16-Hoven

Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

27-02-2005 09:47

Ja ik denk het ook :P
Voer en vang!!!

I love BTW
vincent onck
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-03-2005 16:24
Locatie: vlaardingen

13-05-2005 12:22

ik weet wel zeker dat de bult is overleden.
vind je het gek als je hem 48 uur in je bewaarzak laat zitten.
alleen om hem aan je vrienden te laten zien!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-05-2005 12:32

of verhuisd...
Bernard Holtkamp

13-05-2005 12:55

En geen verhuis bericht achter gelaten???

:evil:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-05-2005 19:52

vincent onck schreef:ik weet wel zeker dat de bult is overleden.
vind je het gek als je hem 48 uur in je bewaarzak laat zitten.
alleen om hem aan je vrienden te laten zien!!


Volgens mij ben jij een beetje in de war met een andere grote vis...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

13-05-2005 22:27

Dan is het nog een lompe actie! Vis scheppen, onthaken en fotograferen lukt mij binnen 3 minuten, en als ik in het water ook nog foto's maak misschien vier, maar is daar echt een vis 48 uur gezakt? Zouden ze met de dader eens moeten doen!

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

14-03-2008 22:45

ik weet dat dit een vrij oud bericht is maar ik wil toch een paar dingen duidelijk maken...
de bult is in de jaren 90 meerdere malen gevangen door een persoon die uiteindelijk eigenlijk alleen maar de vis wilde beschermen,

toen hij hoorde dat de vis een keer of 10 a 15 in een jaar op de kant lag heeft hij deze als laatste gevangen op de plassen van 16 hoven.. na de derde keer dat hij hem ving in (de bekende hoek) heeft hij de vis eigenlijk zijn vrijheid gegeven en hem overgezet.....(dus niet gestolen) naar de SCHIE met grote voorzichtigheid...ik persoonlijk zie niet wat hier mis mee is maar keur het ook zeker niet goed(schie is groter en heeft veel meer natuurlijk voedsel maar het blijft een ander water dus heeft andere bacterien) en mensen die een beetje respect voor deze magische wezens hebben zullen ook begrijpen dat het beessie ook recht heeft op een rustige oude dag...

aangezien de BULT een verschrikkelijke boiliejunk was lag zij binnen 3 weken weer op de kant helaas ditmaal in de verkeerde handen(leden van KSN) ,de vis werdt toen overgezet naar 1 van de bekende domme vissers plassen langs de snelweg richting den haag de meeste zullen weten waar ik het over heb,
(ik vind je toch een knap zielig figuur als je gaat lopen pronken met een grote vis uit een water waar niks anders zwemt dan dikke vissen, als je lang genoeg blijft zitten komt er vanzelf 1 voorbij en dan kan je die veer in je reet proppen want het enige wat telt is het aantal kilo's in je foto album(toch?) :-?

waar was ik ....oh ja toe de vis meerdere malen daar op de kant lag waren er een paar uilen(vissers wil ik het niet noemen want die naam zijn ze niet waardig en helaas zijn ook deze mensen lid van KSN) uit hellevoet die er lucht van kregen en die het toch wel leuk vonden als er nog een vis van boven de 20 kilo op hun "domme vissers privewater" zou zwemmen (PUT VAN HEENVLIET) dus wat doe je dan....naar de SMURFPLAS en net zo lang blijven zitten tot de dombo in je netje ligt,... bassin vullen in de auto en rijden maar zodat je elk jaar op je prive put kan gaan zitten en weten dat als je beet krijgt dat er in ieder geval een vis in je net ligt van boven de 15 kilo.

als je dan de bult vangt en niet genoeg voldoening hebt aan een paar foto's maar dat je haar in levende lijve aan je hele boeren familie moet laten zien en dan maar weer terug in de zak voor de volgende die je dan kan vertellen hoe goed je wel niet ben, dan ben je voor mij het doodschieten niet waard.

en je ben helemaal een lul als je het dan nog gaat schuiven op dat de vis al oud was,
dan juist is alle voorzichtigheid van het grootste belang.

de bult is uiteindelijk na flink wat airmiles en reisstickers gestorven op de put door een persoon die zijn ego belangrijker vindt dan de gezondheid van een vis.

ik weet al deze dingen uit eerste hand zelf heb ik er gelukkig niks mee te maken gehad omdat ik toen gewoon te jong was als ik zoiets nu zou zien zou ik er zeker een stokje voor steken.
ik vin het te gek voor woorden dat er rotte appels zitten in de KSN die eigenlijk alleen maar studeren waar de dikke vissen zwemmen deze te vangen en dan een diashow te geven op een opendag dit is een percentage van 3 tot 5% die waaronder zeer bekende namen het gewoon verzieken voor de rest.

ik zal nu ongetwijfeld uitgespuugt en bedreigt worden door de vissers die op de desbetrefende waters zitten te vissen maar dat zal me een rotzorg zijn wees maar niet bang jongens want jullie waters zijn door heel nederland bekend vele zullen komen en vele druipen weer af.

ik ben zelf geen lid van KSN om de doodeenvoudige reden dat het me niet boeit wat een ander vangt MAAR ik hou me wel aan de gedragsregels van de KSN helaas staat 1 van de belangrijkste regels die ten goede komt van de gezondheid van de vis nog steeds op nr 10.... niet dan de andere 9 minder belangrijk zijn.

ik ben blij dat alle ellende over is voor de bult......jammer dat het op zo'n manier moest gaan R.I.P bulletje :wink:

jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

14-03-2008 23:33

AMEN... helemaal mee eens.
Hier in delft hebben we ook zo,n pik-put. pikvissen-virus-jammer!!
nieuwe ronde,s nieuwe kansen....zelfde resultaat :cry: :cry:
Ja, je kan/kon er een nieuw p.b vangen....SCHIJT :-? :-?

R.I.P bulletje,ook al heb ik je nooit gekend
Ach man..Ga toch vissen !!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

15-03-2008 02:03

Beter lid worden van de KSN, Jeroen!
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

15-03-2008 20:12

mooi gezegd jeroen :wink:
zoals de surfplas zou ik helemaal leeg willen halen (nog nooit gevist maar hoor en lees wel de raarste verhalen)
maarja dan ben ik niks beter dan hun en het helpt toch niks :-?

maar als iemand een vis overzet naar een kanaal
omdat zijn bek totaal stuk is begrijp ik dat echt wel
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

15-03-2008 20:21

lik lik
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

15-03-2008 21:46

zijn verdwenen berichten een ksn afwijking?

gr. rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

15-03-2008 23:50

Fred Hazenbroek schreef:AMEN... helemaal mee eens.
Hier in delft hebben we ook zo,n pik-put. pikvissen-virus-jammer!!
nieuwe ronde,s nieuwe kansen....zelfde resultaat :cry: :cry:
Ja, je kan/kon er een nieuw p.b vangen....SCHIJT :-? :-?

R.I.P bulletje,ook al heb ik je nooit gekend


A4? :lol:
K. van den Herik

16-03-2008 11:44

Jeroen,

Je hebt helemaal gelijk. Te belachelijk voor woorden.

Alleen vind ik het jammer dat je er niet bij zet dat minimaal 3 ook lid zijn van het vbk. De rest op zijn minst lid is van Groot Rotterdam.

Het is niet mogelijk om nu met 1990 te vergelijken, moest ik nu gasten tegen komen dir dit doen, dus incl. bewijzen etc, zou ik dus NU wel aanhangig maken bij het (regio) bestuur. een HR artikel 2Btje.

Vrienden zal ik er wel niet mee maken, maar moest ik op de wereld zijn om vrienden te maken had ik van onze lieve heer een witte baard en een rooie jas gekregen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2008 13:10

hmmmm.. ok.

dus als ik het (waarschijnlijk niet) goed begrijp moet ik maar m'n ksn opzeggen en ook maar stoppen met vissen op de smurfplas... Anders wordt ik dus uitgescheten, ik ben dan immers een "domme visser""??? omdat er door mensen die ik niet ken vissen naar zijn verplaatst??
wat een gezeik, als je me er op af wil rekenen dat ik wel met plezier op dit water vis omdat ik er gewoonweg een aantal mooie vissen op vind zitten (waar ik er nog geen één van heb mogen vasthouden trouwens).. mijn zege heb je.
Moge overigens duidelijk zijn hoe ik denk over overzetten van vissen, heb ooit klaas nog een voorbeeldbrief gestuurd voor jonge ksn leden waar ik dit met onderbouwde redenen afwijs.

Reken af met de mensen die het onheil aanricheten maar laat de rest in z'n waarde op welk water ze hun visplezier ook willen beleven....

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

16-03-2008 13:26

helemaal mee eens neem nou als voorbeeld de krabbeplas daar zit ook veel gestolen vis op maar niet iedereen die er vist zet vissen over naar de krabbeplas je hebt er ook gewooon de goeie vissers er tussen zitten.
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2008 14:35

hebben ook dezelfde latijnse naam, smurfen en krabben :-)
Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
K. van den Herik

16-03-2008 15:33

quiz:

noem 3 wateren waar geen vissen zitten die er op andere wijze dan via normale uitzettingen, door visrechthebbende dus, zijn uitgezet
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2008 16:31

Tuinvijver van m'n zwager, m'n baas en m'n eigen Aquarium

Wat heb ik gewonnen klaas??

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
K. van den Herik

16-03-2008 17:01

m'n baas
of blaas?

voetreis naar rome, heen alleen terug met kardinaal huttentut..
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2008 18:11

Nee, echt, de tuinvijver van m'n baas...
Op dit moment veel miniscule resten van kreeft, snapper, lokale Indiase garnalen e.d. in m'n blaas....Ook soort van illigale uitzettingen dus.

Voetreis vanuit hier, laat maar zitten, wordt zwemmen :roll:

Maar weer on topic :wink:

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

17-03-2008 00:08

nog even voor de duidelijkheid he ik vin mensen die lid zijn van KSN helemaal TOP op een paar ratten na die zich gewoon niet aan de regels houden ervan. deze mensen zouden ze eigenlijk moeten schrappen.
Laatst gewijzigd door Jeroen v Engelenburg op 24-03-2011 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

17-03-2008 02:52

Als je op de Krabbe Plas gaat vissen, moet en behoor je te weten dat je met "gestolen" vis te maken krijgt.
Daar is zoveel publiciteit over geweest dat je er niet mee
wegkomt met "dat wist ik niet".
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

17-03-2008 08:20

Jan,

Stel dat je het niet kan maken om er nu te gaan vissen:

Wat dan met:

linge,
lingebos,
merwedekanaal,
vijvers sliedrecht, papendrecht, dordrecht, zwijndrecht, alblasserdam
giessen
uppel
hank

enz enz enz

Allemaal wateren waarvan ik zeker weet, 1 of meer vissen rondzwemmen, die er ooit een keer ergens anders vandaan zijn uitgezet en dan niet door de rechthebbenden.

Vergunning opzeggen?

Helaas heb ik in deze ook al eens een fout gemaakt. 18 jaar geleden inmiddels.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-03-2008 15:03

Jeroen, waarom moet vissen tot een kunst worden verheven?
Ik kan idd heel slecht vissen, ik ving een jaar of tien geleden al heel slecht op de Nederlandse rivieren en op de Franse, Oook pioneerde daarvoor ik al erg slecht op nu tot pispotten gedoemde wateren als du Der, lang daarvoor leerde ik het al erg slecht op Nieuwkoop en de Nederlandse rivieren, Nu vis ik overigens als één van de weinige in Nederland heel erg slecht op een groot natuurlijk water met een groot bestand aan kleine vis en een misschien een paar hele grote vissen maar die vang ik niet want ik ben alleen maar een pispotviser. Dan wil ik dus nog wel eens een avondje 10 dertigers vangen op de smurfenpispot tussen al die andere nepvissers die er zonder enige moeite bergen dikke vis vangen. :roll:

Jan, Tuurlijk weet ik dat, het interesseert me alleen geen ene kut, Moet ik dan het water maar verbannen en aan diegene overlaten die de vissen er in hebben gezet? dan ga ik ook maar snel m'n privéwater creëren.....

Heerlijke eeuwige discussie overigens :-)

Gr Vin
Laatst gewijzigd door vinnie kuiper op 17-03-2008 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o