Persbericht beheersvisserij de Leijen

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-12-2004 16:58

zie hiervoor http://www.karperstudiegroep.nl bij nieuws en info: het Wetterskip Fryslân (waterschap Friesland) laat beheersvisserijen uitvoeren en zij betalen ook de uitzetting van poot spiegelkarper (het laatste staat onderaan bladzijde 2 van dit persbericht.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-12-2004 21:12

Mooie actie zeker de foto in de LC waar de beroepsvisser een karper aan de kieuwdeksel uit het net tilt.
Met een beetje pech breekt de kieuwdeksel maar ach er wordt toch nieuwe vis uitgezet.

Wat zijn karpervissers toch zeuren is het niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-12-2004 21:25

Minder brasem, meer spiegels, en een zelfreinigende toiletgroep,
wat kan een karpervisser zich nog meer wensen ? :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

06-01-2005 19:07

De Leyen bevat al jaren een enorm mooi bestand aan karper, waaronder heel mooi beschubde spiegels ( niet zo heel veel, maar wel mooi!) en klokgave schubs. Monstergraskarper kun je daar ook nog eens verwachten, en van brasem heb ik er nog nooit last gehad. Wel eens een hele dikke zeelt op zijn tijd.

Lijkt me nou niet verstandig om daar met zo'n ingrijpende operatie het evenwicht te gaan verstoren, maar goed...ik heb er niet voor gestudeerd. Wel voel ik aan dat je van zo'n water gewoon af moet blijven....

Ik vis er al twee jaar niet meer, heb trouwens gehoord dat het er vol tentjes staat tegenwoordig. Zo gaat dat hè?!

Gegroet
er zwemt een karper in mijn hoofd
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

06-01-2005 19:38

Wel als je dit soort dingen erover schrijft :wink:

Met drukte valt het nog wel beetje mee maar aangezien er vanaf de kant niet zoveel beschikbare stekken zijn waar je mag zitten kan het af en toe eens voorkomen dat er 1tje op "je" stek zit.

Denk dat het weghalen van brasem de karper alleen maar ten goede komt, brasems zijn er niet altijd heel groot dus met boilies heb je er daar niet echt veel last van maar ze zijn er weldegelijk.

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

06-01-2005 19:55

misschien heb je gelijk.... maar goed het is wereldkundig gemaakt dat er spiegels uitgezet gaan worden dus maak je borst maar nat.
Hoe gaat het met de oude generatie karper eigenlijk? Ben wel benieuwd naar, hoop dat ze een rotte bek bespaard blijft.....die vissen waren wel zó mooi daarzo. Brasem weghalen kan idd geen kwaad....

MvG,

Martijn
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-01-2005 00:09

Mochten de heren van plan zijn verdere info te plaatsen dan gaarne per pb, alhoewel ik van Ulco weet dat hij hier verder niet op in zal gaan.
Voordat de projectspiegetjes interessant beginnen te worden stroomt er nog heel wat water door De Leyen.
Het voordeel van niet verder reageren is dat het topic vanzelf verdwijnt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie