Surfplas in Vlaardingen

Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-06-2005 21:47

Ben het ergens wel met je eens, Kiron.
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-06-2005 21:54

Sorry dat ik het niveau van jou hoogstaande topic naar beneden haal...het spijt me zeer. Ik hoop dat je, zonder er zelf een beetje extra moeite voor te doen, je daar een paar fantastische karpers vangt....
Wel trots kijken op de foto dan he!!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

17-06-2005 22:02

Marcel Jansen schreef:Niet alle karpervissers delen hun informatie niet

http://mdworld.dyndns.info/vis/

Begrijp het hele probleem nooit zo.


Deze informatie zal iedereen wel geven,er staan wel HELE zware vissen op.!!!
De zwaarste is;10,4pond.Ja,wie wil die info niet??
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

17-06-2005 22:07

@ Kiron,

zijn er mischien mensen hier die mij niet willen uitkafferen hiervoor

......

Dacht het netjes te hebben gedaan maar jij bent korter (en krachtiger!! :wink: )
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

17-06-2005 22:08

tja... de oude garde hier is denk ik gewend aan de lappe tekst die ik vroeger altijd produceerde. Maar hedendage maak ik liever zo min mogelijk woorden vuil aan mensen die in mijn opzicht de beleving van het vissen de grond inboren met hun gezeur om informatie.
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

17-06-2005 22:11

Misschien dat sommige mensen het ook niet begrijpen als het subtiel wordt gebracht....
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

17-06-2005 22:18

Het, spreekwoordelijke, bord .....
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

17-06-2005 22:19

Patrick Hitija schreef:Het, spreekwoordelijke, bord .....


Denk eerder een betonplaat?
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

17-06-2005 22:32

:lol:
live the life you love and
love the life you live ..
Mv Velzen
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-04-2005 19:49
Locatie: Zuid Holland

18-06-2005 08:17

Ik wil hier gewoon één sessie maken, dus geen thuiswater van maken,
niet 500 keer gaan vissen om eea uit te vinden. Gewoon één keer zoals in 1 keer.

Gewoon lezen heren, lezen, lezen.........

Patrick Hitija schreef:Geachte MvVelzen...,

In aansluiting op het betoog van Marijn, heel karpervissend nederland ( de goede en de slechte!!) zitten op dit board en kenne dus meelezen...

En de, met hard werken, vergaarde info willen de meeste dus niet klakkeloos op een publiek forum kwakken..


Volgens mij sloot ik af met ;
reacties dus maar het liefst via een persoonlijk berichtje ?

Patrick Hitija schreef:Geachte MvVelzen...,

Het rare is dat als je bij een karperaar een praatje maakt hij vaak wel alles verteld als je geinterresseerd bent.


Hierin ligt ook mijn tip voor jou "verborgen"....
Kost je 1 dag en je komt veel verder....
...


Dat begrijp ik wel, maar feit is dat een visser die daar nog steeds zit te vissen nooit het achterste van z'n tong laat zien, logisch. Waar ik op hoopte was een PB van iemand die daar in het verleden heeft gevist en het niet erg vind om iemand te helpen die daar slechts één keer wil vissen...
Patrick, ik heb jou even een paar keer ge-quote om eea iets duidelijker te maken.
Ik ga verder ook helemaal mee in het verhaal van Marijn, alleen niet over het op 't board gooien, was mijn vraag ook helemaal niet.

Verder heb ik niet eens zin om in te gaan op de geweldige reacties van sommige anderen....Zegt meer over hen dan over mij.
Hen zal ik daar dus wel tegenkomen ? !

Ben blij dat er toch mensen wat tips willen geven, en niet alleen maar mee gaan blaten als de trend gezet is. Schaapjes !
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-06-2005 09:11

Mv Velzen schreef:Ben blij dat er toch mensen wat tips willen geven, en niet alleen maar mee gaan blaten als de trend gezet is. Schaapjes !


Ik blaat niet. Ik geef mijn mening. Mijn mening die ik al vaker over dit water heb gegeven hier op het board. Ipv intellectueel proberen over te komen had je mss ook even de zoekfunctie kunnen raadplegen.

