info`s over een bepaald water

Plaats reactie
Gebruikersavatar
walter van de weijer
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-06-2004 20:30
Locatie: boekel
Contacteer:

27-10-2004 18:04

ik wordt een beetje ziek van die mensen waarvan je niks mag vragen of zeggen over een bepaald water laat iedereen toch vissen op ieder water in nederland en geef info over een water als ze dat vragen.
al het water in nederland is van iedereen dus geen gezeik meer over geef geen info over dat water.
van onze plassen mag iedereen iets weten.
the best things in life are carps
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-10-2004 18:31

Barst maar los dan !

Op welk water vis je ?
Hoe is het bestand ?,
met name hoeveel 20,30 en 40 plussers ?
Waar vis je mee ?
Hoeveel uren voor een vis ?
Welke stek bevis je daar het liefst ?
Kan je ook alvast voor mij voeren ?

Binnen een hoe korte tijd verwacht je dat het water ver$@#!* is ?
Komt er dan ook een patatkraam ?

Veel vragen dus ik hoop op een flink aantal antwoorden,

beetje cru gesteld, maar jah.....................
CarpeR Diem
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

27-10-2004 18:35

walter ik geef je gelijk en foos jou ook :lol:
als je iets wilt weten over een water vraag het dan en dat iemand met een pb antwoord zodat degene die er omvraagt er iets aan heeft en niet het hele net.
maar je moet natuurlijk ook weer niet overdrijven met je vragen.
bepaalde dingen MOET je zelf ondervinden , die kan je niet zomaar even vragen aan iemand of in een boekje lezen of iets dergelijk ...
greetz,
jannick
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 18:38

Je kan ook eens een kijkje nemen op>
http://home.quicknet.nl/mw/prive/duikelaar2/chpages.htm

En op de provincie klikken waar jij wil vissen.
en ehh heb ik niet gemaakt hoor. :roll:

Mvg
Alex Poot
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-10-2004 18:44

Niet gemaakt ?

Tight Lines -
Kenth Esbensen & Alex Poot 2004
CarpeR Diem
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

27-10-2004 18:47

:roll: :o
is dit typisch nederlands(kben een belg :lol: ) of is dit typisch alex poot ?
:roll:
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 18:52

:oops: zeg maar niet te hard hoor :wink:

mvg
Alex
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

27-10-2004 18:55

zal ik niet doen , dat doe je zelf al ... :roll:
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 18:59

Haha daar ontkom ik natuurlijk niet aan als ik me eigen link neer zet he?
Die link is er voor karpervissers die willen vissen in nederland en een leuk water zoeken... geen geheim gedoe.

Wel staat er niet zoveel info over het water zelf want dat moet je zelf uitzoeken...

mvg
Alex
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

27-10-2004 21:17

hahaha werelds die site.

Bij Lelystad staan de noorderplassen erop????????????????

Nou woon ik al een kleine 24 jaar in lelystad maar ben toch erg benieuwd waar die noorderplassen liggenkan ik er ook is een hengeltje uitwerpen.

We hebben wel de oostvaardersplassen met daarin dikke 40 ers, het enige nadeel is dat het een natuurgebied is en absoluut ontoegangkelijk door de vele moerassen.
Maar als het heeft gevroren en je kan er schaatsen is er genoeg karper te zien hihihihi

wat een onzin die site
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

28-10-2004 09:57

Camiel..

40cm zeker !!! :(

staar je aub niet blind op die gare oostvaardersplassen met zijn ontelbare ziektes, brasems en superbollen (naam knol niet waardig)... een water waar je met je waadpak zo naar almere wandelt... nee kerel 40p vang je daar niet... 40cm wel... sorry tis de harde RAYaliteit... tis een kweekbodem voor witvis... er wordt vrijwel ieder jaar succesvol gepaaid, vadaar dat je over de knollen naar Almere kunt wandelen... ben je er wel eens door heen gewandeld..? als je rietjes wilt zien ''tikke'' mot je daar wezen werkelijk overal staan ze op hun koppies te zoeken naar NIETS eetbaars... okee muggelarven zat maar ook karper zat... TE veel jammergenoeg zoals op zoveel wateren hier in den polder vol ondiep water met kleibodems maw: ideaal neukwater voor die knolluh... :o

mzl hak
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-10-2004 16:40

lees even aandachtig voordat jullie zomaar weer ergens op af gaan:

1. ik beheer de site Niet en kan daar dan ook niks wijzigen.
2. Dat er fouten op staan klopt als een bus, en dat is ook aangegeven en bekend.
3. Ik lever niet ALLE informatie aan maar af en toe een water waar ik persoonlijk bekend mee ben.

Dat van lelystad klopt en er zitten zelfs meer fouten in, dat jullie dat nog niet gezien hebben

En iedereen maar dan ook iedereen kan zijn informatie insturen en dat wordt ook volop gedaan!

Alex Poot
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-10-2004 17:21

:-?

