info over vissen op zevenhuizerplas?

Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-03-2005 18:05

Er zijn ook mensen, die info vanzelfsprekend vinden Jan-Willem.

Dat terwijl de informant vaak, door eigen inzet van jaren, enorm heeft geploeterd, om de kennis te vergaren.

Jij vind dit normaal en blijkt weinig dankbaar voor dit soort info.

Het is nog altijd een groot geschenk als iemand jaren studie kado geeft.

probeer je dat alsjeblieft te realiseren.
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

11-03-2005 20:26

idd!

Einde bericht.
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

12-03-2005 17:38

oke mitsz jij hebt het over de hele studie prijsgeven,ik over 5% van de studie das toch wel een verschil :) de rest kunnen ze zelf wel vinden,een voorzetje kan geen kwaad,Ik heb op mijn thuiswater ook jongens(die serieus met vissen bezig zijn) in het zadel geholpen door een paar kleine tips enne hou ff rekening met 1 ding he..je kan geen wateren claimen!als er nog iemand wil vissen of mischien wel 10 man! heb je het maar te accepteren zoniet moet je gewoon gaan verkassen of stoppen met vissen!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-03-2005 20:31

Ik heb op mijn thuiswater ook jongens(die serieus met vissen bezig zijn) in het zadel geholpen door een paar kleine tips enne hou ff rekening met 1 ding he..je kan geen wateren claimen!


Daarv zit 'm wat mij betreft het verschil. Die jongens zitten al op je thuiswater. Dat is ietsd heel anders. Als er mensen komen vissen op mijn thuiswater en ze hebben zelf al de weg gevonden naar de plas, dan vind ik het geen probleem om ze een handje te helpen.

Als je hier info plaatst over een water, dan kan heel Nederland het lezen en is het hek van de dam.

Ik vind dat een groot verschil
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

12-03-2005 20:54

ja oke maar ze moeten toch ergens beginnen?,en info kan toch per pb?en waar heb je anders een forum voor?en over het thuiswater waar jij zo netjes bent om ze een beetje te helpen :wink: dat heb ik ook heel anders meegemaakt.Maar om van alles af te zijn kunnen ze beter het gedeelte van het forum'' vissen in nederland'' wissen.ben je van het hele geouwehoer af toch? :roll: leuke discussie trouwens(je haalt er wel de rotte appels mee boven)
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

12-03-2005 22:21

Het betreffende water ligt zo ongeveer in m'n "achtertuin" en ondanks dat ik het zelf nog nooit serieus heb bevist vraag ik me, gezien de reacties in dit topic, toch iets af ?

Er wordt heel hard gesteld door een enkeling dat er langs gewandeld wordt en dat de "setup" onder de loep wordt genomen en aan de hand daarvan bepaald zou worden of iemand wel interessant genoeg is of niet.

Nou vraag ik me dus af of deze "harde kern" vissers dus eigenlijk niet precies hetzelfde doen zodra iemand op "hun" water opduikt en er gaat vissen.
Als ik de reacties zo zie dan krijg ik van die rare kriebels achter in m'n nek en krijg ik visioenen van "kereltjes" die je wel even komen melden dat het toch niet de bedoeling kan zijn dat je die bepaalde stek serieus gaat bevissen als buitenstaander op dit water.

Ik vraag me dan ook zeker af hoe "bereid" men zelf is om informatie "uit te wisselen" ?


Mvg
Mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-03-2005 15:46

Mark,

wellicht moet je er zelf eens gaan vissen?

Het water is gewoon niet gemakkelijk. Zeker niet nu er 10tallen hectaren water aangegraven zijn. Weinig vis, meer hectaren...

voor alle zeurpieten...nieuwe grond...betekend veelal.....


succes..en mbt de reactie van patrick..

Ik weet exact wat hij bedoeld. Ik kom ze ook weleens tegen. Ze lopen, fietsen langs en zeggen niets. Kijken naar je hengels, je tent, oja er is ook nog een visser bij. Zeggen geen goededag, maar vragen direct of je wat gevangen hebt, waar je lijnen liggen, of er nog 40ponders zwemmen en of je hier vaak vist. Resume....3 dagen later, stek geclaimd...jouw voercampagne verziekt, laten veelal ''kut'' zooi achter, bosachter komt en zegt omdat hij weet dat ik er vaak zit. Kun je je rotzooi niet opruimen.

Sorry hebben patrick en ik al tevaak samen meegemaakt toch Pat!! en kiezen er dan toch voor om wel info te geven, dan maken wij een selectie, goedaardige karpervissers, geen infovragende pondengeiler. Ik ben het eens met de medeboarder dat wanneer je veel tijd hebt geinvesteerd in een water, dat het niet vanzelfsprekend is dat het altijd 5 december is voor sommigen onder ons.

Wellicht zijn er nog medeboarders die er anders over denken, dat je na enkele jaren stekverkenning, vangstresultaten alles zomaar aan de eerste de beste verteld......de keuze is toch aan onszelf...er zijn geen regels voor
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

13-03-2005 16:20

oke aan de eerste de beste hoef je ook niet alles te vertellen,maar je weet al gauw wat voor een vlees je in de kuip heb.kijk zo als yordy nou reageerd klinkt toch al heel anders als de reactie van meneer kzal geen naam noemen(er kan gelukkig ook nog een beetje serieus gepraat worden
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

13-03-2005 22:13

Jordy,

Duidelijk en ik kan me ook wel vinden in je verhaal over negatieve ervaringen op dit water. (Er zijn tenslotte weinig wateren in ZH over die nog met fatsoen bevist kunnen worden, neem als voorbeeld mijn "achtertuin" de bleiswijkse zoom.)

Ik was dan ook meer verbaasd over de reacties die ik las, maar misschien was de vraagstelling van Niels ook wel wat kort door de bocht aangezien hij direct om het bestand en stekken vroeg, iets wat hij misschien beter (in persoon) aan de waterkant zelf had kunnen doen?

Ik wandel graag een keertje bij je langs, zal netjes goedendag zeggen en me voorstellen, voordat ik je setup ga bewonderen! ;)

Mvg
Mark
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-03-2005 11:21

Ik ga met Mitsz mee in deze.
Het moet wel gewaardeerd worden!
Zo heb ik in het verleden veel vragen per PB beantwoord voor mensen, let wel, dit zijn mensen die mij per PB specifieke vragen stellen.
Ik trek een half uur van mijn tijd uit en gaf soms "gevoelige" info en ik krijg 0,0 aan reaktie terug.....

Zo ook laatst, iemand benaderde mij over de werking van een stiff rig.
Nou mij kennend floeide de info toen ik eenmaal begonnen was.
Op een gegeven moment zat ik aan 3 A4tjes geloof ik.
Ik hoor helemaal niks van deze persoon....
Heb zelfs het idee dat diegene mij een beetje op de proef zat te nemen....

Het moet wel gewaardeerd worden mannen en dat kun je moeilijk zien vanachter je computer ben ik wel achter gekomen.

En inderdaad vaak als iemand wat langer meegaat krijgt deze wel info, logies toch!
Je weet een beetje wie je daarmee op weg helpt.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-03-2005 14:24

Misschien is die persoon dyslecties, en is hij nu met het derde A4tje bezig. :lol:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-03-2005 16:46

"Dankjewel" is zo getikt Jos :wink:

Niels je hebt PB.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

24-03-2005 20:45

Vraag het Leon Hoogendijk die is daar opgegroeid...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-04-2005 10:30

Mischien dat iemand het interesant vind of dat iemand er meer vanaf weet....
Ik zat toevallig in een blad van wonen in Rotterdam te snuffelen.
Daar kwam ik een artikel tegen over de Zevenhuizeplas.
Ik kan het iets verkeerd hebben begrepen omdat ik op m'n werk was en mijn aandacht er niet helemaal bij was.
Maar volgens mij las ik dat ze de Zevenhuizeplas gingen verbinden met het Rottemeren stelsel, wow :o dan heb je pas een wateroppervlak :o

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-04-2005 15:32

jippie :cry:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-04-2005 16:38

Robert...

Als dat zo is dan zit er ook veel minder vis op de hectare...zwaar klote dus!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-04-2005 20:26

Maandag ben ik er weer.
Ik zal kijken of die woonkrant er nog ligt.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

02-04-2005 22:46

Heb er nog even over zitten puzzelen. (recreatiekaart erbij gepakt van de rottemeren ;) )
Maar ik stuit toch op wat problemen om een directe verbinding met de rotte zelf te kunnen maken.

1. Er zijn bijna geen vrije percelen te vinden aan de kant van de zevenhuizerplas. (waar je een directe en open doorgang zou kunnen maken?)
2. Er lopen bijna op elk moment minimaal 2 doorgaande autowegen/fietspaden ter hoogte van de zevenhuizerplas, tussen de plas en de rotte zelf.

Robert, ben heel benieuwd naar dat artikel?
Jeroen/Jordy, Als het zo is, kan de karper dus ook vanaf de Rotte de plas intrekken? (De plas is nog altijd een stuk dieper dan de Rottemeren.)

Mark
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

03-04-2005 07:38

Of van de plas de Rotte op :cry: !!

Of zat daar geen karper op :wink: ??
live the life you love and
love the life you live ..
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

03-04-2005 08:26

Patrick,

Hoef ik iig. niet meer op de zevenhuizerplas zelf te gaan vissen.
(komen ze vanzelf aan me voorbij zwemmen ! ;) )

Maar zonder gekheid, op andere momenten in het jaar zou die diepte dus ook wel eens uitkomst kunnen bieden ? ;)

Mvg
Mark
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

03-04-2005 08:44

Hey Mark,

je bent er vroeg bij.. :P

40 Mtr.??..... diep genoeg voor je?
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-04-2005 09:01

Mark....

Inderdaad die conclusie heb ik ook al bekeken. Toevallig had ik het aan Willem de parkwachter gevraagt en die wist nergens wat van af.

Onzin dus!!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

03-04-2005 09:26

Patrick,
Ik was aan het werk vanacht dus eerder laat dan vroeg ;)
(40 mtr. is misschien wat TE diep voor een winterstek, maar je weet maar nooit? :P )

Jeroen,
Da's dan weer jammer aan de andere kant.
(Moet ik toch komen "stekkenpezen" op de plas zelf ;) )

Mark
Gebruikersavatar
nico smith
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-08-2004 23:16
Locatie: Waddinxveen

03-04-2005 14:17

Volgens mij is er wel het idee geweest maar is niet door gegaan
De Rotte ligt ook een paar meter hoger vandaar
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

04-04-2005 14:16

volgens mij is er uberhaupt nooit een idee geweest om de rotte(meren) met de 7huizerplas te verbinden, lijkt me zeer sterk want de rotte ligt iets van 6 meter hoger dus dan moeten ze eerst een sluis aanleggen etc.....en waarom zouden ze het doen? Voor de pleziervaart die mag toch niet plaatsvinden op de 7huizerplas....of dan misschien wel als t onderdeel is van open water of voor de rijke paters met hun boten en tuin aan t water in nesselande......
Het enige wat ik weet is dat de nieuw gegraven plas met de oude plas in verbinding zal worden gebracht maar dit kan nog wel jaren gaan duren!
Met vriendelijke groet,
Robert.