Vissen in Zoetermeer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas de Groot
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-06-2004 17:01
Locatie: Groningen

01-06-2004 17:30

Aankomend weekend ben ik in Zoetermeer en ga daar een nachtsessie doen. Nu ben ik niet zo bekend met de wateren rondom Zoetermeer en hoop dat ik wat advies van jullie kan krijgen. Ik ben niet van plan om stekken te jatten of op een ander zijn plek te zitten en aan gezien ik uit Groningen kom is het eenmalig. Ik heb iets over het westerpark gehoord en weet niet of je hier mag nachtvissen. Is dit wel het geval hoe zijn jullie ervaringen hier? Het Noord AA heb ik al een topic over gelezen op dit forum en lijkt mij minder geschikt voor een nacht. Wil je je ervaringen niet delen op het forum, dan kun je me ook ff een PB'tje sturen.

Hoop dat jullie me aan wat leuke info kunnen helpen anders ben ik straks genoodzaakt bij mijn schoonmoeder te gaan zitten theeleuten ;)
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

01-06-2004 21:30

He hallo!

noord aa is zeker wel goed te doen! ik ga je helaas niet vertellen waar je het beste kan vissen!
Maar ik kan je wel vertellen dat ikzelf altijd kijk hoe de wind staat als ik maar 1 nacht ga vissen! staat de wind op de kant te blazen kan je hele goede resultaten boeken op het noord aa!!

veel succes
groeten jeroen
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-06-2004 23:17

Hoe gaat u dat doen met de vergunning??
Gr
Hans Brinkel
jan van kranenburg

02-06-2004 00:25

Misschien kan hij die van jou lenen, Hans!

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bas de Groot
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-06-2004 17:01
Locatie: Groningen

02-06-2004 08:55

heb je voor het westerpark een speciale vergunning nodig dan naast je grote vergunning en visakte?
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

02-06-2004 11:24

Nee gewoon met een akte en de gemeente vergunning van Zoetermeer mag je er zitten. Het nachtvissen is op beide wateren in de maanden juni, juli en augustus toegestaan, het kan wel druk zijn.

zover ik weet staat het westerpark niet in de grote vergunning.
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

02-06-2004 18:52

klopt indd het westerpark staat niet in de grote vergunning maar het noord-aa wel.
Maar let wel op want afgelopen weekend was het een drukte van je welste.
op het noord-aa stonden wel geteld 22 tenten en in het westerpark zeker niet minder dus wees gewaarschuwd
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-06-2004 23:00

[quote="jan van kranenburg"]Misschien kan hij die van jou lenen, Hans!

mvg

Jan[/quote]
dacht het niet Jan!..vergunning staat op naam genoteerd...by the way..hoor jij niet in friesland te zitten jan??

Bas..zorg ervoor dat je deze vergunning in handen krijgt alvorens je gaat vissen...er wordt gecontroleerd!, deze vergunning kun je kopen op het stadshuis (Niet geopend in het weekend) of bij Carps Cabin hengelsport in Benthuizen.
Noord Aa zit in de grote vergunning opgenomen en inderdaad het is druk hier...maar ik heb echt geen 22 tenten geteld hoor! :lol: ....wellicht ziet deze visser alles dubbel??
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

03-06-2004 00:02

[quote="Hans Brinkel"][quote="jan van kranenburg"]Misschien kan hij die van jou lenen, Hans!

mvg

Jan[/quote]
dacht het niet Jan!..vergunning staat op naam genoteerd...by the way..hoor jij niet in friesland te zitten jan??

Ja Jan, dacht ik ook of heb je zoveel gevangen dat je weer terug bent gekomen om uit te rusten ;) ??

Carps Cabin hengelsport in Benthuizen.

