Bungalowpark Klein Vink

Plaats reactie
Guido Smit
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-07-2004 00:19

13-02-2005 00:44

Ik ga in april een weekje met het gezin naar Klein Vink. Heeft iemand misschien recente informatie over het water op dit bungalowpark? Ik heb de overige topics over dit water al gelezen, maar ben toch benieuwd of er recente informatie bij iemand beschikbaar is. Eventuele tips zijn ook welkom aangezien ik primair voor mijn gezin een weekje weg ga en me dus niet 100% kan richten op het vissen.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-02-2005 16:02

het water was een aantal jaren geleden helemaal visloos er waren verhalen van een vissterfte. Later zijn er weer uitzettingen geweest, dus er zullen waarschijnlijk veel kleine karpertjes zitten.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

13-02-2005 17:44

Voor zover mij bekend is er een uitzetting geweest in 2000, daar er in 1999 een massale vissterfte geweest is. In 2000 heb ik daar tig van die hooggebouwde spiegeltjes gevangen tussen de 5 en 11 pond. De jaren ervoor ving je bijna niet anders dan 20+ vissen, deze zijn jammer genoeg niet meer. Maar als er in de tussentijd geen sterfte meer opgetreden is dan kunnen die spiegeltjes wel al leuke formaten hebben behaald nu. Is inmiddels al wel weer dik 4 a 4,5 jaar geleden.

Na 2000 ben ik er niet weer geweest dus tot daar stokt mijn informatie.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

14-02-2005 16:41

Hoi,

Ben in augustus 2004 een weekje naar Klein Vink geweest.
Het meertje ziet er erg mooi uit en is in het midden vrij diep 6 tot 8
meter. Aan het meertje zit een strandje en twee vertakkingen om
te kanoenen door het park. Heb daar samen met een maat meerdere
dagen gevist en helemaal niets gevangen. Ook een andere karpervisser
heeft in dezelfde week niets gevangen.... erg opmerkelijk.... verschillende aas meegenomen, verschillende tijden gevist, verschillende
diepte's..

Aan het park grenst een diepe zandafgraving. Ziet er erg mooi uit en schint ook erg diep te zijn. Heb er niet gevist omdat ik dacht de weg van de minste weerstand te kiezen....zucht

We zijn ook in de buurt wezen rond kijken. Het is ons opgevallen dat er in de omgeving van klein Vink diverse mooie plassen zijn echter deze plassen worden gepacht door verenigingen. Vissen mag, karper volop aanwezig, ook wateren met mooie exemplaren doch diverse regels opgesteld per water. Achter klein vink ligt een hele mooie plas van, vissen mag met een (1) hengel doch men had daar heel erg veel last van algen en waterplanten. Zo erg dat karpervissen op de bodem onmogelijk was. Ben wel uitgeweken naar de plaats Oostrum bij een water van visvereniging t'alvertje (staat op internet). Zeer mooi water met een heel mooi en groot bestand aan karper. Vergunning kopen bij de lokale benzine pomp en vissen maar. Houd je aan de regels en je zult zien dat men (in tegen stelling tot vele andere wateren..) geen geheimen heeft voor de "gastvissers".. Foto's van het water heb ik denk ik nog wel ergens op cd staan.

Oja de huisjes in Klein Vink vond ik aardig verouderd... enne als je denk dat je een rum hebt dan kan het wel eens zo zijn dat je de piepjes van het thermaalbad hoort !!!! zo'n 15.000 x per dag
Je bent nooit te oud om te leren !!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

14-02-2005 17:19

taco van vuuren schreef:Hoi,

Ben in augustus 2004 een weekje naar Klein Vink geweest.
Het meertje ziet er erg mooi uit en is in het midden vrij diep 6 tot 8
meter. Aan het meertje zit een strandje en twee vertakkingen om
te kanoenen door het park. Heb daar samen met een maat meerdere
dagen gevist en helemaal niets gevangen. Ook een andere karpervisser
heeft in dezelfde week niets gevangen.... erg opmerkelijk.... verschillende aas meegenomen, verschillende tijden gevist, verschillende
diepte's..

Aan het park grenst een diepe zandafgraving. Ziet er erg mooi uit en schint ook erg diep te zijn. Heb er niet gevist omdat ik dacht de weg van de minste weerstand te kiezen....zucht



Als de huidige vissen dezelfde mate van dressuur al vertonen dan de vissen van het oude bestand dan is het helemaal niet verwonderlijk dat je in een week tijd niets hebt gevangen. Vooral als je gewoon op de grote plas hebt zitten vissen. De grote plas vertoont een golvend diepte verloop en op bepaalde plekken kon je daar toen alleen vangen.

De meeste vissen kon je vangen op het eerste kleine vennetje dat in verbinding staat met het grotere water. S'ochtends trokken in die tijd ('97 & '98 ) de vissen altijd van de grote plas af om zich te verdelen op de smalle slootjes en het vennetje/plasje die achterin ligt.

Als er in de afgelopen jaren net zo intensief is doorgevist als in die jaren dat ik er geweest ben dan kun je ervan uitgaan dat de vissen na een jaar of 4 a 5 zeker stijf staan van de dressuur. Je zult daar zeker mobiel moeten zijn en de vis zoeken. Zo ving ik de eerste keren ook niets, maar toen ik de trek van de vissen en hoe ze reageerden op strakke lijnen door had viel er wel degelijk wat te vangen. Ook wel meerdere vissen op een ochtendje.

Betreffende de grote zandafgraving, daar zaten in 2000 wel enkele karpers op, dit betrof vissen die van het campingwater af overgezet zijn door 'karpervissers' :roll: . Dit zijn trouwens wel vissen van het oude bestand, dus voor de sterfte. Veel karpers zaten er in die tijd in ieder geval niet op.

Nou dit is zo'n beetje wat ik er nog van weet.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

14-02-2005 18:22

Ik ben er een paar jaar geleden geweest. Alleen 's avonds gevist tot een uur of 12. Ik wist er 2 spiegelkarper op de kant te krijgen in 6 avonden vissen. 20 en 24 pond. Beide vissen waren behoorlijk beschadigd. Verw8 er in ieder geval niet teveel van en zoek het buiten het park. Ben daar ook aan het rond neuzen geweest,niet gevist helaas, maar potentie genoeg..
Plaats reactie