Diefstal/berovingen, zijn zeker waar.

Plaats reactie
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

02-07-2004 11:27

[quote="jeroen krul"]viktor
Zijn er trouwens niet nog meer mensen die wat hebben meegemaakt in DelftseHout dan??????????
:cry:[/quote

Ik weet nog wel dat ik een tijd terug (3-5 jaar terug) bij een tante op bezoek ging die daar in het park een weekendje was. Deze wist me te vertellen dat je er ook kon vissen, dus ging ik even een kijkje nemen.

Gek genoeg zaten er een stuk of 10 man waarvan nog maar 2 hengels op zijn rodpod had, deze hadden dus een soort beveiliging erop zitten, de rest niet.

Dus volgens mij is het wel een vaste plek om te jatten eens in de zoveel tijd

Niels
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

02-07-2004 11:35

niels ik zou het niet weten
ik kom uit beuningen bij nijmegen hier in de buurten gebeurd het ook wel
:evil:
volgens mij is dat overal wel een beetje......dus dan weet je het waar karpervissers vissen is gajes in de buurt :wink:
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

02-07-2004 12:31

[quote="Niels Kleijn"][quote="jeroen krul"]viktor
Zijn er trouwens niet nog meer mensen die wat hebben meegemaakt in DelftseHout dan??????????
:cry:[/quote

Ik weet nog wel dat ik een tijd terug (3-5 jaar terug) bij een tante op bezoek ging die daar in het park een weekendje was. Deze wist me te vertellen dat je er ook kon vissen, dus ging ik even een kijkje nemen.

Gek genoeg zaten er een stuk of 10 man waarvan nog maar 2 hengels op zijn rodpod had, deze hadden dus een soort beveiliging erop zitten, de rest niet.

Dus volgens mij is het wel een vaste plek om te jatten eens in de zoveel tijd

Niels[/quote]

Beste Niels, toch betwijfel ik dat want voorgaande jaren zat ik er ook en nog nooit eerder last gehad. Ik denk dat het toch de zelfde personen zijn die hier in de buurten lopen te stelen.
Maar ja hopelijk kom ik ze binnenkort tegen en krijg ik ze te pakken.
Gr.JK
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

02-07-2004 14:48

Heej dat is wel een goede tip.. altijd handig ja...of met een dun lijntje en een loodhageltje erachter over je pieper leggen... is misschien ook wat :roll:

Noud
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

02-07-2004 22:51

een dun nylon draadje over je hengel en een goedkope pieper wegstoppen in het gras als ze pakken dan gaat ie loeien wel een loodje ofzo aan een kant hangen
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

03-07-2004 11:44

Hallo,

Ik heb nu zo'n anti berovings ding voor 8 euro bij de kijkschop gekocht(een aparaatje met een pinetje erin en als deze eruit valt gaat hij af met 110 decibel) en deze heb ik op een bankstick gezet en een touwtje eraan geknoopt naar een andere bankstick. En als deze af zou gaan denk ik dat dit meer efect zal hebben dan als er een pieper af gaat omdat dit een echt alarm is en dus ook mensen in de omgeving zal waarschuwen. En met een pieper heb ik eerst ook geprobeert en dit is toch echt stukken beter!!!


mvg,pieter
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

03-07-2004 22:24

[quote="pieter buist"]Hallo,

Ik heb nu zo'n anti berovings ding voor 8 euro bij de kijkschop gekocht(een aparaatje met een pinetje erin en als deze eruit valt gaat hij af met 110 decibel) en deze heb ik op een bankstick gezet en een touwtje eraan geknoopt naar een andere bankstick. En als deze af zou gaan denk ik dat dit meer efect zal hebben dan als er een pieper af gaat omdat dit een echt alarm is en dus ook mensen in de omgeving zal waarschuwen. En met een pieper heb ik eerst ook geprobeert en dit is toch echt stukken beter!!!


mvg,pieter[/quote]

wat nou als je het pinnetje niet meer terugvindt :(
en nog iets: het is eigenlijk heel makkelijk om beroofd te worden.. beetverklikker uitzetten draadjes doorknippen en klaar is kees maar als we dan om een straal van een meter een 10/00 dyneema lijntje uitzetten met een alarmpje(IN DE TENT!!)dan is dat wel een uitkomst.En ikzelf heb ook altoijd een houten knuppel mee tussen mijn karper spullen.. :evil: stelletje dieven...

mvgr Robin
Gebruikersavatar
m. van Balkom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13-04-2004 22:32
Locatie: Brabant
Contacteer:

