De pette plas

Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 20:57

Peter,

Ik sluit niet uit, dat jullie hier op KWO nog meer van mij gaan horen.

Ben altijd visser geweest. Als ik alles ff op de rit heb duik ik vast wel weer op langs het water en op KWO.

Gr. Kiron
Gebruikersavatar
nico smith
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-08-2004 23:16
Locatie: Waddinxveen

27-10-2004 22:14

kiron, 1 of 2 karpervissers in het bestuur ik tel er 5
al die uitzettingen ik tel er 2 sinds 1980 meest dediele
bestuur wat er is en bedankt is er wel eens 1 voorstel geweest
dat officeel ingediendt is dan door de karpervissers bedoel ik

met verbazende groet nico
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2004 22:19

Kiron,

toch een paar ALV -en gemist.? :o

Zijn typevaardigheid kan dan wat verbetering gebruiken, misschien kan jij aandragen of er meer voor verbetering vatbaar is.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 22:24

En hoevaak is er niet overleg geweest tussen karpervissers en bestuursleden? En hoevaak werden de woorden verdraaid? En hoe vaak leverde het daadwerkelijk datgene op wat overeen gekomen was?

Hoe vaak ben ik niet door bestuursleden uitgescholden? (meerdere personen waaronder de voorzitter) Aangevallen bijv. Ik heb hiervan zelfs notitie laten maken bij de politie.

En noem jij dat karpervissers in het bestuur? Ik heb jou persoonlijk wel eens anders horen oordelen over sommige!

Bestuurleden die de regels zelf niet eens goed kennen en je dus onterecht aanspreken op iets wat dus wel mag, maar volgens hun niet en dan voor je ogen de statuten de vuilnisbak in gooien omdat zij vinden dat deze eigenlijk te oud en nutteloos zijn? (op bestuursvergadering waarbij ik dus aanwezig was en de "karpervissers" binnen het bestuur allen verstek lieten gaan!)

Er is cker geen overbezetting op de Pet?

Een bestuur dat zich op die wijze gedraagd verdient een pluim zeker voor goed gedrag? Ik heb er geen goed woord voor over. Gelukkig heb ik vaak genoeg gezien dat het ook goed kan gaan jammer genoeg niet in waddinxveen!

Mijn kanttekening hierbij is dat ik niets weet van eventuele wijzigingen het afgelopen half jaar, en dat mijn opmerkingen gebaseerd zijn op feiten voor die periode!

Gr. Kiron
Gebruikersavatar
nico smith
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-08-2004 23:16
Locatie: Waddinxveen

27-10-2004 22:28

sorry daar voor , ben ook maar een stomme bouwvakker
maar dit gelul gaat al jaren zo en niemand onderneemt wat
maar klagen daar zijn ze goed in
ik geloof dat er de laatste 10 jaar meer bestuurs leden
op de leden vergadering komen als leden
en achter af weer klagen dat er niets gebeurt (lees niet wat hun willen )
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 22:33

Ik was ook niet van plan wat te ondernemen.

Mss was "debiele" een ietwat overdreven uitspraak. Maar gevoel speelt daar ook in mee. Ik sta nou niet echt op goede voet met de meeste bestuursleden.

Ik heb in het verleden genoeg vergaderingen bezocht. Even nutteloos als altijd! Ik ga me er ook niet meer druk om maken.... slecht voor me hart en nachtrust.

Succes!
Kiron
Gebruikersavatar
nico smith
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-08-2004 23:16
Locatie: Waddinxveen

27-10-2004 22:35

kiron,
tuurlijk ben ik ook niet eens met alles wat in het verleden
gebeurt is maar je kan niet verwachten dat je dat zomaar veranderd
als er echt wat veranderd moet worden is het vrij simpel om
voor de leden vergadering een brief samen te stellen en dat door de
bv 25 karpervissende leden te laten te tekenen dan moet het behandeld
worden , zoiets is naar mijn weten nog nooit gebeurd omdat niemand
er zin in heeft of zo
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 22:42

Dat komt omdat men altijd heeft vertrouwd op sommige "karpervissers" binnen het bestuur. De locals praten met deze personen, die dan beloven het bij een eerstvolgende bestuursvergadering op de agenda te zetten. Maar zodra de locals uit zicht zijn, zijn de beloftes vergeten! En als men daar zelf over begint op een bestuursvergadering blijken die personen het onderwerp nog nooit ter sprake gebracht te hebben en is de rest van het bestuur dus niet op de hoogte van het verzoek. Dit uit eerste hand vernomen aangezien ik er toen zelf over begonnen ben en ik van de voorzitter te horen kreeg dat ik mijn arrogante kop moest houden omdat ik over de statuten begon (die dus in de vuilnisbak belande)!

