nijkerk naast de a28

Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

06-05-2005 15:49

wie heeft er wat tips voor me? het gaat om de volgende locatie : plas watergoor te nijkerk. ik ga er volgende week weer voor de 1e keer dit jaar naar toe. ben er vorig jaar al een aantal keren geweest en heb toen erg vaak ge-blancked en wou daar nu toch wel wat verandering in brengen.

MVGR
Franz
Catch and Release
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

07-05-2005 09:33

Gewoon doorzetten...

De aanhouder wint 8)
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

08-05-2005 20:09

Franz,

De plas bij Nijkerk is vrij bekend en er wrodt zeer veel gevist. Er zit een zeer groot bestand aan (kleine!) karper. Als je geluk hebt, kun je er goed vangen maar over het algemeen genomen vallen de vangsten wat tegen. Spodden wordt er heel veel gedaan en een groot deel van de mensen zit er met particles te vissen. Verder is de plas diep, erg diep en moet je wat geluk hebben.

Pascal
Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

08-05-2005 20:46

ik zal het komende weekend mijn best doen en zal wel zien of ik er dit jaar verandering in kan brengen.

Franz
Catch and Release
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-05-2005 22:20

Die plas is een typisch voorbeeld van slecht visstand (karper)beheer. 2500 tot 3000 karpertjes op een oppervlakte van zo'n 6,5 ha. Groeien niet of nauwelijks en zijn deels afhankelijk van vissersvoer om wat te vreten te krijgen. Moeilijk te vangen? André Akkermans ving er enige jaren gelden 16 of 17 in enkele uren :roll:
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-05-2005 07:49

beste aart je kun wel roepen dat er zoveel vis in zit maar hoe weet je dat er is best veel uitzetting geweest maar zijn die karpers allemaal dan groot geworden het bedroeg wel k2 karpers en daar kunnen snoeken zich ook tegoed aan doen en tuurlijk er zijn voorbeelden genoeg van mensen die er een helle boel vis vangen maar het kan ook weken echt slecht zijn met de vangsten en als je er zoveel verstant van heb kom dan eens een lezing geven of attandeer de bestuursleden daar dan op want visstant is een belangerijk aspect binnen de karpervisserij wat ik ook nog kwijt wil is dit karpersterfte bij ons in nijkerk nooit van gehoort of zelf gezien en kom er toch dagelijks nee alles bij elkaar genomen is het een mooi vis water voor elke tak van hengelsport en dan ons bestuur is al aardig de doede kant op zoals afschafing van oppervlaktevissen mits je vliegvisser ben ont\haakmatverplicht plus een saftysysteem en geen uitzetting meer

met groeten remon
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-05-2005 08:02

remon van dusschoten schreef:beste aart je kun wel roepen dat er zoveel vis in zit maar hoe weet je dat er is best veel uitzetting geweest maar zijn die karpers allemaal dan groot geworden het bedroeg wel k2 karpers en daar kunnen snoeken zich ook tegoed aan doen en tuurlijk er zijn voorbeelden genoeg van mensen die er een helle boel vis vangen maar het kan ook weken echt slecht zijn met de vangsten en als je er zoveel verstant van heb kom dan eens een lezing geven of attandeer de bestuursleden daar dan op want visstant is een belangerijk aspect binnen de karpervisserij wat ik ook nog kwijt wil is dit karpersterfte bij ons in nijkerk nooit van gehoort of zelf gezien en kom er toch dagelijks nee alles bij elkaar genomen is het een mooi vis water voor elke tak van hengelsport en dan ons bestuur is al aardig de doede kant op zoals afschafing van oppervlaktevissen mits je vliegvisser ben ont\haakmatverplicht plus een saftysysteem en geen uitzetting meer

met groeten remon

Hallo Remon,
Neem maar aan Dat Aart echt wel weet waar hij over praat :wink: , die vissterfte komt er vanzelf wel als een plas overbezet is.
Vraagje: wat is volgens jou een goede legitieme reden om opervlaktevisserij (mits je vliegvisser bent) te verbieden??..ben hier echt zeer benieuwd naar.
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-05-2005 11:03

Remon,

Snoek zwemt er volgens mij nauwelijks op de plas, een evenwichtige visstand is dus ook niet echt sprake van. Het bestuur is er zich ook van bewust dat er in de jaren '80 teveel is uitgezet en doet dat dus al een tijdje niet meer.

