Smalle sloot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

05-09-2004 17:26

Goedeavond,

Ik ben van plan volgend weekend een ochtend met een nieuwe vismaat te gaan vissen, waar veel met broodkorst wordt gevist. Het is een sloot van zo'n 150 meter lang, afgesloten en tien meter breed. Mijn vraag was nu, kan ik in zo'n smalle sloot ook statisch vissen? Dus niet of ik iets anders moet doen, of maakt dat qua breedte niets uit?

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

05-09-2004 18:27

In een smalle sloot kan je prima statisch vissen, wel moet je uiteraard extra opletten met geluiden. Gewoon lekker op je plek zitten en niet gaan rondstampen, dan komt het allemaal goed :)
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

05-09-2004 19:02

Mooi bedankt, en zal ik wel voorvoeren, maar in mindere maten, of gewoon niet?
Voer en vang!!!

I love BTW
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-09-2004 21:13

Leg je aas anders gewoon zo'n 30 meter van je af (langs de oever). En ga dan ook nog een eindje uit de kant zitten zodat je langszwemmende vis niet afschrikt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

05-09-2004 22:45

Aangezien de sloot niet zo heel groot is zou ik gewoon overal wat voer neerleggen. Om de 3 meter ofzo een handje boilies (partecels zou ik wat meer doen). Zelf doe ik dat op slootjes van dergelijk formaat meestal 2 dagen en dan 3e dag m'n visjes vangen.

Je kunt in principe ook gewoon doet wat je normaal zou doen op groot water. allen dan je hoeveel heden wat aanpassen (dus niet 50 kilo er in gooien)
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

05-09-2004 22:58

Ik heb begin dit jaar gevist op een slootje van ongeveer 6 meter breed. Er word nooit gevist maar er zitten enkele hele mooie karpers op. Helaas leverde het voor ons niets op die nacht. verder word er sinds kor goed gevangen met de korst. Binnekort gaan we er weer eens een nachtje zitten. kijken of het nu wel wat is gezien de temperatuur wat hoger ligt.

Dus, waarom niet. gewoon lekker vissen. Het kan juist net een doorslag zijn!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

06-09-2004 00:23

Beste Luuk,

Uiteraard kan 'gewoon/instant' vissen ook. Zelf heb ik ook op die manier weten te vangen. Het is denkik meer een kwestie van vertrouwen. Als je gemekt hebt dat iets werkt op een bepaald water dan zal je dat zelfde systeem ook snel gaan toepassen op andere wateren waar dit misschien helemaal niet zo goed werkt.
Ik heb momenteel vertrouwen in de door mij beschreven methode, meestal voer ik dan enkel wat meer puur omdat het een 'groot' water is waar ik op vis.

Als je meer vertouwen hebt in instant vissen dan moet je dat uiteraard gewoon doen. Vertouwen hebben is naar mijn idee het belangrijkste van alles!

Succes,
Bob
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-09-2004 16:56

Zelf heb ik dan een tijdje gevist op een gracht van zo'n 15 meter breed waar een mooie volschub en een koi zwemmen (inmiddels beide gevangen). Wat me hier eigenlijk het beste resultaat heeft opgebracht was toch het vissen met vastlood (verder van je luie r**t af waardoor je ze minder snel afschrikt) en dan zeer verspreid voeren. Maar de meeste heb ik toen gevangen door een pen enkele decimeters uit de kant te plaatsen (zo'n plek waar niemand het probeert... en ik vond het veel leuker vissen). Zo lang ik stil was had ik toen wel binnen een uurtje vis op de stek liggen. En toen voerde ik gewoon een knakworst verspreid over de gehele breedte en een knakworst rond de pen (uiteraard in stukjes gesneden).

Maar wat je als laatste optie ook nog zou kunnen doen is gewoon het hele water aanvoeren met klein aas en dan goed rondkijken waar je activiteit ziet (met drijvend aas kan je zo mooi de grote uitzoeken).
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie