Segbroeklaan Den Haag (toto van vroeger)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-07-2004 21:48

Hallo

Ik ga hier niet om info vragen, het water is toch verknald dankzij de gemeente Den Haag :cry:

Ik vroeg me af of er nog mensen rondzwerven die er vroeger gevist hebben? (voor de moerasering)
ook vraag ik me af of wat er van oude verhalen klopt en hoe de verhalen er zijn gekomen (meerdere dertigers en goudkarpers richting de meter.....)

Heb zelf veel op dit (deze) water(en) gevist, helaas heeft het nu weinig zin meer :cry: :cry: :roll: in die tijd gingen de wildste verhalen de ronde, zo´n klein watertje met zoveel geheimen 8) 8) 8) .............. Ontdanks mijn voorkeur voor de grotere wateren kijk ik soms met weemoed naar dit watertje terug :roll:

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-07-2004 02:42

Vin,
Dat is bullshit !!!
Er zwommen uiteraard wat goudkarpertjes tot een pond of 12.
Er is naar mijn weten ooit een vis van rond de 30 pond uit het kanaal gejat ,n in de vijver met monument gezet.
Is toen snel in gewicht gezakt en volgens mij op zijn top ooit op 27 pond gevangen.
Die vis staat overigens in het boek zwaargewichten met iets van "geruchtendertiger"er bij.
Dit is allemaal zo'n 15 jaar geleden en nu zit er dus niets meer op een handje knollen na.....................
Mvrgr Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 22-07-2004 02:43, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jan van kranenburg

22-07-2004 02:42

Vinnie,

Heb daar lang geleden veel gevist.
Schrok me te pletter door een vangst van een goudvis (goudkarper van ca 60 cm.) Die van 1 mtr. heb ik nooit gezien.

Overigens ben ik daar nooit verder gekomen dan een pond of 15, schat ik.
Weeg nooit, weet je.

Nu niet leuk meer; beetje te druk....

mvg

Jan
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-07-2004 10:50

Ik sluit me aan bij de heer van den Bogaert.
Af en toe leuk op de korst gevangen daar na het voeren van eendjes. 20 jaar geleden of zo. De grootste die ik daar ooit ving was een pond of 15, net als Jan dus.
Die goudvisjes waren zo'n 50 a 60 cm. Die kwamen volgens mij uit die bak voor het congresgebouw.
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-07-2004 12:23

Heb er 1 periode gevist en de grootste was 22 pond. Maar 80 procent stamde af van de papegaaien geloof ik.
Er zaten 2 witte karpers en een paar koi's maar idd Bas die kwamen daar vandaan. Ik werk tegenover de vijver en je ziet af en toe nog een tentje staan maar naar mijn idee zit er niet veel meer. Je ziet er af en toe nog 1 zwemmen.
Marco Raam
Berichten: 12
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Delft

28-07-2004 10:54

Op de dag dat het water is afgevist schijnt er in het zuiderpark in de namiddag een visuitzetting te zijn geweest. Alle of een gedeelte van de vissen uit de sportlaan schijnt in het zuiderpark te zwemmen, net als een dozijn vissen uit de soestdijksekade die een heel dom iemand erin het gezet.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

28-07-2004 11:32

Yep, hoe dom kun je zijn.................
Heel het Zuiderpark vol met beschadigde en magere kadevissen.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

29-07-2004 13:28

Ik weet het.
Bij mij kwamen ze 2 meter naast mee zitten bbq-en in een gat in de grond. Heb nog overwogen om er een week later of zo springstof in te stoppen o.i.d.
Een ander voorval is m'n CJW-tje die achter een hond aanstuiterde nadat een hond onder m'n hengel door liep. Andere hond zeek tegen m'n tas aan. Hond die in m'n tas duikt en er een vismeelpellet incl. complete onderlijn uitpikt en opvreet.
In alle gevallen liep het bijna uit op geweld.
Nog een voorval: homo doet zeer smerige voorstellen toen ik op een bankje was gaan zitten om een bak koffie te drinken.
Dus mij zie je er ook niet meer, al zwemt er een 30-plusser, wat ik overigens niet geloof.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-07-2004 14:43

Na jullie antwoorden zal het er waarschijnlijk niet rustiger worden......

En over voetballen gesproken, ik hoop dat er nog vele jaren gevoetbald gaat worden in het Zuiderpark...........

gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

29-07-2004 15:37

Tot een jaar of 10 terug had ik het hele Zuiderpark voor mezelf.........
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-07-2004 15:48

Dan was ik toch beter gecamaufleerd dan ik zelf wist :P

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

29-07-2004 16:26

Ik zat altijd op de "politievijver" naast die omgevallen boom. Daar mocht je toen nog niet vissen.
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-07-2004 19:50

Eerlijk is eerlijk , er zaten echt schitterende vissen op het zuiderpark. Veel vissen die daar groot zijn geworden maar voornamelijk allemaal kade vissen die 2 vissers continu hebben overgezet. Er zat een schitterende 30er. Een maat van mij vind um op bijna 35 en ik vind um hetzelfde seizoen op 32,5. Helaas is deze vis later teruggevangen op 26 pond. Sommige mensen schijnen nog steeds niet te begrijpen dat dit niet werkt. Dit is trouwens niet de enige vis die zo in gewicht is afgenomen. Sinds die andere vijver er bij betrokken is en de hofvijver er in is gemikt is het lang niet meer als geweest.
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

01-08-2004 00:49

De Segbroek laan (om weer even terug te komen op de oorspronkelijke vraag :roll:) is inderdaad niks meer bij wat het geweest is. zelf heb er ik nooit gevist, echter heb ik wel verhalen (*en ook foto’s') gezien van zeer grote vissen die inderdaad de meter wel haalde. dat er een 30er heeft gezwommen klopt bij mijn weten ook.

Destijds kwam ik nog met mijn fiets langs het park, vroeg in de ochtend(toen de vijver met 30 cm water stond) kon je de karpers zien 'zwemmen' ze waren toen bezig met het weghalen van de vissen. De 30er('s) heb ik toen niet boven zien komen, het ging echter wel om het stuk bij het parkje (waar hij ooit gezwommen heeft) waar ze toen mee bezig waren.

Momenteel zit er in het segbroek weinig meer, vorige jaar heb ik er nog een aantal keer met de korst rondgelopen, de grootse was er een van precies 20 pond (de overige 10->12 pond), het waren allemaal papegaaien, het was dat ze niet konden vliegen!. Ook op dit water (waar 'nieuwe' vissen zou moeten zitten) valt dus nu al niks meer te halen.

Wat betreft de overzetting van vissen vanuit het zegbroek is mij niks bekend. Op dat moment was ik nog niet zo een actieve visser als ik nu ben en dus was ik ook niet geïnteresseerd in zulke informatie. Eigenlijk nog steeds niet want vind het maar kansloze mensen die zich met dergelijke activiteiten bezig houden. (al moet ik wel zeggen dat ik me voor kan zetten dat je een 30er over zet naar een ander water als je weet dat al de vissen van je thuis ‘vijver’ worden weg gehaald), ondanks dat zou het niet mogen gebeuren.

Wat betreft het zuiderpak moet ik zeggen dat ik hier zelf nooit zou gaan zitten. Het rondlopen zonder hengel vind ik al ‘vervelend’ allemaal idioten met BBQ’s. Inprenciepe zou je je daar niet door tegen moeten laten houden om de vissen te pakken die je wil, maar ik vis (net zo als de meeste) ook voor de ontspanning en het plezier. Dan maar een uur in de auto zitten voor een rustig plekje met kans op leuke vis inplaats van 10 min fietsen en allemaal idioten om je tent een hebben (of in je tent als je pech hebt :o )
Bob Pieter
Berichten: 99
Lid geworden op: 09-06-2003 02:00
Locatie: Utrecht

02-08-2004 16:59

Btw even wat anders: -p, weet iemand wat er met de vissen is gebeurd die wel zijn opgevist met netten? ik had begrepen dat deze naar een water in Engeland zijn verhuis (wat mij niet echt logisch lijkt) weet iemand hier meer over te vertellen?.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

02-08-2004 17:15

meerdere wateren al horen vallen, oa: Karperput in madestein + bloemenveiling Honselersdijk maar ook zuiderpark.

Misschien kan iemand dit bevestigingen.

gr Ron
Plaats reactie