Karpers worden steeds groter (zwaarder)

ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-05-2010 22:52

Ruben vd Worp schreef:Ron mien jonge.

Zou jij wat zeggen als je een vis op jou water van 40kg zou vangen? :wink:


ik iig niet.


Nee ik niet maar ze zitten op het randje.

Blijkbaar komt er binnenkort een artikel.

Je hoort al jaren over grote vissen in NL maar nooit harde bewijzen.

Ben gewoon nieuwsgierig.

Je moet wat tussen de poepluiers door :wink:
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-05-2010 07:55

@ Josef

Proberen kan altijd, maar jij vist zeker alleen op afgesloten park vijvers?
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 08-05-2010 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-05-2010 09:17

Ook ik ben best nieuwschierig naar zn vis.
In welk blad verschijn dit artikel?
Echter zou ik zn artikel erg dom vinden,de aanloop die je krijgt is niet te filmen.


En ron nog gefeliciteert met je kleine,heb er zelf twee. :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-05-2010 18:00

Korsten aan de oppervlakte op een water van 10.000 ha ofzoiets :lol: Tja misschien op rustige ondiepe plekken waar het van de zomer goed te vertoeven is voor karper.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2010 19:15

Lexus Cuyten schreef:@ Josef

Proberen kan altijd, maar jij vist zeker alleen op afgesloten park vijvers?



Nee hoor, ik vis alleen in de Mark in Breda, en op de grote rivieren. Ik vind vissen op een afgesloten water uhm tsja, ik vind het niet helemaal eerlijk. Ik heb er niks mee.


Maar ik neem aan dat het onmogelijk is met een korstje? Is het daar altijd zo ruw?

Ik ben er nog nooit geweest. Vreemd eigenlijk, ik dacht dat ik heel Nederland wel zo een beetje gezien had. Maar heb nog geen druppel Ijsselmeer gezien. ;-)

----------


leen goudappel schreef:Korsten aan de oppervlakte op een water van 10.000 ha ofzoiets :lol: Tja misschien op rustige ondiepe plekken waar het van de zomer goed te vertoeven is voor karper.



Haha, ja, dat is wel erg ongenuanceerd.

Als je karpers aan de oppervlakte ziet, dan kan je toch een korst erop gooien? Op de grote rivieren lukt dat (bv bij wierbedden, of kribben), waarom kan het op het Ijsselmeer dan niet?

Ik neem aan dat hij ze niet midden op het meer gespot heeft. En als dat wel is, dus dat hij karpers aan de oppervlakte heeft gespot midden op het Ijsselmeer. Waarom zou het dan niet kunnen?

Dat begrijp ik even niet.


ps. ik heb midden op het Sneekermeer (veel kleiner, dat wel) ook grote kopvoorns gevangen met de korst. Mooi weer, rustig water, wat korsten overboord, en dan kan je echt verrassende resultaten halen. Maar....... dat was 1 dagje vissen, ben er verder nooit meer geweest. Dus het kan ook dom geluk zijn geweest.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-05-2010 19:35

Kan altijd hoor,je moet er wel geduld voor hebben,en een beetje inzet is niet misplaatst

Water waar ik vis,is het ook goed mogelijk om te korsten op karper,alleen je moet wel de plekken vinden waar de karpers op deze momenten graag zitten,ondiepe stukken (platen) tegen oevers/rietkragen,en karper komt op groot water ook het liefst langs de kanten vertoeven,voor voedsel en zonnen. korsten in de winter dan is het 90% lastiger maar ook nog steeds mogelijk om karper te vangen,alleen heb je 90% meer geduld nodig.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-05-2010 09:09

P. zal van zich laten horen als ie terug is van een weekje Belgique.. Hij is hier trouwens ook actief op het board...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm