park sandur

Plaats reactie
edo krul
Berichten: 75
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: denhaag
Contacteer:

24-04-2005 20:44

wie kan mij wat vertellen van het water van sandur wat zijn de vangsten aldaar
ik ga er een week naar toe in mei
Gebruikersavatar
ronald steenbergen
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-04-2005 14:35
Locatie: maarssen
Contacteer:

25-04-2005 14:41

Hoi,
ik ben vorig jaar in juli 1 week naar parc sandur geweest.
en heb een week lang gevist maar niks gevangen.
mijn schoonvader had alleen een paar kleintjes.
hopelijk heb jij meer geluk.
groetjes ronald
edo krul
Berichten: 75
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: denhaag
Contacteer:

25-04-2005 23:01

bedankt voor de info ronald
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

27-04-2005 11:50

Lang weekend gezeten, op alle mogelijke maniere geprobeerd vis te vangen: Witvis vaste stok, feeder, bodem karper, korst, pennen, matchhengel, en op snoek en baars in het haventje en de omloop van het water, maar totaal niets gevangen. Veel succes!

P.s. normaal weet ik wel redelijk goed te vangen, welke vis dan ook, het komt bij karperen nog welis voor dat ik niets vang, maar bij witvis is dit een van de weinige keren dat ik niets ving, ondanks het aanleggen van een kleine voerstek voor witvis. Wel een aanrader is het gebruiken van afwijkende aassoorten!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

30-04-2005 23:38

Hoi,

Ben er vorige maand geweest.
Ik heb er een week lang zowat elke dag samen met een maatje gevist.
Had de boot mee, fishfinder, echt gewoon verschillende soorten topaas enz enz.... echter helemaal niets kunnen vangen. Het weer zat wel een beetje tegen. Heb een weekend gehad van 20 tot 25 graden en de nachten gewoon vorst aan de grond.

Ik kan je vertellen dat het park om een meer heen is gebouwd. Dit is de grote Rietplas. Om en tussen het park zijn allemaal kleine stukjes met water gesitueerd. Je ziet dit ook als je de plattegrond download. De grote Rietplas is op sommige stukken ongeveer 8 meter diep. Ik verbleef in een huisje 426, dus prima gelegen zou je zeggen. De bodem is vrij hard. De grote Rietplas zit vast aan de kleine Rietplas. Deze loop weer tussen de woonwijken door. Ik denk dat de vis met koudere watertemp. gewoon lekker in de woonwijken uit de wind ligt. Bij de receptie hangt wel een foto van een mooie karper. Ik ben wat rond gaan rijden en trof ongeveer 20 km verderop een hele mooie karperput aan. Dit water wordt gepacht door een vereniging. In dit water zwemmen veel mooie en grote vissen. Dit water is zeker de moeite waard. Een aantal vissers vertelde mij dat zij wel degelijk karper hadden gevangen in de Rietplas (zelfs 40+). Dit is gezien de oppervlakte ook niet echt vreemd. Maar het bestand schijnt er klein te zijn.

Ik kan je vertellen dat ik meestal wel karper op de kant krijg en weet ook zeker dat het niet aan mijn systeem en aas heeft gelegen. Op andere lokaties werkt dit meestal wel. Ik heb voor mijn vakantie ook even gebeld met de plaatselijk HSV. Daar wist men mij te vertellen dat ze gaan proberen om i.s.m. de KSN een project op te zetten. Probleem is mogelijk dat het water voorzien is van slijmalg. E.e.a. is de vinden op internet.
Ik ben echter bang dat he qua vissen niet zo veel plezier op het park zult beleven...desondanks wens ik je wel een hele prettige vakantie toe... Het park is zeker de moeite waard.

groetjes Taco
Je bent nooit te oud om te leren !!
edo krul
Berichten: 75
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: denhaag
Contacteer:

03-05-2005 22:35

taco bedankt ook voor de info ik maak er een lekkere week van dat is toch zeker de bedoeling het vissen komt er nu maar bij maar ik ga het zeker wel probeeren en mogt ik er in slagen laat ik je het wel weten


groetjes edo
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

08-05-2005 14:47

ik heb daar 1 keer gevist, 4 jaar geleden ofzo, het was koud en niks gevangen.

maar in dat vuurtoren restaurant hebben ze hele lekker SATEH SCHOTELS, die zijn echt goed
Second Place, First Loser
Gebruikersavatar
iwan goeree
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-02-2005 05:44
Locatie: emmen

