Hou toch eens op met die PBtjes!!!!

Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

26-08-2004 10:59

Ik word er een beetje moe van: Pietje vraagt om info over viswater in Flevoland. Leuk, denk ik, daar kom ik vandaan. Snel even kijken. En dan komt er een antwoord:

“Je hebt een PBtje”

Kijk, daar word ik nou niet goed van. Op een forum hoor je info uit te wisselen, en geen geheime berichtjes te versturen. Tenzij je een afspraak voor vleselijke gemeenschap wil maken, dan heb ik inderdaad liever dat je elkaar een PBtje stuurt (en dan dus niet naar mij!!)

Groeten van Jos.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

26-08-2004 11:09

Er zijn mensen die niet tegenover iedereen info kwijt wilt over zijn/haar thuiswater(-en).
Vandaar dat sommigen dit dus via een PB doen, om niet alles aan de grote klok te hangen. Kan ik me best voorstellen.

Alleen dat je dus in het topic typt " je hebt een PBtje", vind ik ook onzin.
Dit merkt diegene vanzelf wel :roll:
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

26-08-2004 12:33

Jos,

Hoe zou jij het vinden als je Thuiswater open en bloot op het board ten tonele verschijnt? Ins en Outs verteld worden, op een plek waar de rest van karpervissend Nederland het kan lezen. Pietje denkt hier heb ik iets aan en wil er eens gaan vissen, maar doordat het openbaar is gemaakt is de kans ook groot dat: Klaasje, Sjefke en Wimpie ook zoiets hebben van " eej dat is nog een interessant we zullen er ook eens gaan vissen" dus het wordt er al een stuk drukker, terwijl het er eerst zo rustig was.
Veelal is er door de mensen die al op het betreffende water vissen veel moeite voor gedaan om iets over het water te weten te komen, iets wat vaak veel tijd heeft gekost (tenzij ze alles voorgekauwd hebben gekregen).
Want iedereen die op het board komt die kijkt volgens mij wel bij een topic waarover het gaat over vissen in zijn/haar omgeving, dat is menselijk. Maar zo is er ook de kans dat hele wateren kapot worden gemaakt.

Laatst was er zo ook nog een discussie over wateren ergens in Limburg, dit liep bijna op ruzie uit omdat er namen van wateren (waar bepaalde mensen veel werk in hebben gestoken) op het board verschenen. En dan denk ik toch echt bij m'n eigen handel zo'n dingen via een PB af. Ik zelf antwoord altijd via pb als men me iets vraagt, en dan nog geef ik niet alles prijs, puur omdat ik vind dat ik dit niet kan maken tegenover de karpervissers die nog op de betreffende wateren vissen en er veel energy in steken.

Met vriendelijke groet,
Arjan
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

26-08-2004 13:07

Denken jullie nu echt dat als iemand iets verteld over een water in bijvoorbeeld Groningen, dat ik dan naar Groningen ga rijden? En uiteraard een vergunning van die hengelsportvereniging ga kopen zodat ik daar ook lekker kan gaan vissen? Nou, nee hoor. Trouwens, als mensen al een vergunning hebben voor dat betreffende water, dan mogen ze er toch gewoon vissen?

Het enigste wat je kunt doen is geen geruchten of waargebeurde verhalen meer verspreiden over vangsten op een bepaald water. Hou dus gewoon informatie lekker voor jezelf, probleem opgelost.
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

26-08-2004 14:03

Gents,

Los van het wel of niet verstrekken van (stek)info op dit board;

Het plaatsen van een berichtje op dit enkel als melding 'je hebt een PB'tje' is inderdaad volstrekt overbodig.

Stuur gewoon dat PB'tje en doe daar géén melding van op het board!

Ciao,
M@rtin
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2004 14:05

Peter,

Geloof mij nou... Mensen komen hier vissen uit heel Nederland, vanuit Groningen tot Brabant tot Limburg.... Afstanden in Nederland zijn niks!
Om op dat ene 'topwater' te vissen hebben veel meer mensen dan jij denkt het over om van limburg naar noord-holland te rijden om een weekend te vissen!

Dat jij het niet doet... OK, maar er zijn er genoeg die dat wel doen!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2004 14:06

Peter,

Geloof mij nou... Mensen komen hier vissen uit heel Nederland, vanuit Groningen tot Brabant tot Limburg.... Afstanden in Nederland zijn niks!
Om op dat ene 'topwater' te vissen hebben veel meer mensen dan jij denkt het over om van limburg naar noord-holland te rijden om een weekend te vissen!

