Ypenburg Den Haag

Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

23-01-2005 19:08

Hallo medekarpervissers,

ik ben Marc. Ik woon in Den Haag omdat ik daar sinds september studeer. Afgelopen tijd ben ik eens (geinspireerd door karperkriebels :P ) op zoek gegaan naar wat viswater in de buurt van mijn studentenkamertje, en zowaar nog wat gevonden ook 8) . De wateren lagen in de Ypenburg. Het waren 3 plassen. Op internet heb ik 2 dingen gezien hierover. het ene water is van de Delftse Hengelsportvereniging. In principe prima, maar ik meen me te herinneren datr ik ooit had gelezen over (grote) visdiefstallen :evil: op dit water...

Kunnen jullie mij hier wat over vertellen? (Ben ook wel beniewd naar bestand. hoeft niet te vertellen hoe groot of waar, maar waar moet ik aan denken qua grootte?) Kna uiteraard ook via een pb'tje Ik ben zeer benieuwd.

MVG Marc :
It's all about carpfishing
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

23-01-2005 20:22

Marc,

Is al een aantal maal over gediscussieerd, zie de zoekfunctie.

Als je die al hebt gebruikt, mea maxima culpa.

groetz
Ted
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

23-01-2005 21:22

Beste Ted,

gelukkig heb ik dat ook gezien, echter deze onderwerpen gaan over of het water wordt verkocht of niet. Er valt echter niks te lezen te lezen over het bestand (zoals ik al aanhaalde niet de gewichten) maar of er vis vanaaf is gehaald enzo. Toch wel aardig om te weten als je ergens begint.

het water heet trouwens Tedingerbroekplas

MVG Marc
It's all about carpfishing
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

23-01-2005 22:33

is al doodgevist en als kampeerzone gebruiikt ;)
kampvuur en de hele teringzooi sommige stekken lijken net een vuilnisbak
Bernard Holtkamp

23-01-2005 23:05

Marc

Van de tb plas is door ons GEEN vis weggehaald.
Er is op zijn hoogst vis gestolen :evil:

Voor de rest zou ik zeggen ga eens verder kijken in de omgeving.
Water zat en als je lid ben van de haagse of delftse kan je bijna overal aan de slag.

sucses.

Bart
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

25-01-2005 20:51

bedankt Bart,

daar heb ik wat aan. Binnenkort is even aan de slag daar. Kijken of ik voor de verkoop nog wat vangen. ben benieuwd,

en voor Marcel. ik ben er 1x geweest en bergen met vuilnis heb ik daar niet kunnen spotten... Nou ja misschien ligt dat wel aan mij.

groeten Marc
It's all about carpfishing
Gebruikersavatar
pascal de bie
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-11-2004 17:16
Locatie: breda
Contacteer:

25-01-2005 21:11

hoi,


Je mag daar niet meer vissen.Staan overal borden.....
Vorige jaar wel nog gevist maar 2 hengels plu stoeltje in het donker aan komen als licht wordt wegwezen !!!!Als je dan al niet gesnapt bent door de locale honden bezitters........Veel vissen zijn al verdwenen.


pascal
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

25-01-2005 21:40

pascal,

bedankt voor je reactie. Ik had het eigenlijk over de tedingerbroekplas. volgens mij bedoelde jij dat andere meer wat ernaast ligt.

groeten marc
It's all about carpfishing
Bernard Holtkamp

25-01-2005 23:40

Marc de tedingerbroekplas is voorlopig beperkt visbaar dit vanwege onderhoud aan het stijger.
Hoe het een en ander in de toekomst word is nog onbekend.
De kans is aanwezig dat het stijger geheel gaat verdwijnen als de gemeente den haag eigenaar is.
Maar daar over was al een andere topic.


Bart
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

26-01-2005 02:57

als die stijger weg blijft heb je nog maar 2 of 3 stekken geloof ik
zou wel gunstig zijn voor t water
stuk minder vissers dan
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

30-01-2005 19:40

Hoi marc,

Tja, de Tedingerbroekplas.
Tot zo'n 8jaar geleden was het een wereld water. Het fietspad was er toen nog niet. Als je het niet erg vond om een stukkie te lopen, liep je door naar achter en ging je in de hoek zitten. Daar kon lekker vangen.
Sinds dat het fietspad er is, is het water druk bevist. Het is daardoor een stuk moeilijker geworden om te vangen. Echter is het daar nog steeds wel mogelijk een goede sessie te hebben van enkele karpers per nacht. Probeer het dan vooral in het vroege voorjaar en het late najaar, als er niemand zit te vissen.
Het bestand is groot en de meeste vissen zijn tussen de 18 en 24 pond. Als je op zoek bent naar wat groters is de deze plas niet waar je moet zijn.
De grootste vis waar ik betrouwbare info over heb, was 26 pond.

Maar.... wat mankeert er aan de vliet, ofwel het Rijn-Schiekanaal ???
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
pascal de bie
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-11-2004 17:16
Locatie: breda
Contacteer:

30-01-2005 19:55

stttttttttt :lol:
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

30-01-2005 19:58

Met Richard ben ik het wel eens.