24-07-2005 10:24

[/quote]Ik heb voor mijn vakantie ook even gebeld met de plaatselijk HSV. Daar wist men mij te vertellen dat ze gaan proberen om i.s.m. de KSN een project op te zetten. [quote]



Ben benieuwd wie jij aan de lijn hebt gehad?? Ben woonachtig in Emmen en ben er al een paar keer mee bezig geweest om karper op de Rietplas te krijgen. Het probleem is dat het water van de Gemeente Emmen is. Heb ook contact met de gemeente hier over gehad, en krijg daar het antwoord , zodra alles klaar is rond de rietplas krijgt een visverenigging het beheer over het water. Begin dit jaar is er van mij nog een email naar HSV het Meuntje gegaan om te vragen of er nog iets mogelijk was om karper uit te zetten . De situatie was onveranderd werdt mij gemeld. Maar als er nu toch schot in de zaak komt, hou ik mij aanbevolen , om mijn steentje bij te dragen. Ben reeds eerder betrokken geweest bij een spiegelkarper projeckt hier in de buurt.
PLUK DE DAG VOOR JE IN EEN VAAS EINDIGT.
Oscar de Waard
Berichten: 59
Lid geworden op: 26-07-2005 18:34
Contacteer:

26-07-2005 18:48

hallo allemaal zijn er al mensen terug van vakantie op parc sandur of weet iemand mij nog meer informatie te geven?

Alvast bedankt
Richard Visser
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00
Locatie: Papendrecht

05-08-2005 12:50

Vorig jaar een week lang gevist, alles geprobeerd om karper aan de haak te krijgen maar meer dan een 3 runs van de zwaan hebben we niet gehad helaas. Verder mooi park met een mooie omgeving.
Veel plezier!
Gebruikersavatar
Arjan Bosma
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-02-2006 19:10
Locatie: Nieuw Amsterdam

12-03-2006 23:00

De plas is groot zeker alle aangesloten water meegerekend aan slootjes en kleinereplasjes (kleine rietplas. witte zwanewater enz) iets van 18 Ha (bind me er niet op vast maar zoiets)
De schattingen van lokale vissers lopen uiteen van 50 tot 200 karpers das niet veel zeg maar.
Lokaal record zit naar zeggen wel op 44 pond
wil je het hier proberen? sterkte het is wel een uitdaging
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

03-04-2006 10:42

de grote rietplas is echt een schitterend water, kan er zeer mooi vissen vanuit de bungalow's, mocht je op een gunstige plaats zitten. Wij zaten op de kop en hadden zo een super uitgestrekte wateropp. voor onze neus. Dit maakte het vissen er echter niet gemakkelijk op. Heb er zowat alles geprobeerd, is erg lastig er een visje te vangen.
heb er twee weken gezeten en dag en nacht gevist, voerplekken aangelegd, gevist op 250 meter uit de kant tegen een onbereikbare kant aan waar niemand komt. De moeite loonde zich wel, in 14 dage tijd wist ik maar twee vissen te vangen, mijn vriendin ook 1.

vissen die we vingen waren schitterende vissen, 20 + 23 + topper van 30 pond. eerste nacht ving me vriendin meteen 20 pond, ik nacht erop 23 pond toen viel het helemaal stil en ving ik 10 nachten op rij helemaal niks. De dag voor vertrek gelukkig nog een schitterende spiegel van 30 pond.

het bestand valt id erg tegen als ik hoor dat niemand er vis vangt, door weinig voedselconcurrentie denk ik wel dat vissen er erg groot kunne worden!!!

veel succes en ik hoor graag wat het geworden is, ga van de zomer namelijk weer 14 dagen terug!!
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

03-04-2006 11:56

Ik ben er verleden jaar oktober geweest.
Het is opzich een heel mooie plas.
Maar er word daar maar heel weinig gevangen.
Aan de andere kant van de plas heb je een woonwijk met een park en wat vijvers.
Volgens de bewoners zit daar veel meer vis dan in de rietplas.
Ook is er vlakbij het vakantiepark een natuurgebied die weer grenst aan de rietplas.
Daar zag ik redelijk wat vissers zitten maar dan moet je wel een stuk met je spullen sjouwen.
Maar al met al heb je in en om Emmen genoeg mooie plekken waar je terecht kan om te vissen.
Er is genoeg water en qua natuur zit je er ook niet verkeerd
Veel succes met de vangst

Mvg,

Bouke
Plaats reactie