04-07-2004 09:06

[quote="Viktor van Ophuizen"]jeroen

ik meen dat deze rond de 15 a 20 euro kosten bij de gamma
das dus zo'n ding met afstandbediening..
het merk weet ik zo niet maar volgens mij is dat elro
zijn rechthoekige witte kastjes

mvg

viktor[/quote]

juist dat is dus de enige goede oplossing. gebruik gewoon zo'n alarm. dat die ik al jaren en het werkt perfect (heb ze wel in camo kleuren gespoten). Ik gebruik er altijd twee. Je hebt alleen een probleem als je slaap dronken uit je tent komt als je een run krijgt en er begint 2 X 120 DB te loeien. :D (ik heb al een keer gehad dat iemand van de schrik in het water sprong (wal wel goed dronken maar goed). En als persoonlijke bescherming gebruik gewoon je cobra stick met die grote koperen knop (is nog legaal ook).
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

04-07-2004 13:04

Kan dat kastje niet gewoon op de grond staan met een touwtje rond je visplaats?

Zeg maar een soort van bobytrap maken rond je visplek.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-07-2004 15:56

Wat ik zou doen als ik er zou vissen, met z'n allen een valletje zetten voor die mafketels.
En dan een lesje leren die ze nooit zullen vergeten.
Jullie hebben het over wateren die erg druk bevist worden, erg druk jongens, vandaar dat ik nog steeds denk dat het om broodjes aap verhalen gaat, maargoed dat terzijde.

Ipv op deze manier iedereen weg te jagen bij die plas, kun je dus ook uitnodigen om met z'n allen iets te ondernemen.
Dan zo deze probleem uit de wereld helpen.
Lijkt me niet moeilijk, daar alleen al zitten er genoeg vissers.
Anders via dit forum een paar sessies afspreken met een aantal mensen.

Krijgen wij een uitnodiging of blijft het bij wegjagen :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

04-07-2004 22:42

ik weet het nie zeker maar het schijnt dat je spullen verzekerd zijn. liever spullen gejat en nieuwe spullen terug :) dan een mes tusse me ribben!!!
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

05-07-2004 09:12

Beste Robert
hierbij een uitnodiging, aangezien jij twijfelt aan mijn verhaal. Wat denk je dat ik hier een l.. verhaal zit op te hangen, ik dacht t dus niet nee!!
Maar kom maar met je voorstel om een sessie te plannen en om vervolgens die personen aan te pakken.

Gr.JK
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

05-07-2004 17:50

Ho ho Jeroen, het is niet mijn probleem.
Ik lees alleen 2 pagina's vol met dingen waar ik geen bal van geloof, dus kom ik met een idee hoe JIJ!! dit zou kunnen oplossen als het waar mocht zijn.
Het is tenslotte jou probleem, ik vis er niet, mij te druk.

Ik ben niet kinderachtig en voel zeker met je mee als dit allemaal waar is.
Dus als je echt iets wilt beginnen, ben ik wel van de partij :wink:
Woon zelf ook in de buurt, dat is het probleem niet.

Ik hoor het wel van je.
Mischien gezellig ook, met een aantal boarders deze gasten opwachten.

Moet je me toch even vertellen.
Als ik dit allemaal lees, ziet het er naar uit dat er elk weekend wel iemand aan de beurt is.
Dan is het de moeite waard!
Is het heel sporalies, dan hoef je niet op mij te rekenen omdat ik mijn eigen plannen heb op ander water die ik wil uitvoeren.

Is het inderdaad sporalies, maak dan niet van een mug een olifant om mensen weg te houden :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

06-07-2004 00:16

[quote="Robert Campbell"]Ho ho Jeroen, het is niet mijn probleem.
Ik lees alleen 2 pagina's vol met dingen waar ik geen bal van geloof, dus kom ik met een idee hoe JIJ!! dit zou kunnen oplossen als het waar mocht zijn.
Het is tenslotte jou probleem, ik vis er niet, mij te druk.

RC[/quote]

Ik ben toch bang dt Jeroen een beetje gelijk heeft. Ik twijfel ook absoluut niet aan zijn verhaal.
Ik woon zelf achter de DH en zal er toch niet gaan zitten.
Ik hou het wel bij wat rustiger water.
Maar als ik nodig ben :D

Ron
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

06-07-2004 08:46

Wat jij allemaal leest zijn aanvullingen op mijn bovenaan geplaast bericht en dat is zeker waar. Ik vis er zelf ook bijna niet meer maar als ik er dan een x vis wil ik er wel normaal kunnen zitten. :lol:
Net zoals jij waar dan ook normaal wilt vissen zonder dat je hengels worden gestolen. Dat was de achterliggende gedachte en meer niet. :evil:
Ik heb het er nu met een aantal mensen over gehad en ik hoor toch dat het regelmatig voorkomt daar, dus wat dat betreft kunnen we best wel wat opzetten met een aantal boarders.
Als we nu geen actie ondernemen is het misschien binnenkort wel jou probleem (je weet t nooit)


>Ron bedankt voor je aanvulling :wink:

En ik hoor t wel wie er mee doen???????????
ik heb in ieder geval al een aantal mensen ingeschakeld die graag mee doen.

