TWENTUH .......TWENTUH ENSCHEDEEEEE !

Gebruikersavatar
Wesley Wolterz
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: Gelderland

24-05-2004 15:59

Iemand tips voor regio Twente....?

Smulders ??
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-05-2004 16:11

ik zou zeggen pak de auto en de landkaart en ga op pad... :wink:

mit grunningse groet´n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

24-05-2004 16:26

Hoi Wesley,

Smulders is geen optie meer. Strenge controles op nachtvissen. Het is verder een te moeilijk water om gedurende korte dagsessies je slag te slaan.
Probeer gewoon het Twentekanaal.
Ja, en voor de rest zitten we v.w.b. karpervissen in het verkeerde deel van het land ( veel te weinig water)
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Wesley Wolterz
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: Gelderland

24-05-2004 18:51

Beste Rinus,

Had ik niet gedacht want ik zie toch vrij regelmatig tenten staan...?
Ik was altijd in de veronderstelling dat er wel overnacht mocht worden.... :o

En wat betreft het Twente kanaal....tja ik heb er nog niet op gevist...
Ik ga ook wel een beetje voor de sfeer.....Natuur etc en ik vind het Twente Kanaal zo....strak..en kaal.... :roll:

Wist ik nu maar waar Mattemaker zijn visjes vandaan had...... :wink:

Groeten Wesley,
jeroen van assen
Berichten: 133
Lid geworden op: 24-09-2002 02:00

24-05-2004 20:07

LEREN VOETBALLEN :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-05-2004 20:37

Niet alles wat strak en kaal is is slecht......

En Twente heeft gisteren inderdaad een beschamend slechte wedstrijd gespeeld. Degenen die Twente een beetje volgen weten dat ze al slecht speelden vóórdat ze in 2001 de beker wonnen, dus waarom zouden ze nu opeens wel goed spelen? Dat is m.i. een illusie. We moeten denk al blij zijn met een finaleplaats en een eindstand in het linkerrijtje, want voor de huidige kwaliteit van het team is dat al heel wat, maar dat is allemaal off topic.

In Twente zijn weinig mooie wateren ja, het Twentekanaal is inderdaad goed om te beginnen, en geloof me, je kunt op sommige plekken best rustig zitten en er mooie avonturen beleven...

vr gr Sjoerd
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

25-05-2004 09:16

Hoi Wesley,

Het gedonder bij Smulders ( bekeuringen bij nachtvissen) is vorig jaar begonnen. Je kunt de gok nemen, maar het blijft dus link.
Inderdaad is het Twentekanaal een strakke kale bak. Echter op de zijtak van het Twentekanaal in Almelo kun je nog wel redelijk in de natuur zitten. Daar lijkt het kanaal minder gekanaliseerd.
Groetjes
Rinus

P.S. Mattemaker zat vroeger het meest op de zwaaikom in Hengelo ( sluis)
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

25-05-2004 09:42

Het gedonder op smulders hebben we te danken aan onze vrienden uit het oostblok die daar de boel flink op stelten zetten. Ze zorgen voor overlast en intimideren de aanwezige vissers.

Daarnaast is smulders niet meer wat t geweest is. Grond is erg drassig waardoor je aas bijna altijd wegzinkt.

Ik zou smulders mijden en mn geluk aan t twentekanaal proberen.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

25-05-2004 12:26

FORZA UTREG!!!
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

25-05-2004 16:05

Hoi Jos,

Als dit een voetbalkreet is: Gefeliciteerd! Jullie "klungelden" iets beter dan FC Twente. Dus de overwinning is terecht.
Groetjes
Rinus

P.S. En nu weer terug naar het vissen.
Gebruikersavatar
Wesley Wolterz
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: Gelderland

25-05-2004 19:30

Beste peter,

Hoe bedoel je last van mensen uit het oostblok ?
Ik ben benieuwd want dit is helemaal wat nieuws voor mij !

