tilburg toe is volgens mij geen sluis zover we gefietst zijn. en er is geen sluis bij de Beekse Bergen hoor :D dus ik snap er niet meer veel van :lol:
ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen

mvg. Nic k
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

01-07-2005 14:00

Beste Nick

Ik bedoel de eerste sluis vanaf de BB. Dit is namelijk een vrij grote.
Die ophaal bruggetjes worden toch elektrisch bediend of door middel van een drukknop op die meerpalen. Ik denk dat ik in de buurt van de bb ga zitten. Dit is volgens mij het breedste stuk op het kanaal, het is alleen jammer dat ik geen dieptes weet

Groeten Rene :D :D :D :D :D 8) 8) 8) 8)
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

01-07-2005 16:03

Rene,
nu snap ik het :D ik dacht dat jij een echte ophaalbrug bedoelde! die door personeel handmatig opgehaald wordt! je vertelde in de buurt van de Beekse Bergen. daar vis ik ook in de buurt!! misschien kom ik je daar nog weleens tegen! er is daar inderdaad een verbreding die tot de roeibaan in Tilburg loopt. bedoel je deze verbreding??
Mvg. nick
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

01-07-2005 21:52

:D : :D :D :D

Ik denk dat ik binnenkort op het stuk bij de Beekse bergen gaat zitten,
weet dat er hier karper zit weet alleen weinig van de dieptes. Ik weet wel dat het een van de breedste stukken van het kanaal is. Maar de diepte?
Wat Voor aas Boilies of particles?

:o op het meer bij de BB doen zo over het algeem goed op tijgers is mijn ervaring verleden jaar bij Haghorst op het kanaal gevist 3 nachten voor nop :evil: :oops: :evil: Ik hoop dat binnen kort beter gaat
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
nick pijnenburg
Berichten: 259
Lid geworden op: 12-12-2004 12:37
Locatie: hilvarenbeek

02-07-2005 13:08

Rene,
de ene keer kun je gerust een week blanken en als je de volgende week terugkomt zie je in een x drie dikke vissen op je plekkie. dus je kunt dan inderdaad drie dagen voor jan lul zitten. de dieptes kan ik je ong. wel vertellen maar dan moet ik weten waar je gaat zitten

mvg Nick
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

02-07-2005 16:59

:D
Hallo Nick

Ik ben van plan om recht achter de Beekse bergen te gaan zitten, te weten waar het kanaal naar de het meer van de Beekse bergen loopt dus in de buurt van de roeibaan
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

07-07-2005 21:40

we hebben er 2 jaar gelden gezeten
na een paar dgane voor gevoerd tehebben
en toen we der aankwamen 2 tenten wat een ... zooi mkaar ja ff burten
het waren 3 mensen uit enshede vader zoon en een vriend we gingen er toch bij zitten we hadden tenslottenn gevoerd we hebben zi wwek gezeten en we hadden allemaal niks!!!!! nog geen stootje alsn er mensen zijn die meer geluk hebben gehad dan ons laat is weten
mvg patrick lodewijks uit eindhoven
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

14-08-2005 20:05

Zo terug van het Wilhelminakaal

Wie beweerd brasem en karper??????????????

15 brasems en 1 roofblei is klote

En drie dagen regen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Beter 1 karper op de mat, dan er tien zien springen.
Plaats reactie