Dit is geen water om zo maar even een dagje te gaan vissen... En dat had je zelf ook heel goed kunnen bedenken. Je denkt toch niet dat de mensen die er weken, maanden en soms zelfs jarenlang bezig zijn geweest om het water te doorgronden jouw even alles gaan vertellen omdat jij ff een dagje wil komen vangen? Wake up!

Met herboren groet,
Kier
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-06-2005 10:26

Gaap

Dhr van Velzen vraagt om info niet meer en niet minder, wil je het hem geven dan is een pb voldoende wil je dit niet dan doe je het niet Basta.

gegroet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

18-06-2005 10:31

peter postema schreef:Gaap

Dhr van Velzen vraagt om info niet meer en niet minder, wil je het hem geven dan is een pb voldoende wil je dit niet dan doe je het niet Basta.

gegroet,
P


En als iemand anders info gaat geven over het water waar jij jarenlang geploeterd hebt om het te doorgronden? Zou jij ook niet leuk vinden toch? Zeker niet als dat gaat om iemand die er geen moeite voor wil doen maar lekker zn vragen op het internet gooit en wacht tot iemand alles op een presenteerblaadje aanbied omdat hij maar 1 keer wil vissen daar en gewoon gelijk wil vangen. Informatie krijg je langs de waterkant!
Mv Velzen
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-04-2005 19:49
Locatie: Zuid Holland

18-06-2005 12:05

Kiron Zaal schreef:tja... de oude garde hier is denk ik gewend aan de lappe tekst die ik vroeger altijd produceerde. Maar hedendage maak ik liever zo min mogelijk woorden vuil aan mensen die in mijn opzicht de beleving van het vissen de grond inboren met hun gezeur om informatie.


Prachtig, ik doe ineens intellectueel ?
Ik had idd de zoekfunctie al gebruikt, de eerste Topic die over de krabbeplas gaat heb je ook al op zo'n nette manier gevoerd. Al je reacties daarin bestaan uit het feit dat jij vindt dat een ander geen informatie mag vragen, en dat jij vindt dat een ander zeurt om info. Man, reageer gewoon niet ipv alleen maar zo negatief .

Misschien hé, misschien zijn niet alle mensen zoals jij bent, als ik je onderschrift lees en een aantal van je berichten zal ik dat ook nooit worden. Misschien dat andere mensen idd op een andere manier hun visserij beleven en gewoon wel om info willen vragen die zij PRIVE willen ontvangen. Laat die mensen ook in hun waarde.

Ik jat geen vis
Ik zet geen vis over
Ik betaal NIET om op karper te vissen ( alléén de vergunningen voor desbetreffende openbaar water)
Als ik een keertje op die plas wil vissen werk ik dus nergens aan mee, jij iig ook niet om mij wat te laten vangen... :lol:
Marco van Dijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-05-2005 15:52

18-06-2005 12:43

Zullen we anders even heel hard met z'n allen gaan janken???????

Ik ben nog niet zo lang op dit forum maar vind de sfeer hier af en toe een beetje om te janken. Iedereen klaagt alleen maar over dat mag je niet zeggen en dat niet en dat niet enz enz enz. Oké ik snap dat het niet fijn is als al de geheimen van je water open en bloot staan op internet. Maar als je even nadenkt realiseer je dat reageren geen zin heeft... zo is het nu eenmaal. Heel sneu allemaal maar vroeger werd er ook al info uitgewisseld en nu doet men dat nog steeds. Alleen gaat het nu via internet en kan helaas iedereen het lezen.
Dus nogmaals de vraag: zullen we ff met z'n allen gaan janken?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

18-06-2005 15:33

Kiron,
om eerlijk te zijn zal het me een worst wezen, tevens vraagt die om een pb en niet om open informatie.

het is ook niet mijn weg om informatie te zoeken over een water maar laat de beste man wel in zijn waarde. Mocht hij wat informatie willen hebben betreffende een water wat ik zou kennen had die van mij een pb gekregen om eerst eens verder kennis te maken en wat de beste man eigenlijk zoekt.

Gegroet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Martijn Bosma
Berichten: 84
Lid geworden op: 23-06-2004 22:46
Locatie: Schiedam

18-06-2005 15:37

Ok ik begin, :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

18-06-2005 15:50

Tjongejonge zeg wat een hoop poeha weer. Die man wil alleen maar een mooie foto van een vis met zijn hoofd erboven, zonder ervoor te vissen of een speciaal gevoel erbij te hebben.