Zijn die dan nog steeds open joh, ben er laatst nog geweest maar omg wat holt die tent achteruit :o


Noord Aa zit in de grote vergunning opgenomen en inderdaad het is druk hier...maar ik heb echt geen 22 tenten geteld hoor! :lol: ....wellicht ziet deze visser alles dubbel??[/quote]

Hans, hou me aanbevolen voor een leersessie op het Noord Aa ;)

MC
Gebruikersavatar
Bas de Groot
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-06-2004 17:01
Locatie: Groningen

03-06-2004 16:03

Hartelijk dank voor alle info van iedereen!! Ben blij te zien dat er nog tal van vissers zijn die WEL bereid zijn een ander op weg te helpen!! Klasse mannen!!!!!
Gebruikersavatar
Bas de Groot
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-06-2004 17:01
Locatie: Groningen

07-06-2004 11:04

Nou gevist op het westerpark en niks gevangen helaas. Ik heb dan ook nog nooit met zoveel tentjes gezeten aan het water. We zaten bij de bowlingbaan samen met nog 6 andere tentjes. Volgende keer beter dan maar :(
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

08-06-2004 13:57

In het weekend Westerpark en AA, tijdens het nachtvisseizoen?!?! :o

Die vissen gaan ook in een soort weekend-modus. als ze vrijdagavond om 19:00 uur al die loodjes in het water horen vallen en ze moeten gaan slalommen tussen de lijnen, gaan de bekkies dicht.

Over dressuur gesproken.

Hiervoor heeft Zoetermeer niet zozeer te weinig viswater, maar te veel karpervissers die allemaal dezelfde hobbie hebben en dus al hun vrije tijd het liefst aan de waterkant willen besteden.

Carps Cabin: daar kom ik heel zelden, alleen voor een loodje of een haakje, zeg maar de noodzakelijke dingetjes.

Had gebeld voor de prijs 3 molens, konden ze niet door de telefoon geven.
Kwam ik daar gaven ze en belachelijke prijs, maar ze konden altijd meegaan in de prijs van anderen, zolang het maar redelijk was.
Toen ik de prijs van Raven noemde... je raad het al :lol: Was de prijs niet redelijk.
Geen service en veels te duur... ( jammer dat ze met al die m2 niet meer doen.)

En met hun nieuwe filiaal in Zoetermeer, genaamd: "hengelsport Zoetermeer" willen ze zich, in mijn opzicht, distantiëren van de reputatie die Carps Cabin in de loop der jaren heeft opgedaan.
Zonder succes, want dan moet je er op z'n minst andere verkopers neer zetten.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-06-2004 23:03

[quote="Mark Creyghton"]

Hans, hou me aanbevolen voor een leersessie op het Noord Aa ;)

MC[/quote]

Mark..je bent welkom
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

12-06-2004 10:28

nou dan moet je maar is verder kijken dan je eigen tent want ik kon niet 1 redelijk plekkie vinden
Martijn V Zwanenburg
Berichten: 9
Lid geworden op: 23-03-2005 17:14
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

05-04-2005 09:05

Ik woon nu 2 maanden in zoetermeer
en als fanatiek karper visser zoek je natuurlijk wel een huis dichtbij het water (ondanks dat je vrouw daar anders overdenkt) ben nu wezen peilen bij de noord aa en inmiddels een paar korte sessies maar tot mijn spijt ben ik nog geen enkele karpervisser tegen gekomen alleen een paar van die oudewitvissertjes die je voor gek verklaren dat je met zo'n berg spullen gaat vissen.
Is het niet een keer gezellig om met z'n alle kennis te maken zodat je elkaar leert kennen en elkaar ook eerder helpt in geval van beroving of met een hele dikke karper binnen halen .
Ik heb een garage met een bar en bier en cola regel ik dan wel :wink:
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

11-04-2005 13:28

Nou Martijn die vissers komen vanzelf hoor let maar op. Als je twee maanden verder bent kun je de tenten aan elkaar vast zetten.
Zodra het nachtseizoen open is word het pas druk. De vis is nu nog in de woonwijk. Daar kan je het wel proberen.
Gr. Erik
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

13-05-2005 09:59

Beste mensen blijf lekker thuis als het zo druk en niet goed is.
Des te meer ruimte heb ik :lol: :lol:
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

07-06-2005 10:45

Vissen op het Noord AA voor 1 nacht is niet echt aan te raden. De meeste vissers daar voeren langdurig op door hen angstvallig geheimgehouden plekken. Dus kans op succes is er niet echt.

Bovendien worden er regelmatig mensen bestolen van hun spullen.

Het Westerpark is ook niet echt aan te raden omdat dit ook overbevist wordt.

Als ik jou was zou ik mijn hengel uitgooiten op het Floriademeer en parkeren bij de Floriadezoom. Het is daar alleen niet toegestaan nacht te vissen maar de meeste doen het gewoon. Wel een beetje weg van de huizen gaan zitten.

Enige nadeel is dat er geen hele grote gevangen worden. Maar wel altijd veel. Zeker als je 1 nachtje gaat zitten is het succes gegarandeerd.

http://mdworld.dyndns.info/vis/ op deze site staan zowel foto's van het westerpark (met plek) en Floriademeer.

Zoals je ziet heb ik er weinig problemen mee ervaringen te delen.

Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de Engelsen. Afgelopen weekend gevist in Frankrijk met zowat alleen maar Engelsen. Ze gaven allemaal tips en trucks en info over de stekken. Bovendien werden er onderling boilies en dergelijke uitgewisseld.

Nog niet eerder meegemaakt met nederlanders.
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

07-06-2005 23:24

Beste Marcel,

De posting van die meneer uit Groningen was van een jaar geleden.
Dus aan de info heeft hij niet zoveel.....

Noord AA is trouwens een prima lokatie om te vissen hoor.
Geheimzinnige stekken ?
Da's knap , want iedereen zit toch aardig in de kijker... vandaar ook de regelmatige berovingen in het verleden.

Floriadeplas..... zit daar nog levende vis dan ?
Bah, zo'n plas adviseer je toch niet iemand
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

07-06-2005 23:31

Floriade is 10x nix.. ben er laatst wezen vissen bij aankomst.. echt wel 25 a 30 karpers gezien.. nix gevangen geen bed.. zaten 10 karpervissers ofzo zijn er maar 2 gevangen die middag.... erg slecht water met veel en veel te veel vis, noord aa niet echt ideaal gezien de hoeveelheid vissers en de veiligheid... Wou net weer gaan nachtvissen vlakbij het noord aa. 1 run in 2 uur tijd toen zijn we weg gegaan omdat we ruzie kregen met een marokaan die ons zou komen op zoeken in de nacht..
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

07-06-2005 23:44

Ik zag juni, idd niet gekeken naar jaar. Excuses.

Floriademeer zitten kleine karpers maar wel veel. Net terug van een avondje en 6 stuks gevangen met als grootste een 12 ponder. Altijd succes verzekerd.
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

07-07-2005 14:43

dat je bij de floriade niks vangt vind ik echt knap elmer, heel de vorige zomer daar overdag gezeten(tot een uur of 11 s'avonds) en echt genoeg gevangen daar, bijna altijd met korst. de karpers zijn dit jaar ook wel weer wat zwaarder geworden, de zwaarste tot nu toe daar gevangen zit op 15 pnd. het enige wat nu wel meesterlijk iritant is als je met korst zit is dat je konstant ruzie heb met alken en kokmeeuwen, vorig jaar nog wel eens een last van een verdwaalde eend of waterkip, maar die zijn inmiddels redelijk "gedresseert" , ben nu verkast naar de ouwe aa. omdat ik helemaal wous werd van die meeuwen. maar als je voor een dagje gaat zitten, is dat zeker geen slechte locatie.
davy pronk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06-08-2005 19:01

24-06-2006 11:54

vissen in zoetermeer is zeker altijd wel een keer leuk alleen jammer dat die kk jode altijd komen controleren in de floriade omdat sommige zeikmense altijd lopen te janke over piepers ensow :S:S:S
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

24-06-2006 12:11

davy pronk schreef:vissen in zoetermeer is zeker altijd wel een keer leuk alleen jammer dat die kk jode altijd komen controleren in de floriade omdat sommige zeikmense altijd lopen te janke over piepers ensow :S:S:S


ja en omdat mensen diev hun piepers zo hard zetten terwijl ze er een meter van af zitten. dan snap ik dat die mensen gaan zeiken
en wees blij dat er gecontrolleert wordt anders wordt het zoon kk zooitje als in het westerpark wwaar t soms op een vuilnis belt lijkt.
\
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

30-09-2006 20:03

juist idd als die politie niks doet word het helemaal een losgeslagen zooitje in zoetermeer
Plaats reactie