Karperen op de Ruchpense put.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephan Helmons
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2005 19:45
Locatie: Roosendaal

26-03-2005 08:40

Goedemorgen Karpervissers,


Ik zit met een vraag, ik weet niet of er hier mensen uit de omgeving Roosendaal, Ruchpen komt, maar ik kan het altijd proberen nietwaar??

Ik ga nu vandaag voor de eerste keer bij de Ruchpense put vissen, maar nu zit ik met een paar vragen:

- Heb je daar een speciale vergunning voor nodig?

- Wat is het beste aas om daar te gebruiken (ik zat zelf te denken aan harde mais, tijgernoten en/of boilies)

- Kun je er beter `S nachts of overdag vissen??


Nou alvast bedankt en ik hoop dat er mensen zijn die me aan antwoorden kunnen helpen.

Gr. Stephan
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

26-03-2005 10:07

Stephan,

ja een speciale dag vergunning vanuit achtmaal

Veel te veel kleine vis, weinig natuurlijk voedsel. Ieder aas werkt daar.

Nachtvissen is daar niet toegestaan, oftewel op de dag vissen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Stephan Helmons
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2005 19:45
Locatie: Roosendaal

26-03-2005 10:22

Rene, Bedankt voor je reactie!!

Dat van die kleine vis vind ik niet uitmaken hoor :oops:
Ik ben ook blij met een karpertje van 4 pond :roll:

Gr. Stephan
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

27-03-2005 21:43

Nog iets, 't is daar in 't midden t*ringjantjes diep.

Water ziet er heel mooi uit (zoals Rene al zegt), maar grote hoef je d'r niet te zoeken.

Pas aub wel op, want vooral in de zomer is er nogal eens gerotzooi aan de waterkant in 't weekend. Vond er de laatste keer dat ik er viste, een mooi klein stringetje :-) Afnemende veiligheid is een van de redenen dat ik daar gestopt ben. Beheerder is overigens heel aardig, die kan (zal) je wel wat tips geven hoe je daar het beste aan de slag kan. Voor ietsie meer kan je bij hem ter plekke ook een vergunning halen. Kost 4 euro extra geloof ik.

Maar er zijn veel leukere wateren te bevissen in en om Roosendaal hoor.

Groeten,
Toon
fishing rocks
ivor veldhoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-03-2005 18:51
Locatie: roosendaal

28-03-2005 18:59

stephan, de put in ruchpen kan een leuke put zijn maar het ligt eraan wat je zelf wilt.
Wil je echt grote jongens vangen dan moet je hier niet zijn,maar wil je lekker een avondje korsten dan zit je hier op de juiste plek.
Het formaat zal niet geweldig zijn, maar nogmaals het ligt er maar aan wat je wilt.
Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die hier niks heeft gevangen.
Wil je voor de grotere vis gaan dan moet je dat maar ff zeggen want dan heb ik nog wel wat andere stekken voor je.
Ik lees het vanzelf en veel succes.
what the fuck are we doing in the middle of the desert man? Somebody call the police
Gebruikersavatar
Stephan Helmons
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2005 19:45
Locatie: Roosendaal

28-03-2005 21:27

Toon en Ivor, bedankt voor jullie reacties, ik ben er zaterdag nog heen geweest, maar ben niet verder gekomen dan een uur vissen, ik had geen geld bij, dus ik kon geen vergunning kopen, dus verder dan 1 run ben ik niet gekomen. (die run kreeg ik trouwens op tijgernoten)

Nu ben ik vandaag naar een Boer in het plaatsje Zegge geweest, deze man heeft een karperput in zijn achtertuin, ik had daar vandaag een losser van een karper van een cm of 70/80 (voor mijn doen errug groot)

Nu had ik daar een vraag over (als iemand het überhaupt kent) wat je daar het best als aas zou kunnen gebruiken, en of je het beste in het zijslootje of in de put zelf kunt zitten. Ikzelf heb het vermoeden dat je op zachte mais het beste vangt daar (maar dan puur afgaand op de verhalen die ik hoor en op grond van de karper die ik beet had op zachte mais)

Alvast bedankt,

Stephan
Fishing is life the rest just details!!
Gebruikersavatar
Paul van der Weck
Berichten: 34
Lid geworden op: 21-03-2004 13:01
Locatie: Oudenbosch

29-03-2005 18:29

nou zeker ken ik dat putje in de zeg, ben daar ooit begonnen en heb ook daar mijn eerste karpers gevangen.
Wat toen de beste aassoorten waren en ik denk dat dat nu nog zal zijn, zijn zoals je zelf al zei, zachte mais, drijvende korst (tussen de begroeiing) maar ook de bollen deden het daar goed. En wat betreft de plaatsen, overal op dit putje is vis te vangen al zou ik toch zo dicht mogelijk naast de beplanting etc vissen. Daar maak je toch de meeste kans.
Maar ik praat nu wel over zo'n 17-20 jaar geleden.......
Mail anders eens een keer wanneer je er gaat vissen, kom ik wel eens kijken. :wink:
Carp Team Holland is a way of Life
Mensen die een vis verplaatsen/ verkopen moeten ze een vloeike dik van de grond opknopen!

polleke
ivor veldhoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-03-2005 18:51
Locatie: roosendaal

29-03-2005 21:59

Ik ken de put in de Zeg wel, je vangt hier in principe met alle aassoorten.
Houdt er wel rekening mee dat er een enorme stinkende drap bodem aanwezig is(als je bolie er een uurtje inligt stinkt cdeze echt een uur inde wind)
Vis idd dicht langs de kant want het is een afgraving en de diepte in het midden is zeer diep.
Het meeste heb ik hier zelf ook aan de drijvende korst gevangen.
what the fuck are we doing in the middle of the desert man? Somebody call the police
Gebruikersavatar
Stephan Helmons
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2005 19:45
Locatie: Roosendaal

02-04-2005 22:48

Paul en Ivor, bedankt voor jullie reacties, ik ga er in de meivakantie opnieuw vissen, dus als ik er heen ga zal ik wel een mailtje sturen :) 8)

Gr. Stephan


ps. Sorry voor late reactie, had wat problemen met de internetverbinding :(
Fishing is life the rest just details!!
Plaats reactie