:o
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

27-07-2005 20:56

haha er zijn er denk ik genoeg die de andere fouten ook gezien hebben Alex....je moet t alleen wel de moeite waard vinden dat ook allemaal te melden :-?
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

27-07-2005 23:20

Walter van mij mag je alles weten of de wateren, MAAR er zijn dingen die ik liever voor mezelf houd.. Vissers zijn erg mobiel en dat is soms erg jammer, voordat je het weet staan ze er!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

28-07-2005 04:19

Ben persoonlijk niet zo'n voorstander van altijd dat info over specifieke wateren geven. Oke, als ik er iemand mee kan helpen wil ik wel eens wat algemene info over een water geven, maar waar ik me kapot aan kan ergeren zijn mensen die stekken of zelfs complete bestanden zo op het forum zetten, onder het mom van "ik vis er toch niet meer".
Gelukkig komt dit niet zo heel veel meer voor, maar elke keer is er wat mij betreft een te veel.
Toen ik dit topic doorlas moest ik trouwens direct denken aan een zeer verhit topic uit de tijd dat ik me net had aangemeld hier. Ik heb em ff opgezocht:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... +van+namen
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-07-2005 09:48

Heren,

Als er nu eens iemand om info vraagt over een bepaald water, kunnen we dan niet gewoon een aantal punten hanteren??

Bv.

1. Bodemgesteldheid/verloop (indien bekend)
zoals harde of juist een zachte bodem. Vlak of met diepe putten.

2.Maximale diepte van het water(ook uiteraard indien bekend).

3. Is er Uberhaupt Karper te vangen (en dan niet gaan lopen smijten met gewichten, systemen en "speciale" bollen)

4. Vergunningen (indien afwijkend van de gangbare papierwinkel)

5. Andere regeltjes omtrent het gebruiken van een tentje (het gedoogbeleid)

6.Bereikbaarheid van de bevisbare stekken (moet ik ver lopen of kan ik mijn auto er vlak bij kwijt??)

7.Is het gebruik van een boot/voerboot aan te raden.


Hoe denken jullie hierover, lijkt mij dat je dan geen specifieke info geeft over het bestand en hoe daar het beste te vissen(laat ze dat zelf maar uitzoeken)
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

28-07-2005 10:59

ja die dingen moeten gewoon verteld kunnen worden toch
ik vind het ook altijd zo overdreven hoe mensen reargeren

ik bedoel als je elkaar wat opweg helpt vangen we met zen allen waarschijnlijk meer vis.

en je hoefd daarvoor echt niet een water naar de .... te helpen
een pb antwoord is niet eens in alle gevallen noodzakelijk

in het begin leerde ik nog wel eens wat maar dat komt nu nog zelden voor ik vind het zelfs jammer dat mensen zo geheimzinnig doen hierzo
je kan natuurlijk ook overdrijven maar als je in je achterhoofd houd wat mijn voorganger voorstelde kan het nog eens heel intressant worden.

samen leren we nou eenmaal sneller dan alleen !!!!!
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

28-07-2005 22:13

Marco Mensing schreef:Barst maar los dan !

Op welk water vis je ?
Hoe is het bestand ?,
met name hoeveel 20,30 en 40 plussers ?
Waar vis je mee ?
Hoeveel uren voor een vis ?
Welke stek bevis je daar het liefst ?
Kan je ook alvast voor mij voeren ?

Binnen een hoe korte tijd verwacht je dat het water ver$@#!* is ?
Komt er dan ook een patatkraam ?

Veel vragen dus ik hoop op een flink aantal antwoorden,

beetje cru gesteld, maar jah.....................


Okee Marco,
in ieder geval mijn antwoorden:
Een van de drukste putten in Delft
VOL!! enkele 25+er's misschien inmiddels een 30er.
2 x Shakespeare Xterra 2,5lb met Spro Carprunners 5000 en 17/100 fireline, standaard PB rig met zelfgedraaide bal (recept op aanvraag).
verschillend van 30 minuten tot 4 uur
Een stek recht in het midden.
Tuurlijk, geen punt zal ik het bovenop de 100 kilo gooien die er nog ligt van afgelopen weekend.
Ehh het water is al vern*&&* tenminste met een gemiddelde hengeldruk van 10 lijnen mag je dat aannemen.
Ehh er is wel een ijsboer mag dat ook?

En jij?

Okee kinderachtig maar als jij of iemand anders iets wil weten over een bepaald water in Delft krijg je van mij gewoon antwoord als ik er iets van weet.
't is stil aan de waterkant
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

28-07-2005 22:19

Misschien komt dat doordat er in 'Twente' heel anders wordt gevist.. Er zijn hier hele mooie wateren (denk bijv aan Bussloo, najah, beetje uit de richting)... Niemand wil graag dat er gevist wordt, waarom? Er zit verdomd mooie vis op die niet verneukt mag/zal worden... Zo hebben veel wateren wel bepaalde waarden voor mensen, die ik niet graag schaad.. Van veel wateren hier in de buurt weet ik dat er een 'vaste' groep vissers op zit en die laat ik graag met rust.. Schuif er graag op zijn tijd eens bij aan om een paar mooie vissen te vangen, maar zie de duitsers/nieuwkomers net zo graag NIET komen
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-07-2005 22:20

Erik,
een beetje uit z'n verband gerukt, maarja.

De Topic starter uitte hier zijn onvrede over het feit dat er niets gezegd mag worden, topic is overigens al bijna een jaar oud.......

Maar ik blijf erbij dat ik tegen allerlei openbare info op 't board ben, en vóór een PB'tje naar iemand. Op die manier kan je zelf bepalen aan wie je de info geeft of vraagt, en komen er niet gelijk hele hordes op af als er (te) veel zware vissen in genoemd worden.

PS, Op de vraag waar vis je mee bedoelde ik je aas........... :D
CarpeR Diem
Plaats reactie