Nachtvissen en de recreatiewet

Plaats reactie
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

28-05-2004 16:23

Goedemiddag,


Enkel weken geleden zijn mijn broer en ik erop gewezen dat het nachtvissen en de 'recreatiewet' een beetje tegenstreidig zijn. In de recreatiewet is het namelijk verboden om zomaar ergens langs de waterkant te overnachten met een tent. Dat is wild kamperen. Ook als dit een nachtviszone is. Tenzij men onder een paraplu ligt zonder overwrap en grondzijl met de stok 90 graden op de plu en niet haaks ingedraaid als bij een brolly. De boete voor wildkamperen ligt tegen de 100 euro.

Wie weet hier meer van. Is dit echt waar, ik begin namelijk een beetje te twijfelen. Zeker nu ik uit een redelijk betrouwbare bron heb vernomen dat er rond 12 juni een groot georganiseerde controle gaat plaats vinden op enkele grote plassen van de drie 'geallieerde' HSV'en te r'dam, delft en 's-gravenhage. Het zal mij niet gebeuren dat een brave jongen als ik die zich altijd aan de regels houd, voor zo iets onbenulligs op de bon word geslingerd

Graag jullie reactie.

Met vriendlijke groet,

Clifford Knook
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

29-05-2004 11:30

Lees de regels over het nachtvissen eens op de KSN site na,normaler wijze zijn alle kunstmatige beschuttingen een vorm van kamperen zeker gezien als er een stretcher en slaapzak aanwezig dus ook een pluutje valt in de regel der wet onder kamperen als er gebruik word gemaakt van de stretcher en/of slaapzak.

Maar ik zoe zeggen lees het zelf eens na op de KSN site.

Wil.
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

30-05-2004 19:33

Bedankt voor de tip Wil. Nu heb ik het gelezen, mag ik nu dus de conclusie trekken dat als je gaat nachtvissen gewoon langs de waterkant, geen camping, dat je 'eigenlijk' alleen in een stoel mag zitten? Kortom Uitermate Teleurstellend dus!

Gr. Cliff
Plaats reactie