plas van ypenburg /Den-Haag

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-10-2004 00:14

Iemand enig idee wat de reden is waarom het hier sinds kort verboden is te vissen????
Heb wel een vermoeden, maar dat blijft natuurlijk giswerk....komt het door al die dure huisbezitters die hier hun nieuw gebouwde huis aan het water hebben laten bouwen, en de vissers er liever niet bij hebben???
Zelf was ik hier een lange tijd terug toen de huizen net opgeleverd waren, na een rondgang langs het water werd ik door 1 van de huizenbezitters op onbeschofte wijze duidelijk gemaakt dat ik hier niet welkom was!! :evil: terwijl zijn tuin duidelijk eindigt op zeker 15/20 meter afstand van het water, die man had dus totaal geen recht van spreken...en ja dan gaat het ook bij mij kriebelen en wordt ik opstandig .
Vanaf dat moment wist ik dat het problemen zou gaan geven om hier aan het water in de toekomst te vissen....gelukkig heb ik er nog wel een paar mooie vissen weten te vangen in het verleden toen het water nog niet zo bekend was.....maar nu is het dus geheel verboden te vissen hiero!!
Met vragende groeten
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-10-2004 00:41

Hans,

Voor zover ik het begrepen heb is het idd een kwestie van mensen met geld/invloed,die TERECHT hebben geklaagd over de camping/vuilnisbelt taferelen.......

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Bernard Holtkamp

21-10-2004 15:17

erg jammer maar het zat er dik in.

Ik heb er zelf ruim 30 jaar mogen vissen en ik kan julie verzekeren dat je toen nog geen papiertje in de omgeving op de grond vond.
Ben er in 1999 voor het laatst geweest om te vissen en ben daar mee gestopt toen het terein werd open gesteld.
Toen al kon je zien dat het de verkeerde kant op ging,het werd gelijk een grote camping met alle gevolgen van dien.

Ben er vorige winter nog een maal wezen kijken en zag dat een vuilnis belt er niets bij was.
Erg jammer want er zit een goed bestand op.
Al zal me het niet verbazen dat er vissen zijn die hun rondjes nu op een ander water zwemmen :cry:

Bagtjuh
hansje Brinker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-06-2004 10:06
Locatie: velserbroek

21-10-2004 16:25

weer een gestaakte wedstrijd in de Den Haag, sterkte daar.
Jammer en zo zullen er nog meer wateren volgen door het gehele land,HELLAAS.
Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-10-2004 21:31

[quote="b j van houten"]erg jammer maar het zat er dik in.

Ik heb er zelf ruim 30 jaar mogen vissen en ik kan julie verzekeren dat je toen nog geen papiertje in de omgeving op de grond vond.
Ben er in 1999 voor het laatst geweest om te vissen en ben daar mee gestopt toen het terein werd open gesteld.
Toen al kon je zien dat het de verkeerde kant op ging,het werd gelijk een grote camping met alle gevolgen van dien.

Ben er vorige winter nog een maal wezen kijken en zag dat een vuilnis belt er niets bij was.
Erg jammer want er zit een goed bestand op.
Al zal me het niet verbazen dat er vissen zijn die hun rondjes nu op een ander water zwemmen :cry:
Bagtjuh[/quote]
Het lijkt mij dat je er in elk geval 30 jaar lang heel fijn heb kunnen vissen hierzo, zelf kwam ik erzelf helaas veel en veel te laat achter wat de mogelijkheden hier waren, vissen kon en mocht je er toen enkel meen ik via toestemming van Sergeant Janssen?
Hopenlijk heb je een goed en nieuw alternatief water kunnen vinden om je hengelactiviteiten voort te kunnen zetten
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-10-2004 21:37

[quote="Dennis van den Bogaert"]Hans,

Voor zover ik het begrepen heb is het idd een kwestie van mensen met geld/invloed,die TERECHT hebben geklaagd over de camping/vuilnisbelt taferelen.......

Dennis[/quote]
hoi Dennis,

Dat het de verkeerde gang op ging was duidelijk met al die zwerf-troep en bouwafval (waar ook de bouwers >ypenburg is een nieuwbouwwijk!!> voor een groot deel schuldig aan zijn/waren)
Maar ik kreeg ook stellig de indruk dat de mensen die hier in hun kapitale villas zouden gaan wonen zeker hun invloed zouden aanwenden om ongewenste lieden weg te krijgen van deze plaats...en dat doet soms net zo pijn als karpervissers die er een puinhoop van maken aan de waterkant.
gr
Hans
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

24-10-2004 22:37

Ypenburg 36 jaar geleden.
Ja,toen mocht je er al vissen.Nog geen grote vissen,maar wel rust,stilte,schoon en bijna geen andere vissers.Je kreeg alleen vergunning als je lid was van de visvereniging van het ministerie van luchtmacht.Je moest je melden bij de schildwacht,je pas inleveren en dan mocht je naar het water.Er was 1 kant stek en voor de rest moest je met een groen bootje naar de drijvende tonnen.Alleen daar van daan mocht en kon je vissen.Een aantal jaren later,in de begin periode van het uitzettingsbeleid van de graskarper,zijn er een aantal graskarpers uitgezet.Deze graskarpers zijn later gevangen tot een lengte van plm.100cm.Ook de karpers groeide,wel heel langzaam,maar toch, het ging!Een aantal jaren geleden is de put öpen" gegaan,nooit officieel",maar er is veel en vrij op gevist.Niet alleen de rommel(puinzooi) heeft er toe geleid dat er niet meer gevist mag worden.Wat er veel meer toe bijgedragen heeft is de overlast.Overlast door;knetterharde piepers,wietrokende "vissers"".
Dronken en herrie makende"vissers.Takken afbrekende "vissers"zij moesten toch een mooie stek hebben!Vissers die de hekken kapot moesten knippen,ja want daar zitten ze toch!(de karpers)En dan niet te spreken over de "vissers"die wel heel dicht bij hun stek,hun auto moesten neerzetten.
Ja,deze informatie vertelde een goede kennis die dit mij vertelde,hij heeft /had een huis aan de plas.Toen hij er ging wonen,enige jaren geleden,zei ik hem wat er allemaal KON gebeuren.Hij zei toen!Zal wel meevallen.Nu enige jaren later is hij er weg.Hij belde mij en zei;heeft me een hoop ergenis en geld gekost,had ik maar naar je geluisterd.Ja,moeten de goede niet onder de KWADE lijden?
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
jan van kranenburg

25-10-2004 02:14

Heb herinneringen aan die plas toen ik als dienstplichtige op Ypenburg
vertoefde.
De Vliegbasis-commandant was destijds ook een "liefhebber".
Toen ik voor de eerste maal 4 weken op Ypenburg doorbracht, in afwachting van een verdere Luchtmacht-opleiding tot Meteoroloog, werk ik geparkeerd in een kantoorruimte, grenzend aan de burelen van de commandant.
Regelmatig hoorde ik vanuit die burelen vreemde, metaalachtige geluiden,
waarover iedereen nogal geheimzinnig deed.
Toen ik een keer, als toevallig enige aanwezige, een spoedbericht aan die commandant moest brengen, kwam de aap uit de mouw.
Hij zat achter zijn bureau; werphengel in zin hand, en was doende de haak/lood te deponeren in een metalen prullemand verderop in de grote kamer.
Enfin; er startte een gesprek over vissen met als resultaat dat ik ook in die plas mocht vissen; toen alleen voorbehouden aan een zeer selecte groep. Meestal officieren.
Veel vis; veel vangen; ook karper. Bodem gigantisch vol met troep.
Er gingen verhalen rond dat er complete vliegtuigen op de bodem lagen.

Mijn diensttijd had een bijzonder onprettig einde met een aantal "bakkies", en juridisch wapen- gekletter, waardoor ik niet meer welkom was op Ypenbur, noch bij de visvereniging.
Ergo voor mij meer dan 46 jaar geleden dat ik daar gevist heb.

Destijds prachtig water.

Vraag me af hoe 't mogelijk is dat "bewoners" een visverbod kunnen afdwingen.
Zijn de visrechten niet ondergebracht bij een HSV?

mvg

jan
Bernard Holtkamp

25-10-2004 10:34

Jan wat betrefd de visrechten kijk ff hier.

http://www.dhvdelft.nl/nieuws_detail.asp?Id=33

De rechten zijn naar de GHV gegaan behalve dus de plas boswijk.
Ik vrees dat er in de toekomst ook geen rechten op zullen komen vanwege de gebeurtenissen van afgelopen jaren.
Erg jammer want de dames zijn aardig aan het groeien gegaan de afgelopen jaren.

Ik heb halverwege de jaren 90 flink wat video opnames gemaakt daar en daar doe ik het nu maar mee.

Bart
Bernard Holtkamp

25-10-2004 11:21

Hans het waren sergeant majoor knottenbelt en segeant post die het bestuur bemande.
Via die 2 kon je aan een vergunning komen.

Ben trouwens benieuwd wat er met het verenigings geld is gebeurt want er stond meen ik zo'n 16.000 gulden op de bank.

Iemand die het weet?

Bagtjuh
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-10-2004 00:09

Hallo,
mijn vader John Brinkel (die helaas niks om vissen geeft), was indertijd ook gedetacheerd op Ypenburg. Hij weet wel te vertellen dat de plas op het einde van de tweede wereldoorlog vol gedumpt moet zijn met overtollig oorlogsmateriaal wat meen ik is achtergelaten door vluchtende Duitsers.
Had hij mij toen maar op de vismogelijkheden van deze plas gewezen...helaas pindakaas
gr
Hans Brinkel

[quote="jan van kranenburg"]Heb herinneringen aan die plas toen ik als dienstplichtige op Ypenburg
vertoefde.
De Vliegbasis-commandant was destijds ook een "liefhebber".
Toen ik voor de eerste maal 4 weken op Ypenburg doorbracht, in afwachting van een verdere Luchtmacht-opleiding tot Meteoroloog, werk ik geparkeerd in een kantoorruimte, grenzend aan de burelen van de commandant.
Regelmatig hoorde ik vanuit die burelen vreemde, metaalachtige geluiden,
waarover iedereen nogal geheimzinnig deed.
Toen ik een keer, als toevallig enige aanwezige, een spoedbericht aan die commandant moest brengen, kwam de aap uit de mouw.
Hij zat achter zijn bureau; werphengel in zin hand, en was doende de haak/lood te deponeren in een metalen prullemand verderop in de grote kamer.
Enfin; er startte een gesprek over vissen met als resultaat dat ik ook in die plas mocht vissen; toen alleen voorbehouden aan een zeer selecte groep. Meestal officieren.
Veel vis; veel vangen; ook karper. Bodem gigantisch vol met troep.
Er gingen verhalen rond dat er complete vliegtuigen op de bodem lagen.

Mijn diensttijd had een bijzonder onprettig einde met een aantal "bakkies", en juridisch wapen- gekletter, waardoor ik niet meer welkom was op Ypenbur, noch bij de visvereniging.
Ergo voor mij meer dan 46 jaar geleden dat ik daar gevist heb.

Destijds prachtig water.

Vraag me af hoe 't mogelijk is dat "bewoners" een visverbod kunnen afdwingen.
Zijn de visrechten niet ondergebracht bij een HSV?

mvg

jan[/quote]
jan van kranenburg

26-10-2004 02:02

Hoi B J.

Wat een waslijst van straat/weg namen, die me totaal niets zeggen.
Aan welke straat/ weg ligt nou die plas?
En als we aan die plas niet meer mogen vissen wegens overlast, kopen we toch collectief daar een woning?
Zie 't al helemaal zitten. "KSN-jeugdkamp in Ypenburg"!!!

Overigens ligt de bodem van de "Ypenburgplas" ook vol met troep.
Ene Frentrop, bekend in karpervis-kringen, kan daar alles over vertellen.

mvg

Jan
Laatst gewijzigd door jan van kranenburg op 26-10-2004 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bernard Holtkamp

26-10-2004 13:42

Jan die plas ligt aan de boslaan of landingsbaan of zoiets.

Eigenlijk wel een goed idee om een woning daar te kopen maar ik geloof dat mijn banksaldo net niet toereikend is op dit moment :-?

En over het dumpen van aller hande matriaal toendertijd dat valt wel mee hoor.
Het enigste wat er toen in is gegaan is een oude takelwagen(ik meen een GMC) en een oude lesvliegtuig.
Voor de kenners het betrefd een harvard.
Wat er vlak na de 2e wereld oorlog is in gegaan dat weet niemand maar zeker geen munitie want dat hadden ze bij de laatste duik dan wel gevonden.

En frans heeft daar idd ook wat jaartjes door gebracht,ik ruik nog die pijp van hem.

Bagtjuh
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

26-10-2004 16:05

De reden dat de bewoners zo tegen vissers zijn.
Grote vuren,die dichtbij de woningen werden aangestoken.
Door vissers die continu hun optonics testen of ze het wel doen,of hun lijnen uitvaren,met de lijn op hun optonic.
Midden in de nacht radio volume zo hard mogenlijk.
Vissers die ruzie maken,omdat er een hond te dicht in de buurt komt,van de spullen van de visser,wat met schelden duidelijk werd gemaakt.
Vissers die met hun auto over net in gezaaid gras rijden,om zo niet te ver te hoeven sjouwen met hun spullen.
En als ze dan met hun auto weg rijden,het nodig vinden om zoveel mogenlijk sporen in het ingezaaide gras achter te laten.
Dat er vissers zijn,die het erg gezellig vinden als hun vrienden op hun scooters even op visite komen,met zoveel mogenlijke herrie.
En zo kan je wel even doorgaan.
Wij hebben er ook jaren met veel plezier gevist,en zijn er ook de dupe van geworden,erg jammer,maar kan het van die bewoners kant wel begrijpen,al zitten er ook wel zemelaars bij,die denken dat ze ook de plas hebben gekocht.
Maar wie gaat niet zeuren,als je elk weekend een berg rotzooi vind in je achtertuin,of net daarbuiten?
Franca.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

26-10-2004 21:38

Het verbaast mij,dat diverse schrijvers op het board maar blijven melden,dat alles komt door VISSERS!!!
Dat soort noem je toch niet steeds VISSERS!!!!!!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-10-2004 21:51

Ja Aaron,
dat is ook een gedeelte van het probleem.
Voor de "buitenwereld" is iedereen met een hengel een visser........

Hoe de vissers die men kent met de vis omgaat, is dus gelijk van toepassing op iedereen met een hengel....

Aaron, je weet hoe het ook kan ! :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

26-10-2004 23:29

Hoki "Foos"
Leuk je antwoord,maar het gaat er juist om,hoe wij dat"soort" noemen en dat moet je dus niet doen door ze vissers te blijven noemen.Hoe dan wel?
Ja,dat is voer voor ..........
Mvgr.Aaron

Ps.Ja,wij weten hoe het ook kan,dus moeten we veel met anderen praten en vissen ,om het zo steeds te vertellen!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-10-2004 00:44

Aaron, daar heb je inderdaad groot gelijk in...ASOs zijn het.
Maar je , we leven nu eenmaal in een gekke wereld, zelfs de familie flodder is vandaag de dag realiteit geworden zie de populariteit van de Tokkies kent zelfs geen grenzen!! :-?
Ben ik nou gek :o of???????????
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-10-2004 01:30

[quote="Hans Brinkel"]
Ben ik nou gek :o of???????????
Hans Brinkel[/quote]

Ja..... :lol:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

27-10-2004 19:43

Nee,Hans is niet Gek,maar de mannen die het verziekt hebben.

Ik heb het water een aantal jaren bevist en toen mochten er nog geen vieze,rotzooi achterlatende gekken het terrein op.
Die werden er door de wacht bij de ingang, NIET opgelaten.
Noemen we selectie.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Bernard Holtkamp

27-10-2004 23:38

Dan is er maar 1 oplossing.

Hek er om heen.
24 uurs beveiliging er bij en dan maar weer aan de slag aldaar.

Als de visclub ypenburg toendertijd wat slagvaardiger was geweest dan had er nu een hek omheen gestaan.
Helaas dacht de vereniging dat dit allemaal vanzelf ging.


Ik ken gelukkig terug kijken op 33 mooie jaren aldaar maar het blijft jammer dat het allemaal zo is gelopen.

Met een treurende groet.

Bagtjuh
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

28-10-2004 00:29

HEr stond heel lang een hek omheen. maar toen het vrij gegeven werd en je op stukken niet meer mocht komen,knipte de GEKKEN er steeds weer gaten in. Hoe vaak men het hek ook vernieuwde.Nee,de karpers zaten volgens hen alleen daar.Is het dan gek dat je er niet meer mag vissen.Zie ook nog even alle andere dingen die er waren.Een. ex Ypenburg visser in de goeie tijd!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Huub v Soest
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2004 14:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-10-2004 22:25

ff een stomme vraag maar gaat het hier over de teddingerbroekplas ?? :oops:
dan breekt het lijntje niet
Bernard Holtkamp

30-10-2004 22:34

Nee huub die is het niet.
Het betrefd die diepe put een kleine kilometer ten zuiden er van.

Maar als we ff wachten dan staan er straks ook huizen om de tedingerbroekplas.
Is er weer een water naar de klote. :evil:

Bagtjuh
Gebruikersavatar
Huub v Soest
Berichten: 15
Lid geworden op: 24-10-2004 14:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-10-2004 23:40

heb al weer een paar jaar weinig gevist (druk met werk internationaalchauffeur) maar kom er vaak langs teddingerbroek maar daar word nog maar zelden gevist denk ik . ga wel weer beginnen zsm
dan breekt het lijntje niet