Wat is er mis met die Vliet.
Nou ik heb er leuke sessie,s gehad.
Maar trouwens ook op de tedinger...
Waarom (wij) karpervissers steeds minder welkom zijn daar komt door onze Collega karpervissers.

Die vinden het nodig als ze een nachtje op de stijger willen vissen om de uiteinde,s van de loopplanken af te zagen.

Want dan kan je makkelijker scheerlijnen van je tent er omheen doen.

Erg slim van die jongens.

En dit terwijl je als je grote spijkers mee nam het helemaal niet erg gevonden werdt als je daar mee je tent vast zetten(mits je ze als je naar huis ging wel weer ff verwijderden).

Ik zie de Tedinger nog steeds als een droom putje voor de haagse regio.
Met zeer mooie vissen er op.

Niet de Zwaarste maar zeker ook niet de lelijkste vissen.

Mischien is het wel beter (hoe krijg ik het uit me mond) om daar een nacht verbod er op te gooien.

Overdag is er vaak toezicht...dan laten ze de zooi heel.


De Ypenburgseplas is een ander verhaal.
Daar hadden we collega vissers die de nieuwe bewoners van het villa wijk ernaast even moesten bedreigen...dit omdat ze der hond aan het uitlaten waren.
En dan bij weggaan ook lekker al der rommel laten liggen.
En niet 1 keer maar meerdere malen.

Zo slim...een plas met zeker ook grote vissen er op en helemaal erg mooie Graskarpers...
Helaas is de plas er nog wel...maar het visverbod is er ook.

dan nogmaals de vraag die al duizende malen is gevraagt.

HOU VOOR IEDEREEN DE HOBBY MOGELIJK EN GEDRAAG JE...THUIS GOOI JE JE SPULLEN OOK IN DE VUILNISBAK..DUS DOE DAT AAN DE WATER KANT OOK.
EN LAAT IEDEREEN ALSJEBLIEFT GEWOON MET RUST??????

Het wordt zo onder tussen een nood kreet..

Groetjes Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

01-02-2005 15:46

He gasten,

bedankt voor de reacties. Ik vind de Tedinger ook een zeer mooie plas en wllicht dat ik nog geluk heb en deze plas een tijd kan bevissen.

De vliet, tjaa.... :roll: Is een zeer apart water. Heb er is een x een vis gevangen van 17 pond... hebben we 2 nachten voor gezeten. Ik woon wel dicht bij de vliet, maar is een tough water man... Dit is niet de enigste reden dat ik er niet graag zit... Ikzelf heb een voorkeur voor iets kleinere wateren in een mooie omgeving. (de omgeving van de Tedinger wordt ook steeds minder, dat wel :evil:) maar ok... en ik vind het niet zo'n probleem dat de vissen er niet giga zijn, ben eerder een sfeervisser die hoopt op een paar aanbeten met hopelijk een twintiger ertussen. (en wellicht een lage dertiger.. haha :D /nou ja is nu nog iets te koud, maar wanneer de temperatuur een beetje boven de 10c uitkomt gaan we aan het vissen.

Thanx again,
marc
It's all about carpfishing
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

01-02-2005 16:49

Watje,

Juist nu moet je er zijn man. Je zal er nu niet echt veel vangen, maar het is een van de weinige wateren waarvan ik weet, in de omgeving dan, dat je ze 's-winters redelijk makkellijk kan vangen. En het is er nu rustig.
Vorig jaar heb ik er niet gevist, maar dat jaar ervoor had ik er mijn eerste vis van het jaar.
3 januari met een flinke nachtvoorst > 19.8 pond..

De vliet moet je leren waarderen. Pas nadat je er een tijd hebt gevist (een aantal jaren) weet je pas echt wanneer je waar moet zijn en hoe je ze moet vangen.

Ik ga het binnenkort ff proberen op de Tedinger. Laat ik het je wel weten of het wat was.

groeten,
Richard.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

02-02-2005 22:06

He held (op sokken),

ja is minder dat je het binenkort gaat proberen op de Tedinger. Heb ik concurrentie van een echte Vliet-master... :lol:

gekheid, ben wel benieuwd of je wat weet te pakken op de Tedinger.. hoor het wel

greetz Marc
It's all about carpfishing
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

08-02-2005 13:02

Hoi Marc,

Gistermiddag / avond geweest. KOUD!!!!!!!!
Ik had helemaal nix.

Ben teleurgesteld nar huis gegaan. Niet omdat ik niks had gevangen, maar om andere redenen.

Ten eerste lag het stekkie waar ik wilde gaan zitten weer helemaal vol met teringzooi van andere vissers. Word er doodziek van joh, nog even en ook hier mogen we niet meer vissen. Het moet afgelopen zondag achtergelaten zijn, daarvoor lag het er nog niet.

