"Karpercollectief Nederland" deel 2: de website on

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

30-10-2004 13:25

Na alle discussie over het opzetten van “Karpercollectief Nederland” heb ik een test-website op internet gezet. Op deze site kan je zien hoe het straks ongeveer moet gaan werken. Het is allemaal nog in de ontwerpfase, maar ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is. De gegevens op deze site zijn allemaal verzonnen.

Nog even voor de duidelijkheid: het wordt een besloten site, alleen voor leden!!!

Het moge duidelijk zijn dat het geen ingewikkeld gedoe gaat worden. Uiteraard ben ik weer ontzettend benieuwd naar jullie reacties en/of tips, zelfs als je niet van plan bent om mee te doen.

Dit is de link:

http://members.chello.nl/j.holla4/test% ... ectief.htm

Aanmelden kan vanaf medio Januari, ik kom daar via dit board op terug.

Groeten van Jos.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-10-2004 14:46

het idee achter de website is wel goed..
alleen zoals in deel 1 (jouw vorig topic) veel gezegt is. stek delen kan fataal zijn voor sommige wateren.. want een woord gaat snel in de rondte.

daar zullen dan goede afspraken over gemaakt worden.

ik heb laatst ook iemand via dit bord leren kennen (een beginner) woont ook hier in hengelo en hij zit nu steeds op de stekken te vissen waar ik ook zit.. terwijl ik hem alleen ff de basisdingen wilde leren..

nou vind ik het niet heel erg voor die stekken die hij nu ook weet. maar ik heb 2 plekken gevonden dit jaar waar bijna niemand komt en waar wel grotere vissen zitten. en die zal ik niet zo gauw delen. pas als ik een persoon goed vertrouw wil ik er pas over nadenken..
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

30-10-2004 16:58

Goed initiatief.
Kunnen leuke dingen uit voortkomen. Dat van dat stekken delen zal wel meevallen. Daar heb je meer last van als je stekken gaat delen met mensen uit de buurt. Maar ook dan kan je daar gewoon over praten. Vaak zijn zulk soort dingen onwetendheid en onbegrip. Dat is allemaal op te lossen.

Leon
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

04-12-2004 23:17

Ik heb al een paar keer van verschillende mensen een mailtje gehad met .zip bestanden. Nou heb ik me altijd aangewend om onbekende bestanden niet te openen, en ik heb ze dus ongezien verwijderd.

Een enkele afzender kan ik wel thuisbrengen, maar een virus kan ook ongemerkt (en onbedoeld) van zijn computer naar de mijne komen.

Stuur dus aub geen ingepakte bestanden. Bij voorbaat dank.

Jos
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

05-12-2004 00:33

Jos

Je site ziet er goed uit man!
Moet toegeven dat je me wel begint te prikkelen.
Ik kijk het allemaal nog even rustig aan.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-12-2004 09:36

Jos,

Leuk idee en ook een leuke site!

Ik denk echter dat er een aanpassing wel gewaardeerd zou worden en dat is de breedte van je scherm. Aangezien er een schuifbalk komt vallen er lettertjes weg aan de rechterkant. UItreraard komt daar een schuifbalk onder voor terug alleen moet je dan voor de weggevallen letters telkens schuiven. Dit kan je vrij simpel oplossen door met tabellen te werken en 5px af te halen van de maximale breedte.

Is weer eens puur opbouwende kritiek hoor, begrijp me aub niet verkeerd!

Keep up the good work

Greets M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-12-2004 09:39

De vraag m.b.t. het niet sturen van zip bestanden is natuurlijk puur persoonlijk maar een virusscanner scant ook de inhoud van een ingepakt bestand hoor. Losse bestanden ja zelfs plaatjes bevatten tegenwoordig ook al scripting die ellende kunnen veroorzaken.

Ee zip bestand heeft als voordeel dat er NIETS mee gebeurd tot jij zegt dat er iets mee moet, dus eerst ff scannen en ze zijn veiliger dan lossen bestanden. Bedenk dat windows van plaatjes een voorbeeldje gaat maken (miniatuur) maar die wel de eventueel aanwezige scripting mee neemt.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-12-2004 12:02

Ik dacht het probleem met de breedte onder de knie te hebben, maar blijkbaar dus niet. Ik heb het veranderd, laat me even weten hoe het er op jouw pc uitziet. En mocht een pagina nog niet goed zijn, laat even weten welke.