Dat jij het niet doet... OK, maar er zijn er genoeg die dat wel doen!
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

26-08-2004 14:24

Marijn,

In dat geval; je hengelsportvereniging erop attent maken en meteen aanpakken die hap. Hebben al die mensen ook een vereiste vergunning? Zo ja, dan zijn het echte bikkels. Indien ze niet over de juiste papieren beschikken dan moeten ze meteen worden aangepakt. Doet je vereniging er ook niks tegen, tja, dan is het einde zoek.

Groeten,
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2004 15:22

Peter,

Ze zijn stoer genoeg om de juiste papieren te hebben, maar de BOA's die controleren doen er toch niks tegen...

De HSV doet er veeeeeeeel te weinig aan, behalve verboden en beperkingen opleggen, zodat ik derhalve besloten heb om in de ledenraad te stappen, om wel wat te kunnen uitrichten...

Nu maar hopen dat er geluisterd word naar de ideeën die we hebben en de oplossingen om deze 'gasten' maar ook de rotzooischoppende locals een halt toe te roepen. Als de plannen nog beter worden uitgewerkt en deze tot uitvoering worden gebracht moet dat helemaal goedkomen...

en mogen we weer gewoon op alle wateren vissen, en niet daar niet meer... en op dat water is het nachtvissen in die en die zone verboden, noem maar op...
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

26-08-2004 15:28

Marijn,

Balen. Ik hoop dat je iets positiefs voor elkaar kunt boksen.

Jos,

Aa een beetje te zijn afgedwaald is het nu hopelijk enigszins begrijpelijk dat waterinfo via pb wordt afgehandeld. Ik zou proberen me er niet te veel aan te storen, zonde van je tijd :wink:

Groeten,
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

26-08-2004 15:31

Deze onzin is hier al jaren aan de gang in dit onderdeel van het forum.Waarom sluiten ze het niet gewoon?Altijd maar ruzie en ellende,als mensen wat willen weten over bepaalde wateren,kunnen er ook wat energie insteken ipv simpel alles hier te vragen. :-?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-08-2004 15:37

Ik begrijp dat je hierboven doelde op info over grote vis gevangen op een bepaald water. Ik denk dat de gewone Visakte + Grote vergunning geldig is voor + - 75 % van de NL wateren, met de vergunningen zal het dan in het algemeen wel snor zitten. Als er iemand een beetje info vraagt, en er komt doodleuk iemand die alle gewichten, namen, plekken etc op 't board gooit, kan je alvast een frietkraam langs de waterkant zetten....

Als er iemand vragen heeft over een bepaald water, en iemand is bereid om hem/haar te helpen, zal diegene aan één iemand een PB sturen met een beetje informatie, en zal er geen volksverhuizing plaatsvinden ( ook al zal dat soms van korte duur zijn, schade is snel aangericht ! ).

Ik blijf erbij dat je Karpercollectief een goed idee is, misschien meld ik me ook wel aan, maar het idee erachter is toch ook om met één iemand uit één provincie je stekken te delen ( dus eigenlijk 12 stekken over heel NL ), en verdere info alleen te gebruiken onderling, of op een "geheime" site ? Alleen dus toegankelijk voor 12 mensen ?

Over de vraag of een bericht met de tekst : Je hebt een PB !
wel of niet nodig is, zijn de meningen over verdeeld, soms komt hij niet aan, sommigen weten nog niet precies hoe het werkt, soms .......

Conclusie,
Ik DENK dat je met een PB naar iemand toe, en van iemand MEER info krijgt en teruggeeft, en dat je MINDER schade berokkend aan de rest van karpervissend NL.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-08-2004 16:40

Foos,

ik ben het roerend eens met je conclusie, zo is het ook... Middels een PB kan je voldoende info geven, zonder een heel water te verpesten.

Dat iedereen maar 'Je hebt PB" stuurt is heeeeeel erg irritant, maar goed... je kan je ook aan alles storen natuurlijk en dat lijkt me niet de bedoeling!
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

26-08-2004 18:10

Wees blij dat er nog info wordt uitgewisseld!
Voer en vang!!!

I love BTW
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

26-08-2004 18:31

ik snap ook niet dat mensen dan ff schrijven van "je hebt een pbtje"
Ik vind dat een soort inwrijven, zo van: je mag het weten maar de rest lekker ni... nananana!!
Stuur gewooon een pb, degene die ziet dat toch gewoon meteen en niemand weet er iets van....

en trouwens ik snap sowieso niet dat je een pbtje stuurt naar iemand over een bepaald water... Of je wil daar niks over kwijt of wel... maar of je het nu aan 1 verteld of aan 25.. Dat maakt toch niks uit.. en ik persoon 1 iets vraagt krijgt hij een pbtje en als persoon 2 weer iets vraagt aan persoon 1.. Dan stuurt persoon 1 dat toch weer door...

