Dorpswatertje in het Gooi

Plaats reactie
Marck de Jongh
Contacteer:

15-06-2005 15:30

Hier aan het einde van de straat ligt een mooi watertje, midden in de wijk. Nooit geweten dat er karper zat, tot voor 2 weken geleden toen ik karper aan de oppervlakte zag. En vanmiddag, toen ik terugkwam van mijn sessie aan de Eem nog even gekeken, en toen ook kolken en meerdere vissen bij elkaar. Gelijk even wat gevoerd met mais, en ff gepent, maar totaal geen aanbeten. Wel mooie vissen van ongeveer 10-15 pond (gokje)zien zwemmen. Ook nog even op andere plekken geprobeerd maar ook dar geen succes! De karper leek wel te azen op de mais. Wat is de beste manier om dit aan te pakken:

-Veelvuldig voeren en een statische sessie;
-Voorvoeren en een pensessie;
-Weinig voeren en statisch;
-Weinig voeren en pensessie?

En wat voor aas is het slimst, de karpers bijten vrijwel niet op mais, vaak genoeg met mais gevist, maar nooit mee gevangen, alleen voorns. En ook andere vissers hier uit de buurt weten dat er karper zit, maar gaan naaar andere wateren, omdat dit water bijna te moeilijk is. Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe pak ik dit aan ?:s Moet ik mijn home-made boilies introduceren, of kan ik het beste met de pen pakken en dan met natuurlijk aas?

Hoop dat jullie beetje kunnen helpen,

Groeten Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
robbin kremer

15-06-2005 15:43

Ik denk dat je er slim aandoet om een paar keer te gaan voeren met home-made boilies zodat de karper goed aan je aas (voer) kan wennen, en blijven observeren...

Waar houd de karper zich schuil, waar word het meest gevreten...

Verder is het belangrijk om een goed inzicht te krijgen in de bodemverloop dit kan je erg opweg helpen om hotspots te vinden..

Ik zou het verder niet te moeilijk maken, gewoon lekker voeren en dan veel uren maken dan moet het wel goed komen lijkt mij..en blijven observeren!
FCG, Trots van het Noorden!
Marck de Jongh
Contacteer:

15-06-2005 19:28

Hmmz broodkorst werkt niet, maar toch bedankt! Ik ga even een voercampagne opzetten, tis toch lekker dicht bij huis :D dus dat scheelt al! Even met boilies enz voeren, en eventueel even wat maisstekken aanleggen, voor het pennen, mocht het statische gedeelte niet lukken vanwege de bekende drassige bodem. Eventueel dan nog een lange rig, maar ik kijk wel even! Bedankt!

Groeten en tight lines, Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Plaats reactie