Vakantiepark "De Groene Heuvels"

Plaats reactie
marcel mol
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Locatie: Breda

28-07-2002 13:21

heeft iemand enige ervaring of info over het vissen op karper in vakantiepark "De Groene Heuvels" ?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-07-2002 15:36

Ben er ooit eens geweest Marcel, het water is zo helder als leidingwater, je kunt tot meters diep de bodem zien.
Op het kleine plasje wat op het terrein van het bungalowpark ligt heb ik karpers zien liggen aan de kant van het restaurant.
Ik heb er toen gevist en heb er een verspeeld die ik probeerde af te stoppen toen ie op een rij palen afzwom.
De grote plas ziet er erg mooi en schoon uit )je vind er echt geen snippertje papier ofzo langs de kanten)en is erg diep.
Ik weet dat er veel gedoken word en dat het moeilijk vissen is door de waterplanten die bijna overal groeien tot een meter van de bodem.
Ga je er naartoe dan?
Groetjes, Eus.
marcel mol
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-05-2002 02:00
Locatie: Breda

28-07-2002 16:33

ik zit er aan te denken om de laatste week van mijn vakantie er naar toe te gaan ( ben net terug uit oostenrijk en dat is erg tegengevallen) om toch nog even weg te zijn
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

21-03-2003 09:41

gaan jullie de groene heuvels aanpakken dan?????
doe ik mee,kom zelf uit beuningen 10 minuten rijden van de groene heuvels.
laat me het maar weten.

viktor
HansPeter van Ee

23-03-2003 17:55

Heren

Mag ik jullie namens de lokale vissers van de Groene Heuvels verzoeken om iets minder open over dit water te praten.

met bedankende groet

HPE

_________________
Het gewicht van een foto is vrij laag

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-03-23 17:55 ]</font>
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

23-03-2003 19:33

vandaar dat daar niemand op replyd.
weet genoeg
dank je wel,

viktor
john bisseling
Berichten: 48
Lid geworden op: 13-12-2002 01:00

25-03-2003 19:56

he jongens hou in de gaten dat je bij de groeneheuvels in het seizoen niet op het zwemgedeelte mag vissen .
veel plezier met de duikers neem veel lood en haken mee.

groetjes john
berend tissen

25-03-2003 20:17

HansPeter, ben je bang dat er een stormloop gaat plaatsvinden op dit water, nu wij het er hier over hebben?
Dat zal toch wel meevallen?? Ik heb wel geruchten gehoord over het bestand....
HansPeter van Ee

25-03-2003 20:56

Zucht....
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-03-2003 21:05

mensen ik kan jullie melden dat het een mooi water is alleen zijn de omstandigheden niet zo optimaal.
geen tent,bepaalde visoevers die niet echt gunstig liggen,een duikhuis op het midden van de plas,en horde duikers all over de place,touwen in het water met boeien,waterplanten tot 1 meter hoog enzv.
snachts lastige mensen..........bezopen,stoned,strak,harde muziek en ga zo maar door.......je mag er niet met een boot en of voerboot op het water.....pfffffffffff niet overnachten veel aanloop,geen gunstige parkeerplaatsen ten opzichte van de stekken.....enzv enzv...pffffffik stop ermee

enuuuuhhh ojaa weinig stekken


viktor

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-03-25 21:07 ]</font>
berend tissen

25-03-2003 21:18

maar wel mooie karpers! Diepe zucht!
HansPeter van Ee

27-03-2003 17:53

Berend

Wat jij hier allemaal neerzet in deze discusssie dat moet jij weten.
Houdt er echter rekening mee dat het nachtvissen er verboden is.
Er lopen echter genoeg karpervissers rond die zich niet aan dit soort regels houden.
Moet het vissen er verboden worden in de toekomst omdat jij maar zit te hameren over de zogenaamde mooie vissen die er zwemmen ?
Bij deze dan: Op de Groene Heuvels zwemt voor Nederlandse begrippen geen bijzonder bestand rond.

met wetende groet

HPE
berend tissen

27-03-2003 20:09

HansPeter: v.w.b. de nachtvisserij op plaatsen waar dit niet is toegestaan heb je helemaal gelijk. Maar dit heb ik toch ook helemaal niet voorgesteld?

Het enige wat ik bepleit is meer openheid van zaken v.w.b. de stekken. Wat is hier mis mee?