Mazl JK
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

06-07-2004 12:22

wel grappig deze berichten allemaal

ik ga altijd vissen om het vissen en niet om een curses beveiliging in de buitenlucht te moeten volgen.

bij ons in lelystad staan je spullen aan de waterkant veiliger dan in je garage

aan de waterkant nog nooit gehoord dat er iemand van zijn spullen is berooft maar hoor wel bijna dagelijks van garage's die zijn open gebroken en daar de spullen uit gepikt

vissen moet wel leuk blijven, als ik me iedere nacht sessie zorgen moet gaan maken of mijn beveiliging systeem wel werkt blijf ik liever thuis.

knuppels en dergelijke zijn heel leuk maar ik ben liever mijn visspullen kwijt dan dat ik straks zelf een ingeslagen schedel heb omdat mijn knuppeltje iets korter was dan die van de dief

gewoon rodlocks op je buzzerbars zetten en piepers die ook ff een piep geven als je ze uitzet zijn genoeg

na 1 piepje zit ik toch al rechtop naast mijn strecher

je kan de meest vreemde trucjes uithalen om je spullen te beveiligen maar weghalen lukt ze altijd

beste beveiliging systeem dat er is: blijf wakker en blijf bij je hengels zitten

met beveiligde groet :lol:

camiel
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

07-07-2004 10:08

In totaal zijn er 7 mensen dacht ik beroofd waarvan 2 vrienden van mij aan de noord Aa.

Vis er zelf ook vrij regelmatig (lees elke week) maar het is mij nog niet overkomen. Heb wel altijd mijn hond bij me (boxer) en die is behoorlijk waaks!

Ze hebben het wel naar het zich laat aanzien geprobeerd bij mij, maar hoorde ze op tijd aankomen..

Ze bedwelmen je trouwens met een soort gas waarvan je net ff wat vaster van gaat slapen en zo kunnen ze ongestoord je spullen meenemen! En voor de mensen die denken dat het nog steeds een fabeltje is moeten zelf maar ff aan de kant waar de weg lang loopt gaan vissen!
wouter boeters
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-07-2004 16:38
Locatie: Delft

06-09-2004 21:30

Je kan wel Alleen knuppels en banksticks naast je hebben liggen, maar als sla je iemand goed, sla je iemand dood!IK vind het te gek voor woorden dat wij vissers, die niks verkeerds doen onze hobby niet eens goed kunnen uitoefenen omdat er van die debiele onze hengels willen jatten :cry:

Trouwens mijn tip is:Ga gewoon met korte sessie's onder je plu slapen of shelter :) Dan kan je alles veel beter zien wat er gebeurd:)

Jongens succes ermee

Mazzel Wouter
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-09-2004 21:56

Heren,


De gevallen van beroving heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.....(afkloppen)! :roll:
Triest is het zeker maar je eigen verdedigen in zo'n situatie is toch heel normaal? Geen geweld is niet altijd de oplossing vooral niet als je je eigen suf werkt voor je visspullen of je eigen risico.......
Ik zelf heb altijd een zware RVS pin en traangas in m'n bereik liggen als het gedonder begint! M'n spullen laat ik me zeker niet afpakken als ik dan nog bij bewustzijn ben....... Helaas is het wel triest dat zoiets gebeurt in Nederland! :cry:


K adviseer jullie om op je hoede te blijven en voorbereiding te treffen qua verdedinginsmiddel......Lekker vissen is anders, dat wel..... :( :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

06-09-2004 22:30

[quote="Daniel Toet 21"]In totaal zijn er 7 mensen dacht ik beroofd waarvan 2 vrienden van mij aan de noord Aa.

Vis er zelf ook vrij regelmatig (lees elke week) maar het is mij nog niet overkomen. Heb wel altijd mijn hond bij me (boxer) en die is behoorlijk waaks!

Ze hebben het wel naar het zich laat aanzien geprobeerd bij mij, maar hoorde ze op tijd aankomen..