Oftewel... wat jullie doen moet jullie weten... maar stuur of een pbtje of ni... maar ga niet!!!! openbaar maken dat je iemand een pbtje stuurt!!! dat is inderdaad gruwelijk irritant en als ik administrator was zou ik dan ook al die berichtjes wissen....

tha mac had spoken these wise words...
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-08-2004 20:47

Marco, je hebt een pb.... :lol:
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

26-08-2004 21:58

wat maken jullie je toch allemaal druk zeg...de een wilt geen pb zien staan de ander wordt waus van geen interessante posts voor hem...
Het is de laatse weken wel erg "hip" om te klagen over hoe slecht het gaat op de boards..mensen doe toch rustig..
Tuurlijk is 't van belang dat er goede regels zijn over wat wel en niet te posten, maar nu wordt het wel allemaal heel erg overdreven..je hoeft 't niet te lezen..
Misschien is 't handig om de zoek functie wat duidelijker te maken ipv rechts boven verstopt..scheelt ook een hoop ergenis bij mensen denk ik om niet voor de 5e keer een topic te hoeven lezen welke molen nou goed is , etc...
Maak desnoods een klaagtopic aan..Dan blijven de andere topics "schoon"..

hiephoi..
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

26-08-2004 22:04

Naar ervaring kan ik zeggen dat niet alle PB's aankomen bij de andere persoon, vandaar onder andere de vermelding, zodat diegene het indien niet aangekomen ook door kan geven. En niet iedereen krijgt een pop-up, dus maakt men elkaar er zo op attent, maar het is niet bedoeld om u te pesten hoor, maakt u zich niet druk!

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

26-08-2004 23:59

ok dit verandert de zaak... ik ging ervan uit dat iedereen een pop-up(en hier bedoel ik niet een boilie :P ) kreeg.....

ik neem mijn mening terug vanwege het feit dat ik onvoldoende informatie had om een beargumenteerde mening erover te hebben... :P
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

27-08-2004 05:41

De pb is gewoon een vervanger geworden van het openbaar maken van stekken op het board. Hier is (terecht) heel veel over geklaagd maar blijkbaar kun je wel alle info vrij geven aan iemand die je nauwelijks kent via een pb.

Richard
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

27-08-2004 07:47

Misschien een heel gek idee van mij hoor, maar de meesten hebben toch ook hun E-mail adres in het profiel ingevuld? Stel je voor dat je daarmee contact zou zoeken i.p.v. een PB?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

27-08-2004 09:17

Ook een idee, maar pb gaat sneller!
Voer en vang!!!

I love BTW
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

27-08-2004 09:50

Pim, ik denk dat Mark meer bedoelt dat het niet zo veel uitmaakt HOE de info wordt gegeven, maar dat het uberhaupt kan en waarschijnlijk ook zal worden gegeven :wink:
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-08-2004 10:42

"marijn

ik heb een tweede poging gedaan, en volgens mij is het nu wel gelukt.

groeten van Jos"


Even geplakt en geknipt....

Ik was ook wel benieuwd Jos. :wink:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

27-08-2004 10:51

Waar het mij om gaat is het volgende:

sommige topics zijn leuk om te lezen, maar worden vaak halverwege onleesbaar (minder prettig leesbaar) gemaakt. Enkele voorbeelden:

1) Je hebt een PB: die hebben we al gehad

2) Quote: Eerst lees je een tekst die je al gelezen hebt (met van die warrige haakjes) en nadat alle 15 regels herhaald zijn lees je: “helemaal mee eens”. Mijn god…………..

3) Taalfouten, gebrek aan komma’s en punten: Ook ik mis wel eens wat, maar ik heb een tip: lees eerst je stukje nog eens terug voordat je hem definitief plaatst, of, beter nog: typ je tekst in Word, de spellingcontrole helpt je op weg. Ben je tevreden: knippen, plakken en klaar ben je!!!

4) beperk je tot de topic. Een kleine zijsprong oké, maar dwaal niet te ver af.

5) As je niks te zeggen hebt, zeg dan ook niks.

Deze topic is trouwens goed te volgen! Oh ja, en een grapje zoals die van Niels tussendoor vind ik echt geweldig!!
Groeten van Jos.