Onthaakmatten verplicht? Was het maar zo, het gaat de goede kant op, maar ik zie nog teveel mensen hem niet in het bezit hebben.

Lezing geven? Heeft André Akkermans ook gedaan. Ik was erbij en heb mogen zien hoe men tegen hem tekeer ging, niet normaal meer. Materialen en voer mogen niets kosten, want vroeger ving men immers ook met patatten en mais? Sorry, maar ik zou het niet willen voor zo'n publiek, moet wel leuk blijven.

Drijvend vissen verbieden vind ik de meest stompzinnige maatregel. Enige reden is dat mensen dan bij hun hengels weglopen en watervogels zich aan de korsten (met haak) tegoed doen. Sorry, maar dat zijn geen vissers en moet snel de vergunning afgenomen worden.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-05-2005 15:41

beste mede karpervissers als eerste ben ik er niet op uit om tegen de kennis van aart in te gaan maar jullie doen dit water echt als vooren komen dat het gewoon kut is dat vindt ik niet wel is het spijtig dat er veel (karpervissers komen die geen verstant van zaken hebben zoals het omgaan met gevangen vis het zijn ook dat soort personen die er voor gesoorgt hebben dat de oppervlaktevisserij verboden is doordat er met gevlogten lijn werd gevist enz dat resulteerden in kapotenbekke doodsonde maar misschien dat we in de toekomst dit water toch weer tot een succes kunnen maken met een vis bestant zoals dat bedoeld is en oja er zit wel degelijk snoek heb de paai van de regenjassen meegemaakt en er voor ook veel snoek gevangen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-05-2005 17:03

Beste Remon, het aantal karpers heb ik persoonlijk van de voorzitter vernomen. Op mijn suggestie om er maar 80 tot 90% af te halen zei hij: 'als iemand dat in een ALV voor zou stellen denk ik dat die persoon direct gekielhaald zal gaan worden, de leden willen nu eenmaal veel vis (karpers) vangen...'
Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

09-05-2005 17:34

het kan ook aan mij liggen dat ik eer zo vaak niks heb gevangen.

slechte techniek
verkeerde stek
verkeerd aas enz. enz.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik pas vanaf dit jaar echt serieus op karper ga. ik heb wel altijd mijn onthaak mat bij me en gebruik deze ook altijd.

maar waar het mij om gaat is dat ik wat tips zou kunnen gebruiken van het desbetreffende water omdat ik regelmatig in een dorpje wat naast nijkerk ligt kom. en ik zie voor mij toch heel veel potentie in dat water.

Franz
Catch and Release
jan nelder
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-06-2004 16:02
Locatie: maarssen

09-05-2005 22:22

ik ken die plas al veele jaren en heb er ook wel gevist er worden ook karper wedstrijden gegeven en ook 24uurs koppelwedstrijd.
je moet gewoon met tijgernootjes proberen met wat hennep erin.
er word op de plas veel gevist met mais kikker erwten.
je hoef er niet ver van de kant te vissen 10 meter is meer als zat.
er zitten wel wat mooie vissen in maar komen er zeer weinig uit.


vr gr jan nelder
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-05-2005 23:33

aart dat geloof ik gelijk maar hoe bewerkstelig je dat van mij uit gaat het ook niet om veel vangen het is wel leuk maar met die vissen die er zwemmen wil ik liever ook niet mijn fotoalbum vullen maar door het groote aantal leden kan ik de reactie van de voorzitter wel begrijp en daarom wijk ik zelf ook meer af naar de randmeren dat is voor het eers dit jaar ik ben beniewd misschien heb jij wel een paar tips voor mij en laten we wel wezen voor een karpervisser in spee is het een mooi water om te beginne en te leren en misschien komt er in de toekomst wel een besluit om er vis van af te halen dan kunnen er nog best wel heel interesante vissen opgroeien en ik zelf mag ook best wel eens zelf daar graag vissen om toch iets makkelijker een vis te vangen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

10-05-2005 10:48

vlak voor de kant en met tijgernoten.. 2 jaar geleden 1 nacht gezeten met een maatje van me en we hadden 17 karpers ofzo.. wel klein, maar wel vis!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

10-05-2005 11:32

[quote="Aart Lokhorst"]Die plas is een typisch voorbeeld van slecht visstand (karper)beheer. 2500 tot 3000 karpertjes op een oppervlakte van zo'n 6,5 ha. Groeien niet of nauwelijks en zijn deels afhankelijk van vissersvoer om wat te vreten te krijgen. Moeilijk te vangen? André AWkkermans ving er enige jaren gelden 16 of 17 in enkele uren :roll/quote]