Ze bedwelmen je trouwens met een soort gas waarvan je net ff wat vaster van gaat slapen en zo kunnen ze ongestoord je spullen meenemen! En voor de mensen die denken dat het nog steeds een fabeltje is moeten zelf maar ff aan de kant waar de weg lang loopt gaan vissen![/quote]

ik ken dat goedje :evil: ik hoorde mijn vader praten dat zijn collega op een parkeerplaats aan eht slapen was met ze caravan en ze dat er via de uitlaat in hadden gespoten en zo waren ze binnen en die man kon het allemaal horen hijw as te moe om op te staan hoppa daar gaan je spullen..

een boobytrap is eigenlijkw el een goed idee ik zag een plaatje op marktplaats dat iemand zijn spullen gewoon in zijn tent had liggen behalve zijn onthaakmat en voer.. :(
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

07-09-2004 11:55

Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt en ik hoop ook dat dat zo zal blijven! Wel hoor ik hier in Zwolle ook verhalen van berovingen.. Het is zeer sneu van zulke personen om zulke acties te maken!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

07-09-2004 12:03

Als ie dood is kan je hem tog direct begraven :-).
Heeft ie nog verdiend ook als ie aan je spullen komt.

P.S. met een vuist is een jukbeen makkelijk te breken
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

10-09-2004 08:18

Hoi,

Ik zat afgelopen zomer twee nachten te vissen op een meertje. We waren met zijn tweeen en zaten ongeveer 100 meter bij elkaar vandaan. De volgende ochtend staat mijn vismaat aan mijn tent, of ik toevallig zijn weger en onthaakmat heb geleend. Ik vertel hem dat ik er vannacht niet uit ben geweest. Blijkt dat zijn Waymaster en zijn Cipro gejat zijn, zijn hengels, fiets etc. stonden er allemaal nog. Het is dan niet het ergste wat er gajat kan worden, maar daar gaat het niet om.
Het is jammer dat het gebeurt. Hij had niets gemerkt.

Denny
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

10-09-2004 11:00

Beste collegavissers;

Als je bedenkt hoeveel mensen er ’s nachts vissen, en hoe vaak er diefstal plaats vind, dan hebben we het dus niet over een groot probleem, maar over een probleem wat meestal op bepaalde plekken voorkomt. Welke plekken dat zijn: je kan elkaar beschermen door iets nauwkeuriger te zijn met de plaats van het misdrijf. Iemand uit Hoogvliet berooft bij een meertje. Daar heeft niemand iets aan.

Zelf heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, maar als ik een nachtje vis, dan staan de tenten van mijn vismaat en van mijzelf naast elkaar. De hengels staan er schuin voor, en ik kan ze vanuit de tent zien. Alle spullen die ik niet nodig heb liggen in de auto. Meestal blijf ik gewoon wakker, dus bij mij sowieso geen kans.

Mocht ik iemand betrappen, dan maak ik voordat ik de tent uitkom zoveel ophef dat hij ongetwijfeld de benen neemt. Deze persoon komt namelijk niet voor mij, maar voor mijn hengels ed. Als hij inziet dat dat niet gaat lukken smeert hij hem direct. Voor de vorm ren ik nog een stukje achter hem aan, maar dat is alleen voor de vorm. Want wat nou als ik hem pak? Wat moet ik ermee, midden in de bush? Bovendien: is hij alleen, is hij gewapend? Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dus kijk uit!!!

Ik ben zeker niet bang, maar altijd voorzichtig!

Groeten van Jos
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-09-2004 12:02

Heb zelf 1x een bijna beroving mee gemaakt..... twee jongens van ongeveer 18 jaar wilden mij gaan beroven (half 5 sochtends)..... ze liepen over het weggetje achter mij en dachten dat ik slpie, maar door hun gepraat was ik wakker geworden..... en wat ik toen hoorde...... brrrr... Iets over neersteken enz enz enz (hij had al een mes in zijn hand zag ik door het ruitje van mijn wrapje)
Het enige wat ik had was een cobra werppijp (van pvc :o ) die had ik dus in mijn handen geklemd en ik had me voorgenomen om als een gek uit de tent te rennen ente schreeuwen als een gek en gewoon om me heen slaan. Gelukkig dachten ze dat er een grote man in de tent lag omdat ik overdreven luid en hard en laag lag te snurken, en daarom hebben ze alleen wat bij mijn fietskarretje rondgesnuffeld en gelukkig niets meegenomen. Tegenwoordig vis ik vaak op plekken waar en geen andere vissers komen en geen andere mensen ......... plus dat de mobiel gereed is om 112 te bellen !!!!! ook erg belangrijk!!!!!

groeten Bart