Viktor: ik wens je veel succes met de visserij, where ever!
HansPeter van Ee

28-03-2003 07:07

Berend

Dat jij er niet wil of gaat nachtvissen dat maakt niets uit.
Anderen storen zich niet aan dit soort regels.
Zo zou het kunnen dat door jouw openheid dit soort wateren op de langere termijn verboden gebied wordt voor vissers.
Of bezit jij de overtuiging dat wij. de karpervissers nu zo'n goede naam hebben ?

met wetende groet

HPE
berend tissen

30-03-2003 11:45

Beste HPE,
Nee ik denk inderdaad dat wij geen goede naam hebben opgebouwd. Wel kun je je afvragen hoe dat komt. Ik denk niet dat een oorzaak is gelegen in het feit dat wij hier stekinfo uitwisselen, of wel?

Succes met de vangsten!
HansPeter van Ee

30-03-2003 14:32

Berend

Wat het werkelijk effect is van openheid aangaande namen van wateren en hun bestanden op een discussie-board valt moeilijk te meten.
Dat er enig effect van het board uit gaat heb ik de afgelopen jaren kunnen merken aan bepaalde emails die ik heb mogen ontvangen.

In karperwereld nr. 27 stond een visser met een vis van een water waar ik ook een aantal jaren heb gevist.
Hierna heb ik diverse mailtjes mogen ontvangen van mensen die informatie vroegen over dit water.
Achteraf had ik ze gewoon alle informatie moeten geven die ik wist, want het water wordt momenteel geclaimd door een paar hele nare mannetje's die nog niet eens hun eigen bips konden afvegen toen ik er al vistte.

Maar goed, binnenkort komt de vis daar los en eens kijken in hoeverre ik er voor kan zorgen dat de natuurorganisatie die daar de looprechten bezit een algeheel verbod wil uitvaardigen.
Want een aantal heren van de karpercommissie heeft duidelijk laten blijken dat ze zeer onbetrouwbaar zijn.

met op-wraak-zinnende groet

HPE
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-03-2003 14:41

Hasn Peter,

Is dat niet wat drastisch? Je hebt er zelf ook gevist, m.a.w. nu jij de vruchten van dat waterhebt geplukt mag het wel dicht?

Dat er een stel hele nare mannetjes an dat water vist, is vervelend, ik ken het. Maar die paar vervelende mannetjes zijn toch niet de enige mensen die daar (willen gaan) vissen?

Uit wraak op een paar mensen wil je het vissen dus voor iedereen onmogelijk gaan maken? Als het zo werkte zouden we de helft van al het Nederlandse water wel kunnen sluiten.

Met misschien verkeerd begrijpende-maar toch- groet,

Sjoerd
HansPeter van Ee

30-03-2003 16:05

Sjoerd

Geloof me maar op mijn woord.
Aan dit water is mijn hart verpand, en zou er net wel weer als vroegah is visje willen vangen.
Dat wordt me helaas onmogelijk gemaakt, niet alleen door andere vissers, maar ook omdat de HSV er in bepaalde gebieden geen loop-en visrechten meer bezit.
Voorlopig respecteer ik deze regels.
Dat anderen de regels aan hun laars lappen dat is hun pakkie aan (de voorzitter van de HSV had wel degelijk gelijk met zijn tuig van de richel :smile: ).

En dan nog wat.
De vruchten van dit water vallen voor mij niet te plukken.
Want alles wat je plukt, gaat op een gegeven moment rotten.
Carpe Diem heet geloof ik de laatste literaire vrucht op de karperboekenmarkt.
Zou de titel van het boek, de lading dekken ??
Allez, dat is er ook weer uit..:smile:

met modder-gooiende groet

HPE

p.s Sjoerd vat het maar niet al te persoonlijk op :smile:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-03-2003 18:22

Nee hoor doe ik niet Hans Peter,

'Vruchten plukken' is maar een uitdrukking, kon zo gauw niks beters verzinnen. Ik snap wel wat je bedoelt, ik hou eigenlijk ook niet zo van 'vruchten plukken' sterker nog ik hou helemaal niet van fruit :grin:

Hmz, ja als het zo erg gesteld is kan ik me wel enigszins voorstellen wat je bedoelt. Jammer is dat als zoiets gebeurt, en er zijn nog veel meer gevallen - helaas....

Met meewarige groet,

Sjoerd

Ps. Hans Peter, ik ben het nu al 2 keer op rij met je eens, gaat de goeie kant op :razz:
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-04-2003 20:28

De groene heuvels is zeker de moeite waard om te bevissen. Mooi water en mooie karpers.
Ik ken diverse mensen die er regelmatig duiken en zien vaak genoeg karper rond zwemmen. Zelf heb ik er een aantal keer gevist en niet groter gevangen dan 20 pond. Maar de vissen zijn het zeker waard om te vangen. De bodem is zeer onregelmatig omdat het een zandafgraving is. De sporen van de zuigers zijn duidelijk te zien, tip ga er eens snorkelen dan zie je de bodem structuur en je kan ook zo je lijn (uitzwemmen) zoals wij dat deden.
Groetjes Alex Poot
Plaats reactie