Wat mij verbaast is de opmerking ;enige jaren geleden,
en de opmerking;2jaar geleden!!! deze uitspraken zijn van Aat Lokhorst en Patrick v.Leur.
Ja,toen werden er in een paar uur tijd veel karpers gevangen.
Maar iedereen? weet toch,dat in druk bevist water de karpers met de week moeilijker te vangen zijn.We zijn nu dus minstens 2jaar verder.Hoezo,,moeilijk te vangen??
Mvgr.Aaron Fresco
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-05-2005 12:21

als je 2 jaar wacht en niets doet, blijft het visstandbeheer zoals ie was. Slecht. Of eigenlijk geen.

OK je mag niet meer met zeehengels vissen en je moet een onthaakmat gebruiken.

Als er slecht of weinig gevangen wordt is het misschien weer tijd vis uit te zetten?

|MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-05-2005 15:04

Aaron Fresco schreef:
Aart Lokhorst schreef:Die plas is een typisch voorbeeld van slecht visstand (karper)beheer. 2500 tot 3000 karpertjes op een oppervlakte van zo'n 6,5 ha. Groeien niet of nauwelijks en zijn deels afhankelijk van vissersvoer om wat te vreten te krijgen. Moeilijk te vangen? André AWkkermans ving er enige jaren gelden 16 of 17 in enkele uren :roll/quote]

Wat mij verbaast is de opmerking ;enige jaren geleden,
en de opmerking;2jaar geleden!!! deze uitspraken zijn van Aat Lokhorst en Patrick v.Leur.
Ja,toen werden er in een paar uur tijd veel karpers gevangen.
Maar iedereen? weet toch,dat in druk bevist water de karpers met de week moeilijker te vangen zijn.We zijn nu dus minstens 2jaar verder.Hoezo,,moeilijk te vangen??
Mvgr.Aaron Fresco


Aaron,
Het is echt niet zo dat door zware bevissing de vangsten constant naar beneden gaan. Als dat zo was zou er nu op 90% van de circuitwateren al jaren geen vis meer te vangen zijn.
Op een overbezet water zoals hier over gesproken wordt ligt het nog iets extremer. De vis moet ons voer wel vreten om in leven te blijven. Zolang ze ons voer vreten zijn ze te vangen. Reken maar dat als er twee jaar geleden goed gevangen werd dit nu ook nog zonder al te veel problemen mogelijk is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

10-05-2005 15:46

Ik heb er maar 1x gevist.. in 2003.. magoed,

mvg patrick
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

10-05-2005 16:22

Hoki Daaf,
Niet alleen de overbevissing is er debet aan.Ook omdat er al heel lang met boilie gevist is,zal het steeds moeilijker worden ,ze te vangen.Toen er zo,n 20 jaar geleden met boillies begonnen is te vissen,waren de vangsten bijna onbeperkt.Maar hoe is het nu?Ik ving vele jaren geleden in een water met 1 hengel wel 15 karpers op een avond!!Ja,was hard werken.Maar nu in datzelfde water moet je veel uren draaien om een vis aan het lijf te komen. Waarom? Ook overbevissing en dressuur spelen hier een grote rol.Ook is de hengeldruk in veel wateren explosief toegenomen!!In 1985 tot plm1992 viste er nog maar weinig mensen op de nu zo alom bekende manier!Er zijn inmiddels al waters waar je bijna niks meer kan vangen ten opzichte van het aantal aanwezige karpers
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-05-2005 22:34

Ken die wateren ook wel, blijkt bij mij elke keer weer dar er opeens weer enorm te vangen valt als je iets in je aanpak stevig veranderd, bijvoorbeeld aas of voertaktiek.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

11-05-2005 00:33

war een antwoorden regen reageer morgen wel het is nu 0.32 uur ga slapen tot morgen dan zetten wij deze discusie weer voort slaap lekker
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

11-05-2005 09:04

Begin maar!!!!!! :lol:
Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

11-05-2005 20:12

hey ik vind jullie discussie best wel leuk. maar dat helpt mij niet verder met komend weekend :lol:

Franz
Catch and Release
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

12-05-2005 00:03

Ramon doe even wat aan je nederlands
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-05-2005 00:48

jut=rien komma da komma goed punt