wilhelmina kanaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rene hameeteman
Berichten: 121
Lid geworden op: 15-01-2005 15:03
Locatie: Goedereede

15-01-2005 22:44

mijne heren wie kan mij meer vertellen over het wilhelmina kannal vanaf de Beekse bergen? :roll:
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

17-01-2005 23:51

Ik kan je alleen vertellen dat op dat stuk nogal veel geroeid wordt. Er zit namelijk een Studenten roeivereniging (Vidar) en nog een burgerroeivereniging. Vanaf de lente tot aan de winter moet je dan elke dag rekenen op flink wat roeiboten :). Ikzelf heb geroeid bij 'Vidar', ooit één keer iemand op karper zien vissen.. Maar die zat echt op de lompste stek (10meter van de aanleg-stijgers van beide roeiverenigingen) :D.

Ik heb destijds wel vanuit de roeiboot die huisjes zien staan, vanuit daar zou je wel lekker kunnen vissen. En 's nachts ook erg rustig (behalve als het feest is bij Vidar ;)). Ik vraag me alleen af of daar mooie stekken te bereiken zijn, want het is daar érg monotoon (kanaal hé). Trouwens, misschien wel één (erg) mooie stek: ergens tussen, voor of na die huisjes (weet niet meer precies) zit een flinke inham! Maar daar zag ik wel regelmatig witvissers in de weer, en alles-wat-bijt-vissers met een werphengeltje (BB-bezoekers dus, die het buiten die put daar wilden gaan proberen).
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

18-01-2005 19:27

Een maat van mij vist daar elke week genaamd de roeibaan, ik ga wel eens met hem mee op dat stuk, wordt tegnwoordig veel gevist vooral vanaf de kant beekse bergen zitten leuke vissen op dat stuk..
Lupack
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

19-01-2005 01:02

Paul van de Wiel schreef:Een maat van mij vist daar elke week genaamd de roeibaan, ik ga wel eens met hem mee op dat stuk, wordt tegnwoordig veel gevist vooral vanaf de kant beekse bergen zitten leuke vissen op dat stuk..


Hmz, misschien dat ik het er in de buurt toch eens moet gaan proberen dan, aangezien ik nog een leuke stek zoek in Tilburg (zit daar op kamers namelijk). Heb (al heel wat jaartjes geleden) ooit weleens een karper gevangen op het Wilhelminakanaal, een paar km van die 'roeibaan' verwijderd. Deze was 14pond, dus niet echt een bink maar wel een erg mooie vis (niet vooraf gevoerd, was een enkele sessie).
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

19-01-2005 16:11

Stuur maar een pb krijde wat meer info :D
Lupack
Plaats reactie