Ik heb mijn zegje gedaan. Verder ga ik me er niet druk om maken. Heb al tijden niet meer gevist, en was ik voorlopig ook nog niet van plan. Ik heb fantastische jaren gehad op de Pet en vind het zonde om een vergelijking te maken tussen nu en vroeger.

Iig succes!
Kiron
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

27-10-2004 22:43

[quote="Kiron Zaal"]Peter,

Ik sluit niet uit, dat jullie hier op KWO nog meer van mij gaan horen.

Ben altijd visser geweest. Als ik alles ff op de rit heb duik ik vast wel weer op langs het water en op KWO.

Gr. Kiron[/quote]

Het was net zo lekker rustig Kier :P Blijf jij maar lekker in die sportschool :D
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2004 22:46

Samenwerking!

Zijn er zo 25 niet witvissers gevonden.

eerst Edwin Siol en zijn ploeg trachten in te schakelen dan de juiste medestanders verzamelen op de ALV, resultaat kan haast niet uitblijven.

Maar Ja wie gaat deze kar trekken of duwen????

Kiron, weet jij niet een van je voormalige locale maatjes zo "gek" te krijgen?

Casper, laat Kiron even.

Beetje leven in de brouwerij kan echt geen kwaad.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 23:33

Hey casparrrrr, wij pakken nog een nachie samen toch? Ooit? over paar jaar ofzo hahaha

Michel. Ik heb nauwelijks contact meer met de mensen van vroeger.
Lekker rustig zo. Niet dat ik hun niet mag, maar echt missen ook niet.

25 niet witvissers binnen wvn. Ik geef het je te doen! Alleen karpervissers kom je volgens mij nog niet eens tot de helft.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-10-2004 07:33

Kiron,

Mocht jij in de toekomst weer voldoende gemotiveerd zijn en tóch enige veranderingen/verbeteringen in die HSV tot stand willen brengen, dan wil ik best voor een jaartje lid worden en de ALV bezoeken. En ik denk dat als je die oproep hier plaatst dat er meer bereid zullen zijn. Sterkte ermee.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

28-10-2004 10:49

Ja je weet het Kier, die aanbieding staat nog steeds, maar volgens mij sta jij liever tussen de zwetende mannen in de sportschool .... :P
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-10-2004 19:17

Sorry Spookje, maar niet iedereen heeft dezelfde interesses als jouw. Ik weet dat je gefrustreerd bent dat ik je huwelijksaanzoek heb afgewezen maar echt waar, en dat heb ik je al meerdere keren gezegd. de mannenliefde is niet aan mij besteed.

Veel succes met je zoektocht naar de ideale partner :P

Kier
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

28-10-2004 20:01

heren

of het geheel zo eenvoudig is als hier wordt neer geschreven. Haal effe die club van Edwin Siol binnen, en menig bestuur staat inneens willig t.o.v. de karpervissers, danwel de karpervisserij an sich.

Ten eerste, bestaat er geen 'club van Edwin', ten tweede is het gewoon duidelijk dat er nog steeds HSV-besturen zijn die, door allerhande randfactoren, zoals vergrijzede samenstelling, danwel bijvoorbeeld eerdere conflicten die er op bestuurlijk nivo geweest zijn met, danwel over karpervissers, danwel over de karpervisserij.

Is dit het geval, wordt het erg moeilijk, als 1ling, en als karpervisser -ook dat nog eens-, al helemaal.

Ik, let wel op persoonlijke noot, ben geen voorstander van 'karpervissers die wel eens even uit eigener beweging in HSV besturen gaan trachten het roer om te gooien. In de praktijk betekend dit mijns inzien namelijk slechts dat de karpervisser vaak, te vaak, vanuit zijn eigen oogpunt gaat handellen, en eventueel onderhandellen. Snijden onderwerpen aan welke slechts in hun eigen belang liggen. Ik noem maar iets:

Na streven tot driehengelvisserij, nachtvissen en toestemmingen met bivy te mogen vissen zijn er in de regel de eerste voor de hand ligend...

Hierbij loop je ook nog het risiko dat je bijvoorbeeld vijf bevriende karpervissers in een bestuur krijgt, wat bijvoorbeeld WEL vind dat je grote vis mag aankopen, en uitzetten, en wie belet dit dan?

Nu, losstaand van de eventueel goed bedoelde individuele aktie's, is dit mijns inzien vaak een weg, welke verkeerde resultaten oplevert.

Je zal een en ander, aangaande de problematiek waarbij de hengelsport vereniging, an sich mee geconfronteerd worden, op een gezamelijke voet moeten kunnen aanpakken.

Dit begint eerstens eens met op een gelijkwaardige voet trachten te onderhandellen. Het beeld schertsen dat je bereidt bent , niet als karpervisser an sich, maar als visser aan sich, je in te zetten voor het oplossen van aanwezige problemen op een structurele basis.

Indien men dit tracht op individueel nivo te doen, loopt men vermoedelijk vaak spaak, omdat men al het gevoel hebt dat je 'mensen' aan het verbeteren bent, die het in hun ogen ook zo allemaal maar zo goed mogelijk trachten te doen. Ze zijn allen slechts vrijwilliger.

Ik geloof nog immer in de gedachte dat men in samenwerking best ver kan komen.

De karpervisserij an sich zit in een heel moeilijk hoekje, iets wat men ook geheel aan zichzelf hebben te danken. Het zijn van heel lang al, simpelweg individuen die doen wat ze willen, en eigenlijk vinden dat WAT ze doen, eigenlijk ook gewoon moet kunnen, want ze vissen op karper, en karpervissers doen wat ze willen. Dit beeld is er moeilijk uit te krijgen, en speelt nog immer nogal een rol denk ik.

Tijden zijn echter heel anders geworden.... het 'leuke anarchistische' is er wel een beetje af eigenlijk de laatste jaren, en zeker al voor de niet-karpervisser....

Ben voorzichtig als karpervisser je af te geven tegen witvissers, het zijn juist die mensen die, dus hun, hengelsportvereniging al jaren achterheen trekken. Ook inderdaad al al die jaren dat de karpervisser gewoon ging vissen, omdat ie gewoon ging vissen. punt. Bestuur van een HSV?... och, hoevelen zijn niet slechts lid van een vereniging omdat ze daarbij ook de grote vergunning kunnen bekomen? Zouden ze anders lid zijn van een vereniging? Tsja, nu men, op de meeste plaatsen terecht, zich tegen de karpervisserij gaan verzetten, hoor je ze inneens?

Ik geloof nog immer in veranderingen die zaken simpelweg verbeteren met de jaren.

Ze moeten echter wel gestuurd worden, en dit is een moeilijk proces.

Daar waar gebleken is dat er een groepje karpervissers zich zijn gaan samenvoegen, danwel als een losstaande karpercommisie, danwel bijvoorbeeld als Regionale Commissie Belangen Behartiging van de KSN, JUIST om te helpen tegen de aan het water heersende misstanden SAMEN te bestrijden, met zowel HSV-en, danwel door bijvoorbeeld overlegstructuren met politie etc te creeeren, wordt best vlot resultaat behaald. De praktijk heeft geleerd dat de karpervisser daarbij moet inleveren qua -zogenaamde rechten-, vaak zaken die door oogluikende toestemmingen binnen gehaald zijn als veronderstelde rechten.

De beste resultaten zijn behaald waar men dus gezamelijk gingen trachten een dan werkzaam handvest in elkaar te steken, eentje die niet alleen gericht is op een verbetering op karper gebied. Een goed werkend handvest is hierbij van een enorm belang.

Zo een handvest kan bestaan uit handleidingen, uit commissie's die werken volgens handleidingen etc

De laatste jaren is er ook een ommekeer gaande betreffende het meedenken over waterbeheer, visstandsbeheer etc Dit is ook hard nodig. Je kunt een witvisser, al jaren DE vrijwilligen van een HSV vereninging, niet kwalijk nemen dat hij niet weet hoeveel karper per hectare eigenlijk goed is, zodat het water niet teveel verzuurd, en de rivierprik ook weer een kans maakt etc.... Hij weet vaak wel heel goed waar de machine van de bingo-avond te vinden zijn.

Ik denk dat als je als visser NAAST die mensen gaat staan, en hulp gaat aanbieden op een terein waar hij minder bekend is (vaak juist een water-, en vistandsbeheer) je op den duur beste resultaten kan behalen.

Maar dan moet je als karpervisser ook bereid zijn op deze gebieden advies te kunnen uitbrengen. Dan moet je als visser ook bereid zijn een stap terug te doen, als een HSV bestuur het beu is klachten te krijgen van WEL actieve verenigingsvissers, die geen zin meer hebben in 15 bivvies op 1 hectare water, met drie hengels de man.... (extreem voorbeeld, ik weet het)

En dat is heel wat anders dan effe een HSV bestuur op zijn donder geven dat ergens te veel karper is uitgezet, danwel dat het belachelijk is, dat er nu niet meer met een tent gevist mag worden.

Overduidelijk is mij wel dat de meeste kracht kan liggen in de boodschap die je als collectief, danwel van mijn part als eenling, een goedbedoeld advies in je handen hebt, waarmee je samen zaken wilt aanpakken. Dat zoiets beter kan gaan in stuctuurvormen als een R-CBB spreekt volgens mij voor zich. Heb je die kennis niet als eenling, dan kun je die vinden bij een vereniging als de KSN.

Als individu een HSV aansporen eens advies in te winnen bij clubs als de KSN, NVVS etc begroet ik ten zeerste. Een KSN, met name het CBB en de R-CBB heeft al voldoende handvesten bij de hand structurele voorbeelden te tonen, die zelfs al in de praktijk zijn waarde heeft getoond. Zelfregulering binnen de karpervisserij is hier een beetje het toverwoordje.

We dienen als karpervissers, welke toch op zich een iets diepere kijk hebben op het watergebeuren, juist een begeleidende rol te spelen. Dat is zelfs iets waarin we beroepsvissers ten dele toe hebben kunnen overtuigen. Maar dat is weer een ander verhaal

Voor info immer te bereiken op edwin@insinity.net

Vriendelijke groet
Ed
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-10-2004 20:29

[quote="Michel Hollaar"],
Geloof me in Hellevoetsluis hebben wij karpervissers in samenwerking met de plaatselijke roofvissers duidelijk ons stempel gedrukt op de laatste ALV. Nu de resultaten langzaam maar zeker zichtbaar worden zullen zij op de volgende ALV weer in voldoende mate aanwezig zijn om een evenwichtige besluitvorming binnen de HSV te kunnen waarborgen.
:[/quote]


Edwin,


Helemaal met je eens, zie mijn quote en met name dat deel over de
EVENWICHTIGE besluitvorming.

Soms moet je om een discussie op gang te houden bepaalde problemen nu eenmaal wat versimpelen en de zwart wit verhoudingen verscherpen.

Als bovenstaande postings jouw heldere en relativerende reactie hebben opgeroepen heb ik daar een goed gevoel bij.

Als jouw reactie en deze discussie de beide partijen wat nader tot elkaar brengt, er wat meer wederzijds begrip onstaat, is wat mij betreft deze discussie al geslaagd.
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

28-10-2004 22:12

Kiron, ik vindt het jammer dat je het nu weer allemaal op mij doorschuift, terwijl je bijna uit die ontkenningsfase was. Ik accepteer je zoals je ben, en wil nog altijd een keer met je vissen, ook al betekent dit dat ik een vork moet doorslikken.

Groet Caspar
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

28-10-2004 22:21

Dat je mij accepteert zoals ik ben heb ik gemerkt. De aangifte wordt op dit moment verwerkt door justitie. Dat word een paar jaar zeepjes oprapen in de gemeenschappelijke douchruimte van een penitiaire inriching. Maar daar heb jij vast geen moeite mee...

Met humoristische groet,
Kiron
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

05-12-2004 16:17

Ik heb hier een aantal jaren geleden wat tijd in gestoken, het water had toen nog prachtige spiegels, waarvan enkele idd gehavend waren. Ik heb toen een leuke tijd beleefd op dit dressuur watertje en leuke dingen geleerd. Naar ik heb vernomen zijn idd de mooiste vissen heen gegaan. De plaatselijke HSV is idd een achtelijk zooitje en in mijn ogen meer zakkevullers dan liefhebbende vissers. Te weinig hart voor de hengelsport en de controles waren in mijn ogen ook af en toe erg overdreven. Regelmatig kwam dezelfde controleur weer vragen om je vergunning terwijl hij hem de dag ervoor nog gezien had. Was een leuk watertje, maar is nu niet echt meer iets om naar huis over te schrijven.. Ed
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

05-12-2004 16:17

...