Karpervissen in Noord-Holland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

02-06-2004 16:54

Goedemiddag,

Ik ben een net beginnende karpervisser, en ben net de 25 karpers gepasseerd. Maar ik wou in de zomer een tijdje in Noord-Holland gaan karpervissen, maar heeft iemand enig idee waar je mag vissen, ook 's nachts, waar je zeer goed vangt, en wat voor aas vinden jullie nou het beste?

Pim Dijkgraaf

Stuur AUB ff een pb'tje!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

09-06-2004 21:50

Kom op!

Nog iemand tips

Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

09-06-2004 22:38

Pim,

Probeer het eens op de kanalen. Bijvoorbeeld het Noord-Hollands kanaal. Sterke vis die als je het goed aanpakt (voert) ook nog in behoorlijke aantallen gevangen kan worden. Relatief weinig hengeldruk, dus wat wil je nog meer ???

Succes,

Humphrey
janwillem hilverts

09-06-2004 22:40

hey pim

ik weet nog wel een mooi water maar dat is op een camping en ik weet niet of je daar mag vissen zo gewoon znder daar op die camping te staan..
De camping heet camping de vlietlanden bij Enkhuizen misschien ken je het wel het beste is als je op dat Grote meer gaat zitte achter de huizen bij die weilande er zitte mooie vissen op en je kan er gewoon met boillies zitte vismeel of hennip daar heb ik ze mee gevangen (alleen dan wel zelfgedraaide) en verder gewon particles bijvoeren werkte ook goed maar je moet wel een HARD stukje opzoeken want het is bijna alleen maar modder... dus je zal toch het water in moeten wil je een mooi hard stukje vinden

mvg,
jan willem
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

10-06-2004 10:52

Hallo Jan-Willem,
als je het water bedoeldt bij hotel/restaurant`` het hart van Onderdijk is een perfect stukje water.
halverwege het meer ter hoogte van de uitgaande sloot van het hotel is een kleiplateau van 20 meter in het vierkant.
Met mais en vismeel boulie kun je vissen vangen tussen 10 en 32 pond(afgelopen weekend dus :wink: ).
Het hotel zelf is niet duur en de bediening goed , nee is geen familie maar zelf ondervonden.
Groet Henk
janwillem hilverts

10-06-2004 14:02

hallo henk

ik heb gewoon op de camping gezeten we hadde daar een huisje gehuurd en ik heb elke nacht dan op et meer gezeten... ik ben niet ver naar achtere gegaan zat nog voor de sloot.Ik heb zeg maar net daar waar het "kleine" kanaaltje uitloopt op de rivier gezeten daar lagen ook een paar kleine harde stukken van net een meter bij een meter.... maja wel mooie vis de zwaarste was 13 kilo en 620 gram dusjah wel mooi vissen en dat in 4 nachten.. en in totaal iets van 20 vissen

Mvg
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

11-06-2004 10:14

Hallo Jan-Willem,
weet je hoe de camping heet en of je er een caravan daar voor enkele dagen/week kwijt kan.
groet henk
janwillem hilverts

15-06-2004 11:49

henk,

de camping heet: camping de vlietlanden...
voorzover ik weet ag je er denk ik geen caravan kwijt want je moet daar een huisje huren want er staan alleen huisjes maar je kan het wellicht ff vragen ik kan je er niet voor de volle 100% antwoord opgeven

mvg
jan willem
Plaats reactie