Ik had er best een goed gevoel bij...het leek me een interresant watertje..
Op de rotzooi na dan....sommige karpervissers zijn echte zwijnen...hebben ze een mooi water en moet je zien hoe ze het achterlaten..... :cry:

Terug Claimen zou ik zeggen....en misschien kan de VIOS er ook wel een stokje voor steken...

:evil:

Groeten wesley
Gebruikersavatar
Ronald Clowting
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-05-2004 20:48
Locatie: Den Helder

25-05-2004 19:41

De Berkel is ook een optie.....

MVG RC!!
Gebruikersavatar
Wesley Wolterz
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: Gelderland

25-05-2004 19:55

Mag je ook weer helaas niet nachtvissen...... :wink:

Waar doet men toch zo moeilijk over ?
Van een fatsoenlijke visser heb niemand last !

wesley
Gebruikersavatar
Ronald Clowting
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-05-2004 20:48
Locatie: Den Helder

25-05-2004 21:05

Hey Wesley.. heb jij een beetje ervaring op de berkel??
Ben vorig jaar een weekje op vakantie geweest tussen ijbergen en rekken..
Heb veel naar viswater gezocht toen, helaas weinig gevonden.. tenminste.. wel mooie beekjes om te snoeken hoor.. heb op een gegeven moment de berkel gevonden en leek mij wel potentie te hebben.. (Kwa karper..) Heb verschillende stukken bevist maar op veel van die plekken was het gewoonweg te begroeid op de bodem om te kunnen vissen..

Nou ga ik eind juni weer een weekje samen met mijn meissie naar rekken.. En de karperspulletjes gaan ook zeker weten weer mee..
Mischien dat jij wat leuke watertjes in de buurt weet die ik kan bevissen??
Of mischien weet je wat meer over de berkel??

Ik heb er ook respect voor als je het niet wil vertellen hoor..
Maar aangezien ik maar een weekje ga, en te ver weg woon om er de rest van het jaar te vissen dacht ik bij mezelf komop ron waag eens een gokje!!

Als je je geroepen voelt hoor ik het wel.. en als je het niet openbaar wil maken hier op het forum kan het natuurlijk altijdt prive!!

MVG RC!!
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

26-05-2004 21:05

Humm, lekker ongezelllig, zo'n kaal, langgerekt, recht kanaal. Liefst nog een beetje industrie erbij, hier en daar... Wat een ongezellig kanaal, dat Twentekanaal...

Zie je toch niet zo vaak bij kanalen... Vreemd...

Met sarcastische groet,
Raym :wink: nd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-05-2004 23:43

Even een kleine correctie..

Je hebt kanalen waar nog beroepsscheepvaart plaats vindt en waar niet meer. waar dat niet het geval is, kunnen kanalen erg rustig en mooi zijn, ook al zijn ze recht.

De industrie is meestal niet dusadanig dat het 24/7 voor een oorverdovend lawaai zorgt, en de boten vind ik wel mooi en indrukwekkend om te zien, heb zelf ook een bootje, dus vind 't wel mooi om te zien. (ook al zijn ze irritant i.v.m. uitstaande lijnen.

vr gr Sj;)oerd
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

27-05-2004 09:43

Hoi Sjoerd,

Raymond heeft wel gelijk v.w.b. het Twentekanaal. Het is een verschrikkelijke oersaaie langerekte bak met de nodige industrie.
Maar ja, als je in de buurt niet wat anders hebt heb je vaak geen keuze.
Alleen de zijtak van het Twentekanaal in Almelo geeft nog een beetje het gevoel dat je in de natuur zit.
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

27-05-2004 10:02

Die gasten uit t oostblok zitten er vaak te BBQ'en waarbij de de wodka flink laten vloeien. Ze vallen daarbij de aanwezige vissers lastig. Als die gasten er gaan vissen doen ze dat vaak met netten waarbij ze Smulders in een mum van tijd leegvissen.

Tsja over de rotzooi die de karpervissers er achterlaten zeg ik maar niets. Ik kan er gigantisch kwaad om worden dat vele vissers de lol voor anderen verpesten door geen vuilniszak mee te nemen en alles maar in de schoot van moeder natuur gooien. :evil:
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

27-05-2004 12:31

Hoi Peter,

Ik heb nooit gemerkt dat er door de oostblokkers op Smulders netten werden gebruikt ( en ik vis daar behoorlijk vaak). Ze zitten meestal met van die telescoophengels met een belletje.( en dan wel met teveel hengels). V.w.b. de barbecue en de vodka inderdaad dat doen ze.
Vorig jaar werd ik aangesproken door een boa. Hij deelde me mede wakker te blijven. Zou hij ontdekken dat ik lag te slapen dan zou een bekeuring volgen. Ik heb toen tegen hem gezegd dat hij niet moest letten op slapende karpervissers, maar juist op die gasten die de hele nacht op een klapstoel blijven zitten( oostblokkers). Want dat zijn de verziekers. Ach, en dan krijg je een reactie van: Ik heb de macht... ik heb gelijk!Ik roep niet op tot "afkeuringswaardig gedrag", maar er is een effectief middel. Van elke auto, waarin ze zich vervoeren, 2 banden laten leeglopen.
Pas op dat ze je niet zien... want het blijven engerds! En hier wil ik best generaliseren.
Groetjes
Rinus
Paul Mekes
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-05-2004 14:15

Nu we het toch over Twente hebben: Is het gedeelte van het Twentekanaal (die saaie bak ja) tussen Enschede en Hengelo alweer open voor visserij?

Paul
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

27-05-2004 14:29

Hoi Paul,

Is weer open gesteld voor de visserij!

Groetjes
Rinus
Paul Mekes
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-05-2004 16:27

Hallo Rinus (en andere twentse vissers),

Dat is goed nieuws! Maar wordt er al weer vis gevangen sinds het open is? (antwoorden is niet noodzakelijk en mag uiteraard ook via een peebeetje!! )

Alvast bedankt!

Paul
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

27-05-2004 17:51

[quote="Sjoerd Groot"]Niet alles wat strak en kaal is is slecht......

[/quote]

Bah bah, viespeuk! :D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-05-2004 17:55

Even een klein weetje tussendoor:

Sinds dit jaar moet er ook een lidmaatschapsnummer op je VIOS vergunning staan, anders ben je geen 'echt' lid en is je B.E.T vergunning niet geldig. Deze bepaling is sinds dit jaar opgenomen. Bij elk jaar overmaken/automatische incasso gebeurt dit vanzelf, maar bij vergunningen die je in de hengelsportzaak koopt is dit niet zo. Als je zo'n vergunning hebt, neem dan even contact op met de ledenadministratie van VIOS om het alsnog te regelen.

Het heeft wat voeten in de aarde als je zo'n vergunning hebt, maar dit is om te voorkomen dat mensen van wie hun vergunning afgepakt is, niet bij een winkel even een nieuwe kunnen kopen en dan weer verder kunnen vissen (o.a. oostblokkers dus)

Bovenop het eerste blad van de VIOS staat dan wel weer 'bewijs van lidmaatschap' maar dat zal wel een kleinigheidje zijn waar ze niet aan gedacht hebben :p

vr gr

Sjoerd

Ps. Rinus, het kanaal in Enschede is inderdaad saai, maar ik bedoelde te zeggen dat er ook zat mooie en rustige kanalen zijn in Nederland...
Hugo Bovenmars

27-05-2004 19:03

[quote="kevin diederen"][quote="Sjoerd Groot"]Niet alles wat strak en kaal is is slecht......

[/quote]

Bah bah, viespeuk! :D[/quote]

VIES?!?!

Noem 1 ding dat lekkerder is....hehe.... :P

Hugo