Jos
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 15:23

Breedte probleem bij mij opgelost :lol: :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

07-12-2004 14:45

Ik heb de website van “Karpercollectief Nederland” weer een beetje aangepast met een “verslagenpagina”. Het is nog steeds allemaal fictief, maar het gaat om het idee. Ik ben echter nog steeds ontzettend benieuwd naar reacties en/of tips.

Kritiek mag ook, maar ik denk dat het "ontdek mijn/jouw plekje" syndroom inmiddels wel genoeg besproken is. Als je verstandig met je favoriete stek omgaat kan er mijns inziens niks fout gaan. Ik denk dat we ons meer moeten gaan richten op de stekken die je kan gaan ontdekken met dit initiatief, en de nieuwe mensen die je leert kennen.

Afhankelijk van de tijd die ik heb (en de tips die ik krijg) zal de fictieve site zo nu en dan misschien nog wel aangepast worden, dus als je het leuk vind kan je af en toe een kijkje nemen.

Groeten van Jos
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-12-2004 15:14

Marc Schrikkema schreef:Breedte probleem bij mij opgelost :lol: :lol:


Ik heb nog wel dat het niet allemaal op m'n scherm past, komt zeker omdat ik naar een klein 15" schermpje zit te staren ?

Het idee heb ik vanaf het begin al goed gevonden, de site sluit er leuk bij aan !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

13-01-2005 11:45

Vanaf 15 januari kunnen belangstellenden zich aanmelden via de wederom vernieuwde informatie site. Ik ben benieuwd.

Graag nog wel even aandacht voor het volgende:
Als je jezelf alleen maar aanmeld uit nieuwsgierigheid, en bij voorbaat al niet van plan bent om actief mee te doen, meld je dan niet aan. Het scheelt mij namelijk een hoop werk. Ik zal via de testsite de vorderingen bijhouden, en als je nieuwsgierig bent over hoe het gaat kan je me gewoon een mailtje sturen.

Ik hoop natuurlijk dat ik door de overweldigende belangstelling snel een ledenstop moet invoeren, maar of het echt zo gaat …………

Tot zover iedereen bedankt voor de inbreng, en misschien “tot ziens”.

Jos
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

22-01-2005 03:12

Hoi Jos.

Als eerste wil ik je zeggen dat ik je idee zeker een leuke vind.
Ik ben nu ook met drie mensen wezen vissen op (hun prive) water.
En stuk voor stuk heb ik genoten van de sessie,s.
Tevens heb ik ook geleerdt van die sessie,e want iedereen doet dingen anders.
Uit een van die sessie,s heb ik zelfs een trip naar frankrijk gewaagt met die persoon en dit was ook een leuke trip die ik als geslaagt kan herinneren.
Al deze drie personen heb ik leren kennen door de chatbox van een andere site.
Daar werdt door hun een fishinn gehouden.
Daar naar toegeweest en zo de mensen beter leren kennen en van daaruit de volgende sessie,s geplant.

Maar dat is ook wat ik wil zeggen tegen je.
We hebben die fishinn gehad en daar heb ik ook gezien dat er vissers bij waren waar ik dus echt niet een sessie mee wou vissen apart.

Waarom dit verhaal...
Enkelt maar om je te ondersteunen en je meeting door te laten gaan.
En als je die meeting door een fishinn doet weet men gelijk hoe diegene aan de waterkant zijn.

Ik zelf voel wel wat voor je idee.
Alleen heb ik nog niets van me laten horen omdat ik in ploegen dienst werk.
Dit maakt alles zeer moeilijk om sessie,s te plannen.
Ik kom uit Zuid-Holland en weet niet hoevel gegadigede je al hier vandaan hebt...mocht je een oplossing hebben voor mijn beperkte beschrikbaarheid , dan kan je altijd mij contakten..of via een reply hier.

Ik vind het een erg top idee en wens je ook veel sterkte met de uitwerking ervan..
Ik hoop dat het mag slagen en dat we nog meer van je horen Jos.

Groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

09-02-2005 12:34

Helaas, helaas;

het aantal aanmeldingen is mijns inziens te weinig om hier nog serieus mee door te gaan. Ik heb genoten van de discussies, tips en op- en/of aanmerkingen, maar ik weet wanneer het mooi is geweest.

Volgende keer beter.

Groeten van Jos
Plaats reactie