Ten tweede zat ik helemaal niet op mijn gemak. Wat een bagger reed daar langs op het fietspad. Tot twee keer toe kwamen verschillende motorscooters voorbij rijden. 2 gasten er op (ik zou hun afkomst maar niet noemen) geen kentekenplaat, geen helm, dan heel langzaam voorbij komen rijden en 'gemeen' naar je lachen....
Ik wilde langer blijven zitten, maar ben maar gaan opruimen. Ik weet bijna zeker dat als ik langer was gebleven er rare dingen hadden gebeurd.

Lekker vissen in Den Haag, je wordt er niet blij van.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-02-2005 11:33

Richard,

Er gebeuren daar idd rare dingen sinds de nieuwbouw daar gerealiseerd is.
Vroeger waren het "slechts" autoruiten/inbraken,maar tegenwoordig zijn je visspullen er ook niet meer veilig.
En die krullebollen op die motorscooters,dat zijn zeker twee runners of een runner en een dragster ?

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09-02-2005 13:50

Hoi dennis,

Inderdaad, 2 motor runners. Een grijs/ rode en een zwarte...

Het watertje is er niet leuker/ beter op geworden sinds het daar vol gebouwd is.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
dimitri kapahtjuh

08-08-2006 12:38

het waren geen moterrunners het ware n2 gewone runner uit de wijk ik ken se alleen de politie kan niets bewijzen tegen hun en trouwes langs het fietspad mag niet meer gevist worden en het is daar dressuur water en je vangt heel moeilijk nu en er wordt niet gewerkt aan de steiger die dikke vent werkt er nooit aan hy sit altijd te sonne in de huisje daarso
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

08-08-2006 13:01

Dimitri.

Die Man die daar wel eens bezig is,mag in mijn ogen wel wat meer waardering krijgen,als een naam dikke vent :evil:

Ik denk dat jij hem onderschat,deze man werkt in zijn eigen tijd,met hout wat hij krijgt,probeerd hij de vlonders een beetje te repareren.
Ook ruimt hij vaak de rotzooi op,die de (serieuse) vissers daar laten liggen.

Maar dat het onbegonnen werk is dat opknappen daar,is in de laatste jaren wel uitgkomen.

De vlonders worden ook gesloopt door de vissers,en ja het is ook ouderdom.

Er staat een waarschuwing,dat het betreden van de vlonders gevaarlijk kan zijn.

Maar er zijn er weinig die zich daar wat van aantrekken,maar owee als er wat ernstigs gebeurd daar.

Maar er zijn zoveel vissers die speciaal aan het eind van de vlonders willen vissen,en er is niemand die aanbied om ook vrije tijd erin te steken,door te zeggen zullen we met z,n allen even helpen,om de rotzooi op te ruimen,en kijken of we wat kunnen repareren aan deze vlonders.

En het blijft zonde dat al die wijken erbij zijn gekomen,maar dat geld voor meerdere wateren :cry:
Ik denk dat de meesten die er vissen in die omgeving,in die nieuwe wijken wonen :roll:

Succes verder
dimitri kapahtjuh

08-08-2006 23:30

hoeveel jaar geleden bedoel je de laatste jaren ?? en die slanke man kiest daar tog allemaal zelf voor en als jet so verpest wordt waarom doet de vereniging er dan niets aan het is tenslotte hun water of maak het dan maar verboden om te vissen maar ik weet niet of je de serieuse vissers bedoelt letterlyk maar sommige serieuse vissers slopen het ook daar want se maken hun tent op de vlonders vast met spijkers en daar gaat de steiger kapot van en het bordje is nu al weer weg by de steiger maar zet dan gewoon een bord in het begin (het water is verboden toegang vanwege gevaar van de steigers) dan ben ej van het gezeik af en je kunt dan rustig de steiger maken
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

08-08-2006 23:31

punt
Bernard Holtkamp

09-08-2006 08:39

waarom de verenigingen er niets aan doen??

Simpel.

Waarom een hoop geld er in stoppen als het water toch verkocht gaat worden?

De delftse en haagse zijn dus nu nog eigenaar van het water maar dat veranderd dus snel en wat dan de toekomst is kan ik niet zeggen.

Vraag dat maar aan de toekomstige eigenaar.

Bart

O ja..en de vereniging dat ben ook jij.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

09-08-2006 13:09

Hoi.

Alsof een bord verboden toegang zou helpen.

Het is er verboden te varen,de meesten varen daar.

Verboden te zwemmen,wordt ook gedaan.

Geen tent op de vlonders,ook daar hebben ze schijt aan.

2 hengels vissen,minstens 3 hengels op de steunen is dus geen uitzondering.

Er zijn veel regels,maar die zijn er toch om overtreden te worden :roll:
Dat zijn vaak de kreten die je hoort.

En borden die geplaatst worden,slopen ze weer.

Al met al onbegonnen werk dus.

Kijk plassen in de buurt,zelfs privé watertjes,waar mensen het blijven proberen om er te vissen,alleen schieten is 1 van de manieren om het door te laten dringen bij vissers dat er wat verboden is :P

Franca.