De winter is begonnen! Help?

Plaats reactie
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

21-11-2004 18:26

Hallo Allemaal,

Na 3 jaar ben ik weer is actief op het forum. Het is toch nog steeds niet mijn ding die PC's Maar om nog wat nuttige info. te winnen heb ik me opnieuw aangemeld.

Zoals de meesten wel gemerkt hebben heeft de Winter deze week zijn intrede razendsnel gemaakt. Sneeuw, Hagel en vorst waren deze week aan de orde van de dag. Nou ben ik niet echt een wintervisser wat karpervissen betrefd. Meestal komen dan de spinhengels weer uit de foudraals om de snoeken te belagen. (Ook een zeer mooie manier van vissen!)

Maar zo'n dikke 30 ponds karper op 2e kerstdag dat lijkt me ook wel een keer wat. :D Nou heb ik niet echt veel ervaring op het gebied van wintervissen. Enige kennis heb ik natuurlijk wel, maar niet meer dan dat wat al in het blad De Karperwereld is beschreven. Dat zijn dingen als: Voedzaam aas, warm water, diepe stukken, weinig voeren, uren maken enz. De meeste verhalen gaan echter over gesloten water. En ik ben van plan een stromend water aan te pakken. In de winter zelfs 'snel' stromend. (af en toe verbaas ik me dat niet alle vis wordt weg gespoeld)

Nou ben ik opzoek naar ervaringsverhalen!? Niks lees ik liever dan verhalen over vangsten en ervaringen. Ik hoop dat ik een paar mooie verhalen kan lezen waar ik de nodige informatie uit kan halen. De verhalen mogen ook gemaild worden om een lang en saai forum te voorkomen.

Tips en trics zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Gr. Omar
Keep Learning!
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

22-11-2004 09:47

Raymon,

Alvast bedank voor de links!! Ik ga ze snel bekijken.... Hopen dat ik er wat nutige info. uit kan halen!

Gr. Omar
Keep Learning!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-11-2004 14:50

vraagje. mbt het maken van een voerplek in de winter..

ik weet dat je niet veel moet voeren maar wat is beter?? 20-30 boilies verspreid over 40 vierkante meter voeren of geconcentreerd voeren 20-30 boilies in 2 a 3 vierkante meter op de plek waar je wil vissen..???

het is een vrij grote stadsvijver.. maar wel heel diep..
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-11-2004 15:03

Remco,

Als ik voer praat ik liever in gewichten dan over aantallen, dus in kg of
ponden. Want 15 "24mm" boilies is natuurlijk meer als 15 "14mm" boilies.

In de winter voer je het beste Compact. Waarom..? De karper is minder
geneigd tot zwemmen, hij verspeeld hier simpelweg te veel energie mee.

groetjes Benny
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

28-11-2004 11:36

Jongens,

Bedankt voor de reacties tot zover..... vooral in de links naar de verhalen stonden veel interresante dingen!

Toch valt het me op dat bijna alle wintervissers op plassen en meren gaan vissen. Ik snap ook prima waarom dat zo is en geef iedereen groot gelijk!

Maar toch ben ik nog benieuwd naar wat meer stromend water visserij. Het lijkt mij dat de vis op stromend water wel moet doorzwemmen om niet weg te spoelen. Daarom blijven ze toch ook vreten denk ik. De water temperatuur is nu inmiddels al 6.5 graden!

Iemand nog tips over vissen op STROMEND! water in de winter???????

Alvast bedankt!
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

28-11-2004 20:52

he Omar hoestie joh. LAng niet gesproken of gezien maar over het wintervissen op de ..... Daar heb je het over neem ik aan.
Ikzelf heb alleen ervaring op de verwarmde stukken. Daar had ik mijn laatste eind November en mijn eerste al in Januari. Ik weet niet of dit is wat jij wil, anders moet je het eens proberen op de goed lopende herfststekken.
Ik denk persoonlijk dat je ook niet te veel stroom opwaarts moet gaan vissen omdat het water daar volgens mij vrij ondiep is, maar misschien zit ik daar helemaal fout in aangezien ik verhalen heb gehoord van wintervissen op nauwelijks een meter water en dan voornamelijk onder bomen en struiken.
Ik denk dat het niet mee zal vallen om er een te strikken, maar ken je die lange jongen uit de Nijverdalse viswinkel, die viste alleen maar op de .... in de winter. Blijf proberen en vind de juiste stek, voor de rest zal het verschil tussen winter en zomer alleen in aas hoeveelheden en grootte zitten. En natuurlijk de aastijden.

succes Anton
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

28-11-2004 21:48

Heej Anton!

Ja alles goed! Jij nog n btje gevist? Ik heb wel n vermoeden wat jij bedoelt met..... maar weet nie of dat ook het water is wat ik in gedachten heb. Dat geheimzinnige gedoe ook allemaal.... maja je komt er helaas niet meer onderuit. Bel me is n keer! Jeffrey heb mn nr. wel. Of mail ff dan praten we n keer bij!

Spreek je!

Gr. Omar
Plaats reactie