Voercampagne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

29-08-2004 10:29

Goedemorgen,

Ik wil afstand gaan doen van een makkelijke siervijver, en op een geheel ander water een voercampagne gaan beginnen. Het betreft een zeer sloom stromend riviertje waar je voer niet weg stroomd. Het is zo'n 20 tot veertig meter breed en 2 tot 2.5 meter diep. Ik heb een bootje klaarliggen waarmee ik ga voeren, en waarmee ik ook naar de uitgekozen stek ga varen. Nu heb ik alleen een paar vragen.

<Waarmee kan ik het best zo'n voercampagne houden (welke soort voer en hoeveel)?
>Het is een water waar weinig word gevist, maar wel een zeer zwaar bestand zit een een drassige bodem.

<Hoelang moet zo'n zoercampagne duren en hoevaak in die tijd voeren?

<Zal ik vanwege de drassige bodem met pop-up vissen of voldoet een wokkel ook wel?

Bij voorbaat dank,

Pim Dijkgraaf
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

29-08-2004 21:54

Pim,

Een groot bestand, weinig hengeldruk, drassige bodem.
Wat ik zou doen is eerst even een mooie stek zoeken waarvan je zeker weet, misschien door eerst te testvissen 1 sessie, dat er vis komt. Dan zou ik gewoon per dag een halve emmer particle mix voeren hier onder een receptje die het bij mij ook zeer goed heeft gedaan op een vergelijkbaar watertje:

- 5 delen duivenvoer ( 24 uur weken en lekker kapotkoken)
- 2 delen tijgernoten (24 uur weken en dan 45 min koken en dan 2 daagjes laten staan met een partijtje suiker erbij zorg dat het lekker slijmt)
- 2 delen pellets (gewoon 8mm baitfeed pellets ik gebruikte die van attractor range)

dit doe ik om een lekker geurspoor te ontwikkelen zodat de vissen van ver worden aangetrokken... 3 daagje half emmertje moet kunnnen. 1 hengeltje onder je eigen kant andere naar de overkant. Voer gewoon voor elke hengel ene strookje naar de overkant zodat je de vis het beste opvangt en gewoon gaan vissen..... niet moeilijk doen geowon voeren, vissen. en vangen

Groeten Bart
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

29-08-2004 23:43

ga op zoek naar een stuk waar het iets hardere bodem is...Dat vist makkelijker en vaak komen deze hardere stukken vanwege het woelen van karpers!!
Plaats reactie