Maar als je wat info wil dan wil ik die wel geven. Ik zou in ieder geval gaan vissen op een stek die vrij is. Met boilies of met partikels, en als loodgewicht iets tussen de 50 en 175 gram. dit zou ik deponeren op een diepte tussen de 0 en 3 meter, tussende 0 en 300 meter uit de kant.

De rubriek Vissen in Nederland brengt meer slechts dan goeds en het is continu geruzie over hetzelfde. Wordt het niet eens tijd dat deze dan eens van het forum verdwijnd?

mvg,
Kees
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-06-2005 18:27

Als we daar Kiron niet hebben!

Het gaat weer over z'n thuiswater, met alle slechte eigenschappen van de meest slechte betaalwaters die je maar kan vinden en hij kruipt weer uit z'n holletje achter z'n verschuil computer...

Mannen ik ben uitgelezen!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

18-06-2005 19:25

Jawel, en we beginnen weer van voor af aan. Mooi is dat toch, eens in de zoveel tijd komt er een topic langs van het kaliber van dik hout zaagt men planken, en dan doel ik vooral op het zagen van stoelpoten.

Mensen het is toch zo simpel;
Jantje plaatst een bericht met de vraag of hij info kan krijgen over een water, met zijn 40+ vissen en met welke boilie je die kunt vangen (liefst een commerciele). Jantje geeft aan dat hij graag reactie wil via pb.

Pietje denkt daar heb je weer zoeen die te lui is om zelf iets te doen en wil via carpboard alles te weten komen, de luie donder. Pietje denkt daarna even na en reageert niet.

Keesie leest even later het verhaal en besluit wel zijn info met jantje te willen delen en stuurt hem deze in een pb.

Hiermee hebben we al een stuk board vervuiling kunnen voorkomen, en dat leest al een stuk makkelijker en scheelt een hoop gezaag en gehak, want ja waar gehakt wordt vallen spaanders.

Ik vind het ook raar dat mensen dit soort vragen stellen, ga lekker zelf op zoek en dan is de voldoening ook groter. Maar ja niet iedereen is hetzelfde. En ik snap wel dat velen het praten over het bestand van een water not-done vinden, maar geloof je nou echt dat het bestand bij een groot deel van de karpervissers niet bekend is, de wateren worden al druk bevist, en dat voor 1 of 2 grote vissen. Het moet je maar liggen om voor een target te gaan. Het is niet mijn visserij, ik zoek liever de rust op van de wateren waar bijna geen mens komt. Het grote open water. Maar dat schreef ik al eerder, niet iedereen is hetzelfde. Laat gewoon ieder mens in zijn waarde.

Vind mijn onderschrift in deze toch best wel weer doeltreffend.

Gr.
Hij die zich afzonderd van de rest en geniet!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-06-2005 21:02

lood deponeren tussen de 0 en de 3 meter? :o
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

19-06-2005 01:57

@ Lexus: Dit is niet mijn thuiswater. Ben er zelfs al een jaar of 3 niet geweest. En het aantal keren dat ik er heb gevist is op 4 handen te tellen

@ the rest:

Ik mag dan enige tijd op geen serieuze manier een hengel hebben aangeraakt. De enige keer in de 2 jaar was toen ik me schuur aan het opruimen was. Maar elke keer als ik een voor mij onbekend water zie... elke keer.. bekruipt mij nog steeds het gevoel. Elke keer kijk ik naar het water.. wat mijn kansen zijn. Wat de opties zijn. Waar ik zou voeren. Welke stekken. Welke rig. Alle opties passeren in mijn gedachten.....En in gedachten zie ik mijn hengels al staan, en zie ik de bewaarzak al kronkelen in het water...Van sommige wateren kan ik nog steeds wakker liggen.. piekeren over hoe ik het zou aanpakken. Hoe ik alles zou uitproberen. Keihard op me bek zou gaan en uiteindelijk die vis toch vangen.

Waarom passeert nou niet het gevoel dat ik al die info op het internet zou moeten vragen? Omdat je vist met beleving, met gevoel, met passie..... En juist het uitzoeken.. het op je bek gaan en toch door gaan, DAT is die beleving, DAT is het gevoel, DAT is die passie... Die drang om het water te doorgronden.

Wat voor voldoening haal je uit een vangst als iemand anders je alles heeft voortgekauwd? Als iemand anders heeft gezegd hoe je moet vissen? Stel je gaat 1 keer vissen op een voor jou onbekend water... en met hulp van pietje klaasje keesje of wat dan ook vang je een vis... wat zegt dat dan over jouw? Over je vangst? Over jou als visser? Helemaal niets. Alleen dat je te lui bent om zelf iets te bedenken of ergens energie in te steken! Mss moet je dan diegene maar bellen die je verteld hebben hoe je moet vissen... en kunnen zij ook de vis voor je afdrillen en kunnen zij er ook mee op de foto... alle eer komt toch al aan hen toe!

Waarom ik zo fel reageer als men op een simpele manier informatie probeert te vergaren via het internet.... Omdat andere die info zelf hebben verzameld.. er jaren voor hebben gevist en uiteindelijk die sleutel tot succes hebben gevonden... Probeer dat ook eens zou ik zeggen.. wie weet ontdek je eindelijk eens wat het inhoud. En dan vragen of men de info via een pb-tje wil sturen... zou dat het minder erg maken? NEEN! Je leurt nog steeds om info die je zelf ook kan verzamelen! Ik heb het vroeger ook gedaan..geef ik eerlijk toe.. maar gelukkig ben ik het verdomd snel ontgroeid. Ga eens kijken bij het water, maak een praatje, geef je ogen goed de kost en denk eens logisch na. Zo moeilijk is dat water niet.

En nou ga ik me roes uitslapen.. heb al teveel tijd vergald aan dat zielige zooitje hier. Nu weet ik waarom ik hier nog maar zelde kom! De meeste hebben hier een plaat voor kop niet normaal meer... Ik ga wel weer in winterslaap, dan hoef ik me ook niet te irriteren aan om informatie bedelende figuren en ander volk wat te lui is om zelfs eens iets te bedenken.

Met slapende groet,
Kier
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

19-06-2005 02:39

Ik ben net begonnen met karperen na jaren lang met de picker bezig te zijn geweest.
Dat je niet om stekken moet vragen is me inmiddels duidelijk, maar voor nieuwe karpervissers is dat niet altijd even helder. Maak dat dan even duidelijk door een PB of zo, maar maak er niet zo'n heisa van.

Alsof je het alleenrecht hebt op een karpertje vangen, 't is een blijft een hobby, je verdient er je brood niet mee. Het lijkt wel of iedereen bang is, dat wanneer er een watertje wordt aanbevolen als goed viswater, men denkt is dat de volgende dag de plas overbezet is...nou, mij zie je niet vanuit het zuiden ff naar Groningen kachelen om een vis te vangen.

Het is toch een kleine moeite om aan te geven dat een bepaalde plas een leuke plek is om te vissen, je hoeft toch niet aan te geven waar precies ("bij de derde boom rechts, waar dat paardebloempje staat")

Men vraagt gewoon ff hulp, niet meer en niet minder, dan geef je dat...of niet....thats it....

De een vraagt het bij de plaatselijke hengelsportzaak, of aan vissers aan de kant, of.......ja....internet.....

Ik ben op dit forum per toeval gekomen, en vond er vele leuke topics, met een paar erg leuke reacties, maar uh....get a life....

Ik kan me voorstellen dat het nieuwe mensen afschrikt wat er af en toe staat....

Ik -als newbie- wil hier gewoon wat info halen, ook geven, wellicht wat spulletjes scoren....en naar ik hoop een keer vertellen dat ik de eerste karper met mun nieuwe setje heb gevangen....ik ga morgen voor de vierde keer....voor mun lol, ontspanning, en lekker kletsen met mun vismaat.


Zouden sommigen hier ook moeten doen....is leuk...

just my 2 cents
jan van kranenburg

19-06-2005 03:36

Kiron,


Lul maar wat aan. Ben blij dat je terug bent.

mvg
Jan
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

19-06-2005 08:34

@ rob: MV Velzen wil niet weten of het een leuk watertje is, dat weet hij al. Daarom wil hij er vissen. Hij vraagt juist hoe hij er moet vissen én dat is iets wat je zelf moet uitzoeken. Anders kan je beter op dammen gaan ofzo.

@ Jan: Thnx! Terug op het board, nog niet langs de waterkant :wink: