voeren op de rijn

Plaats reactie
Tino Leffering
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2002 02:00
Locatie: gelderland

20-10-2004 13:08

kan iemand mij zeggen, hoeveel dagen van te voren en hoeveel voer jullie gebruiken als je op de rivier ( rijn) vist.
Een karper vangen op de rivier is .............
Peter de Jonge 24
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-10-2004 22:10
Locatie: zoetermeer

20-10-2004 20:27

Hallo daar,

ik heb zelf veel op de rijn gevist in de buurt van Leiden. Volgens mij is het meer van belang dat je op de plekken vist waarvan je weet dat je vis kan verwachten, (bruggen, lelievelden, draaikommen, dooie armen e.d.) dan er massaal gaan voeren. Ik heb er zelf wisselende resultaten behaald met als topper 13 vissen op een kleine 24 uur, toen had ik praktisch niet gevoerd, slechts 5 boilies bijgevoerd na iedere vangst. Soms voer ik om de dag 2 weken lang en vang ik niets en de andere keer pak ik er een aantal. Wat mij vooral opvat is wanneer het gaat lopen , dat je eerst meerdere kleine vissen vangt en dan na een stilte periode ineens een ikke( hoog 20, laag 30 of misschien wel groter. M.I. maat het niet veel uit wat je voert, boilies of particles, al zijn de particles wel brasem gevoeliger en uit ervaring kan ik zeggen dat er heel wat gote brasems zwemmen, maar dan nog, waar brasem aast , komt vaak ook karper voorbij. Nogmaals , het belangrijkste is m.i. dat je weet dat er karper langs je stek komt. Op de stek waar ik vaak zat, heb je een kruising van de oude rijn, vlak bij de drukste spoorbrug van Nederland, namelijk die vlak bij het station van Leiden. Vaak net in de bocht van de kruising wist ik vissen te pakken en vlak voor het kantje tussen (of net naast) de lelies lagen ze praktisch altijd.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

P.s. als de vis regelmatig kun je wel eens proberen om ineens massaal te voeren en dan de stek even met rust te laten, in sommige gevallen komen er dan bij je eerstvolgende vis/ voerbeurt die volgt ineens een aantal dikke vissen uit....ik heb het zelf nog niet mee moge maken maar een aantal maten van mij wel....komt gewoon omdat de scholen met kleinere karpers eerder geneigd zijn om door te trekken waar de grotere solitaire vissen wachten op een volgende voerbeurt. Vaak zijn deze vissen ook wat honkvaster...nogmaals, dit zijn alleen mijn eigen ervaringen maar misschien kun je er wat mee.
Goede vangst !!!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-10-2004 20:46

Rivier ‘de Rijn’ bij Leiden??
Bij Lobit ons landje binnen en bij Katwijk er weer uit.

Zelf heb ik weinig ervaring wat grote stromen aangaat kan je niet helpen.
Heb wel respect voor karpervissers die de handschoen opnemen.

Peter
Peter de Jonge 24
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-10-2004 22:10
Locatie: zoetermeer

21-10-2004 18:00

Hallo Peter

Het betreft hier de oude rijn
Goede vangst !!!
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

22-10-2004 09:15

woon zelf in leidserijn.
best wel vochtig de laatste tijd.
grapje.
koos.
erik binnendijk1
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00

22-10-2004 10:08

Hey Peter,

Ben jij en je vrienden degene die er z'n rotzooi van maken? Het lijkt daar vaak een vuilnisbelt (kapotte opblaasbootjes, verpakkingen van bolies en chips, enz).

Ik hoop het niet,

Erik
Peter de Jonge 24
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-10-2004 22:10
Locatie: zoetermeer

22-10-2004 16:03

hee Erik,

nee ik ben die persoon niet, ik ben degene die continu met een vuilniszak de troep van een ander loopt op te ruimen, want ik hou er niet van om op een vuilnisbelt te vissen en daarbij, de stek die ik bedoel wordt regelmatig bezocht door de politie dus ik zou mijn eigen glazen ingooien als ik er een bende van zou maken. ik heb trouwens wel een idee van wie het wel zijn die er een zooitje van maken, waarschijnlijk dezelfde gasten die er al eerder zijn weggestuurd nadat de naastliggende woonbootbewoner had geklaagd vanwege overlast.
Goede vangst !!!
coen lieferink
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2005 22:38
Locatie: Leiden

20-01-2005 19:24

erik binnendijk1 schreef:Hey Peter,

Ben jij en je vrienden degene die er z'n rotzooi van maken? Het lijkt daar vaak een vuilnisbelt (kapotte opblaasbootjes, verpakkingen van bolies en chips, enz).

Ik hoop het niet,

Erik


beste erik
je hebt het toch over de vis stek tegen over het spoor in leiden bij de splitsing daarzo. Het is daar idd een erg rommelige plek en de man van die woonboot daarnaast is ook een irritante man samen met de politie. Mijn vraag was eigelijk wat is jou grootste vis op die stek??

mvg coen
Plaats reactie